|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
-
Likes (Received): 4
|
Het toppunt van die werken was dat tijdens de eerste drie dagen afrit 3 (Oostakker) afgesloten was en ze de omleiding via afrit Destelbergen gelegd hadden. Om die omleiding te volgen moet je door die werken... Voor diegene die de buurt beter kennen was er nog steeds afrit 2 (voor de brug waar 3 is). Waarschijnlijk wou de stad al die vrachtwagens en extra verkeer niet door de Groenstraat sturen.
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
-
|
Plannetjes van eind 1999/begin 2000 van de R4:
Deze hebben betrekking op het "McDonalds Kruispunt": http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/p...t/kaart_16.pdf http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/p...t/kaart_17.pdf Alle plannen hier te vinden: http://www.gentsekanaalzone.be/publi...st_r4west.html Ik had ook nog plannen van de nooit gebouwde brug aan het kruispunt van de Weba. Eens opzoeken! Last edited by JumpV; December 7th, 2010 at 11:08 PM. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
Artikel uit Stadsmagazine:
Buffer R4
|
|
|
#64 |
|
Registered User
|
Hier vind je nog wat uitleg over de sluiting van de R4-Zuid, als onderdeel van het Eiland, Zwijnaarde.
|
|
|
#65 | |
|
-
|
Plannetje van de nieuwe afrit 'Schansakker' ter hoogte van Volvo Trucks:
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
|
JumpV, naar dat plannetje ben ik al een tijdje op zoek.. Merci!
|
|
|
#67 |
|
-
|
Ik ben er ook zelf lang naar op zoek geweest
Nu weten we ook de juiste locatie waar de werken gaan komen. Op het kaartje dat wegen en verkeer begin dit jaar vrijgegeven had waar de grote werken op stonden, stond Schansakker aangeduid op het stuk dat geen snelwegstatus heeft.
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
-
|
En dat zijn niet de enige werken die binnenkort daar aan de R4 starten:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
En aan de andere kant van de R4 zijn er een aantal voorbereidende werken gestart i.v.m. de doortrekking van de R4: boompjes uittrekken, rommel en vegetatie wegruimen, bodem onderzoeken, lintjes spannen enz. Allemaal niet zo spectaculair maar elke vorm van beweging is goed in dat project.
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
-
|
De kant van Zwijnaarde, waar de doortrekking van de R4 komt.
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
Als je net van het topic over het arteveldestadion komt dan is de andere kant idd de kant waar de R4 wordt doorgetrokken. Niet heel duidelijk van mij...
Ik bedoelde dus: vanaf het einde van de R4 (aan de Heerweg Noord) langs de ringvaart tot aan de Schelde. Op het eilandje (stuk land tussen schelde, tijarm en ringvaart) beweegt er nog niets. |
|
|
|
|
|
#73 | |
|
-
|
En ook nieuws van de R4 aan de andere kant: linkie link.
Enkele foto's van de plannen aan Zelzate. Wat mij het meeste opviel was dit stukje: Quote:
Ik ging er altijd van uit dat ze verkeer via de R4-Oost zouden sturen? Dat lijkt me logischer omdat je er sneller een aansluiting hebt op de E17 en E40? |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Registered User
|
Ik zou er over hebben gelezen, maar nu je me aan het denken hebt gezet kan ik je alleen maar gelijk geven.
Als je naar de E17 wilt zou het onnozel zijn, en ook de E40 lijkt me comfortabeler via de Oostkant: ongeveer evenveel verkeerslichten en je ontwijkt de verkeerswisselaar in Zwijnaarde... Om nog even terug te keren naar de zuid-zijde van de R4. Fluxys is begonnen aan een project waarbij ze een aardgasleiding gaan heraanleggen (naast een huidige leiding). Vanaf de Gaversesteenweg/Brandegems ham in Merelbeke naar de Schelde via Sint-Elooi, onder de schelde (de bestaande overbrugging wordt afgebroken) naar het noorden naast de Schelde in Zwijnaarde tot aan de ringvaart om daar ergens aan te sluiten op een andere knooppunt. Vandaag zag ik aardgasbuizen liggen op dat traject waar de R4 zal komen dus vrees ik dat de huidige werken enkel met Fluxis te maken zouden kunnen hebben en nog niet met de doortrekking van de R4. ![]() Ik vermoed dat "het knooppunt bij de ringvaart" zich bij de heerweg noord bevindt. (daar gaat een leiding onder ringvaart). |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Registered User
|
Een brochure die de grootste verandering voor de streek R4 & Zwijnaarde.
Niks nieuws maar wel toegankelijker voor leken. http://www.oost-vlaanderen.be/docs/n...f%20nr%201.pdf wat mij wel opviel en voor mij nieuw was. 1) directe aansluiting van de E17 (richting Kortrijk) op de R4 richting Flanders Expo met een korte bypass langs de CocaCola. 2) Afsluiten van de Zwijnaardsesteenweg op de R4, oprit van de Coca Cola via Bypass. |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
-
|
Vandaag zijn de werken begonnen op de R4 tussen het kruispunt van Gent-Zeehaven en Langerbruggestraat. Ik hoorde het al deze avond tijdens de verkeersinformatie. Zal veel file zijn want voor elke richting moet je op 1 vak.
Wat ze doen: Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
-
|
Normaal zou maandag (2 mei) gestart worden met de aanleg van het nieuwe complex Schansakker. De laatste weken heb ik ze nog regelmatig grondboringen zien uitvoeren aan beide kanten van de R4. Hopelijk is er geen vertraging door zachte grond of een zeldzaam bloempje of zo.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
Start bouw op- en afrittencomplex Schansakker (R4) in Gent
|
|
|
#79 |
|
-
|
Leugenaars, ze zijn al bezig van gisteren :P Gisterenavond was er al een deel van de grond afgegraven en afgezet met oranje paaltjes, deze ochtend waren ze bezig met de vangrails te verwijderen.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
![]() Woon jij daar in de buurt misschien? Zo ja, sterkte!
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|