daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Noord-Brabant

Noord-Brabant Projecten en ontwikkelingen in Eindhoven, Tilburg, Breda, 's-Hertogenbosch en Helmond

Reply

Thread Tools Display Modes
Old August 5th, 2011, 10:17 AM   #541
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 20

EDIT; post even mee gequote naar nieuwe pagina

Quote:
Originally Posted by stofzuiger View Post
Nog wat kunnen vinden over de Willemspoort:

700 woningen
30.000 m2 maatschappelijke, commerciële voorzieningen en kantoren
4.000 m2 winkelruimte
1.600 Parkeerplaatsen

Oud stukje uit het Brabants Dagblad. Wordt gesproken over 3x 60meter in de Willemspoort. Verder hebben ze het ook over een toren van 55 meter bij de nog te bouwen brug over het spoor, die toren zou dan naast het RICOH gebouw moeten komen.

Ziet er allemaal zeer mooi uit, gaat zo te zien een stuk levendiger worden als het Paleiskwartier. Focus lijkt echt te liggen op een mooi levendig gebied waar mensen kunnen winkelen, terrasje pakken, etc. In ieder geval een grote verbetering met het Paleiskwartier waar het toch behoorlijk uitgestorven is op straat...

Behoorlijk flinke ambitie in bar en boze tijden. Ik hoop van harte dat dit er gaat komen in deze vorm hoewel ik heel huiverig ben of dit haalbaar zal zijn

Sponsored Links

Old August 5th, 2011, 12:21 PM   #542
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Likes (Received): 0

Dit komt er zeker. Woningen gaan begin 2012 al in de verkoop aldus Brabant Wonen.
Avenue 2 no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2011, 12:44 PM   #543
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 20

Dat zou mooi zijn Maar met mijn dosis realiteitszin ben en blijf ik voorlopig huiverig
Old August 5th, 2011, 04:10 PM   #544
stofzuiger
Registered User

Likes (Received): 12

Kantoor in aanbouw op het Pettelaarpark, langs de A2. Oplevering Maart 2012.

Hoe het er nu ongeveer uit ziet (weet niet precies wanneer deze foto genomen is, maar lijkt me vrij recent):

En hoe het er moet komen te zien:

Zal langzaam aan meer blijven posten in dit topic, kan het niet aanzien dat wij een relatief klein topic hebben in vergelijking met de rest terwijl er toch zat gebeurd hier in Den Bosch

Last edited by stofzuiger; August 5th, 2011 at 04:17 PM.
stofzuiger no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2011, 08:01 PM   #545
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 652

Groot gelijk, er gebeuren hier best interessante dingen. Willemspoort ziet er leuk uit.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2011, 09:01 PM   #546
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Den Bosch is gewoon een mooie stad, niet omdat ik er zelf woon, maar ik hoor vaak van mensen die er nog nooit geweest zijn dat het wat buitenlands aandoet. Vooral de binnenstad.
En zoals uit de stedengrafieken blijkt, is Den Bosch een van de snelst groeiende steden in Nederland!
En ik ben blij dat door oa Willemspoort, het Paleiskwartier en straks Avenue 2 (als dit tenminste nog doorgaat) Den Bosch eindelijk een wat stedelijker karakter krijgt, met behoud van de historische binnenstad
Old August 5th, 2011, 09:26 PM   #547
stofzuiger
Registered User

Nog eentje dan maar:

Quote:
Op de huidige locatie van het Carolus Liduina ziekenhuis in 's-Hertogenbosch wordt een nieuwe hoogwaardige woonbuurt ontwikkeld: Carolus.
Van 2011 tot ca. 2015 worden hier 285 appartementen en 72 grondgebonden woningen gerealiseerd in de types stadswoningen, twee-onder-één-kapwoningen en vrijstaande woningen. Carolus is een gezamenlijke ontwikkeling van Bouwfonds en AM Wonen.
Sloop van het oude ziekenhuis moet dit jaar nog gaan gebeuren, daarna wordt meteen begonnen met de bouw.

Alle paarsen stukken moeten gebouwd gaan worden, aan het water appartementen, aan de andere kant gewone woningen.

Appartementen:

Woningen:

Old August 5th, 2011, 09:26 PM   #548
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Hier nog een niet eerder geziende impressie van stukje Boschveld:

Old August 5th, 2011, 09:37 PM   #549
stofzuiger
Registered User

Quote:
Originally Posted by Avenue 2 View Post

Als ik het goed ziet komt dat dus naast het winkelcentrum te liggen, ben benieuwd wat ze met het winkelcentrum zelf gaat doen want dat ding behoort nu echt tot de meest afschuwelijkste gebieden van Den Bosch. Nu met die nieuwbouw aan de overkant, die er overigens perfect uit ziet, is het contrast echt enorm daar.
Old August 5th, 2011, 09:40 PM   #550
stofzuiger
Registered User

Zit je ff te googelen op Boschveld, kom je dit tegen:

http://www.kuinkuin.nl/index.php?pagina_id=69

Volgens mij helaas niet meer dan een ideetje van een architect
Old August 5th, 2011, 10:27 PM   #551
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Goed bezig dustsucker!
Die toren mag van mij wel gebouwd worden
Old August 5th, 2011, 10:27 PM   #552
stofzuiger
Registered User

Quote:
Originally Posted by Avenue 2 View Post

Ff wat verder research gedaan, jou plaatje komt uit deze PDF: http://www.boschveldbeweegt.nl/documents/wp.pdf (let op: 240mb) PDF omvat het wijkplan voor de wijk Boschveld, als ik het allemaal goed heb begrepen is dit plan al goedgekeurd door de gemeente en gaat het dus zo uitgewerkt worden.

Jou plaatje in het groot:

Hoogbouw bestaat uit appartementen, gebouw mag 12 lagen bevatten. Onder de hoogbouw bevindt zich de BBS (Brede Bossche School) Let ook op punt 8 in het plaatje: Kiss-and-ride, ik dacht eerst: ze gaan toch niet serieus een tippelzone bouwen daar he?, maar dat is natuurlijk de plek waar ouders hun kinderen kunnen afzetten als ze naar school gaan

Nog 2 van de hoogbouw:

Let vooral op gebouw 5 in deze afbeelding, dat moet het hart van de wijk worden. Kan een prachtig gebouw gaan worden, wordt het slecht uitgewerkt dan kan dat de gehele omgeven gaan "verneuken". Ben benieuwd dus wat ze daar gaan neerzetten.

En als afsluiting nog deze, een voetgangersbrug tussen de wijk Boschveld en het station/paleiskwartier. Ziet er leuk uit maar 100 meter terug kunnen de voetgangers gewoon oversteken bij het zebrapad...
Old August 5th, 2011, 10:28 PM   #553
stofzuiger
Registered User

Anders posten we ff 2x op precies dezelfde tijd
Old August 5th, 2011, 10:33 PM   #554
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Dat word nog wat met Boschveld :P Ik vind het nu echt zon pauperwijk hahha!
Old August 5th, 2011, 11:13 PM   #555
stofzuiger
Registered User

Alles bij elkaar gaan alle projecten toch voor een behoorlijke bevolkinsgroei zorgen in Den Bosch.
Heb even wat projecten opgesomd:

Aantal woningen per project:
103 - De kroon
75 - Jheronimustoren
126 - Ijzeren Vrouw
160 - Belvedere
700 - Willemspoort
357 - Carolus

Is totaal 1521 woningen
1521 x 2.24 (Gemiddeld aantal personen per huishouden) = 3407

Hierbij nog niet eens meegenomen wat er allemaal nog op de Groote Wielen gebouwd moet gaan worden, de Torre Maxima, wat links en rechts nog van de Torre Maxima moet komen. Wat nog naast het RICOH kantoor moet gaan komen. De 357 woningen die bij het Carolus moeten komen is slechts een deel, het verzorgingstehuis naast het Carolus gaat namelijk weg en daar komen ook appartementen/woningen. Zelfde geldt voor de Ijzeren Vrouw, de 126 die er nu moeten komen is slechts een deel, aan de andere kant van Ijzeren Vrouw komt ook nog het één en ander. En dan zijn er waarschijnlijk nog een aantal projecten die ik vergeten ben en/of die er binnenkort nog bij gaan komen.

Wat nou financiële crisis?

Last edited by stofzuiger; August 5th, 2011 at 11:19 PM.
Old August 5th, 2011, 11:48 PM   #556
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Jheronimus word 75 hoog krijgt 88 apartementen
Old August 7th, 2011, 12:38 AM   #557
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Ik kwam deze impressie nog tegen vandaag... Was dit het eerste ontwerp van de Torre maxima? Want ik vind deze er wel stukken beter uitzien als hoe de toren nu gebouwd gaat worden! Bovendien tel ik 32 verdiepingen wat volgens mij toch wel dik boven de 100m uitkomt?

Old August 7th, 2011, 10:43 PM   #558
stofzuiger
Registered User

Nog één kunnen vinden van de Torre Maxima. Vanuit dit perspectief is goed te zien dat we over een paar jaar (als alles door gaat) we toch een aardige skyline gaan krijgen, vooral als je erbij bedenkt dat links op de foto ook nog 3 torens van +-60 meter van de Willemspoort bij moeten komen, zie:
Old August 8th, 2011, 05:13 PM   #559
Avenue 2
Registered User

Avenue 2's Avatar

Hey stofzuiger! Jij bent zo goed in het zoeken Weet je toevallig meer informatie over die "toren" helemaal rechts in het bruin? Ik ben er nog helemaal niets over tegen gekomen op internet!
Old August 8th, 2011, 05:52 PM   #560
stofzuiger
Registered User

Nope, valt niks over te vinden, zelfde eigenlijk bij de Torre Maxima. Heb zo'n vermoede dat de Torre Maxima, en dat torentje ernaast gewoon zijn voortgekomen uit wat schetsen o.i.d. Vervolgens hebben ze een schaalmodel ervan gemaakt om zo de maquette van het Paleiskwartier op te vullen.

Zelfde geldt trouwens op die maquette voor alles tussen het RICOH kantoor en de Croon. Staan op de maquette 3 gebouwtjes maar daar zijn nog helemaal geen concrete plannen voor (als ik het goed zeg)

Hoogte en plaats van die gebouwen komt overigens wel overeen met de plannen voor paleiskwartier-zuid zoals die nu zijn vastgesteld, dus er komen dus wel 2 torens van die hoogte, vraag is alleen in welke vorm ze er komen.

Wat overigens wel mooi is is dat de Westertoren mooi tussen de Torre Maxima en die andere toren in valt. Westertoren zorgt dus voor een beetje dichtheid in de skyline straks.

Reply

Tags
den bosch

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules