daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old December 19th, 2007, 09:35 PM   #1
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 18

Amsterdam: Zuidas (5)

Vervolg op deel 4.

Amsterdam: Zuidas (5)

Officiële website

Plangebieden:
  • Opgeleverd
Zuiderhof
Noordzone

• Uitvoering
Mahler 4
VU-Kwartier
Vivaldi
Kop Zuidas
Gershwin
  • In ontwikkeling
Beethoven
Ravel
Zuidasdok

Laatste Nieuws:
Quote:
Deloitte vestigt zich op de Zuidas

Deloitte heeft besloten in een exclusieve samenwerking met OVG en het projectbureau Zuidas zich nader te oriënteren op het VU kwartier in Amsterdam voor haar nieuwe huisvesting. De nieuwe huisvesting betreft 40.000 m2 kantoorontwikkeling in een groene setting, waarbij wordt ingezet op een zo duurzaam mogelijk kantoor.
Bron: OVG Projectontwikkeling, 6 nov '07
Laatste Update:
Quote:
Originally Posted by Gijs (Amsterdam) View Post
Vandaag, mistig, maar (daarom) wel heel mooi:

Laatste Post:
Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Ik heb het over de woningen die al in de planning stonden. Toen ik op het projectbureau was vertelden de mensen daar dat het hééél moeizaam gaat om woningen te realiseren op de Zuidas, en dat het nog maar de vraag is of ze überhaupt dicht in de buurt komen van de streefpercentages. En dan nog, variëren in prijsklasse blijkt een hoofdpijndossier op zich.

Ik hoop van harte dat het nu in een stroomversnelling komt, om het evenwicht al vanaf dit decennium te behalen Dat is de basis voor de groei van de Zuidas.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris
Winbuks no está en línea  

Sponsored Links

Old December 19th, 2007, 09:45 PM   #2
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

*Extra* Visuele update Zuidas eind 2007;

Gustaf Mahlerlaan Stel je eens voor, de situatie over 5 jaar!

Rechts de Zuidtangent naar Schiphol

VU-Kwartier anno 2007

Over 5 jaar is waarschijnlijk Mahler4 nog maar deels te zien vanaf Boelelaan/VU

[excuses voor de fotokwaliteit, foute functie ingesteld, niet naar mijn weten]
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

Winbuks no está en línea  
Old December 19th, 2007, 09:46 PM   #3
R@ptor
Global Citizen

R@ptor's Avatar

Likes (Received): 1323

R@ptor no está en línea  
Old December 19th, 2007, 09:51 PM   #4
Niels
Ultras Amsterdam

Likes (Received): 0

Bedankt voor je mooie openingspost weer Winbuks!
Gebied begint er nu echt stedelijk uit te zien, vooral vanaf halte Boelelaan.

Edit: Great pic R@ptor !
Old December 19th, 2007, 09:52 PM   #5
Gijs (Amsterdam)
Registered User

Likes (Received): 1

Mooie foto Raptor! Vandaag gemaakt?
Gijs (Amsterdam) no está en línea  
Old December 19th, 2007, 10:10 PM   #6
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 9

Mooie platen zeg (@ raptor)! De Zuidas moet het niet hebben van de hoogte, maar die massa en de architectuur maakt tot nu toe al indruk!
Old December 19th, 2007, 11:12 PM   #7
TheArchitect
Registered User

Leuk die foto van de Gustaf Mahlerlaan. Eigenlijk een beetje jammer dat die verhoogde KPN mast niet op de plek van de tijdelijke komt dan zou die precies in het verlengde komen van de laan, nu verdwijnt hij volgens mij achter Symphony.
TheArchitect no está en línea  
Old December 20th, 2007, 09:45 PM   #8
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Vandaag werd het herziende plan bekend gemaakt. Het grote nieuws, volgens de makers wordt de Zuidas het toekomstig tweede Stadshart van Amsterdam.
Quote:
Zuidas: autoluw met station à la CS

De Zuidas wordt autoluw en Station Zuid moet even groot worden als het Centraal Station. Het is een kleine greep uit de definitieve plannen voor het tweede stadshart, de Zuidas, die donderdag werden gepresenteerd.
Ook moet er een enorme ondergrondse parkeerplaats komen, die direct vanaf de snelweg te bereiken is.
De gemeente en het rijk moeten voor het leeuwendeel van het geld nog op zoek naar bedrijven die in het project willen investeren. Als wisselgeld zullen de investeerders de meest centraal gelegen kavels boven het station mogen kopen.
Bron: At5, 20 december 2007
Maar de sleutel ligt nu wel bij de investeerder voor het Dokmodel, de gemeente heeft nu zijn werk gedaan. Spannend!

Winbuks no está en línea  
Old December 20th, 2007, 10:44 PM   #9
Niels
Ultras Amsterdam

Nog een nieuwtje over de Zuidas op AT5:

Quote:
De oprichting van de onderneming die het prestigieuze Zuidas-project gaat realiseren loopt enkele maanden vertraging op.
De aandelen in de zogeheten Zuidas Onderneming zullen in mei of juni op een veiling aan private partijen worden verkocht. Volgens eerdere plannen had de organisatie er al begin volgend jaar moeten zijn.
De onderneming moet ervoor zorgen dat aan de zuidkant van de ringweg enkele miljoenen vierkante meters aan kantoren, woningen en andere gebouwen komen te staan. Wegen en spoorwegen moeten ondergronds komen te liggen.
Old December 20th, 2007, 11:07 PM   #10
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 197

Het tweede stadshart was toch de Arenaboulevard? Dus dit wordt dan het derde stadshart
the runner no está en línea  
Old December 20th, 2007, 11:40 PM   #11
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 5

Staat een groot stuk in het parool. Niet alleen komt er een ondergrondse snelweg, maar ook een ondergrondse ventweg. Bovendien moet er een half miljoen m2 extra komen dan eerder geplanned t.b.v. voornamelijk extra winkelruimte. Al met al behoorlijk ambitieus (op de hoogte na).
CityLife no está en línea  
Old December 21st, 2007, 12:41 AM   #12
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Inderdaad. Het wordt een geweldig gebied. Daar heb ik wel vertrouwen in. Alleen is het wel echt een lange termijnproject. Aan de ene kant erg leuk omdat er altijd wat in ontwikkeling is, aan de andere kant vervelend omdat het nog wel een poos duurt voordat het pas echt begint te leven. Wel mooi om het zo langzaam aan te zien groeien!
Old December 21st, 2007, 12:21 PM   #13
maartenvdbent
Registered User

Likes (Received): 1

...maar ik denk dat zo'n lange planning wel de enige manier is om iets duurzaams neer te zetten. Als je alles in een keer neerzet heb je grote kans dat het gebied over een aantal jaren onleefbaar blijkt.
maartenvdbent no está en línea  
Old December 21st, 2007, 03:22 PM   #14
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Dubai-achtige taferelen zie ik hier liever ook niet. Wel mooi als zo'n gebied langzaam opgroeit en je deze volwassen ziet worden. Het heeft misschien meer met mijn geduld te maken. Soms zou ik alles wat sneller willen zien gebeuren.

Leuk, ik had nog niet verwacht dat het gebied nu al zo'n indruk zou maken. Het straalt nu al iets uit! Hopelijk is het op maaiveld nu ook aan het verbeteren, want de stad ervaar je vanaf de straat.

@ Winbuks, erg mooi.
Old December 23rd, 2007, 05:12 PM   #15
AmstelBright
Registered User

AmstelBright's Avatar

Likes (Received): 7

Deze post ik hier maar. Je moet weliswaar goed kijken, maar er staan hier echt bouwkranen van de Zuidas op de foto:
AmstelBright no está en línea  
Old January 9th, 2008, 06:00 PM   #16
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

KPN zendmast

De mast wordt steeds dikker
Old January 10th, 2008, 10:33 AM   #17
kna
Registered User

kna's Avatar

Likes (Received): 11

Over die ventweg:
Ik begreep dat er een buis was bedacht tussen de spoor- en de metrobuizen in, precies op de as van de Zuidas zeg maar, die de garages naast de spoorbuizen ging ontsluiten. Die buis loopt van afrit S108 naar S109 en zal wellicht direct vanaf de A10 toegankelijk zijn (als speciale zijwegen bij S108 en S109). Vet cool, zou mijn dochter zeggen.
Met die ventweg konden ze de ooit geplande derde afslag, tussen 108 en 109, laten vervallen. Das dan weer jammer.
Old January 21st, 2008, 10:18 PM   #18
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Beethoven

Volgens mij het gebied ten noorden van de snelweg.
Planning:
Old January 24th, 2008, 08:21 AM   #19
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 20

Vervelend voor m'n stadje Utrecht en het was al een beetje te verwachten, maar goed...

www.nu.nl:

Quote:
Fortis verhuist naar Amsterdam
Uitgegeven: 24 januari 2008 08:04

AMSTERDAM - Fortis maakt zich op om te verhuizen naar Amsterdam. De bankverzekeraar verplaatst zijn Nederlandse hoofdkantoor van Utrecht naar hoofdstedelijke kantoren van ABN Amro. Het hoofdkantoor in Brussel blijft behouden, aldus het financiële concern donderdag.

Fortis vestigt de belangrijkste activiteiten in de gebouwen van ABN Amro aan de Gustav Mahlerlaan in de Zuidas en de Foppingadreef in Zuid-Oost. De precieze datum dat Fortis verhuist, hangt er af van hoe snel onderdelen van ABN Amro kunnen worden samengevoegd met die van Fortis.

De komende maanden wordt een verhuisplan opgesteld.
ill-b no está en línea  
Old January 27th, 2008, 12:10 AM   #20
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

KPN zendmast

Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules