|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1361 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#1362 | |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Quote:
) en bij het terugkeren een MS80 (gehaald met nog 1min over na een sprintje van arrivals tot aan het perron) dus ik kan niet echt klagen. Mijn enigste opmerking is dat het station van de luchthaven nog een beetje op een bouwwerf lijkt (op 31/10/2011 toch allesinds)
|
|
|
|
|
|
|
#1363 |
|
Registered User
Likes (Received): 110
|
|
|
|
|
|
|
#1364 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
|
|
|
|
#1365 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Ik heb het station nooit in zijn oude vorm gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Op zich oogt het inderdaad modern en fris, alleen zie je op sommige plaatsen redelijk duidelijk dat het nog niet helemaal af is. De naam van het station veranderen naar Brussels Airport lijkt me inderdaad een goed idee, Brussel-Nationaal-Luchthaven (Bruxelles-Aeroport-National in het frans neem ik aan) vind ik een iets te omslachtige naam en alleen maar verwarrend voor buitenlandse toeristen. |
|
|
|
|
|
#1366 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1367 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 42
|
Brusselnieuws:
Quote:
![]() En het goede nieuws is dat er dus binnenkort werken zullen plaatsvinden in het Centraal station (metro) (in Schuman en Kunst-Wet zijn die uiteraard nu reeds aan de gang). |
|
|
|
|
|
|
#1368 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
je me demande comment ils vont articuler les portiques à Debrouckère ou central en espérant qu'ils ne soient pas installés à même les quais...ce qui serait très dangereux et surtout un cauchemar aux heures de pointes.
remarqué à Madou... nouveau mobilier signalétique Métro avec écrans LCD en surface traffic affichage en temps réel...à voir si cela va être étendu à toutes les bouches de métro de la capitale... en tout cas assez sympathique tout en conservant le M de métro visible bleu Last edited by cristof; January 10th, 2012 at 08:00 PM. |
|
|
|
|
|
#1369 |
|
Registered User
|
Ik ben vooral benieuwd naar De Brouckere. Hoe ze de poortjes in het zeer drukke en te krappe station gaan krijgen ... Ik zie maar één oplossing: de horeca eruit zwieren en de Kiosk verplaatsen. Mss ook meteen een reden waarom ze er pas na 2013 eraan gaan beginnen, kwestie de huurcontracten te laten aflopen zonder contractbreuk te moeten plegen.... het is maar een idee.
![]() Centraal station lijkt mij nog een huzarenstukje. |
|
|
|
|
|
#1370 | ||
|
Brussels sprout
|
Inderdaad, Centraal Station en De Brouckère worden de moeilijkste brokken waarschijnlijk. Maar ook net onmisbaar om er poortjes te plaatsen gezien de grote drukte daar.Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#1371 |
|
Near Bruges
|
Eigenlijk zou er eens een wedstrijd uitgeschreven moeten worden om dat logo van de metro op te frissen.
Een hip, jeugdig en dynamisch logo zou een positief effect hebben. Iets waardoor in een oogopslag duidelijk is dat dit de metro van Brussel is. Als je dit naast het logo van de metro van Londen legt dan weet ik wel welk logo het aantrekkelijkst is. Dat underground logo is zelfs gewoon een landmark vind ik.
|
|
|
#1372 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Laat ons dus bespaard blijven van marketingpraat en tienjaarlijkse nieuwe logo's. De beste logo's zijn diegene die jarenlang hetzelfde blijven (zie o.m. Coca-Cola, Dell, NMBS ...) Dat een logo een bepaalde tijdstempel draagt is allerminst een probleem. Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#1373 |
|
City Geek
Likes (Received): 59
|
Ik vind het logo oké, eigenlijk. 't is niet hip, maar het is wel duidelijk.
|
|
|
#1374 | |
|
Registered User
|
Quote:
In centraal zullen ze de poortjes wel in de gang naar het station zetten. Daar is toch meer als voldoende plaats en het merendeel van de reizigers komt van/gaat die kant uit. |
|
|
|
|
|
|
#1375 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#1376 |
|
Registered User
|
Ik neem aan dat het Brusselse logo het origineel is en men in Chaleroi een kopie van het Brusselse gebruikt?
|
|
|
|
|
|
#1377 |
|
Brussels sprout
|
Ach, de Brusselse/Charleroise logo is misschien niet hip (en dan nog, want in de hele resem van hieronder valt die nog wel mee), maar "hip" is een vergankelijk concept. Nu is de logo ongeveer algemeen bekend en ik zou het dan ook zo houden. Een hippe logo in 2012 zal in 2020 dan ook weer achterhaald zijn.
Zie hier: http://www.toxel.com/design/2008/08/...und-the-world/ ![]() ![]() Trouwens je kan ook altijd spelen met een zelfde logo om het wat speelser te maken, zie hier bv. voor één of ander evenement (weet even niet meer wat het was) image hosted on flickr
|
|
|
|
|
|
#1378 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 200
|
Die gele M van Rotterdam is ook niks, gewoon een platgeslagen McDonald's M.
Patco is ook vrij dramatisch. De simpelste ontwerpen zonder letters zijn eigenlijk wel het meest tijdloos. Dat paarse logo bijvoorbeeld (derde rij van onder, helemaal rechts). |
|
|
|
|
|
#1379 |
|
Registered User
|
Eens. Wat opvalt aan de afbeelding van Bazar is hoeveel lelijke logo's er wel zijn.Volgens de Franse wiki zou de Brusselse metro overigens twee logo's hebben. De gekende blauwe M maar ook dit:
|
|
|
|
|
|
#1380 |
|
City Geek
Likes (Received): 59
|
Dat is gewoon de aanduiding die gebruikt wordt om te verduidelijken of een lijnnummer bus, tram of metro is.
dit zijn de symbolen voor tram en bus: ![]() De B, T of M wordt dan gevolgd door één of meerdere lijnnummers. Dit is bijvoorbeeld een gecombineerde tram en bushalte. ![]() En bewijzering in de stations:
Lasciate ogni speranza, voi ch'intrate Last edited by Filou; January 12th, 2012 at 03:32 PM. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|