|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 67
|
^ Je vergeet dat een flink deel van de derde generatie uit deze 'aandachtsgroep' een hoger opleidingsniveau heeft dan voorgaande generaties. Verder zegt 'aandachtsgroep' niets over potentieel opleidingsniveau, alleen over het feit dat er een achterstand bestaat (= weg te werken dus). Verder zegt dit nog steeds niets over die 1250 waar jij zo fel op reageerde, maar dat dringt blijkbaar gewoon definitief niet tot je door. Ook je laatste conclusie getuigt niet echt van intelligentie, maar ongefundeerde opmerkingen zijn wel nu onderhand wel van je gewend (ik althans wel).
|
|
|
#22 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Daar heb je idd gelijk in skybridge, maar wat heb je liever? Een hoog opgeleide in de stad of een laag opgeleide die er 3 generatie over doet en dan nog niet op het niveau zit van de autochtonen?
CBS is hier heel duidelijk in, er zit wel eens waar een stijgende lijn in, maar ze halen het nog steeds niet! Als stad kan je beter hoog opgeleide van het binnenland en het buitenland binnen halen zodat er meer geld verdient wordt, wat weer betekent dat je nog meer kan doen om NOG MEER hoog opgeleide hier heen te halen. Als een hoog opgeleide kinderen neemt dan is de kans dat die ook hoog opgeleid wordt groter dan kinderen van laag opgeleide. even een quote uit een SCP rapport: Minderheden en integratie. * Nederland telt momenteel 1,6 miljoen niet-westers allochtonen. In 2020 zal dit aantal toegenomen zijn tot 2,4 miljoen (14% van de bevolking). Bijna de helft van hen zal dan in Nederland geboren zijn (tweede generatie). * De concentratie minderheden in de grote steden neemt verder toe. Onder jongeren in de drie grootste steden vormen niet-westerse allochtonen inmiddels de meerderheid. * Het merendeel van de etnische minderheden verkeert in een zwakke sociaal-economische positie. Het opleidingsniveau is overwegend laag en de uitkeringsafhankelijkheid zeer hoog (20-40%). Vooral Turken en Marokkanen uit de eerste generatie, maar ook de gemiddeld veel hoger opgeleide vluchtelingengroepen, staan er slecht voor op de arbeidsmarkt. * Toch wint de allochtone middenklasse aan belang: het opleidingsniveau van minderheden stijgt snel, steeds meer minderheden hebben een baan op tenminste middelbaar functieniveau en succesvolle allochtonen verhuizen steeds vaker naar de randgemeenten van de grote steden. * Turken en Marokkanen zoeken hun contacten veelvuldig binnen de eigen groep, terwijl Surinamers en Antillianen en ook de meeste vluchtelingen(met uitzondering van de Somaliërs) veel meer met autochtone Nederlanders omgaan. * Eerste generatie Turken en Marokkanen hebben overwegend traditionele opvattingen over de emancipatie van vrouwen, de gezagsverhoudingen binnen het gezin en de rol van de islam. Met de toename van de tweede generatie en hun stijgende opleidingsniveau ligt een modernisering van opvattingen in de toekomst in het verschiet. * De autochtone bevolking is overwegend negatief gestemd over de toekomstige integratie van minderheden. Driekwart voorziet een grotere dreiging van het moslimfundamentalisme in de toekomst. bron Conclusie: Succesvolle allochtonen doen hetzelfde als succesvolle autochtonen, namelijk naar de randgemeentes verhuizen.
|
|
|
#23 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Jij hebt volgens mij echt het generaliseren en ongefundeerde uitspraken doen uitgevonden. Je kan wel blijven strooien met aannames, gemiddelden en waarschijnlijkheden, maar... JE WEET HET NIET!
De zaken die jij aanhaalt zijn van zoveel dingen afhankelijk, dat het CBS en het COS slechts een voorspelling kunnen doen. Als je alleen al kijkt naar de bevolkingsprognose, dan is die in één jaar tijd al drie keer ingrijpend gewijzigd. Dat zegt genoeg over de kansen in deze stad. Met je vingertje wijzen naar allochtonen geldt niet meer - er zijn over een tijd simpelweg niet genoeg betaalbare huizen meer voor een grote groep mensen met lage inkomens, of ze nou allochtoon of autochtoon zijn.
|
|
|
#24 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Quote:
Zelf woon ik in Schiedam. Misschien is het jusit wel handig om schiedam bij Rotterdam te trekken samen met vlaardingen. Geografisch gezien is het al 1 stad, het functioneerd al als 1 stad. Dus maak het dan ook maar 1 stad.En Cijfermatig doen Schiedam en vlaardingen het altijd nog beter dan Rotterdam. Er zijn minder kanslozen, heel Schiedam-nieuwland wordt momenteel omgetoverd van "klein Marakech" tot "klein Bloemendaal" en de buitenwijken ten noorden van de A20 zijn zowel in Schiedam als Vlaardingen de pareltjes van de steden als het gaat om woongenot in combi met voorzieningen en bereikbaarheid. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik strooi alleen maar met WAARNEMINGEN en prognoses die daarop gebaseerd zijn. Nou een stad dat 50% uit allochtonen bestaat kan je wel degelijk ook het vingertje richting henzelf wijzen net zo goed als naar het stadsbestuur. Dat jij nog steeds je hoofd in het zand wil steken moet je dat vooral blijven doen, maar ik constateer problemen die een goede aanpak moeten krijgen. Gezien het immigratiebeleid nationaal niet aangepakt wordt zijn ze gekomen met de Rotterdamwet die zijn vruchten eindelijk begint af te werpen. Maar vooral nu MOETEN ze doorpakken anders val je zo weer terug.
|
|
|
|
#26 |
|
a.k.a. Sequentia
|
^ Wederom een domme uitspraak. Of je nou 50% of 80% of 10% allochtonen in huis hebt, het gaat om de personen en niet om het percentage. Amsterdam, dat meer allochtonen herbergt dan Rotterdam, doet het op alle vlakken beter. Allochtonen wegjagen/buiten de deur houden zoals jij graag ziet is dan ook een kansloze wanoplossing. Je moet zorgen voor gunstige voorwaarden voor IEDEREEN die onderdeel uitmaakt van je bevolking. In Rotterdam gebeurt dat nog onvoldoende door de te kleine woningmarkt (qua keuze) en het werkaanbod. Veel hoogopgeleiden willen helemaal niet de stad verlaten, maar zien geen andere keus omdat ze bijvoorbeeld geen rustige woonomgeving vinden of geen passende baan. Als je dit succesvol kunt aanpakken en de woningvoorraad weer 'gezond' is, plus je voldoende kansen biedt aan laagopgeleiden, kan de stad enorm groeien.
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
@skybridge
Met de huidige regering zal er nooit een gezonde woningmarkt, er worden nog steeds te weinig woningen gebouwd en dat komt mede door het feit dat steden niet ZELF mogen beslissen waar ze mogen bouwen. Sociale woningen zijn er in hoog tempo geplaatst in Rotterdam na de oorlog, wat in principe alleen maar laag opgeleide en dus ook criminaliteit met zich meebrengt. Waarom denk je dat er in de jaren '90 en '00 hard aan de bel werd getrokken, dat randgemeentes alle "rijke" naar zich toetrok en er steeds meer kanslozen in Rotterdam kwamen en bleven. Die trend is nog steeds niet helemaal doorbroken en er moet flink op doorgepakt worden zal Rotterdam gaan groeien en financieel sterker worden. Het heeft ook dezelfde imago problemen als NYC had in de jaren '70 en '80 al is het natuurlijk in mindere mate. Je moet nu een nul sociale woningbouw beleid erop na houden, dat gewoon inhoud dat er nul sociale woningen bijkomen ookal sloop je ze allemaal. Koopwoningen zorgt ervoor dat mensen meer om hun buurt geven gezien het anders kapitaalvernietiging is en je bouwt automatisch als stad ook meer kapitaal op.
|
|
|
#28 | |
|
Registered User
Likes (Received): 30
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
a.k.a. Sequentia
|
@ ZeTaCy
Je somt de problemen goed op, maar je oplossing slaat echt alles. Een stad met alleen maar koopwoningen lijkt me geen gezellige boel. Het is juist de bevolkingsmix die een stad levendig maakt! Verder heeft Rotterdam weinig met de regering te maken aangezien er alleen maar binnenstedelijk wordt gebouwd vanaf nu. Misschien onderschat je teveel wat wijken als Nieuw Crooswijk, Park Zestienhoven en Parkstad gaan betekenen voor deze stad. Jij doet net alsof het aantal allochtonen dat naar de stad trekt evenredig is aan het aantal sociale huurwoningen dat gebouwd wordt - dat is ECHT niet het geval. Het aantal goedkope huur- en koopwoningen dat wordt gebouwd ligt al jarenlang erg laag, en samen met de sloopwoede in Crooswijk en op Zuid zal dat resulteren in een hoger gemiddeld inkomen en een betere spreiding van kansarmen in de regio. De gemeente zou IMO echt lef hebben als ze samen met enkele ontwikkelaars gewoon het Baankwartier aanwijst als nieuwe studenten-hotspot, met tien torens tot 150m en in de plint kleinschalige zaken. Zo krik je het aantal centrumbewoners op zonder teveel toename van autoverkeer, bind je studenten aan de stad en aan hoogbouwwonen en geef je de stad een levendigere uitstraling. Zulke ingrepen lijken me harder nodig dan het weren van allochtonen.
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
@cjav Ik krijg laatste tijd steeds meer de indruk dat die gemeenten graag hun dorpse karakter willen vasthouden en liever niet mee doen in deze grote boze wereld. Duidelijk te zien aan hoe ze in de gemeenten omgaan met infrastructuur.
Neem hiervoor eens de aansluiting van Nieuwerkerk op de hoofdweg in vergelijking met die van Capelle, de N-weg door Zevenhuizen en het verzet van nieuwerkerk tegen de brug van Nesselande naar de hoofdweg. Ik denk dat dat vooral de reden is dat deze gemeenten dan vinden dat het achteruit gaat. Naar mijn mening gaat het alleen maar vooruit dan omdat er volgens mij meer bekwame mensen zitten in het bestuur, ruimtelijke ordening, etc. van Rotterdam dan van deze gemeenten. Maar zonder deze gemeenten blijft een Capelle bijvoorbeeld nog over als een goede gemeente, een gemeente die wel doorheeft wat hun geografische ligging is en daar naar handeld.. Last edited by Oli4S; July 20th, 2007 at 03:47 PM. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
@skybridge
De allochtonen die in Nederland zitten zijn nog steeds niet op hetzelfde niveau als de autochtonen Nederlanders, dus om te stellen dat je juist autochtonen naar je stad moet trekken is toch geen rare? Persoonlijk maakt mij het niet uit wie er naar Rotterdam komt, zolang ze zich maar aan de wet houden. Helaas is het onder allochtonen nog steeds zo dat ze voornamelijk laag opgeleid zijn en dat leidt automatisch tot meer criminaliteit. Wat je dus als stad moet doen is gewoon sociale woningbouw slopen en mooie koopwoningen plaatsen voor de gemiddelde/beter gestelden. Dit trekt Hoog opgeleide mensen aan en of die nou autochtoon is of allochtoon maakt dan niet uit. Ik maakte die opmerking juist om een debat te kunnen beginnen, want het is slecht gesteld met Rotterdam atm. Het zal zeker nog 10-20 jaar duren voordat mensen buiten de stad liever in Rotterdam willen wonen dan in de randgemeentes.
|
|
|
#32 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
Ik vind de toename van het aantal niet-westerse allochtonen ook een zorgelijke ontwikkeling. In 2025 bedraagt deze 40%, met de derde generatie allochtonen niet meegerekend. In werkelijkheid ligt het percentage dus een stuk hoger. Dik over de 50% waarschijnlijk. Dat zou geen probleem zijn, als de allochtonen op het zelfde niveau als de autochtone Nederlander mee zouden draaien in de maatschappij, maar voorlopig is daar nog totaal geen sprake van. Misschien valt het allemaal wel mee hoor, maar het zijn geen berichten waar ik blij van wordt, en het is ook zeker niet iets wat je moet negeren of bagataliseren, want dat is gewoon je kop in het zand steken.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Like it Vertical
|
"wat in principe alleen maar laag opgeleide en dus ook criminaliteit met zich meebrengt."
Ik nodig je uit om dit voor mijn straatgenoten te herhalen op een zeepkist. Ik film. ![]() Met zo'n opmerking krijg je me zover dat ik de rest van je onzin al niet eens meer wil lezen. Je moet eerst eens iets aan je eigen redenatievermogen doen voordat je je bek over het niveau van andere opentrekt... Ik heb veel kennissen met een lage opleiding, die kotsen terecht op omhooggevallen studentjes die denken alles beter te weten, maar geen benul hebben van hoe de wereld echt in elkaar zit. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Quote:
Er zijn gewoon problemen rond niet westerse allochtonen in Rotterdam e.o. en die problemen zullen de koemdne tijd alleen maar erger worden vrees ik. De linkse partijen blokkeren de meeste mogelijkheden voor deze lager opgeleide mensen om een redelijk aan de slag te gaan wat resulteerd in criminaliteit en allerlei problemen die daaruit voort vloeien. Verder is er ook een verandering van mentaliteit nodig bij de niet-westerse allochtonen. He twordt tijd dat ze eeens echt de mouwen opstropen. De eerdere generaties zijn echt met het "luilekkerland-idee"naar Nederland gekomen maar dat is niet de realiteit. Maar dat denken ze vaak nog wel. want ze moeten met werkelijk alles aan het handje worden meegenomen (enkele goede uitzonderingen daar gelaten) en dan nog auwen ze als het niet is gelukt. Terwijl dat vaak hun eigen schuld is. Dat heb ik ook op school gezien. Ze zijn met hetzelfde uitgangspunt begonnen. Maar vrijwel allemaal eerder afgehaakt doordat ze gewoon de wil niet hebben om door te zetten, alles moet altijd maar makkelijk en daar kots ik soms echt van. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |||
|
Registered User
Likes (Received): 30
|
Quote:
Quote:
Quote:
) Zie niet wat Capelle zoveel beter doet als Nieuwerkerk. Maar als je het me kan vertellen ga je gang. |
|||
|
|
|
|
|
#37 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Ik schaam me werkelijk dat ik rechts geöriënteerd ben en stem. Als ik hier de gemiddelde rechtse reactie lees, voel ik me daar absoluut niet in thuis. Het lijkt wel alsof rechts en bekrompen/tunnelvisie onlosmakelijk verbonden zijn! Mijn ervaringen na 3 jaar hier op Zuid wonen zijn compleet anders. Dat er teveel laag opgeleide mensen zijn is duidelijk, maar kom hier eens kijken en gij zult zien dat het net zo goed autochtonen zijn en dat zij evenmin iets bijdragen aan de stad (AD/RD-niveau - alleen maar klagen, nauwelijks de buurt uit en constant politie over de vloer).
Maar goed, daar gaat het niet om. Wat mij stoort is dat van de laten we zeggen 150.000 laag opgeleide allochtonen er misschien 5 of 6% crimineel gedrag vertoont. De overige 94 of 95% wordt hier zomaar even op aangekeken! Ongelofelijk, ik weet echt niet wat ik hier soms lees.
|
|
|
#38 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#39 | |
|
Kireb
Likes (Received): 1
|
Quote:
Wat weet jij er van? In plaats van kritiek te geven op iemands observatie en onderbouwing, zou het je meer sieren om zelf een standpunt in te nemen!!! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kireb
Likes (Received): 1
|
Na 3 jaar op Zuid gewoond te hebben durf jij iemand die een mening heeft over de wijken van Rotterdam dom te noemen. Ga je mond met zout spoelen of verhuis terug naar het dorp waar je vandaan komt! Ik heb veel respect voor je posts over stedebouwkundige en bouwkundige zaken, maar je komt bij mij over als een import-Rotjeknorder met een Amsterdams gevoel voor arrogantie!
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| ik wil een mooie rijke, stad zonder problemen |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|