|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#381 |
|
NL
Likes (Received): 8
|
Als ik wil kan ik deze woning krijgen omdat ik hier genoeg punten voor heb verzameld.
Netto huur is 500 euro en kan er ongeveer 200 euro huurtoeslag voor krijgen. 28m2 Woonkamer 17 en slaapkamer 11 Al met al te klein... en zonder een buiten..
Last edited by refluS; May 2nd, 2012 at 07:32 PM. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 10
|
Die prijs vind ik echt hoog voor een 1 persoonwoning. Daarvoor gingen een paar jaar geleden nog hele eengezinswoningen op woningnet. Ik betaal 483 en mijn woonkamer is al groter dan dat hele appartement.
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
nimby
Likes (Received): 0
|
Kost zoiets netto maar 300 euro? Ongelofelijk. Daar heb je niet eens een studentenkamer voor.
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Registered User
|
Quote:
Probleem is alleen dat je er jarenlang voor moet puntensparen. Heb ook even gekeken op woningnet: met méér dan 2 jaar sparen (1.5 punt per maand) heb ik nog niet genoeg om op plek 1 of 2 te komen bij deze mini-woningen
|
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
NL
|
Zo onwijs prijzig is het ook niet als je het vergelijkt met een studentenkamerprijs. Maar ingeschreven staan voor een sociale huurwoning en dan dit er voor krijgen dan is het echt prijzig want je kunt voor die prijs ook een huurwoning krijgen met balkon of tuintje en met meer kamers en aparte keuken. Ik heb trouwens nu 60,4 punten en sta voor deze woningen op plaats 1. Maar voor een supergave woning aan de Parallelweg in de Oranjewijk op plaats 50..
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Registered User
|
Het is voordelig voor jongeren boven de 23.
Als je jonger bent kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag omdat de rekenhuur te hoog ligt, dus voor jongeren onder de 23 is het (bijna) niet te betalen. |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Registered User
|
Quote:
Er zijn wel jongerenwoningen van vergelijkbare grootte, bijvoorbeeld de woningen in de Reitdiep- en Planetenflat (Paddepoel). De prijs hiervan wordt net onder de grens (~350 euro, laatste keer dat ik keek) gehouden, zodat ook de jongeren huurtoeslag kunnen krijgen
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
een voorbeeld van een 'weinig duurzaam woonconcept' (veel verhuisbewegingen, kleine stap in 'wooncarriere'). moet je in kleine hoeveelheid toevoegen aan andere woningen omdat er anders een totaal sfeerloze omgeving en buurt ontstaat. brrrr. als je het vergelijkt met huisjesmelkers in de binnenstad dan is het 'goedkoop'. als je het meet aan de hand van regels voor sociale woningbouw dan is het duur. de huurtoeslag vertroebelt het beeld op de werkelijke prijs omdat het ons subisidieslaaf maakt en woningexploitanten subsidies voert. vroeg of laat stelt iemand dat ter discussie net als de hypotheekrente-aftrek. |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Registered User
|
Er past amper een 2 persoons bed in die slaapkamer...
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Registered User
|
Quote:
De eerdergenoemde woningen in de Reitdiep- & Planetenflat:![]() 'Berging' (door bijna iedereen gebruikt als slaapkamer) is precies groot genoeg voor een bed. :') Dan is zo'n slaapkamer als in de Groenling een flinke stap vooruit, helaas. |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Groningse Brabo
|
Als je weinig punten hebt, kun je ook wel elders in de Oosterpark terecht, met tuintje, of in een portiek in Selwerd of de hoogte of de korrewegwijk. Allemaal groter dan dit.
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Groningse Brabo
|
Weinig is tot 80 ofzo. Je moet ook een beetje geluk hebben en vaak reageren.
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Registered User
|
Vergeet de urgentiepunten niet. Ongeveer één op de drie woningen waar ik in het verleden op heb gereageerd zijn naar mensen met urgentie gegaan ![]() En een connectie hebben bij een van de woningcoöperaties kan ook geen kwaad.
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Groningse Brabo
|
Zo ben ik ook aan de mijne gekomen, wijkvernieuwingsurgentie. Ik woonde er pas 3 jaar, en dan heb je ineens keus. Dus je kunt ook gokken op woningen waarvan je verwacht dat zo gesloopt of gerenoveerd gaan worden. Je krijgt ook nog eens een mooie bak geld mee.
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Uut Stad
|
|
|
|
#398 |
|
hubba hubba
|
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Registered User
|
Quote:
![]() Een kleine verbetering, maar inderdaad nog een erg grote (nutteloze) hal en een slaapkamer van niks. Edit: hadden ze het beter zo kunnen maken: ![]() Nog steeds amper 7m², maar wel iets leefbaarder. |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
NL
|
Dat is een slaapkamer zonder raam naar buiten...
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|