daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Vlaamse steden > Kortrijkse

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old March 27th, 2010, 03:22 PM   #61
ced_flanders
Registered User

Likes (Received): 38

Quote:
Originally Posted by Bruggenbouwer View Post
Ik zag daarnet deze reclame in de Atlas met eronder de website van dit project. Ben eens benieuwd hoe het er zal uitzien als het afgewerkt is. Volgens de grondplannen die je op de website terugvindt zijn er van de -1 tot de +1 commerciële -of dienstenruimtes voorzien. Laat ons hopen dat er een Fnac in komt, niet?
Een Fnac? Er is deze maand nog maar een Saturn en een tweede Standaard Boekhandel opengegaan, ik denk niet dat er nog ruimte is voor een fnac in Kortrijk, al zou ik dat wel graag hebben want ik ga er veel liever dan naar een Saturn.
ced_flanders no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 27th, 2010, 03:39 PM   #62
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by ced_flanders View Post
Een Fnac? Er is deze maand nog maar een Saturn en een tweede Standaard Boekhandel opengegaan, ik denk niet dat er nog ruimte is voor een fnac in Kortrijk, al zou ik dat wel graag hebben want ik ga er veel liever dan naar een Saturn.
Fnac is vooral gericht op multi-media, Saturn richt zich meer op huishoudelijke toestellen enzo en Standaard boekhandel is vooral een boekenwinkel, dus ik denk wel dat er ruimte is voor een Fnac. En geef toe, het zou geen slechte lokatie zijn hé.
Bruggenbouwer no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2010, 09:36 PM   #63
batlo
Registered User

batlo's Avatar

Likes (Received): 1

een goeie locatie dat wel, maar vééél te klein aangezien heel het gebouw bijna uit appartementen gaat bestaan.
batlo no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2010, 11:34 PM   #64
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Originally Posted by batlo View Post
een goeie locatie dat wel, maar vééél te klein aangezien heel het gebouw bijna uit appartementen gaat bestaan.
Als je de grondplannen bekijkt, lijkt het toch nog een redelijke oppervlakte, zeker als je de -1, de gelijkvloers en de +1 samen neemt.
Old March 29th, 2010, 06:37 PM   #65
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Sloop postgebouw Kortrijk start in februari

In Kortrijk begint volgende maand de sloop van het vroegere postgebouw op de Grote Markt. De stad maakt zich op voor ingrijpende werken.
Het postgebouw van Kortrijk dateert van 1960. Het staat al een tijd leeg en zal nu grondig verbouwd worden.

De gevels moeten blijven staan en dat maakt de sloop moeilijk. Er staat al een grote kraan om het puin over de gevels te tillen. Om de veiligheid te garanderen zal de Doorniksestraat een tiental dagen voor alle verkeer gesloten worden.

In het nieuwe gebouw komen luxeappartementen, garages, winkels en kantoren. De winkelruimte, 1.700 vierkante meter, is grotendeels verkocht.

De aannemer belooft de overlast voor de buurt te beperken. Hij neemt maatregelen om niet te veel trillingen te veroorzaken.
De ruwbouwwerken moeten volgend jaar klaar zijn.

22 januari 2009
Bron: VRT Nieuws
(Dit artikeltje vond ik op www.bouwenwonen.be)

1.700 m² dus, maar is al grotendeels verkocht, dus voorlopig mogen we (kleine) Fnac wel vergeten...
Old March 30th, 2010, 09:21 AM   #66
Buyckske Ruben
Registered User

Likes (Received): 4

De werken aan het eerste verdiep zijn bezig de muren zijn al gegoten maar de werken gaan tergend langzaam.
Buyckske Ruben no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2010, 07:31 PM   #67
Black ErrOR
Registered User

nu dat het de paasfoor is zal er wel niet veel gewerkt worden.
Black ErrOR no está en línea   Reply With Quote
Old August 28th, 2010, 12:39 PM   #68
Buyckske Ruben
Registered User

De werken in ruwbouwfase zijn nu goed gevorderd. De ruwbouw rijkt nu tot aan de kroonlijst (waar het dak begint) van het voormalige postgebouw.

Dat betekend dat ze weldra zullen beginnen aan de ruwbouwwerken aan de dakappartementen die boven de bestaande facade zullen uitsteken.
Old December 28th, 2010, 08:42 AM   #69
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Appartementen en winkels in oud postgebouw Kortrijk

De Post maakt plaats voor dure luxeflats

KORTRIJK - Het voormalige postgebouw van Kortrijk is bijna afgewerkt. Het telt 22 appartementen en zes winkels. De prijs loopt op tot 1 miljoen euro voor een appartement.
In Kortrijk is het luxe appartementsgebouw Prior Estate op de Grote Markt voorgesteld. Daarin huisde vroeger De Post. Van het gebouw is enkel de authentieke gevel bewaard gebleven. De loketten en de vroegere burelen hebben plaats gemaakt voor 22 luxeflats en zes winkels.

'Vier jaar geleden zetten we de eerste stappen', zeggen Wilfried Hagers en Joseph Valcke, die aan de basis liggen van residentie Prior Estate.

Joseph Valcke vertelt hoe het gebouw tot stand kwam: 'Het waren jaren van intense studie zowel op architecturaal, technisch als financieel vlak. We realiseerden vier verdiepingen onder de grond, zonder enige schade te berokkenen. Om eventuele druk te neutraliseren, hebben we 250 ton extra beton gegoten. De gevel behouden was geen must en aanvankelijk hebben we getwijfeld, maar we zijn vandaag blij dat we die konden integreren. Ik heb er een paradepaardje van willen maken, gezien het één van mijn laatste projecten wordt.'

Luxe kost geld

Het comfort van de bewoners staat hoog op het prioriteitenlijstje. 'Er is ontzettend veel aandacht gegaan naar geluidsnormen en isolatie. Binnen hoor je niets van wat er op straat gebeurt.'

Tegenover deze vernieuwbouw staat een kostenplaatje. 'Dit zijn geen sociale woningen, dat geef ik grif toe. Prior Estate is niet voor de modale beurs. Dit is een bewuste keuze. De luxeflats zijn tachtig tot driehonderd vierkante meter groot. De prijs varieert van 300.000 euro tot 1 miljoen euro', zegt Valcke.

Fier

Bij elk appartement horen twee garages. Drie vierde van het gebouw is ondertussen verkocht. Ook aan beleggers. Onderaan komen zes winkels, waarvan er al vier zijn toegewezen. 'Bij de start van de bouwwerken werden sommigen ongerust', herinnert Valcke zicht, 'ze dachten dat de werken niet vooruit gingen. Maar je mag niet vergeten dat de helft van het gebouw onder de grond zit. Ik ben fier op de realisatie. Vernieuwbouw is moeilijker dan nieuwbouw, maar als je goed nadenkt, blijven de kosten ongeveer gelijk.'

Kris Vanhee
Bron: Het Nieuwsblad, dinsdag 28 december 2010
Old December 28th, 2010, 11:25 AM   #70
kweenie
Kweenie

Appartementen van 300.000 tot 1 miljoen euro, das eigenlijk best wel zot .
Ik moet zeggen dat ik het resultaat iets beter vind dan ik op voorhand had verwacht.
Het blijft natuurlijk zware verminking, maar als je de oude situatie niet kent is het best wel een mooi gebouw geworden.
Ik vind vooral die penthouses op het dak, waar ik het meest voor vreesde, nog meevallen.

Nu maar hopen dat er leuke winkels komen, zodat deze zware ingrepen wat gerechtvaardigd worden .
kweenie no está en línea   Reply With Quote
Old December 29th, 2010, 06:21 PM   #71
TimpieKortrijk
Registered User

Het eerste verdiep was normaal ook handelsruimte, al is dat nu ook loft geworden.
je kon er paar weken terug binnen, tijdens kijkdagen, was echt wel nog leuk en groot. Maar ook wel kostelijk zoals het was ingericht. 3 slaapkamers, 2 badkamers, mooie keuken, grote living enzo.
TimpieKortrijk no está en línea   Reply With Quote
Old December 29th, 2010, 10:31 PM   #72
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

Super dat de originele gevel bewaard is gebleven. Klasse lofts ook zo te horen, standaard met 2 garages enzo, € 300.000+ en reeds 3/4 verkocht! Het is dan ook wel een unieke en zeer centrale toplocatie zo op de Graanmarkt. Ik vind het best een fijne invulling voor dit gebouw dat met ook 6 handelspanden toch geen dooddoener is.
jonas.coryn no está en línea   Reply With Quote
Old December 30th, 2010, 09:54 AM   #73
TimpieKortrijk
Registered User

Er zijn geen 6 handelspanden meer over, er waren er 2 voorzien op het gelijkvloerse en 4 op de eerste verdieping volgens de plannen op hun website http://www.priorestate.eu
Op de eerste verdieping zijn er 2 panden omgevormd tot 1 grote loft.
TimpieKortrijk no está en línea   Reply With Quote
Old January 2nd, 2011, 12:46 PM   #74
jonasb
Registered User

Bij mijn bezoek aan het modelappartement lag er ook een grote brochure met de plannen van het gebouw. Daarbij werd voorzien in verschillende kleuren dat er vijf winkels zijn op de gelijksvloers. Ook bij -1 verdiep is normaal handelsruimte voorzien. Misschien komt er daar één grote winkel. Vier winkels zijn in principe verhuurd.
jonasb no está en línea   Reply With Quote
Old January 6th, 2011, 04:16 PM   #75
Buyckske Ruben
Registered User

Bij mijn weten is er al zeker één appartement op het 1°ste verdiep al bewoond. Ik denk binnen 2-3 maanden is alles daar af.
Old January 14th, 2011, 05:55 PM   #76
L-er
...

L-er's Avatar

Iemand foto's?
Old January 16th, 2011, 11:52 AM   #77
Buyckske Ruben
Registered User

Nee geen foto's maar wel een reportage op WTV.

"In Kortrijk is het luxeappartementsblok voorgesteld, waar de post vroeger zat op de Grote Markt. Van het gebouw is enkel de authentieke gevel bewaard gebleven. De loketten en vroegere burelen hebben nu plaats gemaakt voor 22 luxeflats en zes winkels beneden. Eén kijkappartement is al klaar."

BRON: WTV

Bekijk filmpje:

link: http://www.focus-wtv.tv/programma/wt...wordt-luxeflat

Verdere info met plannen, renders en werf-updates...
http://www.priorestate.eu/Kortrijk.html
Old January 16th, 2011, 12:32 PM   #78
kweenie
Kweenie

Leuke site, vooral die fotos van het oude gebouw zijn interessant. Ik vroeg me al langer af hoe die binneninrichting, buiten de lokettenzaal, eruit zag.
De affiche van het project vind ik er trouwens extreem amateuristisch uitzien, zeker voor zo'n prestigieus appartementsgebouw. Wat doet die zwevende vrouw daar links? :p
kweenie no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2011, 01:47 PM   #79
batlo
Registered User

batlo's Avatar

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Buyckske Ruben View Post
Nee geen foto's maar wel een reportage op WTV.

Verdere info met plannen, renders en werf-updates...
http://www.priorestate.eu/Kortrijk.html
die foto's van het authentieke postgebouw zijn inderdaad de max om terug te zien. voor mij hadden ze toch zeker het gelijkvloers met die oorspronkelijke lokettenzaal moeten behouden (om er bijv. een restaurant of bar van te maken, moet de max geweest zijn in zo'n ruimte...)

Quote:
Originally Posted by kweenie View Post
Leuke site, vooral die fotos van het oude gebouw zijn interessant. Ik vroeg me al langer af hoe die binneninrichting, buiten de lokettenzaal, eruit zag.
De affiche van het project vind ik er trouwens extreem amateuristisch uitzien, zeker voor zo'n prestigieus appartementsgebouw. Wat doet die zwevende vrouw daar links? :p
Inderdaad, heb ik me ook al aan geërgerd, die vrouw is daar ECHT zo dwaas bijgezet...
batlo no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2011, 02:09 PM   #80
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

De garages zijn te bereiken met een autolift!
jonas.coryn no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules