daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Noord-Brabant

Noord-Brabant Projecten en ontwikkelingen in Eindhoven, Tilburg, Breda, 's-Hertogenbosch en Helmond

Reply

Thread Tools Display Modes
Old March 2nd, 2011, 12:13 PM   #501
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 9

Wat zijn dat, parasols op 't dak?

Ziet er op het eerste oog leuk uit.

Sponsored Links

Old March 2nd, 2011, 08:37 PM   #502
Thijs_W
Registered User

Thijs_W's Avatar

Likes (Received): 0

En weer wat nieuws over het project Sporen in Den Bosch, dit keer in de vorm van een bewonersbrief. De relevantste informatie heb ik overgenomen:

Quote:
Originally Posted by ProRail
Werkzaamheden emplacement
Op zaterdag 12 en zondag 13 maart vinden non-stop sloopwerkzaamheden plaats op het spooremplacement van station 's-Hertogenbosch. Dit betekent dat er zowel overdag als 's nachts gewerkt wordt. Het gaat om het verwijderen van de bovenleidingdraden en ongeveer 3 stukken spoor van 20 meter lang vlakbij het voormalig kantoor van TNT. Het doorslijpen van het spoor geeft de meeste hinder en duurt ongeveer 1 uur. Daarna wordt een aantal bovenleidingdraden verplaatst en vinden montagewerkzaamheden aan kabels plaats. Het materieel dat ingezet wordt zijn kleine kranen, een aggregaat en twee vrachtwagens om materiaal af te voeren.

Na dit weekend wordt de rest van het emplacement bij het voormalig TNT kantoor gesloopt en het terrein geëgaliseerd. Deze werkzaamheden vinden overdag plaats en duren tot ongeveer 1 mei. Dit gedeelte van het spoorwegemplacement maakt plaats voor de toekomstige Parallelweg over de Dieze.
Meer informatie over het project Sporen in Den Bosch.

Nu maar hopen dat ik tegen die tijd mijn nieuwe bridgecamera bij elkaar gespaard heb, kan ik mooie plaatjes schieten!
Thijs_W no está en línea   Reply With Quote
Old March 5th, 2011, 07:22 PM   #503
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 1042

vandaag

Momo1435 está en línea ahora   Reply With Quote
Old March 26th, 2011, 10:39 AM   #504
Thijs_W
Registered User

Thijs_W's Avatar

De Randweg is dan al open, toch vond ik nog wat mooie luchtfoto's die in de maand maart van dit jaar geschoten zijn op de site.

Luchtfoto's
Old March 26th, 2011, 12:15 PM   #505
Undoro
Registered User

Weet iemand wat er gaat gebeuren met de gratis parkeerplaatsen naast het spoor bij de randweg? Ik kan hier nu nog mooi parkeren en hopelijk blijft dat zo!
Undoro no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2011, 10:30 PM   #506
Tarzan
Lijepa naša

Tarzan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Undoro View Post
Weet iemand wat er gaat gebeuren met de gratis parkeerplaatsen naast het spoor bij de randweg? Ik kan hier nu nog mooi parkeren en hopelijk blijft dat zo!
Nog niets vernomen, ik denk wel dat het gebied in de toekomst sowieso een andere bestemming krijgt of een opknapbeurt.

En anders kun je ff verder in Boschveld gratis parkeren
Tarzan no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2011, 10:34 PM   #507
Tarzan
Lijepa naša

Tarzan's Avatar

Het nieuwe hoofdkantoor van electronicaconcern RICOH Nederland komt naar Paleiskwartier, de bouwput is al erg diep.

Tarzan no está en línea   Reply With Quote
Old April 13th, 2011, 09:30 PM   #508
Thijs_W
Registered User

Thijs_W's Avatar

Wat aan de late kant, toch wilde ik hem ook hier delen. Volgens het Brabants Dagblad is de gemeente Den Bosch weer van plan de stad een beetje te verfraaien!

Quote:
Sloopplan voor Bosch Mexx-pand

DEN BOSCH Het is de bedoeling om het pand aan de Bossche Hooge Steenweg waarin kledingwinkel Mexx is gevestigd te slopen en plaats te laten maken voor een nieuwe winkel met drie woningen er boven.
Het project heeft gevolgen voor het kraakpand achter de winkel aan Achter de Tolbrug. Dat pand moet weg om de woningen te 'ontsluiten'.

Volgens de gemeente is het de bedoeling om de locatie aan de Hooge Steenweg een metamorfose te laten ondergaan. Op basis van 'een historische analyse is een zorgvuldig gevelbeeld ontworpen dat teruggrijpt op de gevel uit de jaren '20'. Dat betekent dat een dubbele dakopbouw terugkeert. Boven de winkel worden al jarenlang ruimten gekraakt. Meer hierover donderdag in het Brabants Dagblad.
Na wat gegraaf kwam ik ook nog een PDF tegen met daarin wat impressies.

Omdat het achterliggende pand gekraakt is, is de status me niet helemaal duidelijk. Toch hoop ik dat er snel iets echt moois van gemaakt zal worden, de spandoeken van de krakers zijn nu niet echt een visitekaartje voor de binnenstad...
Old June 28th, 2011, 03:07 PM   #509
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 94

Inwoneraantal
Er zijn op dit forum heel veel projectenoverzichten; maar waar leiden die projecten nu eigenlijk toe? Vandaag heeft het CBS de nieuwste bevolkingscijfers gepubliceerd, tot en met de maand mei.

Ik zal in ieder projectenoverzicht een grafiek plaatsen, om discussies aan te wakkeren en wat meer inhoud te geven. Dit zal in etappes gebeuren, om het forum niet te overspoelen.

Old July 22nd, 2011, 06:40 PM   #510
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Dode boel hierzo

Bouw De Kroon in volle gang:

Avenue 2 no está en línea   Reply With Quote
Old July 22nd, 2011, 06:53 PM   #511
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Dit jaar van start:

De Kroon:

Ricoh:

Belvedere:

Jheronim Tower:

Torre Maxima:

Ponte Palazzo:

Paleiskwartier:

Old July 22nd, 2011, 06:59 PM   #512
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Willemspoort:

1 Toren van 18 verdiepingen en 1 van 17 verdiepingen...

Old July 22nd, 2011, 07:30 PM   #513
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Dat complex wordt dus over de nieuwe ringweg gebouwd op de plek van het transferium "Vlijmenseweg". Wanneer zou dit moeten gaan gebeuren?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 22nd, 2011, 08:24 PM   #514
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

^ Als wij er langs rijden zien we al graafwerkzaamheden aan beide kanten van de nieuwe randweg dus denk wel dat dit jaar nog gestart word met het bouwen...
Old July 22nd, 2011, 08:25 PM   #515
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Den Bosch snelst groeiende gemeente 2011

Verstuurd door Maikel van der Heijden op 12 juli 2011 – 18:11Nog geen reacties.DEN BOSCH – Het aantal inwoners in Den Bosch groeit het snelste van alle Brabantse steden. Helmond groeit het minst snel.

Het inwonersaantal groeide in Den Bosch tussen januari 2009 en december 2010 met 2,2 procent, van bijna 138.000 tot ruim 140.000 inwoners. Op plaats twee en drie volgen Eindhoven en Breda. In Eindhoven zijn bijna vierduizend nieuwe inwoners komen wonen, een stijging van zo’n 1,8 procent. Er wonen nu 216.067 mensen in de lichtstad. Het percentage waarmee het inwonersaantal van Breda groeide, volgt op korte afstand. De bevolking groeide met 1,5 procent tot 174.499. Tilburg kon 2770 nieuwe inwoners begroeten. Dat komt neer op een percentage van 1,4.

Voor meer info zie: Centraal Bureau voor de Statistiek
Old July 22nd, 2011, 08:42 PM   #516
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Quote:
Originally Posted by Avenue 2 View Post
^ Als wij er langs rijden zien we al graafwerkzaamheden aan beide kanten van de nieuwe randweg dus denk wel dat dit jaar nog gestart word met het bouwen...
Maar op het transferium gebeurt op dit moment nog niks.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 22nd, 2011, 08:51 PM   #517
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Zal ook niet lang meer duren denk ik
Old July 22nd, 2011, 08:52 PM   #518
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Hier nog wat interressante info gevonden over het nieuwe stadscentrum (GZG terrein):

http://www.s-hertogenbosch.nl/filead...02107-1201.pdf
Old July 23rd, 2011, 12:16 PM   #519
Thijs_W
Registered User

Thijs_W's Avatar

Avenue2 bedankt voor de leuke updates. Toch mooi om te zien dat er eindelijk weer eens wat leuks staat te gebeuren in dit stadje!

Echter vind ik de Jheronimustoren qua ontwerp geen hoogvlieger... De gemeente laat hier een mooie kans liggen!
Old July 23rd, 2011, 05:37 PM   #520
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thijs_W View Post
Avenue2 bedankt voor de leuke updates. Toch mooi om te zien dat er eindelijk weer eens wat leuks staat te gebeuren in dit stadje!

Echter vind ik de Jheronimustoren qua ontwerp geen hoogvlieger... De gemeente laat hier een mooie kans liggen!
Niks te danken
Persoonlijk vind ik het best wel een mooi gebouw, het past iig wel bij de rest van het Paleiskwartier.
De Torre Maxima van 100 m die op de voormalige busremise gebouwd gaat worden ben ik ook wel benieuwd naar. Het schetsje wat we er nu van hebben is nog niet echt duidelijk genoeg om er een oordeel over te geven...

Reply

Tags
den bosch

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules