daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Den Haag

Den Haag » Ooievaarsnest

Reply

Thread Tools Display Modes
Old February 10th, 2009, 04:46 PM   #21
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 63

Leuke tent ja, Mucho Mas. Een beetje jammer van die TV's, maar lekker eten.

Die bus- en tramcirkel vind ik tamelijk "verkennend" klinken, als je hier wat handen en voeten aan zou willen geven zou ik persoonlijk meer heil zien in een landschapsarchitect of zo, om eens goed naar dat gebied binnen die ring te kijken. Dat zou dan toch de kern van een vrij fors gebied moeten gaan worden.
Koen Acacia no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 11th, 2009, 02:35 PM   #22
Beholder
Registered User

Beholder's Avatar

Likes (Received): 23

En wat zou die landschapsarchitect voor de internationale kern kunnen uitwerken als je een concept mocht leveren? Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar.
Old February 11th, 2009, 02:41 PM   #23
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 131

Sequoia's planten. Tempels bouwen. Taco Bell's introduceren. Dat soort werk.
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old February 11th, 2009, 03:06 PM   #24
Beholder
Registered User

Beholder's Avatar

Likes (Received): 23

Dat laatste klinkt goed!

...Bij nader inzien: alledrie ook wel! De Chinese tempel in Amsterdam is ook een verrassing wanneer je er per ongeluk langs loopt.
Old February 11th, 2009, 04:43 PM   #25
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Grappig dat je een tempel noemt voor die plek.
Een tijdje geleden in de ramsj The City gekocht, een boekje van ene Joel Kitkin. Grotendeels waardeloos trouwens, maar wel wat grappige observaties. Hij stelt dat, maakt niet uit waar op de wereld je kijkt, een stad bijkbaar in het midden iets "heiligs" moet hebben. Kan een kathedraal zijn, of het paleis van de Keizer, of een Inca-tempel, maar in het midden moet iets heiligs staan.

Wat ik daar zou doen.. het is een vrij fors stuk natuurlijk, beslaat al snel een paar vierkante kilometer. Sommige stukken behoorlijk dicht bebost, andere versnipperd tussen ambassades e.d., dan die vrij on-park-achtige Scheveningseweg er doorheen.. als je naar vergelijkingsmateriaal gaat zoeken zou je kunnen zeggen dat het wel wat van Hyde Park weg heeft.

Het is momenteel vooral een vrij gesloten gebied. Scheveningseweg loop je niet voor je plezier langs, voor Zorgvliet moet je een kaartje kopen, wandelpaden zijn niet al te goed meer begaanbaar. Zorgvliet opengooien en wat nieuwe schelpenpaden zouden denk ik al een heel eind helpen. Zo'n Chinese tempel klinkt ook wel gaaf!
Old February 12th, 2009, 07:03 PM   #26
Ramses
Registered User

Likes (Received): 3

Het complex ziet er nu wel wat vervallen uit, dus verbetering is wel nodig. Alleen vind ik het wel erg zonde dat er zo nodig nieuwbouw gepleegd moet worden op het dak van het congresgebouw, daarmee haal je de jaren 60 sfeer die het complex uitademt helemaal weg. Hopelijk slaapt men er nog een nachtje over voordat men besluit deze ingrepen uit te voeren.

Update

En ik dacht dat de Achmeatoren smal was... hier zou je toch spontaan claustrofobisch van worden.
Ramses no está en línea   Reply With Quote
Old February 12th, 2009, 07:07 PM   #27
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Wat zit er eigenlijk in dat spuuglelijke gebouw? Ik heb het idee dat als ik daar hard tegen aantrap, dat dat hele ding naar beneden komt.
Old February 12th, 2009, 07:10 PM   #28
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Ik herinner me dat maar een paar jaar geleden daar nog kantoorverdiepingen verhuurd werden aan de doelgroep "crea IT" en aanverwant. Zou het heel raar vinden als die er ondertussen uit waren gegaan.
Mooie toren vind ik zelf. Je kunt het claustrofobie noemen, ik noem het "altijd vlakbij mooi uitzicht".
Old February 12th, 2009, 07:16 PM   #29
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Het lijkt wel op het mislukte, zielige, broertje van het Strijkijzer.
Old February 12th, 2009, 09:50 PM   #30
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 150

Quote:
Originally Posted by Koen Acacia View Post
Ik herinner me dat maar een paar jaar geleden daar nog kantoorverdiepingen verhuurd werden aan de doelgroep "crea IT" en aanverwant.
Dit object wordt beheerd door Ad Hoc Beheer

Michiel no está en línea   Reply With Quote
Old February 12th, 2009, 09:51 PM   #31
Quintana
Registered Abuser

Quintana's Avatar

Likes (Received): 68

Ik dacht er appartementen in zaten en wel 1 appartement per verdieping.
Quintana no está en línea   Reply With Quote
Old February 12th, 2009, 10:06 PM   #32
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Quote:
Originally Posted by Michiel View Post
Dit object wordt beheerd door Ad Hoc Beheer
Verrek. Echt het hele ding?
Bizar. Nou ja, vreemd, had ik echt niet verwacht.
Old February 12th, 2009, 11:32 PM   #33
egramsbergen
Registered User

egramsbergen's Avatar

Likes (Received): 0

Ik heb dit altijd een briljante toren gevonden, zeker voor zijn tijd. Is het eigenlijk een monument? Zou wel moeten.
egramsbergen no está en línea   Reply With Quote
Old February 13th, 2009, 12:18 PM   #34
ikops
Moderator

ikops's Avatar

De architect: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus...nes_Pieter_Oud
Old February 13th, 2009, 01:07 PM   #35
Ramses
Registered User

Likes (Received): 3

Ik vind het best een bijzondere toren waarvoor ik wel een blokje om wil lopen om hem van dichtbij te bekijken. Eigenlijk heb ik dat ook gedaan, speciaal voor dit ding. Oud is natuurlijk ook een begrip in de Nederlandse architectuur.
Ramses no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2009, 12:44 PM   #36
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Ik heb sterk het gevoel dat dit niet de beste plek is voor deze update, maar ik kon echt in het hele forum geen draad vinden over de internationale zone zélf. Als ik dit beter ergens anders kon posten hoor ik dat dus graag.

In ieder geval: de tunnel onder de Johan de Wittlaan is weer een stapje dichterbij gekomen. Erg leuk nieuws wat mij betreft.

Linkie, eindje naar beneden scrollen.

Quote:
Nota van Uitgangspunten Internationale Zone
De VVD kan zich vinden in de voorgestelde tunnel onder de Johan de Wittlaan en is zeer tevreden over de nota. De Haagse Stadspartij vindt dat de tunnel in geen geval mag leiden tot een verhoogde verkeersdruk aan het einde van de tunnel. Het CDA en D66 zouden de tunnel nog wel willen doortrekken naar Kijkduin. PvdA maakt zich zorgen over de effecten op het verkeer die de aanleg van de tunnel met zich meebrengt.

De Haagse Stadspartij wil dat bij de ontwikkeling van de Internationale Zone een cultuurhistorische verkenning wordt uitgevoerd en diende daartoe een motie in. Deze werd met algemene stemmen aangenomen.

GroenLinks is blij dat ook het college zich in deze nota hard maakt voor behoud en uitbreiding van groen. Zij diende een motie in om een landschapsarchitect en de stadsecoloog in vroegtijdig stadium te betrekken bij de ontwikkeling. De motie werd aangenomen. De fractie diende ook een amendement in over de energievisie. De fractie wil dat deze CO2-neutraliteit als uitgangspunt heeft. Wethouder Norder ziet hier de mogelijkheid toe per project, niet in zijn integraliteit. De motie werd aangenomen.

SP begrijpt de beoogde uitbreiding van congresfaciliteiten in de Internationale Zone. Wat de SP betreft, gaat dit in deze zone vóór internationaal onderwijs. De fractie wil geen verstedelijking van het groen en diende daarom een amendement in. Het amendement werd aangenomen. Ook diende de SP een motie in om de nog uit te brengen nota Mobiliteit bij de verkeersplannen te betrekken. Wethouder Smit heeft namelijk toegezegd dat deze nota eind juni gereed is. De motie werd aangenomen.

De PvdA-fractie diende een amendement in, omdat zij graag een onderzoek naar de mogelijkheid van een aaneengesloten parkgebied tussen de Scheveningse Bosjes en het Westbroekpark. Wethouder Norder vraagt zich af het wenselijk is de Scheveningse Bosjes tot park te benoemen. Hij is wel bereid onderzoek te doen. De motie werd aangenomen. D66 is voorstander van het centreren van internationale instellingen. Zij ziet grote voordelen op het gebied van beveiliging, omdat dit daardoor integraal kan worden geregeld.

De Nota van Uitgangspunten Internationale Zone werd met algemene stemmen aangenomen.
Ik moet zeggen: goed idee van Groen Links om hier een beetje snel een landschapsarchitect bij te halen. Toch wel prettig als je met die vrijkomende ruimte ook iets gaat dóen.
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself.
Old June 2nd, 2009, 01:45 PM   #37
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Misschien moeten we de titel van de draad Hubertustunnel aanpassen. Hier valt inmiddels toch niet zo veel meer over te posten. Mijn voorstel zou dan zoiets zijn als Hubertustunnel en de beoogde rondweg van Den Haag. Het is maar een losse flodder.
Old June 2nd, 2009, 02:00 PM   #38
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Blijft wat lastig. De gemeente blijft deze berichten posten met allerlei "Internationale Zone" koppen erboven, wat voor het gebied natuurlijk weer klopt. Op termijn neem ik aan dat die tunnel zijn eigen draadje zal krijgen maar daar is het nu nog (veel) te vroeg voor naar mijn mening.
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself.
Old June 2nd, 2009, 02:06 PM   #39
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Tsja, en een aparte draad Internationale Zone past inmiddels ook niet zo goed meer. We hebben immers deze draad al en die van Europol om maar eens wat te noemen. En de rondweg is idd nog wat te vroeg.
Old September 3rd, 2009, 08:47 PM   #40
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Tip voor de liefhebber (of zeg maar gerust fanaat). Er is deze week een onderzoeksrapport uitgekomen over de toekomst van de internationale zone onder de titel "Secure Haven" (rampzalige tiel m.i. maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de plannen ook slecht zijn.
Stevige shot adviseurs mee bezig geweest (Price Waterhouse, TNO, noem het maar op), heeft alles bij elkaar twee jaar gekost, en heeft dan ook een werkelijk enorme bak papier opgeleverd.

Allemaal te vinden op www.securehaven.eu onder het kopje downloads. Ik ben nu zelf ergens in de inleiding van download "Secure Haven, deel I". Zo te zien hebben ze zo'n zes verschillende scenario's uitgewerkt en ook nog een zwik aanbevelingen en zo, maar het zal nog wel even duren voor ik het geheel heb doorgewerkt, dus bij deze alvast.

Reply

Tags
den haag, the hague

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules