|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#241 |
|
Registered User
Likes (Received): 106
|
Inderdaad. Die Geschichte wiederholt sich selbst zoals alleen de Fransen dat mooi kunnen zeggen . Hetgeen op zich erg interessant is.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Nou, ik denk dat je bij de ArenA een geheel nieuw (plat?) dak moet plaatsen om de akoestiek te verbeteren. Grasveld eruit en dan het wel rendabel worden als evenementenzaal. Weining stadions zijn beschikbaar om buiten de zomer grote evenementen te kunnen organiseren. Probleem is alleen, hoe ga je dat nieuwe stadion rendabel maken? Met alleen Ajax en Oranje ga je het niet redden... |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
![]() Ajax en Oranje zijn genoeg voor 1 stadion. We kunnen het moeilijk vergelijken met de Amsterdam ArenA, dat commercieel gezien een gigantisch succes is. Men heeft al lang de kosten van de bouw en aanpassingen terugverdient. Dit terwijl het stadion niet eens 13 jaar oud is. Men maakt op dit moment winsten waar men jaloers op is. Niet voor niets heeft de ArenA een eigen adviesbureau voor stadionprojecten overal ter wereld. Bij het laatste concert van Madonna schijnt de akoestiek wel aardig/goed te zijn geweest? Weet niet hoe ze het toen hebben aangepakt, maar dat biedt hoop.
|
|
|
#244 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Tja de problemen waar je tegen aanloopt bij het bewerkstelligen van een nieuw stadion:
-Locatie (Amsterdam is aardig volgebouwd, locatie IJburg was niet eens zo gek bedacht -financiering (in deze tijd van kredietcrisis worden ook de gemeentekredieten extra scherp onder de loep genomen) -huurcontract Ajax/Arena (zoals gezegd dit zou dan afgekocht moeten worden) Last edited by hugenholz; February 16th, 2009 at 11:19 PM. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 197
|
Facts&figures
Hier nog even wat cijfertjes over de huidige ArenA:
Facts & figures Aantal zitplaatsen stadion:- 51.628 zitplaatsen Maximale capaciteit:- 68.000 bezoekers popconcert(in the round setting)- 51.628 bezoekers voetbalwedstrijd- 50.000 bezoekers popconcert(podium noordzijde)- 35.000 bezoekers popconcert (panorama setting)- 12.000 bezoekers evenement ArenA Amphi VIP-faciliteiten:- 10 founderlounges met ieder 10 stoelen- Koninklijke Loge met 40 stoelen- ereterras met 202 stoelen- 54 skyboxen (540 stoelen), 8 skylounges(160 stoelen), 12 skyrooms (120 stoelen)- 1.564 business seats- 4.109 stoelen voor overige aandeelhouders Overige faciliteiten:- perstribune 230 stoelen- 12.500 parkeerplaatsen Vergader- en congrescentrum:- totaal 14 zalen- maximale capaciteit 3.500 personen Afmetingen gebouw:lengte 235m, breedte 180m en hoogte 78mGrondoppervlak:35.000 m² (gelijk aan 4 voetbalvelden) Totale bouwkosten:€ 140.000.000 Investeringen 1996-2006:€ 17.000.000 Aantal medewerkers:57 (in de leeftijd 20-50 jaar) Aantal stewards:380 Aantal evenementen 1996-2006: 500 Aantal bezoekers 1996-2006:17 miljoen (evenementen) Aantal bezoekers 1996-2006:1 miljoen (rondleidingen) Founders:- ABN Amro- Ballast Nedam Bouw B.V.- Koninklijke BAM Groep nv- Coca-Cola Nederland- Grolsche Bierbrouwerij Nederland B.V.- KPN- Philips Electronics Nederland B.V.- Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij- Amsterdam RAI B.V. Bron: www.amsterdamarena.nl |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Frans Woerden
|
Nog wat oud nieuws van april 2008 maar wel interessant van www.gensvastgoed.nl
MIRO ![]() ZIGGO DOME/KAVEL 17 ![]() Stadsdeel Zuidoost krijgt vaste koopzondag. Dinsdag 17 februari is met een meerderheid van stemmen goedkeuring gegeven voor een zogenaamd toeristisch regime voor het kantorencentrum Zuidoost, de ArenA Boulevard en Amsterdamse Poort. Met dit toeristisch regime kunnen winkeliers in deze gebieden iedere zondag hun winkel openen. Gister is in de raad van Bestuur met positieve stemmen van de PVDA,VVD, SP en GroenLinks een besluit gevallen voor goedkeurig van een toeristisch Regime. De Gemeente stuurt één deze dagen een brief naar de verschillende winkeliers over de inhoud van dit besluit. Het ArenA gebied trekt nu jaarlijks meer dan 8 miljoen bezoekers. De grootwinkelbedrijven (Mediamarkt,Prénatal,Perry Sport, Decathlon en Villa ArenA) waren al iedere zondag geopend. Meerder ondernemers hebben te kennen gegeven van deze bezoekersstromen te profiteren. Vooral de positieve impuls die dit toeristisch regime voor de lokale economie en werkgelegenheid brengt ,waren doorslaggevend voor dit besluit. Daarnaast kan een toeristisch regime niet uitblijven bij een gebied met als functie entertainment en leisure. Bron: www.arena-boulevard.nl Last edited by the runner; February 19th, 2009 at 11:36 PM. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Registered User
|
Die vaste koopzondag is een uitstekend idee om het gebied nog beter te laten functioneren!
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Frans Woerden
|
Kavel 17
Er zijn wat kleine bouwpaaltjes neergezet(bijna niet te zien op de foto)
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Registered User
|
Gehoord dat de dakkapellenconstructie is afgewezen (door o.a. de Arena-directie). Er komt of een derde ring of een kleinschalige uitbreiding (grachten dicht?)
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Registered User
|
Ik ga voor de derde ring! (al heb ik er uiteraard niets over te zeggen ). Men gaat dus voor 72.000 zitplaatsen of voor (een gokje) +/- 57.000 zitplaatsen. Gezien het feit dat Amsterdam ooit weer eens de CL-finale wil organiseren, "moet" men dus maar voor de grootste optie gaan. Anders kan men een CL-finale wel vergeten!
|
|
|
|
|
#251 |
|
Peter
Likes (Received): 21
|
Goed nieuws uit de Arena, ik post het maar in deze thread:
(www.parool.nl) Ajax Dossier: Wat nou grasprobleem? Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en ziet dat het grasprobleem in de Arena (bijna) niet meer bestaat. "Is het gras eindelijk goed, voetballen we slecht,'' zei Marco van Basten woensdag. ''Maar dat is flauw om te zeggen. Ik ben blij dat we een heel goede grasmat hebben gekregen in de Arena. Ik durf best te stellen dat we het beste gras hebben van Nederland. Wat mij betreft is de discussie over kunstgras in de Arena ten einde.'' Ook de spelers van Ajax zijn tevreden. Urby Emanuelson: ''Het gras is groener.'' Leonardo: ''Het gras is groter.'' Maarten Stekelenburg: ''Ik heb meer grip gekregen.'' Jan Vertonghen: ''Ik glijd bijna nooit uit.'' Al sinds 1996 worstelt Ajax met de ondergrond, maar eindelijk lijkt het probleem onder controle. Bij aanvang van het seizoen wilde Van Basten alle voorwaarden om te presteren optimaliseren en vanzelfsprekend horen daar ook de groene zoden bij. Er was een peiling naar het aanleggen van kunstgras, maar slechts één van de 25 selectiespelers zag daar heil in. En dus ging Van Basten om tafel met de directie van de Amsterdam Arena, het bedrijf waarvan Ajax het stadion huurt. Er werd geïnvesteerd in een nieuw belichtingssysteem en het gebruik van meststoffen. ''Tien jaar geleden hadden we die technologie ook al eens toegepast,'' zegt Arena-directeur Henk Markerink. ''Maar de techniek is sterk verbeterd. Door de nieuwe lampen en het gebruik van meststoffen moesten we zelfs maaien in de weken dat het zo hard vroor.'' Het gras in de Arena is voller en groener geworden. Er staan meer sprieten, met langere wortels. Ook zijn de plantjes dikker dan in het verleden. Stekelenburg: ''Ik gleed vroeger wel eens uit bij een uittrap omdat mijn standbeen precies tussen twee grasstroken stond, maar dat gebeurt tegenwoordig niet meer. Er zijn geen stroken meer. Het veld is één geworden.'' Dat er in het duel van zondag met Volendam toch veel speler uitgleden, lag waarschijnlijk aan de regen en het verkeerde schoeisel. Van Basten laat de spelers vrij in de keuze tussen rubbertjes of pinnen en soms pakt dat verkeerd uit. ''Ik speel altijd op pinnen,'' zegt Vertonghen. ''Zelfs op het kunstgras van Volendam. Ik train ook op pinnen.'' Stekelenburg: ''Pinnen.'' Leonardo: ''Pinnen.'' Emanuelson: ''Soms pinnen, soms rubbertjes. Waar de Arena in het verleden zo'n vier grasmatten per jaar liet aanrukken, ligt de huidige er al vanaf het begin van het seizoen. Toch zijn de kosten voor de ondergrond dit jaar hoger. In plaats van zo'n 400.000 euro voor vier matten is de Arena met de nieuwe technologie zo'n 500.000 à 600.000 euro kwijt. ''De installatie is uitermate kostbaar,'' zegt Markerink. ''Ook de energiekosten zijn fors hoger. En er zitten flink wat arbeidsuren in het verplaatsen van de lampen. Toch is het geld welbesteed. Markerink: ''Allereerst is het belangrijk dat Ajax als hoofdhuurder tevreden is. Verder is ook de KNVB blij met de ontwikkeling. Het komt ons imago ten goede en dat is ons veel waard. ''Maar laten we voorzichtig zijn met vroege conclusies. Het gras is nú goed en we moeten vooral zorgen dat het ook zo blijft.'' (JOP VAN KEMPEN) |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Registered User
|
Goed voor de ArenA, maar Het Parool doet het een beetje voorkomen alsof er iets unieks is neergezet in de ArenA. Dat is uiteraard niet het geval want eindelijk heeft men ook in de Amsterdam ArenA het moderne groeilampenconcept van SGL uit Nederland ontdekt.Ik dacht dat PSV ruim 4 jaar geleden al als eerste in Nederland van dit concept gebruikt maakt. Om nu de ArenA direct de beste grasmat van Nederland toe te kennen (volgens Van Basten) is natuurlijk ook weer overdreven. Ik kijk nu naar het veld van PSV en dat ziet er ook uitstekend uit. En zondag in De Kuip kijk ik naar wederom een prachtige grasmat (in De Kuip uiteraard) die al heel lang tot de allerbeste in Nederland behoort. En ook de a.s. kampioen AZ heeft echt een fantastisch mooi veld! Dit is een mooie website over SGL (Stadium Growth Lighting): http://www.sglconcept.com/nl/index.htm
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Frans Woerden
|
ArenA Poort
De strook met winkels vordert gestaag.
![]() Later op de avond volgen nog meer updates want m`n computer staat in een gigantische file op de digitale snelweg
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Kavel 17, moest daar niet die 150 meter hoge kantoortoren komen? Begrijp ik het goed en is dat nu van de baan en krijgen we definitief geen twintowers bij de Arena?
|
|
|
#256 |
|
Registered User
|
Dat heb je helaas correct begrepen.
|
|
|
#257 |
|
Frans Woerden
|
Een lekkere drukte op de boulevard
![]() ![]() Altijd veel mensen op dit pad aan de andere kant van het spoor. ![]() Verleende bouwvergunningen( De Passage is de weg voor de ArenA) Bouwvergunning: Terrein De passage – T01/0684-2008, oprichten viaduct als openbare weg (06-03-2009); Bouwvergunning tweede fase: Terrein De passage – T02/0669-2008, oprichten ondergrondse parkeergarage (06-03-2009); (Kavel 17 en Ziggo Dome, denk ik) Vergunnningen: www.dmb.amsterdam.nl
Last edited by the runner; March 12th, 2009 at 12:52 AM. Reason: extra |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Frans Woerden
|
Aanleg verharding Kavel 17.
![]() De straat rond Jinso is bijna klaar.
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Frans Woerden
|
9.1. Huidige situatie
De locatie randzone Centrumgebied Zuidoost (CZO) is het buitenrand van het centrumgebied dat zich strekt van het uitgaanscentrum bij de Arena tot en met het winkel- en voorzieningencentrum de Amsterdamse Poort. Het NS-station Bijmer / Arena vomrt het hart van het centrumgebied. In de randzone Centrumgebied Zuidoost zijn drie marktinitiatieven actueel, te weten: 1. kantorencomplex Arena Towers & kavel 12 (Living Tomorrow / ‘huis van de toekomst’) 2. kantorencomplex Atlas Arena Complex 3. kantorencomplex Frankemaheerd 1. Arena Towers en Kavel 12 ![]() Het complex van de Arena Towers bevindt zich aan de Hoogoorddreef aan de zuidwestelijke zijde van het centrumgebied. De bebouwing van de Arena Towers bestaat uit 2 delen: een 3-laags bedrijfsgebouw en een hoog kantoorgebouw, met elkaar verbonden door een loopbrug. Het totale kavel oppervlak is ca. 2 ha en het kantorencomplex kent ca. 20.000 m2 bruto vloeroppervlak. De omgeving van de kavel bestaat voornamelijk uit losstaande kantoortorens in verschillende vormen, met een gemiddelde hoogte van 60 tot 80 meter. De aangelegen kavel 12 is 1,3 ha groot en is nog uit te geven. Op een deel van de kavel is tijdelijk ‘Living Tomorrow’ of ‘het huis van de toekomst’ gevestigd. De kavel ligt prominent aan de Holtenbergweg. 9.2. Ontwikkelingen & opgave Er zijn op drie locaties in de randzone van het Centrumgebied Zuidoost veelbelovende marktinitiatieven. Het gaat zowel om renovatie/ verbouw als om sloop/nieuwbouw. Bij alle drie de initiatieven is intensivering met een gemengd bebouwingsprogramma, waaronder wonen, de inzet. In een gemeentelijke quick scan (DROOGA, februari 2008) ![]() De tekst heb ik een sterk ingekort dus soms loopt het verhaal een beetje raar. Bron: www.zuidoost.amsterdam.nl |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Fight for progress!!!
Likes (Received): 3
|
Thanks voor de info.
Vraag me wel af of dit een kans van slagen heeft op dit moment. Maar het zijn natuurlijk geen concrete plannen.
|
![]() |
| Tags |
| ajax, amsterdam arena, arena, arenaplaza, arenatowers, diana&vesta, ovaltower |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|