|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 81
|
^ Ik kom dan ook uit die laatste regio oorspronkelijk
![]() Als je nou even goed leest, kun je ook je onzin voor je houden. Meneer ZeTaCy deed op de vorige pagina de uitspraak dat de 1250 niet-Westerse allochtonen die in de eerste zes maanden van 2007 erbij zijn gekomen slecht zijn voor de stad. Ik heb tot nu toe nog geen enkele onderbouwing gezien hiervan, maar het kan zijn dat me dat in de 'feitenbrei' en propaganda is ontgaan. Dat heeft niks te maken met arrogantie van mijn kant, simpelweg met het feit dat niet-Westerse allochtonen niet gelijk staat aan criminelen/lager opgeleiden/lage inkomens. Dat het vaker voorkomt kun je onderbouwen wat je wil, maar over deze specifieke groep WEET JE HET GEWOON NIET. Dus ook niet generaliseren tot je ze alle 1250 hebt ondervraagd/onderzocht. Verder zeg je dat ik een standpunt in moet nemen, maar dat deed ik enkele posts geleden al... Overigens kun je als buitenstaander juist heel nuchter tegen de zaken op Zuid aankijken, zonder al teveel emotie. Ik denk dat ik beter kan beoordelen wat er speelt in de wijken dan iemand uit Dordrecht, net als dat ZeTaCy beter kan oordelen over Wielwijk, Krispijn en Crabbehof - terwijl ik daar dagelijks doorheen fiets. Ik snap je opmerking dus niet zo.
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik heb liever 1000 autochtonen erbij dan 1000 allochtonen. Ben ik nu racistisch of dom? Volgens mij niet. Allochtonen zijn vaker crimineel en brengen (meer) armoede met zich mee. Ergo, je kunt de klok erop gelijk stellen dat autochtonen beter voor de stad zijn dan voor allochtonen. Ja natuurlijk, zeker weten doe je het nooit. Maar ik zou er zo voor 1000 euri om durven te wedden.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Kijkend naar Rotterdam heb je aan de autochtonen hier anders ook vaak (!) niet zoveel. Hier in Lombardijen wonen weinig allochtonen, maar de autochtonen stoor ik me veel meer aan. Echte tokkies en vrijwel allemaal laag opgeleid en een laag inkomen. Liever geen van beide groepen dan...!?
|
|
|
#44 | |
|
Kireb
Likes (Received): 2
|
Quote:
Rotterdam is enorm veranderd de laatste 20 jaar en het gevoel van onveiligheid is buiten proportioneel toegenomen. Je kunt IJsselmonde niet representatief noemen voor een groot deel van de stad. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
a.k.a. Sequentia
|
^ Die laatste zin is zeker waar
![]() Echter, wijken veranderen inmiddels zo snel dat een valide vergelijking simpelweg niet meer bestaat. Beste voorbeeld is uiteraard Spangen (of eigenlijk heel Rotterdam-West) en Rotterdam-Noord. Waar die laatste een uitstekende reputatie had decennia lang, en het uitschot in West woonde, is dat nu vrijwel omgedraaid in slechts een paar jaar tijd. Dat het gevoel van onveiligheid buitenproportioneel is toegenomen is niet waar - het is een dalende trend. Ook de werkelijke misdaadcijfers zijn spectaculair gedaald in slechts enkele jaren.
|
|
|
#46 |
|
Like it Vertical
|
![]() Klopt. Kireb loopt blijkbaar achter. Bospolder en Spangen zijn enorm in opkomst. Je ziet hier nu ook weer steeds meer ondernemers zaakjes openen, meestal allochtone ondernemers. @ ZeTaCy "dus ga mij niet vertellen hoe het leven in elkaar zit." Doe ik ook niet, dat doe jij juist. Ik woon zelf ook in een achterstandswijk, dus jij hoeft mij niet te vertellen hoe het in elkaar zit! |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 12
|
Zelf heb ik ook op Zuid gewoond bij de Dortselaan. En ik ben niet gelovig maar ik zou haast god op mijn blote knietjes bedanken dat ik daar nu weg ben. Crimineel teringzooitje is dat daar zeg. Het is wel gewoon zo dat meer gemengde wijker minder criminaliteit hebben, ik woon nu in een wijk waar ongeveer 1 op de 3 mensen allochtonn is (en niet 80% zoals rond de dortselaan) en het is hoer een stuk leefbaarder. Geen junkies in je portiek als na een nacht stappen thuis komt.
Mijn Collega heeft laatst overigens ook kennis gemaakt met een aardig staaltje racisme. Hij is vanuit Krimpen naar Hillergersberg verhuisd. Hij heeft daar een flatje gekocht in een wijk die "vroeger"een typische allochtonenwijk was maar nu steeds meer gemengd begint te raken doordat de huizen in de verkoop gaan. Maar blijkbaar zijn bepaalde groepen allochtonen niet zo blij met al die nederlanders die in de straat komen wonen. Want een paar weken geleden zijn er een heleboel auto's bekrast en banden lek gestoken. En "toevallig"zijn dat alleen de auto's van de Hollanders die recent daar huizen hebben gekocht. toeval of niet? dit soort dingen bezorgen Rotterdam een slchte naam. K hou van mijn stad maar dit soort dingen doen je soms toch wel de haren ten berge rijzen. Want soms wordt de leefbaarheid aangetast door de grote hoeveelheid kansloze allochtonen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Like it Vertical
|
![]() Dat verhaal voegt weinig toe aan de discussie wat mij betreft. Ik zie zelf ook wel de problemen met een paar allochtonen. Ik wordt zelf ook regelmatig gediscrimineerd door allochtone hangjongeren omdat ik toevallig blond ben met blauwe ogen gaan ze er maar vast vanuit dat ik extreem rechts ben ofzo en krijg regelmatig discriminerende opmerkingen naar mijn hoofd. Dit is voor mij echter geen reden om als een soort neo nazi bevolkingsgroepen te gaan uitsluiten en op wilders te gaan stemmen. Het grootste deel van de allochtonen kan ik namelijk heel goed mee overweg en die zou ik voor geen goud willen missen in de stad! |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
|
@cjav
De wegen die vanuit Nesselande door Nieuwerkerk gaan richting Rotterdam is een stuk aan de rand van Nieuwerkerk tussen de A20 en Nkerk. Ik snap wel dat zij het misschien zonde van hun geld vinden, maar in Capelle is door de verbetering van deze weg de omgeving veel aantrekkelijker geworden voor bedrijven (die weer geld en werk opleveren). Er was al een groot aantal bedrijven langs deze weg in Capelle en dat zijn er sinds de verbetering ervan er alleen maar meer geworden. En wat Capelle zoveel beter doet dan Nkerk? Tja, het is wat je dan ´beter´ noemt. Onder beter versta ik groei van de gemeente. En Capelle is in de afgelopen jaren veel meer gegroeid dan Nkerk. Als eerste breng ik dan het Rivium naar voren. Er is een heel nieuw plan voor een echt stadshart (voor zover een voorstad dat kan hebben dan), plannen voor een flinke hoeveelheid extra woningen, luxe wijken zoals 's facinatio en de ontwikkeling rond de IJssel met een kleine jachthaven. Dat er in Capelle veel 'slechte' delen zijn is dan ook jammer, maar dat komt doordat er in de jaren '60, '70 en '80 veel sociale woningbouw is neergezet. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
|
het feit dat er relatief meer kansarmen onder allochtone bevolkingsgroepen zijn wil niet zeggen dat alle allochtonen kansarm zijn. Dat is generaliserend en beledigend. Dan kan je met nog zoveel statistieken en onderzoeken smijten, maar het blijft toeredeneren naar een gewenste conclusie. En ook de onderbouwende anekdotes kunnen wat mij betreft achterwege blijven: natuurlijk zijn er foute allochtonen en in sommige wijken onder sommige bevolkingsgroepen stevige problemen.
Kansarmen zie ik liever ook niet in te grote getale naar Rotterdam komen. Daarvoor is het herstel (ik woon hier 17 jaar en het is hier in die 17 jaar echt niet achteruit gegaan...) te broos. Maar allochtonen met een goed perspectief zie ik net zo graag komen als autochtonen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Rotterdam of gewoon de regering moet strenger zijn tegen mensen die het verneuken voor de rest. Ik ken zat marokkanen die nu op het HBO zitten en zich verrot schamen voor een groep die zich als mongolen gedragen, zowel op straat als in stadions. Een ding zijn we het hier iig allemaal over eens, we moeten veel doen om de huidige situatie te veranderen. Een wijk die hoog doorstroming kent heeft meestal de grootste problemen, want niemand voelt zich verantwoordelijk voor de buurt.
Hopelijk lukt het Rotterdam om flink wat hoger opgeleide mensen de stad in te krijgen, want die zorgen voor een positievere imago, meer cultuur, aantrekkende kracht op nog meer hoog opgeleide en voornamelijk voor meer geld in het laatje.
|
|
|
#53 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Nu klink je al een stuk genuanceerder en wijzer dan slechts enkele posts terug. Het is slechts een tip, maar je komt zo beter in discussies over dan wanneer je blijft generaliseren. Keep it up!
|
|
|
#54 | |
|
Registered User
|
Quote:
In de aanloop zei men ook van de nazi's "ach het zal wel meevallen" en "je mag niet alle nazi's generaliseren dat ze allemaal slecht zijn er zijn ook goede nazi's".... best wel maf als je dat vergelijkt met uitspraken die nu ook worden gedaan als het gaat om kritiek op de islam. Ik hoop niet dat de geschiedenis zich herhaalt. Al mede daarom gaat van ons hiushouden 1 stem naar Geert Wilders zo lang wij dit nodig achten. Tegengas is nodig alhoewel GW wel vrij bot is in zijn uitspraken maar dat is blijkbaar nodig in de ruis van gematige meningen van tegenwoordig. Maar de islam is natuurlijk maar 1 van de problemen van de stad. Er zijn veel meer groepen mensen, al met al een heel complex probleem dus, de ene "niet westerse allochtoon"is een aziaat die vaak weinig problemen geven qua integratie. en de ander is een groep moslims die zich toch veel meer afzonderen van de rest van de samenleving. Er is gewoon een mentaliteitsomsalg nodig bij diegene die neit goed mee kunnen komen, Het is hier geen luilekkerland maar een land waar ook iemand met een kleurtje moet knokken voor zijn of haar bestaan. Dat moet echt goed doordringen. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Like it Vertical
|
![]() Beetje Islam en Nazi's gelijk gaan stellen. En dan wil je ook nog serieus genomen worden in deze discussie? Ik denk dat iedereen wel degelijk de gevaren ziet van moslimfundamentalisme. Maar mij ontgaat wat moslimfundamentalisme te maken heeft met bevolkingsontwikkeling.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
![]() Het is een beetje een zijsprongetje, maar ik vindt weldegelijk dat er in de koran passages staan die echt heel erg veel lijken op nazi-gedachtegoed. (zichzelf superieur achten boven anderen, tunnelvisie enz enz) He tis niet in alle opzichten relevent voor de bevolkingsontwikkeling van Rotterdam, maar aangezien er toch relatief veel moslims wonen in Rotterdam toch wel enigzins interessant om mee te nemen in deze discussie. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Registered User
Likes (Received): 40
|
Eventjes lekker offtopic sorry iedereen.
Quote:
Fascinatio wordt inderdaad een mooie wijk. Zo kan Nieuwerkerk er ook nog wel een gebruiken en dat zal vast nog wel gebeuren. En een stadshart hoeven we niet, we hebben een dorpscentrum want we zijn een dorp. Al met al vind ik dat Nieuwerkerk het voor een dorp niet slecht doet.paar dingen uit Nieuwerkerk: Centrumplan Nieuwerkerk http://www.centrumplan-nieuwerkerk.nl/website.php villawijk http://www.nieuwbouw-woningen.nl/det...1866&tab=omsch opknappen flats http://www.vestia.nl/index_site.asp?doc_id=11467 http://www.vestia.nl/index_nieuws.as..._id=594&type=4 |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Kireb
Likes (Received): 2
|
Quote:
Ik heb zelf aan het Bospolderplein gewoont van 1995 tot en met 1999 en dat was 1 grote ramp daar. 33 dealpanden in de Spanjaardstraat alleen. Schietpartijen, ripdeals, brandstichting helicopters met zoeklichten en zeer veel menselijk drama hebben mij toch wel de andere kant van onze Nederlandse samenleving laten zien. Dit was een werkelijke getto op kleine schaal. Ik ben heel erg blij dat ik daar gewoond heb, het was een zware maar zeer leerzame les. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Registered User
Likes (Received): 151
|
Ik heb veel allochtone vrienden in Nederland. Met het hebben van veel mensen uit verschillende landen is niets mis. Hoe meer kleur, hoe meer vreugd.
In Odessa is het precies hetzelfde: de helft is uit Rusland, de rest uit Bulgarije, Oekraine, Israel, Moldavie, Georgie, Turkije, Vietnam, India, Griekenland enz enz. Afgezien van het geloofsverhaal (dat heeft eigen, specifieke problemen) is er maar 1 duidelijke oplossing voor de huidige problemen en die oplossing kan ik quoten: Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
a.k.a. Sequentia
|
^ Ik denk dat weinig mensen daar tegen zijn - waarom gebeurt er dan niets wat betreft de wetgeving?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|