|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#501 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Wat zijn dat, parasols op 't dak?
Ziet er op het eerste oog leuk uit.
|
|
|
#502 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
En weer wat nieuws over het project Sporen in Den Bosch, dit keer in de vorm van een bewonersbrief. De relevantste informatie heb ik overgenomen:
Quote:
Nu maar hopen dat ik tegen die tijd mijn nieuwe bridgecamera bij elkaar gespaard heb, kan ik mooie plaatjes schieten!
|
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1042
|
vandaag
![]()
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Registered User
|
De Randweg is dan al open, toch vond ik nog wat mooie luchtfoto's die in de maand maart van dit jaar geschoten zijn op de site.
Luchtfoto's |
|
|
|
|
|
#505 |
|
Registered User
|
Weet iemand wat er gaat gebeuren met de gratis parkeerplaatsen naast het spoor bij de randweg? Ik kan hier nu nog mooi parkeren
en hopelijk blijft dat zo!
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Lijepa naša
|
Quote:
En anders kun je ff verder in Boschveld gratis parkeren
|
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Lijepa naša
|
Het nieuwe hoofdkantoor van electronicaconcern RICOH Nederland komt naar Paleiskwartier, de bouwput is al erg diep.
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Registered User
|
Wat aan de late kant, toch wilde ik hem ook hier delen. Volgens het Brabants Dagblad is de gemeente Den Bosch weer van plan de stad een beetje te verfraaien!
Quote:
Omdat het achterliggende pand gekraakt is, is de status me niet helemaal duidelijk. Toch hoop ik dat er snel iets echt moois van gemaakt zal worden, de spandoeken van de krakers zijn nu niet echt een visitekaartje voor de binnenstad... |
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 94
|
Inwoneraantal
Er zijn op dit forum heel veel projectenoverzichten; maar waar leiden die projecten nu eigenlijk toe? Vandaag heeft het CBS de nieuwste bevolkingscijfers gepubliceerd, tot en met de maand mei. Ik zal in ieder projectenoverzicht een grafiek plaatsen, om discussies aan te wakkeren en wat meer inhoud te geven. Dit zal in etappes gebeuren, om het forum niet te overspoelen.
|
|
|
#510 |
|
Registered User
|
Dode boel hierzo
![]() Bouw De Kroon in volle gang:
|
|
|
|
|
|
#511 |
|
Registered User
|
Dit jaar van start:
De Kroon: Ricoh: ![]() Belvedere: ![]() Jheronim Tower: ![]() Torre Maxima: Ponte Palazzo: ![]() Paleiskwartier:
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Registered User
|
Willemspoort:
1 Toren van 18 verdiepingen en 1 van 17 verdiepingen... ![]()
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Dat complex wordt dus over de nieuwe ringweg gebouwd op de plek van het transferium "Vlijmenseweg". Wanneer zou dit moeten gaan gebeuren?
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#514 |
|
Registered User
|
^ Als wij er langs rijden zien we al graafwerkzaamheden aan beide kanten van de nieuwe randweg dus denk wel dat dit jaar nog gestart word met het bouwen...
|
|
|
|
|
|
#515 |
|
Registered User
|
Den Bosch snelst groeiende gemeente 2011
![]() Verstuurd door Maikel van der Heijden op 12 juli 2011 – 18:11Nog geen reacties.DEN BOSCH – Het aantal inwoners in Den Bosch groeit het snelste van alle Brabantse steden. Helmond groeit het minst snel. Het inwonersaantal groeide in Den Bosch tussen januari 2009 en december 2010 met 2,2 procent, van bijna 138.000 tot ruim 140.000 inwoners. Op plaats twee en drie volgen Eindhoven en Breda. In Eindhoven zijn bijna vierduizend nieuwe inwoners komen wonen, een stijging van zo’n 1,8 procent. Er wonen nu 216.067 mensen in de lichtstad. Het percentage waarmee het inwonersaantal van Breda groeide, volgt op korte afstand. De bevolking groeide met 1,5 procent tot 174.499. Tilburg kon 2770 nieuwe inwoners begroeten. Dat komt neer op een percentage van 1,4. Voor meer info zie: Centraal Bureau voor de Statistiek |
|
|
|
|
|
#516 |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Maar op het transferium gebeurt op dit moment nog niks.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#517 |
|
Registered User
|
Zal ook niet lang meer duren denk ik
|
|
|
|
|
|
#518 |
|
Registered User
|
Hier nog wat interressante info gevonden over het nieuwe stadscentrum (GZG terrein):
http://www.s-hertogenbosch.nl/filead...02107-1201.pdf |
|
|
|
|
|
#519 |
|
Registered User
|
Avenue2 bedankt voor de leuke updates. Toch mooi om te zien dat er eindelijk weer eens wat leuks staat te gebeuren in dit stadje!
Echter vind ik de Jheronimustoren qua ontwerp geen hoogvlieger... De gemeente laat hier een mooie kans liggen!
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Registered User
|
Quote:
Persoonlijk vind ik het best wel een mooi gebouw, het past iig wel bij de rest van het Paleiskwartier. De Torre Maxima van 100 m die op de voormalige busremise gebouwd gaat worden ben ik ook wel benieuwd naar. Het schetsje wat we er nu van hebben is nog niet echt duidelijk genoeg om er een oordeel over te geven... |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| den bosch |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|