|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#401 |
|
hubba hubba
|
De plattegrond van de aangepaste versie is nog niet optimaal, maar het komt al iets meer in de richting.
Dat mag niet eens volgens het bouwbesluit. Daarom wordt het hok geen slaapkamer genoemd maar een berging. Blijkbaar kun je de regelgeving zo omzeilen
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
er is ook een regel dat 55% van het gebruiksoppervlak moet voldoen aan de eisen van verblijfsruimte. dat lijkt hier niet of nauwelijks het geval...
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Registered User
|
voor een verblijfsruimte geldt een minimaal oppervlak (5m2) een minimale breedte (1,8 m), daglicht en ventilatie toetreding (allemaal gerelateerd aan oppervlak en belending).
zijn bij deze projecten 'architecten' betrokken: ontwerpers die weten hoe je een minimale woning zo prettig en handig mogelijk kunt bewonen? een vraag die je veel studenten goed kan voorleggen trouwens omdat ze daar extreem deskundig in zijn. |
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 9
|
Quote:
Ik zou het hele hok er uitslopen, zodat je een veel bruikbaardere hoofdruimte krijgt:
Last edited by D1N0; May 6th, 2012 at 03:01 PM. |
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Registered User
|
die voldoethelemaal aan het bouwbesluit. of je bent een gewoon goede architect of je werkt bij bouwtoezicht
|
|
|
|
|
|
#407 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Dan kan je nog beter gaan brommen: Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#408 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 187
|
Peter heeft het over 1 verblijfsruimte. Een woning (of appartement) heeft er meerdere. Oh ja en in een woning is het niet toegestaan je plee in je kamer te hebben zoals dat wel normaal is in ene cel. Dus kies maar waar je liever in wilt wonen...
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Groningse Brabo
|
Zou wel praktisch zijn tijdens het ek voetbal :p
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Registered User
|
Quote:
PS het gaat er niet om wat ik vind maar om wat de minimale regels zijn. sommige zijn logisch, andere helemaal niet. Bouwbesluit LIJKT logisch omdat het begint met bruikbaarheid, veiligheid enzovoorts. de parallel met een cel is geestig: sinds de moderne beweging in de jaren 20 is de droom van de open plattegrond gekomen: een doorgaande ruimte waar geen wanden en deuren meer zijn. Schröderhuis is een mooi voorbeeld van een vroeg experiment. alle modernistische architecten dromen daar nog steeds van. in kleine woningen moet je gewoon op de kleintjes leten ivm bruikbaarheid, meubelopstelingen enzovoorts. hoe moeilijk is dat nou... |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Snapshotje vanaf de Martinitoren, goed te zien dat de rij onder het uitsteeksel ingebouwde zonwering heeft :P
image hosted on flickr ![]() De Groenling by Frenklin, on Flickr |
|
|
|
|
|
#412 |
|
hubba hubba
|
Dat uitsteeksel lijkt er zo toch iets te geforceerd zijn opgeplakt. Naar mijn idee was het ontwerp beter als dit element achterwege was gelaten en de bovenste verdieping iets meer glas zou bevatten.
|
|
|
|
|
|
#413 |
|
Registered User
|
of een kapsel waardoor je het ding in de skyline als silhouet kan herkennen. generieke rommel met jaren-90-modieuze periscoop (sorry wjneutelings)
|
|
|
|
|
|
#414 |
|
Registered User
|
Ik denk niet dat Neutelings zich door kritiek op dit gebouw bedreigd hoeft te voelen Met een beperkt overstekje ben je er nog niet!
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
Tsja, ik ben m liever kwijt dan rijk
Het enige positieve dat ik aan het gebouw kan ontdekken is dat het aan een bepaalde vraag voldoet. En ohja, het is (voor Groningse begrippen) hoog.
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Quote:
Vooralsnog een 6,5
|
|
|
|
#417 |
|
Registered User
|
Ik vind deze toren best geslaagd. Zeker als je vanaf de C1000 over de vijvers naar de toren kijkt dan doet hij het best goed. Met op dit moment aan weerszijden van de vijvers veel groengebladerde bomen en aan het uiteinde van de vijvers een groene toren. Het kon minder.
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Groningse Brabo
|
![]() vanaf de kade bij de Tasmantoren. Een flinke crop, want mijn 50mm lens zat er op. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
![]() Ook zonder in te zoomen vind ik de toren te dik. Hoewel ik op deze afstand nog wel met de Wielewaaltoren kan leven. (ik weiger het ding 'Groenling' te noemen )
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Registered User
|
het is gewoon een jaren 60 blok