daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Belgische steden / Villes belges > Antwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 3rd, 2009, 10:10 AM   #421
Sinjoor
Registered User

Sinjoor's Avatar

Likes (Received): 0

Misschien al iets voor de Zomer Van Antwerpen?
Sinjoor no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old June 3rd, 2009, 02:34 PM   #422
Prof Eggers
Registered User

kunstwerk?

Beste,
Toevallig botste ik op deze discussie. Graag zou ik hierbij dan ook meteen het misverstand uit de wereld willen helpen dat dit ei een soort kunstwerk is. Het gaat hier wel om een vondst van buitengewoon wetenschappelijk belang waarbij ik en mijn collega's in het duister tasten. Alle suggesties wat er in dat ei kan zitten, zijn daarom meer dan welkom.
Hoogachtend
Prof Eggers no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2009, 02:49 PM   #423
poller1
Registered User

Likes (Received): 211

Quote:
Originally Posted by Prof Eggers View Post
Beste,
Toevallig botste ik op deze discussie. Graag zou ik hierbij dan ook meteen het misverstand uit de wereld willen helpen dat dit ei een soort kunstwerk is. Het gaat hier wel om een vondst van buitengewoon wetenschappelijk belang waarbij ik en mijn collega's in het duister tasten. Alle suggesties wat er in dat ei kan zitten, zijn daarom meer dan welkom.
Hoogachtend

Fantastisch!

- Volgens mij zit hier de nieuwe voorzitter en geldschieter van R. ANTWERP FC in. Openbreken die handel!!!
poller1 no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2009, 02:54 PM   #424
Quimb
Registered User

Likes (Received): 13

Hahahha :')

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

(moet dringend geupdate worden)

Quimb no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2009, 08:16 PM   #425
the_mirage
Registered User

the_mirage's Avatar

Likes (Received): 37

Amai, zo gefascineerd door dat ei en dan nog zo'n naam hebben!
the_mirage no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2009, 04:35 PM   #426
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 2620

gva.be
Groen plein vol actie

15:37 Het eerste deel. van het Park Spoor Noord was vorig jaar al af. Maar dit weekend wordt ook het tweede deel feestelijk geopend.

1. Park zo groot als 36 voetbalvelden

Wat vroeger een groot spoorwegterrein van 24 hectare was bij station Antwerpen-Dam, is nu een mooi park geworden. Vier jaar lang is eraan gewerkt en nadat vorig jaar het westelijk deel openging - van de Noorderlaan tot Viaduct Dam - is het oostelijk deel nu ook klaar.

“Dat loopt van het Viaduct Dam tot de Halenstraat. Met die uitbreiding wordt het meteen twee keer zo groot”, vertelt Ian Coomans, die samen met collega’s de laatste voorbereidingen treft voor de opening.

“Aan die kant vind je alle sportfaciliteiten, zoals de voetbalvelden en andere sportvelden.” Op de foto linksonderaan (1) zie je het westelijk deel, met de vijver en bar Cargo, een gezellig plek om iets te drinken of te eten. “Op een mooie dag gaan er honderden pizza’s door”, weet Ians collega Sophie Schoeters.

Uitkijktorens

Dat het Park Spoor Noord geen gewoon park is, had je misschien al gezien. Zo vlak bij het spoor en met de mooie oude loodsen die zijn blijven staan, ademt het een industrile sfeer. Daar passen de zes uitkijktorens van de Italiaanse ontwerpers Secchi en Vigano goed in.

“Het zijn een soort kiosken, zoals op de Groenplaats, maar dan modern, of met een industrieel karakter”, vertelt Ian Coomans. “Ze zijn bedoeld om het park beter te kunnen zien, als ontmoetingsplaats, of als picknickspot.”

In n van de torens komt Usawa-expres, een klein barretje met eerlijke (want dat is de betekenis van usawa) producten. In een andere zit een uitleendienst voor pingpongbadjes, ballen en ander sportmateriaal. In juli en augustus kun je iedere dag materiaal uitlenen tussen 14 en 20 uur. Bij slecht weer in de shelter.

Openingsfeest

Een heel weekend lang is er vanalles te doen in het park, dat nu dus twee keer zo veel bezoekers aankan als vorig jaar. “Toen waren er 10-15.000 mensen op het feest. Nu mogen er dus twee keer zo veel komen”, zegt Sophie Schoeters. De officile opening is zaterdag tussen 12u en 13u.

Maar de hele dag zijn er optredens, kraampjes met Portugese hapjes en andere culinaire verrassingen, circusoptredens en majorettes. Er is een fototentoonstelling van Lieve Blancquaert in de Shelter en van 21u tot 1u is er ook een feest met dj Merdan Taplak. Op zondag wordt er een reuzenpicknick georganiseerd en zijn er 2.000 gratis picknickpakketten. Tot 18u is er ook op zondag van alles te doen in het park, onder andere een rommelmarkt. Om 22u wordt er nog een film vertoond.

Feestelijk openingsweekend Park Spoor Noord op zaterdag 13 juni vanaf 12u en op zondag 14 juni vanaf 10u.
Meurisse no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2009, 05:04 PM   #427
vank
Registered User

vank's Avatar

Dat ei is inderdaad een reclamestunt voor het 1-jarige bestaan van Spoor Noord en de officile opening.

Volgens mij zal de Antwerpenaar in de bloemetjes gezet worden. Maar wat de symboliek achter het ei is zie ik niet zo direct.

Trouwens wel heel toevallig dat Prof Eggers hier zomaar even komt reageren?
In ieder geval welkom, dergelijke initiatieven vinden we altijd leuk, en interessant om mensen in ons midden te hebben die bij de bron betrokken zijn.
vank no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2009, 06:45 PM   #428
Koekskensmonster
Registered User

Koekskensmonster's Avatar

Likes (Received): 57

Ze hebben ons goe voor de zot gehouden XD
Old June 12th, 2009, 03:12 PM   #429
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Park Spoor Noord

Alles wordt klaar gezet voor de feestelijke opening van morgen!

Dit park is toch de natte droom van elke architect/stedenbouwkundige Alles wat je maar kan bedenken om in een park te hebben of te doen, is hier, kan hier, mag hier n wordt ook nog gebruikt/gedaan!

en dikke 10 op 10 van mij!

De grote speelweide/wadi

Het stationsgebouwtje dat gerenoveerd wordt en de shelter

Lounge bar en terras "De Cargo" aan de Shelter en de fonteinen

De speelvijver

Opstelling rond ecologisch bouwen en wonen

Dennenaanplant en Brug van den Dam

Een van de vele uitkijktorentjes

De sportvelden

Kleinere wadi

Hangmatten aan het water

De tunnel onder de spoorweg

Een van de vele speeltuintjes

Een ander speeltuintje verscholen op een heuveltje

met hangmat en bijhorende uitrustende fietser

de sportvelden

ping pong tafels, en de brandweerkazerne van Van Averbeke op de achtergrond

Hondenloopzone

Uitkijktorentje aan brandweerkazerne

Kleine wadi aan sociale woningen (waarvan de omgeving nu wel fel verbeterd is!)

Nog een uitkijktorentje verscholen achter de bomen naast de spoorweg

Zicht op het oostelijk deel van Park Spoor Noord

Dit kankerplekje is nu een klein plantsoentje geworden

Zo zag je deze nog nooit! Ik heb die altijd al herinnerd als donkerbruin veroeste vaten...

Last edited by Meurisse; March 29th, 2016 at 04:32 PM.
Old June 12th, 2009, 03:39 PM   #430
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 1545

Inderdaad een hl zalig park. Heb er ook al een paar keer een uur of twee gesleten. De hangmatten had ik weliswaar nog nooit opgemerkt. Da's voor de volgende keer

En ding kan je er weliswaar niet doen dat ik mensen in sommige andere parken wel al heb weten te doen: vissen! Maar dat is misschien wat vergezocht Tenzij er vissen zitten in die wadi's

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Puinkabouter está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 12th, 2009, 03:42 PM   #431
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
En ding kan je er weliswaar niet doen dat ik mensen in sommige andere parken wel al heb weten te doen: vissen! Maar dat is misschien wat vergezocht Tenzij er vissen zitten in die wadi's
In de nabije omgeving ligt het vol met oude havendokken waar wl gevist wordt
Old June 12th, 2009, 03:53 PM   #432
tram2
Registered User

tram2's Avatar

Mooie foto's! Mooi gebied geworden ook! ("park" zou ik het momenteel nog niet echt noemen, tenminste in de "klassieke" zin)

Hoe lang is dit in totaal, met het 2de deel erbij? Erg breed is het echter niet denk ik...

Quote:
Originally Posted by Meurisse View Post
Lounge bar en terras "De Cargo" aan de Shelter en de fonteinen
Zou ik eens moeten testen!

Quote:
De tunnel onder de spoorweg
Ik hoop dat dit een oudere foto is en dat deze tunnel er met de opening al wat deftiger (properder) uitziet!

Quote:
Een van de vele uitkijktorentjes

De sportvelden

Kleinere wadi

Hangmatten aan het water

Een van de vele speeltuintjes

Een ander speeltuintje verscholen op een heuveltje

met hangmat en bijhorende uitrustende fietser

de sportvelden

ping pong tafels, en de brandweerkazerne van Van Averbeke op de achtergrond

Hondenloopzone

Uitkijktorentje aan brandweerkazerne

Kleine wadi aan sociale woningen (waarvan de omgeving nu wel fel verbeterd is!)

Nog een uitkijktorentje verscholen achter de bomen naast de spoorweg

Zicht op het oostelijk deel van Park Spoor Noord

Dit kankerplekje is nu een klein plantsoentje geworden
Ik moet toegeven: dit ziet er echt fantastisch uit!!!
Ik dacht altijd dat het enkel maar wat gras en struiken zou zijn maar dit is echt een enorme verbetering voor de hele, momenteel niet echt aangename, buurt! Dit zal de hele omgeving fameus opwaarderen en meer mensen met kinderen aantrekken. Ook al hebben ze zelf geen tuin dan kunnen ze altijd daar terecht. In Antwerpen heb je toch echt wel weinig groen en plaatsen waar kinderen veilig kunnen spelen.

Ik hoop nu maar dat het allemaal degelijk wordt onderhouden en - vooral! - dat het wordt GERESPECTEERD door de mensen. M.a.w. dat de vandaaltjes zich hier niet gaan uitleven!

Quote:
Zo zag je deze nog nooit! Ik heb die altijd al herinnerd als donkerbruin veroeste vaten...
Prachtig! Ik ben echt blij dat dit ook een ander uitzicht heeft gekregen. Dit is echt spoorweg erfgoed!

Worden die eigenlijk nog voor iets gebruikt?
tram2 no está en línea   Reply With Quote
Old June 12th, 2009, 04:36 PM   #433
EvanG
Registered User

Likes (Received): 102

Quote:
Originally Posted by tram2 View Post
Hoe lang is dit in totaal, met het 2de deel erbij? Erg breed is het echter niet denk ik...
Alls bij elkaar bijna anderhalve km lang ongeveer. En op het uitlopende stuk op het einde na meestal zo'n 100 150 meter breed.
EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old June 12th, 2009, 05:32 PM   #434
antigoon99
Registered User

antigoon99's Avatar

Likes (Received): 31

manman dit blijft toch een zeer mooi project...ben zeer blij dat er zo een mooi verbinding is tussen de het eilandje en sint -amandus. met zulke zacht overgangen kan je alle stadsdelen natuurlijk aan elkaar koppelen zonder de indentiteit van de wijken te verliezen. 10/10 voor alle mensen die hiervoor hebben gezorgd.
Old June 12th, 2009, 09:14 PM   #435
X38
Registered User

Likes (Received): 21

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
Quote:
Originally Posted by Meurisse View Post
In de nabije omgeving ligt het vol met oude havendokken waar wl gevist wordt
Inderdaad!

X38 no está en línea   Reply With Quote
Old June 12th, 2009, 09:58 PM   #436
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 1545

Dan zit je wel niet meer in het park, maar gewoon 'ergens in de buurt ervan', natuurlijk. 't Is ook niet dat het echt een bezwaar is, uiteraard

Neen, dit park is picture perfect - om in te lijsten en aan de muur te hangen. En het zal er ook alleen nog maar beter op worden, wanneer die boompjes bomen worden, en de omliggende werven gebouwen worden. Een nieuwe maatstaf voor toekomstige parken in heel het land, mag ik hopen.

Puinkabouter está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 12th, 2009, 10:15 PM   #437
Quimb
Registered User

Was vandaag in Antwerpen en heb er spijt van dat ik niet tot Park Spoor Noord geraakt ben!

Old June 13th, 2009, 01:52 PM   #438
Ivan
Registered User

Ivan's Avatar

Likes (Received): 494

Nu nog Spoor Oost

Ivan no está en línea   Reply With Quote
Old June 13th, 2009, 02:18 PM   #439
KrisL
Registered User

KrisL's Avatar

Likes (Received): 353

Quote:
Originally Posted by Ivan View Post
Nu nog Spoor Oost
En Park Spoor Zuid :-) (konijnenwei )
KrisL está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 13th, 2009, 10:16 PM   #440
Quimb
Registered User

Regatta had een park spoor west moeten worden, omringd door enkele mooie torentjes...

Reply

Thread Tools

Posting Rules