|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 | |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Quote:
![]() Hopelijk kijken ze inderdaad mee. Het zou erg leuk zijn als de kritiek zal houtsnijden, ofwel het ontwerp nog beter maken en meer draagvlak zal krijgen. Helaas heb ik nu nog de tijd niet om mijn visie op de toren uit te werken. Hopelijk hebben ze nog niet zo'n haast.
|
|
|
|
#42 |
|
Urbanity!
Likes (Received): 0
|
Die man van de gemeente had bar weinig te vertellen en was ook zeker de minst interessante verteller van het symposium, viel me echt tegen.
Verder kan ik nog zeggen dat er een soort skylobby komt waar een centrale liftschacht eindigt (de bovenste 11 etages zouden woningen moeten worden met eigen liften) en dat zou dan een publieke functie hebben, een mooi uitzicht dus. Verder bleek uit het bodemonderzoek dat er al snel een fijne-zandlaag lag in dat gebied, dus dat is ook al positief. En ze hadden voor het ontwerp ook al een beetje afgekeken naar de Eiffeltoren. En nu gaan ze verder met het maken van het Definitief Ontwerp zodra het groene licht gegeven is.
|
|
|
#43 |
|
Accepteer Geen Middelmaat
|
Er is dan ook niet gezegd dat men gelijk meerdere torens aan het plannen is. Alleen dat de Belle weleens een aanzuigende werking kan hebben, waardoor later vraag is naar meer torens. Waar die dan komen kunnen we dan wel weer zien.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Registered User
Likes (Received): 20
|
Aardige middag, maar de man van Dienst Stadsontwikkeling had er weinig kaas van gegeten, en vertelde een ongeïnspireerd verhaal. Geen goede voorbereiding in ieder geval.
Wat Yarrah al vertelde, een voetafdruk van 110 x 110 meter, in het midden van de toren 48 meter en rond de top 100 x 100 meter. Verder is er zo'n 20.000 ton staal voor nodig. Ook waren er wat gegadigden voor een museum op de 68ste verdieping, aldus de architect. Wat impressies van gisteren: ![]() ![]() ![]()
Last edited by ill-b; March 30th, 2007 at 01:54 PM. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Joeri
|
Om die derde foto was het me allemaal te doen.
Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad _____________________________________________ Under Construction in Utrecht: Rabobanktoren (105m) ~ Galghenwert (85m) ~ Mirage (85m) ~ Westraven (85m) ~ City Campus Max (2x70m & 50m) ~
Apollo Résidence (65m) ~ Poort van Terwijde (60m) |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
|
WOWWWWWWWWWWWWWW. die 3e foto doet me kippenvel bezorgen, wat een strakke toren!
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Damm,.. dit wordt inderdaad een brute toren. Als ze in de toekomst inderdaad er wat naast willen zetten, moet een minimaal 200 + naast. Alles wat lager is wordt gedwarft, in hoogte en breedte. Deze toren is pas echt hoogbouw geweld
. Op foto 3 en 4 oogt ie lekker slank en met dat stalen frame straalt deze toren echte power uit. Die foto van de Belle in de windtunnel past goed in die andere thread (bouwtechnisch)
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Extra Ordinary = History
|
Tjonge jonge wat een toren. Deze legt de torens op de Zuid-as bijna in zijn schaduw vanaf L-rijn. Gelijk beginnen met bouwen.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
rebellenclub
|
Om van te watertanden deze reus. De bouw van de Belle van Zuylen lijkt me super om te volgen...Rij 2 keer per dag over de A2 .
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
De hoogte in...
|
Eén woord:
Booooouuuuwwuuhhhhh!!!!
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Beetje stiekem foto's maken he (je was nie de enige hoor). Ill-b was jij een van de bobo's?
![]() Ik (we) waren zeer onder de indruk van de presentatie. Laten we hopen dat Burgfonds en de gemeente gauw de handtekening kunnen zetten. Maar uit het verhaal te horen, zitten ze nog volop in de voorbereiding. Er komt erg veel kijken bij zo'n verticale stad. De architect zei nog, we hebben als ware nog geen ontwerp.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Joeri
|
Ligt het nou aan mij, of krijgt deze toren nou alleen maar aandacht van de Utrechtse forummers en een handvol anderen?
Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad _____________________________________________ Under Construction in Utrecht: Rabobanktoren (105m) ~ Galghenwert (85m) ~ Mirage (85m) ~ Westraven (85m) ~ City Campus Max (2x70m & 50m) ~
|
|
|
|
|
#53 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 62
|
^ Mensen lezen het vast wel, maar durven na eerdere ervaringen in dit en andere Utrecht-topics niets meer te posten
The pain was the world, And I could not live outside it. Last edited by SkyBridge; March 30th, 2007 at 06:27 PM. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Joeri
|
Jammer, vind het altijd wel leuk als anderen er met een kritische en niet-Utrechtse blik naar kijken en hun mening erover geven.
|
|
|
|
|
#55 |
|
Illustrateur
|
Zeker interessante renders! Bedankt voor het posten ill-b! Aan het concept is niets verandert zo te zien.
De Belle van Zuyffeltoren is geboren: ![]()
EM Last edited by EuroMaster; March 30th, 2007 at 08:12 PM. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
I ♥ NY
|
Wow, met dat staal idd. Zo moet het gewoon.
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Illustrateur
|
Niet-Utrechters met een kritische blik? Dan zal ik even mijn bijdrage leveren. Ik blijf hierbij:
Quote:
|
|
|
|
#58 | |
|
Joeri
|
Ik ben het in grote lijnen met jou ideeën eens, vooral op het punt van de gevel. Zelf vind ik namelijk ook dat deze uniform moet zijn en dus niet uit verschillende materialen of verschillende vormen moet bestaan, omdat dit rommelig oogt. Verder lijkt de huidige studie al wel redelijk op jouw plan.Het enige wat ik zelf niet zie zitten is de mast in het midden. Ik denk dat een mast de huidige vorm van de toren teveel aantast en er eigenlijk een ander soort toren van maakt. De manier waarop de toren nu eigenlijk wordt opengesplitst en dan abrupt ophoudt, bevalt me wel. En dan nog dit berichtje.... Quote:
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Ooo jongens wat een prachtige toren. Utrecht lijkt wel gek als ze deze kans laten schieten!!! Die uitgewerkte toren op dat derde plaatje is bijzonder mooi!!! Bouwen, bouwen, bouwen...!!!
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Stadtaffe
|
Quote:
Quote:
SUPER!Al met al (na het bijwonen van die lezing) blijf ik wat betreft het al dan niet doorgaan van dit project behoorlijk sceptisch, maar ik laat me graag in positieve zin verrassen. Dit vooral omdat er zoveel verschillende partijen aan meedoen, en het dus op veel plaatsen 'fout' zou kunnen gaan. Bij de presentatie werd me duidelijk dat zowel de appartementen, kantoren, hotel en congrescentrum geprobeerd gaat worden de *absolute bovenkant* van de markt aan te spreken. Op de lezing werd trouwens ook gemeld dat de bovenste verdiepingen door een museum bevolkt zou kunnen gaan worden. Heeft iemand een idee welk museum een (neven-)vestiging op zo'n toplokatie zou kunnen betalen? Last edited by hooghoudt; March 30th, 2007 at 11:18 PM. |
||
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|