|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Groningen van boven.
Vandaag aan het begin van de middag even de Martinitoren beklommen.
Hoewel het op de grond een mooie dag leek was het uitzicht boven erg heiig en werd het foto's maken tegen de zon in erg lastig. Wegens zelfmoorden de laatste paar jaar is een groot gedeelte niet meer bereikbaar voor publiek en het gedeelte wat te bereiken is, is omgeven met hekwerken. 1.Martinitoren. ![]() 2.Faculteit Medische Wetenschappen. ![]() 3.Toren Academie gebouw, watertoren, CSM hoogkerk. ![]() 4.St. Jozefkerk en rijkskantoren. ![]() 5.Nieuwbouw Dinkelpark en de Rokade in de verte. ![]() 6.Suikerunie. ![]() 7.Selwerd. ![]() 8.De nieuwste aanwinst, de Fortuna. ![]() 9.Vismarkt. ![]() 10.Kardinge met de klimtoren. ![]() 11.Zuidzijde Grote Markt. ![]() 12.Spoorbrug over het Van Starkenborghkanaal. ![]() 13.Richting Oosterhaven en Geove. ![]() 14.Korrewegwijk. ![]() 15.Toren Groninger Museum en de Rokade. ![]() 16.Flats vinkhuizen. ![]() 17.Toren provinciehuis en de Campertoren. ![]() 18.Lage der Aa.
Last edited by peterdn; November 22nd, 2007 at 10:40 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|/|/|\/|
|
Wat zeur je nou? Het heiige zorgt júist voor een mooie, herfstachtige sfeer op je foto's.
|
|
|
#3 |
|
Road user
Likes (Received): 446
|
Mooie foto's hoor. Ik kwam vroeger vrij vaak in Groningen, heb de Martinitoren echter nooit beklommen.
|
|
|
#4 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Prachtig! Dat heiige weer zorgt voor een erg leuke sfeer. Favo's 3 en 17.
Zo te zien moet ik ook weer eens naar boven. Is de toren nog elke dag van de week geopend? Btw: let een beetje op de bestandsgrootte aub.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Erg mooie serie vanaf mijn oude werkplek. Jammer dat je niet meer helemaal naar boven kan maar achter de klokken heb je ook nog een mooi uitzicht.
Favorieten zijn nummer 3 en 6. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Mooi! Favo's: De zoomers op de fabrieken: #3 en #6
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Zeker mooie foto's
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Urbanist
Likes (Received): 17
|
Je hebt in ieder geval een mooi kader om je fotos.......nu maar even wachten tot de fotos geload zijn.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
SYKO!
|
Hier duurde het laden maar 4 seconden
Mooie foto's maar uiteraard bekende beelden, dat heiige geeft wel een mooi effect.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Carpe Diem
|
Prachtige foto's.
|
|
|
#11 |
|
Bas
|
Wederom mooie foto`s, heel herkenbaar. Vooral als je weet waar de zon staat, en dan daar ook nog tegenin fotograferen, dat is toch nog goed gelukt.
Heb je ook nog een foto van `recht naar beneden?` |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 38
|
Prachtige foto's van een mooie stad. Ik moet die toren ook maar eens beklimmen bij mooi weer. Groningen ziet er best wel groot uit vanaf die hoogte.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
|
Stuk voor stuk toppertjes deze foto's. Je hebt natuurlijk ook wel mooi "materiaal", Groningen is een van de mooiste & leukste, zo niet de mooiste en leukste Stad van Nederland!!
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
hasta la pasta
|
Mooie foto's zeker alleen is de CSM in Hoogkerk geen CSM meer maar suikerunie. Ben zelf van de zomer op de Martini toren geweest maar met dat hek is het echt klote om mooie foto's te maken helaas.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 3
|
Tja die goeie oude tijd zonder hek... Toch erg mooie foto's, heerlijk potje genieten hier!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Road user
Likes (Received): 446
|
Volgens mij ligt dat aan de compressie, die zet ik vaak op 95%, je ziet nauwelijks tot geen verschil, maar de bestandsgroottes worden meestal maar zo'n 100 kb bij foto's van dit soort formaat.
Maargoed, zo'n rij foto's moet met de huidige internetsnelheden voor de meesten geen probleem zijn. Alleen de server waar de foto's gehost staan kan nog roet in het eten gooien.
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Leuke foto's, Groningen blijft een sfeervolle stad.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
The only way is up
Likes (Received): 636
|
Mooie serie. favo: 3 (veruit)
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Nee, die heb ik niet gemaakt. Was ook erg lastig met dat hekwerk omdat dat nog voor de rand van de toren zelf staat. Quote:
Bedankt voor de reacties. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bas
|
Dus volgende keer een draadtang meenemen, dan kun je nóg hoger zonder belemmeringen foto`s nemen. Zoiets heb je ook hier in Leeuwarden in de Bonifatiustoren. Ook gaas ervoor, bij de kerkklokken, da`s tegen de duiven en torenvalken.
Ik ben ook wel eens in de Groninger Martinitoren geweest. Ik vond het uitzicht erg mooi, maar de dag moet je goed uitkiezen en het liefst vroeg beginnen. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|