|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Damsterdiep
In oktober wordt er begonnen met de herinrichting van het damsterdiep met als inzet om het weer onderdeel van de binnenstad te maken. Dit wil de gemeente bereiken door een nieuw plein te creëren. Het plein wordt afgebakend met het nog te bouwen nieuwe hoofdkantoor van Nijestee (30m), ook komt er een ondergrondse parkeergarage.
Het nieuwe plein: ![]() Hoofdgebouw Nijestee: ![]() Voor meer info zie: damsterdiep.groningen.nl Filmpje: http://www.pdbdesign.nl/damsterdiep Last edited by Jeroen.; September 17th, 2010 at 03:06 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Mooie plannen, super mooi filmpje, wat kunnen ze dat toch mooi tegenwoordig (alleen die auto
)
" Last edited by xlchris; July 8th, 2007 at 12:56 PM. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Ah, Jeroen heeft meteen de daad bij t woord gevoegd! Goed dat hier nu ook een update van is. Zijn er nog nieuwe foto's van de bouwput? Is het al een beetje een chaos daaro?
|
|
|
#4 |
|
Urban Fetishist
|
Ja er zijn foto's en die zwerven op 't forum rond ergens. Ik zag er eentje van een oude havenkade...?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Historian
|
Het is echt een regelrechte ramp om met de auto vanaf de Petrus Campersingel af te komen, ik denk dat dit nog een hele tijd voor problemen gaat zorgen. Gelukkig zit ik normaalgesproken op de fiets.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
de bouwvak is weer voorbij, het grote werk gaat beginnen. Vandaag werden een aantal grote machines het Damsterdiep opgereden.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Mobiele telefoon update 14-08-2007
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hoogbouw terrorist
|
En het gaat goed met de werkzaamheden...
Quote:
|
|
|
|
#9 |
|
Stadjer (European)
|
Tsja, het is soms niet anders. Erg vervelend, maar een ondernemer heet niet voor niets zo. Alle risico's horen daar bij naar mijn mening. En met een beetje mazzel stijgt de omzet boven het oude niveau na de bouw van de parkeergarage.
|
|
|
#10 |
|
Mien Stad
|
Ik heb wat impressies gevonden op de site van de gemeente. Volgens mij zijn die hier nog niet eerder voorbij gekomen;
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
|
Nieuws:
Quote:
|
|
|
|
#12 | |
|
Registered User
|
Meer:
Quote:
|
|
|
|
#13 | |
|
Registered User
|
Leuk:
Quote:
|
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#15 | |
|
Registered User
|
Goed nieuws!
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Historian
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fagus Sylvatica
|
Ik herhaal het nog maar eens: het blijft EEUWIG zonde dat ze op deze plek zijn gaan bouwen... Over een aantal jaar krijgen we hier met zn allen spijt van. In Utrecht gooien ze de singels nu ook weer open, en verdwijnen de auto's. En wat doen wij? We parkeren onze auto, op een plek waar het zo mooi had kunnen zijn:
|
|
|
#18 |
|
Historian
|
Beter investeren in een autoluwe diepenring dan deze toplocatie dicht bij een uitvalsweg níet als parkeergelegenheid te gebruiken! De mensen komen toch wel op de stad af, dit is een goede plek om ze een eindje weg te laten parkeren en andere delen van de stad rustig te houden.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
hemelschraper
Likes (Received): 13
|
Quote:
Je parkeert straks je auto onder het Damsterdiep en loopt over het nieuwe pleintje naar het Groninger Forum, onder de nieuwe oostwand door en dan over de Grote Markt naar de Westerhaven - een flinke wandeling door alleen maar binnenstad, tjokvol aansprekende moderne architectuur en historische panden en monumentale kerken, pleinen en levendigheid. Even die noordwand pimpen en je trekt zoveel toeristen jaarlijks dat je hoteltorens kunt gaan bouwen bij het station.
|
|
|
|
#20 |
|
Stadtaffe
|
Het verschil met de Catherijnesingel in Utrecht lijkt me dat dit stukje Damsterdiep geen onderdeel vormt van een waterstelsel om de oude binnenstad heen. Ik kan met voorstellen dat als het om bijvoorbeeld het Schuitendiep was gegaan wel geld was gevonden voor hergraven. Aan de andere kant heb je wel gelijk dat het enorm leuk was geweest als het Damsterdiep hergraven was.
Daarnaast zou ik het ook wel tof vinden als het Zuiderdiep hergraven zou worden, ookal kan dat door verschillende nieuwe bebouwing en verkeerstechnisch helemaal niet (hoewel, als het aantal parkeergarages *rond* de oude binnenstad zo blijft toenemen, waarom niet...) In een ander topic waren er al mensen tot de conclusie gekomen dat de tram maar in een tunnel onder de binnenstad door zou moeten komen, dus ook dat is geen probleem )Ik moet wel zeggen dat met de bouw van de Westerhaven en de toename van functies in de kop van de Poelestraat en de kop van de Steentilstraat de centraliteit van het Schuitendiep sterk aan het toenemen is. Dat zal alleen nog maar worden versterkt met de uitvoering van dit nieuwe plan. Ook de bouw van winkels onder en bij de Kop van Oost tot aan de Ikea, brengen het water wel steeds meer terug in de binnenstad. Goeie zaak als je het mij vraagt! En inderdaad, laat die hotels maar komen! Een goed hostel zou ook mooi zijn (ergens rond het Zuiderdiep?), Groningen is voor backpackers denk ik erg interessant!! Trouwens is er laatst een nieuw (ecologisch) hotel bijgekomen: www.asgardhotel.nl Sorry voor de offtopic trouwens... ik liet me even gaan
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|