|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Rotterdam eerste jongerenhoofdstad
Rotterdam wordt de eerste Europese Jongerenhoofdstad ooit.
Nieuwe traditie Het Europees Jeugdforum, de koepelorganisatie van Europese jongerenorganisaties, heeft in Brussel besloten dat Rotterdam in 2009 als eerste Jongerenhoofdstad een nieuwe traditie inluidt. Het is de bedoeling dat andere Europese steden na Rotterdam het stokje overnemen. Thema'sRotterdam heeft al 50 miljoen euro gereserveerd voor het evenement. Ook zijn er zes thema's gekozen: wonen en omgeving, kunst, cultuur en lifestyle, werken en ondernemen, leren en stagelopen, levensbeschouwing en ontmoeting ----------- Weer een evenement erbij voor r'dam ![]() bron : www.rtlnieuws.nl Last edited by Martijn t; November 11th, 2007 at 02:23 PM. Reason: bron er nog even bij gezet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Dus Rotterdam gaat nu de woningcorporaties een hele harde schop onder de kont geven om (betaalbare) huizen te bouwen voor jongeren? Anders accepteer je als gemeente deze nominatie natuurlijk niet.
Last edited by Sol; November 11th, 2007 at 05:54 PM. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 518
|
50 miljoen is wel even wat andere koek dan die ongeveer 2 waar het architectuurjaar het mee moest doen. Ik heb nog een plan ingediend voor een Urban Olympics (met stadssporten zoals skateborden, urban golf of Parkour) maar daar heb ik niets meer van vernomen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
Parkour is zo'n vette sport!
Last edited by Dr. Dubai; November 12th, 2007 at 08:19 AM. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
@Sol:
Rotterdam is niet door anderen genomineerd, maar heeft zichzelf genomineerd en hier een budget voor beschikbaar gesteld. De europese jongerenraad heeft dit voorstel vervolgens aangenomen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Mogen ze vanuit Den Haag wel een tijdelijke opheffing van het bouwverbod opleggen om flink wat woningen uit de grond te stampen! Overigens wil ik graag in Rotterdam wonen, maar het zal wel weer 1,5jaar duren voordat dat een werkelijkheid wordt.
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
50 miljoen is wel heel veel. Ik vraag me af waar ze het in gaan investeren. Websites van €2 miljoen per stuk, extreem dure lunches met een blikje cola en een broodje kaas... Wie zal het zeggen?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Wie het zal zeggen? --> http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=542028
Nieuwe ronde, nieuwe kansen! ![]() (nu ik geen nederlandse belasting meer betaal, kan ik de lol er wel van inzien) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bas
|
K3!
Uit welk potje halen ze die 50 Miljoen Eur? Europa? Aardgasbaten? BTW-opbrengst? Nou ja, hoe dan ook, je kunt van het budget in ieder geval de dames van K3 nog eens een keer een rondje door de stad laten maken. Succes gegarandeerd!
En tegelijk een echt tastbaar resultaat!
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
|
Quote: