|
|
| daily menu » news links | rate the banner | guess the satellite | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Urbanist
|
Woensel West probleemwijk??
Tja, eigenlijk is het te warm voor de computer. Hier dan toch maar een korte serie over de "probleemwijk" Woensel West. Ik kan me voorstellen dat de wijk sociaal-economische problemen heeft en dat sommige straten de technische houdbaarheidsdatum van de woningen al jaren verlopen zijn, maar naar mijn idee is de wijk niet eens zo slecht als veel mensen denken. Een zeer gevarieerde bebouwing en een levendig straatleven trof ik daar aan. Het nadeel is denk ik gewoon dat de buurt een heel slecht imago heeft, wat gewoon mijlenver van de werkelijkheid staat. Oordeel zelf maar.
1. Resultaat van stedelijke herstructurering in de wijk ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. Op de achtergrond het klokgebouw van Strijp S ![]() 5. De Edisonstraat ![]() 6. Idem ![]() 7. ![]() 8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. Ook dit is Woensel West ![]() 14. ![]() 15. ![]() 16. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. ![]() 20. ![]() 21. Joodse begraafplaats ![]() 22. Station Beukenlaan
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
van Wanrooij
|
Aah tof, jullie gaan samen Eindhoven in beeld brengen. Leuke serie!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Gezien de titel dacht ik zo dat je de probleemgevallen vrolijk op de foto had staan, maar zie geen mens op straat
Anecdote: heb afgelopen zaterdag foto's van het standbeeld van Frits Philips gemaakt..komt er een flodderfiguur naar mij toe, die zegt mijn camera tegen de keien te keilen als ik een foto maak van haar kind en dat terwijl ik mijn camera totaal op Frits gericht had. Dacht, wat heb ik nou aan mijn broek hangen; en zeg tegen de 250 ponder: Jouw kind.. daar wordt toch geen standbeeld voor opgericht? En: Je kind is toch niet onwettig?..daarbij heb ik mijn grootste smile mogelijk laten zien. En zowaar, ze begreep de grap..gelukkig Doet me nu achteraf aan het volk in woensel-west denken
Bij de tijd Last edited by Har; April 16th, 2007 at 08:15 PM. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Wil ook best eens een reportage in Woensel-West maken. Genoeg lef, om aan die mensen te vragen of ik hen op de foto mag zetten. Vaak zijn deze mensen daarin toegeeflijker, dan het burgervolk in de rijkere wijken
Misschien samen met jou WSS?
|
|
|
#6 |
|
Urbanist
|
@ Effes, ja ik had je liever ook niet op de foto staan
Dit was de duidelijkste foto waar drie bouwstijlen uit drie tijdsperiodes naast elkaar stonden.@ Harrewar. Ik heb geprobeerd om zowel de slechte kanten als ook de goede kanten van de wijk vast te leggen. Van de mensen in de voortuintjes kregen we soms wel eens leuke opmerkingen naar ons hoofd geslingerd, maar niks kwaadsaardig ofzo. Je moet er gewoon mee om kunnen gaan dan is er geen probleem. Ik liep zonder achterdocht met mijn 700 euro camera door de Edisonstraat. Maar met het fotograferen van personen paste ik wel op. Dat doe je eigenlijk altijd wel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Urbanist
|
@ Harrewar. Jammer dat je niet met mij en effes mee was gegaan. Staan namelijk nog meer (probleem)wijken te wachten die ik eigenlijk eerst nog wil fotograferen. Maar als ik keertje wat tijd heb wil ik best weer Woensel West induiken. Dan moeten we wel proberen om vooral de mensen erop te krijgen. Anders krijgen we een dubbele serie.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Ik houd me aanbevolen Ben niet te bang en weet er wel een draai aan te geven. Nog nooit met iemand ruzie gehad met daarbij de opmerking, dat ik met rare figuren te maken heb gehad. Tis altijd op lachen uitgelopen. Leuk, om eens een afspraak te maken.
Bij de tijd Last edited by Har; April 16th, 2007 at 08:41 PM. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Your advertisement here?
|
Goed onderwerp en ook technische goeie foto's. Ik kijk al uit naar de andere probleemwijken!
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Tegenover mijn portiek, is het de laatste tijd een zootje, is al langer zo maar de laatste tijd loopt het gruwelijk uit de hand. Al het papier wordt gewoon om de hoek geflikkerd met als gevolg dat de hele buurt door de wind onder het dwarrelpapier ligt!!
Was het beu, omdat dit nu al weken zo is. Afgelopen zondag stond er een winkelkar..het type wat wordt meegenomen door dezelfde mensen die het papier neerflikkeren! Was zo kwaad, dat ik heb besloten er wat mee te doen..de combi gemaakt het papier in die winkelkar te gooien; twee vliegen in een klap! Met de volgende opmerking: ![]() Net, buiten een gesprek daarover gehad met bewoners van het betreffende portiek. Blijkt dat er al allerlei instanties zijn ingeschakeld om iets met dit probleem te doen maar NIEMAND die daar daadwerkelijk iets mee doet en niemand van de bewoners die daar actie in durft te nemen. Ze geven elkaar de schuld. Ga morgen daar in de hal mijn statement ophangen: Opruimen die zooi, of er wordt een handtekeningenactie gestart om het probleem definitief op te lossen. Blijkt immers de enige manier te zijn om collectief als bewoners tegenover de verpesters op te treden.
|
|
|
#11 |
|
Registered User
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
|
Huubke ken ik idd. van de repo van SBS 6. Ben benieuwd of ie gratis op de foto wil
|
|
|
#13 |
|
Member
|
Ik heb geprobeerd om zowel de slechte kanten als ook de goede kanten van de wijk vast te leggen
Kan in de foto's geen enkele 'slechte kant' of ernstige verpaupering herkennen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Is waar. Vandaar mijn reactie
|
|
|
#15 |
|
...
|
Leuke serie, alhoewel ik de meer karakteristieke plekjes van de buurt niet echt terugzie. Het is allemaal erg 'gewoontjes' (natuurlijk ziet het grootste deel van de wijk er ook heel gewoon uit), maar toch.
Het kunstwerk op foto 9 is trouwens 'De Rode Draad' van Coen van Ham:
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Wel leuk deze serie. Voor mij iets opvallends. Op foto 17 en 18 staan woningen waar ik in gewoond heb. In Utrecht (Zuilen) staan exacte kopieën, elk detail is hetzelfde tot het stenen tuinhekje met het stalen tuindeurtje toe. Zelfs de straat hoe die loopt en de hoekwoning, parkeerplaatsen etc,. is voor 100% het zelfde. Echt vreemd voor mij om te bedenken dat die straat in Eindhoven ligt. De bouwjaar moet tussen 1920 en 30 zijn. Ga binnenkort een foto uit dezelfde hoek maken als bovenstaande.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Urbanist
|
Quote:
Daarom ook die twee grote vraagtekens in de titel, en mijn inleidende tekst. Op straatniveau zag het er allemaal netjes uit, weinig tot geen rotzooi (al zijn we ook niet in elk gangetje en steegje geweest). Je moet ook bedenken dat er al heel veel geld in die wijk is gestoken. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
They do it in the air
|
Ik dacht eerst even dat het bij ons in de buurt was
![]() Wij kegen laast van de "buurtcommissie" een brief dat we onze voortuintjes schoner moesten houden en de kliko's beter uit het zicht (niet meer voor maar achter) moetsten neer zetten en niet meer voor 7.00 of zo buiten mogen zetten e.d. Je bent Paleis Soestdijk II vergeten, je bent er langs gelopen Een mooie serie, en het ziet beter uit als 15 uur geleden
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
Ik heb er gewoond,ik weet hoe het daar werkt,de gemeente hangt er camera's,de gemeente sluit alle cafe's,ze sluiten wat veelplegers op,de gemeente beurt vette rijkssubsidies,het enige wat er verandert is dat het straatbeeld rustiger wordt,de uitzichtloosheid,de drugs- en alcoholverslavingen blijven.Je moet er van de zomer s'nachts foto's maken.
Binnenkort breken ze alles af en dan verspreiden ze die ellende. Het is echt een foutje in ons bijna perfecte systeem.Stem SP.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|