|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Overzicht plannen Groningen VI
Vervolg opV
IV III,IIen daarvoor I LET OP:Deze pagina blijf ik continue vernieuwen en verversen zodat alles makkelijker en sneller is terug te vinden. Als je het wilt aanvullen: meld het gewoon ff! Dan zet ik het er bij! LAST EDIT: 23-05-07 Boelens Jorritsma Kantoorgebouw in aanbouw Architect: onbekend ![]() 'de Witte Doos' woontoren onderzoek/visie HS architecten ca 65 meter ![]() Wielewaaltoren Woontoren Voorbereiding (2008) Bureau Noordeloos ca 55 meter ![]() Het Groninger Forum Multifunctioneel Cultureel complex Voorbereiding (2010) c.a. 50 meter NL Architecten ![]() Centrum voor Levenswetenschappen (Zernike) In aanbouw +/- 40 meter Hoendiep Woontoren voorbereiding (2008?) 40 meter SKETS architecten ![]() De Brugwachter In voorbereiding +/- 75 meter Erick van Egeraat architecten 2009 ![]() Tasmantoren i.s. woontoren, Scheffer van der Wal in voorbereiding (start eind 2007) 75 meter ![]() Kantoorgebouw de Haan Europapark In voorbereiding 2007 ![]() Marqant (zuid toren paddepoel) In voorbereiding 50 meter 2006? Damsterdiep Nieuwbouw kantoor Nijestee Onix architecten in ontwikkeling 30 meter ![]() De Kop van Oost I Woontorens (4x) Mecanoo Architecten In aanbouw Project update tot 75 meter Project update ![]() Orion (voorheen Morgenster) Woontoren, Roeleveld-Sikkes Architects in aanbouw (2007) 65 meter Reitdiephaven 2 woontorens In onderzoek 16 verdiepingen, circa 50 meter Architect: onbekend (render van Oving Architecten) Volta Kantoren Europapark in voorbereiding circa 50 meter architect: onbekend Kempensberg (IB-Groep & Belastingdienst) Meerdere torens In voorbereiding, 2010 laagste gebouwen <45 meter Hoofdtoren tussen de 81 en 92 meter Bureau Quadrat Canadalaan i.s. In voorbereiding 50+ (16 bouwlagen) Van Herk en de Kleijn De Meester i.s. In verkoop 52 meter (16 bouwlagen) Architect: Nieto Sobejano Arquitectos Pino Lokatiei.s. In onderzoek 42 meter Van Ringen Architecten Oosterhamrikkade ZZ i.s. In Onderzoek +/-40 meter Van Ringen Architecten De Fortuna Woontoren, Bureau Noordeloos In aanbouw 53 meter ![]() De Prisma Woontoren in voorbereiding (2006) +/- 50 meter Stoker en Brander woontorens, Klaus en Kaan in voorbereiding. Start verkoop eerste toren: 2006 80 meter (73.5 meter vanaf heuvel) Confiance Woontoren Bureau Noordeloos In aanbouw (2005) +/-35 meter de Frontier Start 2007 tot +/- 35 meter Bernoulliborg Schoolgebouw in aanbouw 27 meter Dinkelpark In aanbouw 18 verdiepingen 53 meter Project update ![]() Studies / prijsvragen / visie -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Emmatoren Visie Van Ringen 150 meter stationsgebied ![]() TPG Stationsgebied Studie (2003) Hoogte onbekend Ulgersmaweg studie 16 verdiepingen +/- 50 meter De Zwarte Hond Woonzorg toren i.s. Woon/zorg toren Klaus en Kaan visie (wellicht goede kans van slagen nu Rokade succes blijkt) 96 meter ![]() Camera toren i.s. visie Kappler Architekten ![]() Oosterhamrikkade i.s. Onderzoek Verschillende plannen voor het gebied Koeriersterweg i.s. Woontorens team 4 onderzoek +/- 50 meter Ovinglocatie Reitdiep i.s. woongebouw Vondellaan i.s woontorens schaefer architects ![]() Twister i.s. Kantoor/woontoren in onderzoek +/- 60 meter ![]() zorgcomplex i.s. Woont/zorg toren Prijsvraag +/- 50 meter ![]() Reitdiep/spoorbrug lokatie Woontorens studie ![]() De te bouwen en gebouwde torens in de stad: (nummers komen niet overeen met het bovenstaande lijstje) Andere Groningen links (met dank aan Hoohgoudt) Diversen Groninger Forum (max 45 mtr), oostwand Grote Markt, Nieuwe Markt Damsterdiep (Plein + nieuwbouw Nijestee (+/- 30 mtr)) Europapark (Excl. Stoker+Brander en Kempkensberg) Zernike Updates kleine projecten (incl. stationsplein, De Kameleon, Plazio Boterdiep enz. enz.) Infrastructuur Nieuw lightrailmateriaal in noorden Zuiderzeelijn SSC Groningen in de SSC database Overzicht inclusief bestaandebouw Rate our skyline Hoogbouwgrafiek Groningen Groningen lopende projecten Oude projecten Geove (49 mtr) Faculteit Economie (45 mtr) Euroborg Manifestatie "De Intense Stad"
- mijn gebouwtjes - Last edited by Eisso; May 31st, 2007 at 01:23 PM. |
|
|
|
|
#2 |
|
Fagus Sylvatica
|
Niemand vond het nodig dat ik mijn werk als "Overzichts beheerder" zou overdragen aan een andere Groninger, dus start ik bij deze met alle plezier de nummer VI in de succesvolle reeks Overzicht Plannen Groningen
Vriendelijk verzoek niet overdadig veel te posten. Ik blijf niet bezig ![]() Mochten er op of aanmerkingen zijn, dan hoor ik het! En om alvast antwoord te geven op de meest gestelde vraag in dit topik: Ja, het is inderdaad zéér onwaarschijnlijk dat de Emmatoren gebouwd wordt!
|
|
#3 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
Waarom heeft Groningen geen subsectie over de stad zoals EHV & Utrecht ??
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fagus Sylvatica
|
Daar zijn vaker vragen over geweest. Er zijn echter te weinig lopende projecten voor zo'n eigen sectie. Bovendien wil jan voorkomen dat straks meerdere middelgrote steden een eigensectie willen.
Op dit oment zijn er zo'n 5 torens écht in aanbouw. Is wellicht wat te weinig voor een eigen sectie. Er zijn gewoon héél veel groningers op dit forum die ook nog eens vaak posten. Vandaar nu alweer versie 6. En dan nog even een (voor mij) nieuwe render van het nieuwe Boelens Jorritsma gebouw. Ziet er hierop alweer iets beter uit. Alleen de lokatie blijft bizar. Waarom niet gewoon lekker op het Europapark neerzetten????
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
TOP!
Paar aanpassingen: - van De Meester is er een betere impressie, deze is sterk verouderd - hetzelfde geldt voor FBOR -> nu blauw + naam: Bernoulliborg - hetzelfde geldt voor de Linie-->De Frontier - Morgenster -> niet al U/C? edit: Mooie impressie inderdaad! Locatie had inderdaad beter gekund, maarja ze zijn er wel zichtbaar vanaf de ringweg zeker? edit: waarom is de Rokade er al uit? die is toch nog niet af?
|
|
#6 |
|
Stadtaffe
|
@ Eisso:
Top overzicht! Wat aanvullingen: Tasmantoren, onderstaande plaatje is recenter: ![]() linkje: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=422629 De Meester, recenter plaatje: ![]() Groninger Forum: hoogte 45 meter, linkje erbij: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=432312 Morgenster: hoogte +/- 55 mtr Heeft iemand nog wat gehoord van de Cameratoren? |
|
|
|
|
#7 |
|
Stadjer (European)
|
Waar komt Boelens Jorritsma nu te staan?
|
|
#8 |
|
Extra Ordinary = History
|
De Emma toren blijft dat bij een visie? of zijn er daadwerkelijk al plannen.
De Brugwachter wordt zeker de Groningse topper,.zeer fraai, Groninger Forum ziet er ook top uit,..welke matrialen bestaat deze uit?. De Tasman toren krijgt een mooie hoogte, maar twijfel bij het ontwerp, kan pas oordelen bij uitgewerkte render. |
|
|
|
|
#9 |
|
Mien Stad
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Peizerweg, bij de nieuw te bouwen Gamma/Tuinland.
Eisso, bedankt voor het overzicht. Zou je deze compleet willen maken door, waar mogelijk alle linkjes naar de desbetreffende threads te plaatsen ? (voorbeeld, bij de Brugwachter mist een link, bij Marqant heb je er wel een geplaatst) Edit: Vandaag in het Dagblad een artist impression van de uitgebreide (XL-)Hema aan de Herestraat, ontwerp door Oving Architecten. Helaas staat het niet op hun site. Niet spannend, wel een zeer grote verbetering ten opzichte van de huidige situatie. Bron Quote:
Last edited by Hoogholtje; March 10th, 2007 at 05:34 PM. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Stadjer (European)
|
Oh ok, daar waar de vroegere fruithallen waren. Daar komt ook een nieuwe Tuinland, als ik het goed heb.
|
|
#12 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Heeft iemand toevallig het artikel van onze grote vriend Kees Huizinga uit het DvhN gelezen? Ik lees net in de comments van de OOGTV site dat hij geinterviewd is. Lijkt me interessant en zeker ook van toepassing op deze thread. We hebben nl. nogal veel met deze beroeps regelbijter te maken
![]() -edit- De comments zijn alweer weggehaald. Blijkbaar leest Kees mee.
Banana - Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anyone Last edited by FCG; March 12th, 2007 at 01:37 PM. |
|
|
|
|
#13 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 2
|
Mooi werk Eisso! Onze dank is groot!
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik zal proberen het stukje ff te scannen, Kees Huizenga is in ieder geval niet onomstreden. Ook erg jammer dat zo'n Betty de Boer, fractievoorzitster van de VVD die man nog serieus neemt. Last edited by Hoogholtje; March 12th, 2007 at 11:54 PM. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Uit een wijkblaadje van de Korrewegwijk blijkt onder andere:
- Sloop in Nieuw Indische Buurt, komt nieuwbouw in de vorm van eengezinswoninen en appartementen voor in de plaats. Net sloopaanvragen van vandaag gevonden hiervoor: Bandoengstraat 1-35B, Medanstraat 2-36B IN: slopen panden (200701214) Bonairestraat 2 t/m 84 IN: slopen panden en garageboxen 52-68 (200701216) - Veel reguliere wijkvernieuwing in de vorm van samenvoeging, renovatie en niveauverbetering. - Facelift Noorderstation en directe omgeving, onder andere nieuwe trappenhuizen, veel glas -> transparant. Deze dus: Helaas niks over de Antillenstraat en omgeving >_<!
Er gaat niets boven Groningen! Last edited by -Koen-; March 14th, 2007 at 07:02 PM. |
|
|
|
|
#17 | |
|
Fagus Sylvatica
|
helaas. Er kan waarschijnlijk een streep door de kabelbaan:
Quote:
|
|
|
#18 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Betty (diegene van de Brugwachter discussie) is het er nog niet mee eens.
http://www.bettydeboer.eu/?p=56#respond
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Hier hebben we al een thread voor, http://www.skyscrapercity.com/showth...=368561&page=4
Overigens: Dus Betty heeft kort door de bocht genomen geen problemen met '45 meter hoge palen' in en rond de binnenstad, wel maakt ze onder invloed van bezwaar makende buurtbewoners en andere notoire zeikerds stampij over de Brugwachter. Politiek opportunisme ? Last edited by Hoogholtje; March 15th, 2007 at 12:09 PM. |
|
|
|
|
#20 | ||
|
Registered User
|
De site van Meerstad is compleet vernieuwd met veel nieuwe interessante informatie: http://www.meerstad.eu/
Quote:
![]() De voorlopige planning: Quote:
![]() ![]()
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|