|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
New Brusseleir
Likes (Received): 0
|
Bah, vanuit Brussel Noord of Zuid loop je ook niet meteen het bruisende centrum in, hé. Je hebt wel een paar restaurants (Midi Station, de Grieken in de Argonnestraat) en een paar cafés, maar het is ook gene vette.
Nu, ik heb Rotterdam, op een passage in de Koopgoot, ook alleen maar vanuit de trein gezien, en het leek me ook redelijk troosteloos. Maar bedankt voor de tips, ik ga Benonie eens achterna. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
@Benonie. Om de centrum driehoek zelf zijn enorm veel klassieke panden straten die helemaal door West, Noord en Oost gaan.
Ik zie dat je je reis hebt beperkt tot de driehoek en Wilhelminapier. Aanbevolen is vooral om op de Willemsbrug(Erasmusbrug uitzicht is niets vergeleken bij de Willemsbrug zijn uitzicht) te lopen of om vooral de metro vanaf centraal station tot station Zuidplein te gaan. Het uitzicht op de bovengrondse rit tussen station Wilhelmina-Rijnhaven-Maashaven-Zuidplein is adembenemend met vooral het uitzicht al rijdend tussen Rijnhaven en Maashaven is het mooiste wat er is. En bijna niemand kent dit uitzicht in Nederland, enorm jammer. De driehoek is gelukkig bezig om al die mindere plekken te verbeteren met nieuwe hoge woonblokken met goede winkelplinten erin. Ook veel sjieke winkels erbij. Antwerpen is ons voorbeeld. Het belangrijkste is Rotterdam Centraal. De bouwput die er nu ligt is niet bepaald een mooie ingang naar de stad. Last edited by Rotterdam A; February 18th, 2010 at 09:33 AM. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 312
|
Thanx! Zal ik ook in gedachten houden bij een vervolgend bezoek. Ik wil die stad dan ook wel wat beter leren kennen. Enig idee wanneer CS zal afgewerkt zijn? Lijkt me momenteel nog in een embryonaal stadium.Quote:
En zelfs Brussel-Zuid en omgeving is één en al bruisende stad vergeleken met Rotterdam Centraal. Op zondag waan je je zelfs onmiddelijk in een drukke Arabische souks, terwijl ik in R'dam eerder de indruk had dat de stad net geëvacueerd was. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Een verschrikkelijk gezicht inderdaad. Pas begin 2011 wordt de OV-terminal opgeleverd.
Ook het plein wordt enorm aangepakt. Net als in Brussel en Antwerpen, wil men de stad wat autoluw maken door veel tunnels.
|
|
|
|
|
|
#45 | ||||
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 192
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bike It!
|
Een weekje Den Haag en omgeving was gepland voor de Paasvakantie, maar mijn vriendin heeft vroeger net iets teveel Nederland gedaan en wou gezien onze koude winter een warmere cultuurbestemming. Het wordt dus een weekje Rome. Lijkt me geen slechte tweede keuze. ![]() In de zomer trekken we wel nog een weekendje naar Amsterdam (is alweer precies 15 jaar geleden) dus daar zal Den Haag ook buitenvallen. Maar we gaan zeker nog eens én naar Den Haag én naar Rotterdam. Want vergis je niet, het dagje Rotterdam is best wel meegevallen en smaakt gewoon naar meer. Alleen ging ik er gemakshalve en gewoontegtrouw van uit dat je vanuit het Centraal Station recht in een bruisend stadscentrum met een grote keuze aan horeca zou terechtkomen, en dat was wel even anders. Net zoals ik er met hetzelfde gemak van uitging dat één mooiste en belangrijkste kunstmusea van de Benelux wel een iet of wat degelijk restaurant zou hebben in plaats van een trendy snackbar. In Brussel kan je in zowat elk groot en middelgroot museum uitgebreid, lekker en betaalbaar tafelen (MIM, KMKG, Autoworld, MSKB, Stripmuseum...), maar de combinatie cultuur en gastronomie is blijkbaar niet boven de Moerdijk doorgedrongen )En als je dan op één dagje nog alles ter plaatse moet gaan uitzoeken, dan kom je aan een koude dagtrip toch wat tijd tekort. Dus volgende keer bezoek ik de stad beter voorbereid en neem ik meteen een OV-dagkaart om de stad te doorkruisen. Nu wou ik de stad aanvankelijk volledig te voet doorkruisen en langzaam in me opnemen. Is natuurlijk ook wat makkelijker om plaatjes te nemen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Luctor et Emergo
|
Rome, leuke stad maar wel akelig toeristisch. Ik vond Napels om die reden leuker. Maar met Rome kun je niet misgaan! Als je avontuurlijk ingesteld bent kun je vlakbij het Colosseum een fiets huren. Alles ligt in Rome op fietsafstand dus dan kun je alles zien. En als je een beetje met de scooterstroom meefietst, is het niet eens heel erg eng
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bike It!
|
Ik denk niet dat ik met zoon van net geen 8 lekker tussen de scooters door het hectische Rome ga fietsen... Hij is veel te groot voor een fietsstoel en te klein om alleen en veilig in een drukke metropool te fietsen. Het moet nog prettig blijven...
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Luctor et Emergo
|
Dan beter van niet inderdaad. Maar neem niet teveel de metro want die is zwaar deprimerend
![]()
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Ik heb in Rome redelijk veel gebruik gemaakt van de bus. Zie je tenminste onderweg nog iets van de stad. Met dat toeristische kan het trouwens ook nog best wel meevallen, de historische stad is gigantisch uitgestrekt en eens je buiten het gebied tussen het vaticaan en het forum romanum zit kom je al vlug in de stukken waar de gewone romein zijn dagdagelijkse gangetje gaat. Maar in het hart krijg je soms wel het gevoel dat je in een toeristische park aan het rondlopen bent, dat is waar.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Luctor et Emergo
|
Zo erg kan PM Diamant toch niet zijn zeker? [/argwanend]
EvanG - dat klopt wel, maar wie naar Rome gaat kan de Trevi fonteinen niet negeren. Probeer daar maar eens aan het water te geraken. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Toch nog een stuk erger dan dat Romeins metrostation dat je daar toont. Je moet er maar eens voor de lol binnenwandelen, het maakt in feite deel uit van het Centraal Station.
Het ontbreekt op veel plaatsen een plafond, er ligt overal afval - oa. ook boven je hoofd wanneer je op de roltrap staat - het is er overal donker, bruin en smerig, en de vloer is precies een stuk plastiek dat je in afwachting van de levering van je tegels in je badkamer legt ![]() Maar het is wel in renovatie momenteel, dus daarna mogen de Romeinen misschien met de titel gaan lopen
|
|
|
#57 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
In deze thread heb ik een tijd geleden eens een fotoreeks gepost van dat PM-station (ondertussen is er nauwelijks iets aan veranderd).
En nu terug naar Benonie's foto's... |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bike It!
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
![]() In Amsterdam een aardige kans dat je niet eens de metro kan (5 weken lang renovatie ondergronds gedeelte in de zomer) of zal gebruiken (aangezien de rest van het metronetwerk niet het centrum inrijdt). Niet dat het veel uitmaakt aangezien Amsterdam in het centrum vooral een tram / loop / fietsstad is.
|
|
|
#60 | |
|
MP
Likes (Received): 80
|
Wat 'n heerlijke foto's weer
Ik wacht met spanning af wat 'r zal gebeuren als Benonie al fotograferend door Den Haag zal trekken. In bepaalde opzichten is Den Haag toch de meest "Brusselse" stad van Nederland, dus dat schept misschien een band die de foto's nóg fascinerender zal maken.Quote:
Brussel en Rotterdam zijn dus allebei wel steden die je een beetje moet kennen vooraleer je ze echt zult appreciëren. Rotterdam kan ook echt wel heerlijk zijn. Toch, hoe goed je Rotterdam ook leert kennen, tegen dat mysterieuze, onoverzichtelijke maar o zo zalige Brussel kan 't echt niet op. Dat hoeft natuurlijk ook niet. Sommige steden zijn nu eenmaal hors catégorie
|
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|