|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
Registered Abuser
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Quote:
Ik ben juist zeer blij met torens onder de 100 m. De Rembrandttoren vind ik duidelijk het baken voor het gebied. De Rembrandttoren had voor mij hoger gemogen, maar het zij zo. Zo geef je de cluster meer body, terwijl je de 'Momma' van het gebied, de Rembrandttoren, wel in 'haar' rol houdt. Hopelijk is er in de plannen wel ruimte voro parken/groen,want ik kan me voorstellen dat men daar ook behoefte aan heeft. Hoogbouw en groen zijn daar in mijn ogen ook goed te combineren. Door het groen draagt men ook iets bij aan de leefbaarheid van de omliggende wijken. Ik zie wel boompjes, maar in welke context deze komen te staan is me dus niet duidelijk. In die rotonde die je onder in beeld ziet, was toch een tunnelbak geplan voor het verkeer van de Gooiseweg naar het centrum?
|
|
|
|
#43 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 208
|
Lastage
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 67
|
Volgens PropertyNL wordt de maximum bouwhoogte hier 90m
|
|
|
#45 |
|
Registered User
|
@eurim@stovic
Juist zeer blij met torens onder de 100m?? Las ik het nou goed dat is vloeken in de hoogbouwkerk In Amsterdorp altijd bij voorbaat hoog inzetten in dit geval dus letterlijk,begin met plannen voor 130m en hoger dan kun je dealen met de Nimby's die hoe voorspelbaar weer moord en brand gaan schreeuwen. Dan kun je compromissen sluiten en zakken naar 100 / 115 meter,tegemoet komen dus. Begin met 100 en het wordt uiteindelijk 80 m,niet verstandig dus. ''Moeder'' Rembranttoren zal moeten accepteren dat ze oud wordt en dr ''kinderen'' ziet opgroeien,en die kinderen worden groter dan zei zelf is. Hoog hoger hoogst.....torens wil ik zien!! Dit is het Holland Hoogbouw Forum,niet het Holland Dozen/of Kubus Forum!! |
|
|
|
|
|
#46 |
|
I ♥ NY
|
He Runner, dat ziet er leuk uit op jouw foto.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Update 27 juni 2007
Optopping kantoor op Teleport/Sloterdijk.
![]() *Extra* Hazen in het Teleport'se gras ![]() ![]() *Extra* La Guardia Plaza verkeersbord: [Erf] Pas op oa. spelende kinderen whahaha ![]() Humor heeft UWV wel.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Delegate of Holland
|
heb k t toch goed gezien van die optopping.. komt r 1 grote huurder in ofzo?
hé Win, ben je r toevallig al achter wat die nieuwbouw naast het Ibis daar te betekenen heeft ? het lijkt eraan vast te zitten he
|
|
|
#49 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Die optopping moet je ook maar gezien hebben, mij viel het ook pas erg laat op. Wie weet heeft de huurder meer ruimte nodig, ik zou het zelf niet weten of er een nieuwe huurder is.
@ Spotter Toeval, gister had ik eindelijk ff de tijd om te kijken. Ik had 15min overstap tijd op Sloterdijk, ik had het idee dat je er zo bij het Ibis was. Maar voorbij de La Guardia torens, viel het toch tegen hoe ver ik nog moest lopen... Toen ben ik maar rechtsomkeerd teruggegaan. Jammer, nou weten we het nog niet wat het wordt naast het Dellkantoor en het Ibis komt. Volgende keer maar even met de bus, een halte is daar vlakbij.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris Last edited by Winbuks; June 30th, 2007 at 05:35 PM. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Frans Woerden
|
Fietspadenplan
Last edited by the runner; June 30th, 2007 at 05:30 PM. Reason: foutje |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Frans Woerden
|
Kopgebouw
Had er al een keer melding van gemaakt maar op de site van Zeeburg stond dit nieuws:
Markant gebouw op z’n kop aan Zeeburgerkade open menu Markant gebouw op z’n kop aan Zeeburgerkade 25 juni 2007 In 2010 verrijst een markant gebouw aan de Zeeburgerkade, in combinatie met een jachthaven. De bouw begint over een jaar. In de komende maanden treft het stadsdeel de nodige voorbereidingen voor de oplevering van het bouwterrein. Bouwterrein Begin volgend jaar worden de loodsen en een deel van de douanesteiger op het bouwterrein gesloopt. De sloopvergunning is inmiddels afgegeven. Tot de start van de sloop kunnen de groenteboer, de dealer van oude Peugeots en de kraakwachten in de loodsen blijven zitten. Het was de bedoeling dat zij in juli 2007 de loodsen zouden verlaten en dat de sloop na de bouwvak zou gebeuren, zo is te lezen in de juni-editie van de Zeeburgkrant. Hun vertrek is nu uitgesteld, omdat een aantal procedures nog moet worden afgerond. De komende maanden benut het stadsdeel voor de voorbereiding van onder meer het gebruikelijke milieuhygiënisch en asbestonderzoek. Multifunctioneel Kopgebouw Uit oogpunt van procedurele zorgvuldigheid neemt het stadsdeel de nodige tijd voor de voorbereidingen om volgend jaar het bouwterrein vrij van obstakels op te leveren, aldus stadsdeelwethouder Nico Papineau Salm. “De bouwcombinatie HBB Ontwikkeling en Amplan Vastgoed kan dan in 2008 starten met de bouw van het Kopgebouw. Een opvallend en gewaagd gebouw door zijn ongebruikelijke 'op zijn kop staande' volumebouw, op een unieke plek aan het water vlakbij de rotonde Van Lohuizenlaan.” ![]() Artists impression Kopgebouw en Jachthaven (bron: Bik + Mulder Architecten) In het ontwerp is een jachthaven met tweehonderd ligplaatsen geïntegreerd. Het multifunctionele Kopgebouw herbergt een hotel, fitnesscentrum, conferentiezalen, horeca, medisch centrum, een winkel in jachthavenbenodigdheden en faciliteiten voor passanten. De parkeergarage onder het gebouw heeft plaats voor zo’n honderdtachtig auto’s. Locatie: ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
Likes (Received): 152
|
Op de site van Duinker van der Torre staan deze plaatjes:
![]() ![]() ![]() De woontoren lijkt op de laatste impressie wel héél slank. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Frans Woerden
|
Er komen er zelfs 4 van volgens die site
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Registered User
|
Niet onaardig, maar ik vraag me af waarom de Bijlmer "hoogbouw" moet krijgen? Dat is toch een vies woord daar?
|
|
|
#55 |
|
hipp-E
|
Deze torens zouden een enorme vebetering kunnen zijn voor de Bijlmer. Er staan helaas geen gegevens over eventuele startdatum of/en oplevering van dit project.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Leuk torentje! Lijkt qua vorm ergens op die 120m hoge toeter die in Almere Centrum moet komen. Nieuwbouw van de Valkenburgerstraat is ook wel origineel. Modern en klassiek.
![]() Ik wilde hem hier ook nog even delen voor de moeite: ![]() Toekomstige Zuidas? ![]() Hier door mij ingetekend de KPN-toren als (nachtelijk) baken op de Zuidas.
|
|
|
#57 |
|
My train goes everywhere!
|
Ik vind die nieuwe torentjes juist wel erg mooi. Niet te groot en past goed!
|
|
|
#58 |
|
Peter
Likes (Received): 22
|
Aha, de nieuwe K-torens! (Kempering, Klieverink, Kouwenoord, Kralenbeek) Mooi, ik had van het plan gehoord, maar tot vandaag er nog niets van gezien.
Toen ik hoorde dat ze vier nieuwe torens wilden toevoegen tússen de vier bestaande en gerenoveerde Bijlmer K-torens in, dacht ik: is daar wel ruimte voor? (qua bezonning etc.) Maar ze kapselen als het ware de oude parkeergarages in, en ze zijn vrij slank. En de vier bestaande torens staan ver genoeg uit elkaar. Ik vind het een mooi plan. Goede manier van intensivering voor Kraaiennest, want juist rondom de metrohaltes moet je zoveel mogelijk verdichten (wat dus ook gebeurt, zie ook de diverse projecten rond de spoor- en metrolijn in West). Ook is het een mooie reeks van nieuwe landmarks voor de Karspeldreef, die net als de Bijlmerdreef een soort stadsboulevard moet gaan worden, maar die door de hoogbouw wel een eigen identiteit houdt, die met de nieuwe torens versterkt wordt. Het wordt, als alles af is ook een bijzondere en harde confrontatie van stijlen en opvattingen daar. Achter de torens, tussen de dreef en de Gaasperdammerweg, verrijst op de plek van de gelijknamige gesloopte galerijflats een Vinex-achtige laagbouwwijk, die via groenstroken tussen de torens door op de dreef ontsloten moet worden. Vervolgens krijg je de groene strook met de bestaande en nieuwe torens, de parkeergebouwen, de moskee en de kerk, dan de dreef zelf met een meer stedelijke blokbebouwing zoals bij Ganzenhoef aan de noordwand, en vervolgens de gehandhaafde galerijflats van de G- en K-buurt. Nu moet alleen nog die gore betonklomp van het winkelcentrum tegen de vlakte (dat verhuist volgens mij in 2010 of 2011 naar een nieuw complex aan de westkant van de metrobaan) en moet het tochtige en unheimische metrostation worden vervangen door een nieuw licht, transparant en comfortabel metrostation zoals Ganzenhoef (dat had moeten gebeuren in het kader van de Metromorfose, maar het zal wel bij een opleukbeurt met tegeltjes blijven, vrees ik), en ook Kraaiennest kan dan eindelijk de 21e eeuw in. Liefhebbers en bewonderaars van de oude Bijlmer met zijn rigide verkeersscheiding moeten opschieten, want volgens mij moet de verlaging en afgraving van het laatste stukje Bijlmer waar je het nog kunt zien, de verhoogde Karspeldreef, ten oosten van de metrobaan (de parkeergarages van de twee torens daar zitten nu nog volgens het oorspronkelijke Bijlmerplan via een plateau rechtstreeks op die dreef aangesloten) ook binnenkort van start gaan. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Ook leuk zo'n tennisbaan op het dak.
|