|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
das een discussie waar de meningen zeer hard uiteen lopen van: fake tot herstel tot droom
brugge, ja das zo gebleven omdat het zijn economische betekenis verloor door het verzanden van het zwin. antwerpen transformeerde binnen de spaanse vesten doordat het moest evolueren binnen dit korset en niet zoals vele andere steden in de 19de eeuw kon boomen; het korset van militaire belang deed de groei de das om. anders had antwerpen centrum bv gelopen tot de districten en de districten tot de tweede gordel |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Registered User
|
dit waren relevante "als"-en daar ik wou aanduiden dat men zei dat Brugge wel behouden is gebleven, vandaar mijn korte toelichting waarom dit in brugge idd zo is en waarom in antwerpen niet en hier dus zoveel is veranderd. nu goed?
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Een fotootje getrokken van dat groene gebouw op de Meir waarover ik sprak in vorige post.
![]() Dat grote gebouw aan het standbeeld van Van Dijck is ook vernieuwd, al is het er nu niet meteen mooi op geworden :/
Last edited by Murano; March 20th, 2008 at 12:09 AM. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Registered User
|
wat is dat juist dat gebouw? vernieuwd, mjah, desintegreert u aub, dank u!
![]() ik was dit weekend nog op de keyserlei en da gebouw past echt ni in de omgeving als ge van daaruit zo naar de meir ziet (met dan die monumentale gevels van de leysstraat langs weerszijden) |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Registered User
|
Ik kan het een stuk meer op prijs stellen tegenwoordig sinds het is opgeknapt. Het contrasteert natuurlijk sterk tegenover de overdaad aan decoratie bij de omringende panden maar het heeft toch zijn charmes, zeker in vergelijking met veel van zijn leeftijdsgenoten. Het heeft alleen "de pech" net pal in het zicht te liggen vanaf de De keyserlei. Ergens aan de leien had het al veel minder aanstoot gegeven.
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Ik heb gehoord dat er in de jaren '60 of '70 een gebouw is afgebroken (zoals zovelen) op de hoek van de Wapper en de Meir, en naar het schijnt was er bijzonder veel protest tegen deze afbraak (die gewoon is doorgegaan).
Weet hier iemand nog wat meer over? foto's evt? edit: 200ste post!!!
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Registered User
|
er staan daar nog historische gebouwen op beide hoeken dus dat zal het wel niet zijn.
Misschien dat het hierover gaat ![]() Dat is een oud theather of concertzaal en is afgebroken voor dat pareltje van moderne architectuur dat de C&A is. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registered User
|
vroeger wilde men ook die gevels van de Leysstraat plat gooien om in gelijkaardige trend daar van dat gerenoveerd jaren 60 te bouwen
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
Quote:
Eerder had men al een heel huizenblok(je) afgebroken op de wapper, om het Rubenshuis wat meer 'adem' te geven. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registered User
|
Ik vind dat ze dat mormel van een "monument" op de Wapper dringend moeten slopen, je weet wel, die homp beton met wat plantjes erin. Liever een echt plantsoen dan dat lelijke ding daar.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Registered User
|
G*DV*RD*MME
![]()
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Registered User
|
Die fontein met dat standbeeld is nochtans een van de mooiste monumenten van Antwerpen. Ik hoop dat je dat niet bedoelt... (staan trouwens geen planten in...)
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 44
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Registered User
|
Inderdaad, met die fontein is niks mis, alleen mag er wel 'ns wat vaker water in staan...
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Registered User
|
Ik weet het zelf niet, daarom dat ik heb het vraag, ik heb het van horen zeggen.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Registered User
|
[QUOTE=X38;19131349]Ik heb gehoord dat er in de jaren '60 of '70 een gebouw is afgebroken (zoals zovelen) op de hoek van de Wapper en de Meir, en naar het schijnt was er bijzonder veel protest tegen deze afbraak (die gewoon is doorgegaan).
Weet hier iemand nog wat meer over? foto's evt? Van de huizen aan de kant van de meir kan ik niets vinden maar wel fotos van de rubensstraat tegenover het rubenshuis http://stadsarchief.antwerpen.be/ava...m=sa083047.jpg http://stadsarchief.antwerpen.be/ava...iaId=100008856 |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|