|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
OST | Internationale luchthaven Oostende-Brugge
Forse groei voor luchthaven Oostende-Brugge
De luchthaven Oostende-Brugge noteerde in de eerste helft van 2007 een forse stijging van het aantal passagiers en de hoeveelheid verwerkte vracht. Het aantal passagiers steeg met ruim 20 procent, de vracht net geen 28 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de luchthaven. Jetair De stijging van het aantal vervoerde passagiers is bijna volledig te danken aan het slechte weer in juni en juli, waardoor Jetair heel wat extra vluchten naar tal van zonbestemmingen inlegde. Vracht Het vrachtvervoer steeg met name in vluchten van MK Airlines, Gemini en de Mithras Air, een nieuwe klant van de luchthaven. de luchthaven verwerkte net geen 60.000 ton vracht: veel meer dan vorig jaar, maar toch minder dan verwacht. (FN-Meegedeeld-luchthaven Oostende-Brugge) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 51
|
Zo, noemen ze het al Oostende-Brugge? Bij mijn weten ligt die luchthaven gewoon op grondgebied Oostende.
Bij het lezen van je topictitel dacht ik al dat ze de Meetkerkse Polders gingen saboteren met een luchthaven. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Dat lag vroeger op Middelkerks grondgebied, later is dat Oostends grondgebied geworden, maar reeds daarvoor stond Oostende al in de naam dacht ik.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
Likes (Received): 17
|
Gare Liège-Limburg... Charleroi Brussels South... Internationale Luchthaven Oostende-Brugge
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Registered User
|
Quote:
Typ je bv. 'luchthaven brugge' in bij Google, dan is dit ook het eerste wat je krijgt: http://www.ost.aero/ ![]() Gelukkig is dat van die Meetkerkse Polders het geval niet. Al zou het natuurlijk ook vrij zinloos zijn
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
In Oostende hebben ze dus gemiddeld 200 reizigers per dag. Gelukkig is het geen treinstation maar een luchthaven anders sloot de nmbs het bij gebrek aan passagiers.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Oostende is vooral van groter belang als cargoluchthaven.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 19
|
Duizenden gezinnen hebben last van die luchthaven.
Een tijd geleden werd de landingspiste danig verlengd + aan weerzijden van die pistes liggen megashoppingcentra. Het houdt de stedelijke ontwikkeling van Oostende tegen dat al slecht ligt. Als ik me niet vergis hebben de Duitsers hem aangelegd in WW2 omdat het bestaande vliegveld in Stene te klein geworden was. Men had 'm veel meer landinwaarts moeten leggen verder weg van de destijds bebouwde kom. Thans is de verkeersinfrastructuur volledig ontoereikend én enig beterschapo is niet eens in zicht ![]() Enig positief nieuws: hier heb ik ooit in de Concorde (!) geweest, het leven stond stil toen die stalen vogel hier was , een erg indrukwekkende machine |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
Quote:
Vandelanotte en co gingen graag op die eis in. Bruges en Brussels zijn nu eenmaal de 2 voornaamste toeristische bestemmingenen zijn internationaal nu eenmaal bekender dan Charleroi en Ostend. Als ik me niet vergis werden de vluchten van en naar Oostende al snel (tijdelijk?) en éénzijdig geschorst wegens niet rendabel. Ryanair kon dat volgens het contract, dat zoals gewoonlijk op maat van de luchtvaartmaatschappij werd geschreven. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 51
|
Quote:
Dat een 'Internationale Luchthaven Oostende-Brugge' op grondgebied Oostende of Brugge ligt is vanzelfsprekend, anders moet het niet naar die steden genoemd zijn: treinstation Aalst ligt ook niet in Dendermonde... |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
|
EN het hangt er ook vanaf wie er eerst was, de kip of het ei? Als mensen vlakbij een luchthaven gaan wonen, wéten ze dat het lawaaierig kan zijn. Daarom vind ik heel die circque met Zaventem grotendeels ook dikke zever. Die luchthaven ligt daar al langer dan enkele jaren é.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forever Travelling
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
|
Bezwaarschriften tegen luchthaven Oostende
ma 24/09/07 - De actiegroep Wiloo, die de belangen behartigt van de omwonenden van de regionale luchthaven Oostende-Brugge, is vandaag bij de Oostendse burgemeester langsgeweest. Volgens het stadsbestuur zal het lawaai van de nachtvluchten trapsgewijs worden afgebouwd. Om 17 uur maakten de leden van Wiloo hun opwachting bij burgemeester Jean Vandecasteele. (Belga) Volgens het Oostendse stadsbestuur sticht de actiegroep verwarring in het dossier omtrent de luchthaven Oostende-Brugge dat nu voorligt. Het probleem betreft geen versoepeling van de milieunormen, maar de verduidelijking van één parameter rond het toegelaten lawaai dat vliegtuigen mogen veroorzaken bij nacht, aldus de Oostendse autoriteiten. Volgens de milieufunctionaris van de stad is er een afbouwscenario voor het nachtlawaai. Dat zal in drie verschillende fases gebeuren en tot 2015 lopen. Momenteel worden de nog ontbrekende gegevens in het dossier aangevuld. De oplossing die de stad voorstelt, komt dus ten goede aan de omwonenden, meent het stadsbestuur. In Oostende zijn er gemiddeld 2 à 3 vluchten per nacht. bron: vrtnieuws |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
da's toch reuze handig zo'n vliegveld in je buurt? We mogen ons echt bij de gelukkigen prijzen! Je bent stressloos en snel vertrokken op reis, je bent en je voelt je al onmiddellijk thuis als je terug landt. Nee, waarom zou je naar Zaventem, Deurne, Charleroi gaan... als het niet moet? honderden€ parkeergeld betalen, of een slachtoffer optrommelen om je te voeren, veel tijd te verspillen... Voor mijn part mag het passagiersverkeer in Oostende (onder voorwaarden) nog meer uitgebreid worden.
Ok, ik woon op amper een paar kilometer van het vliegveld, dus ik heb minder last van het NIMBY syndroom (Not In My Backyard). Vele mensen uit de onmiddellijke buurt van het vliegveld klagen over de kerosinegeur en het lawaai van de zeer luidruchtige oudere Russische cargovliegtuigen die soms uren staan "warm te draaien". Naar verluid zullen deze binnenkort niet meer toegelaten worden in Oostende. Ook over de krakkemikkige toestand van vele van deze toestellen zijn opmerkingen gemaakt. Maar met amper enkele nachtvluchten kun je het nachtlawaai in Oostende niet vergelijken met Zaventem, waar de vliegtuigen kop aan staart landen. Met één vlucht om de paar uur zijn we als kleine stad eerder gebaat dan geschaad, op alle vlakken... dus ook voor de mensen die profiteren van de lage grondprijzen in die buurt, van toerisme, van exotisch eten op de kersttafel, en 't is goed voor het werkloosheidscijfer in Oostende enz... Doch kan ik de alertheid van de buurtbewoners zeker begrijpen en appreciëren want ons stadsbestuur heeft een ziekte die megalomanie heet en voor je het beseft landt DHL op ons dak... |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Geology student
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forever Travelling
|
Inderdaad maar die huizen op de voorgrond zijn welke wijk dan ?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Geology student
|
![]() De grote baan die je ziet in de verte is de Duinkerseweg. De foto is genomen ergens rond de Torhoutsesteenweg aan de Honda garage denk ik. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
Luchthavens zoals Charle de Gaulle en Schiphol liggen ver genoeg van de stad en hebben grote onbebouwde corridors in het verlengde van de startbanen. Oostende ligt pal naast de stad. Ook Zaventem, ligt dicht in bebouwd gebied, realtief dicht bij Brussel en ook nog eens aan de verkeerde kant van de stad, het noord-oosten. Vliegtuigen stijgen op tegen de wind in, en als je weet dat de dominante winden in België zuid-westen winden zijn,... |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
Waar ga je in België anders een luchthaven leggen? Op een van de weinige open stukjes die er nog overschieten? Kunnen we dan nog eens gaan zagen dat er weinig natuur/open ruimte is in België...
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|