|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#481 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Die spoorlijn naar Heerenveen is misschien toch zo gek nog niet... Deze zal dan wel via Drachten gaan. Op die manier heb je toch twee redelijk grote steden die zich meer verbonden zullen voelen met Groningen. Geeft een hoop meer bezoekers/werk/etc. Want ja, die buslijn die er nu is, dat is natuurlijk geen verbinding te noemen! Hopelijk onderzoeken ze dan nog een keer of de scherpe bochten uit het traject Groningen/amersfoort gehaald kunnen worden zodat ze er 150 mogen gaan rijden met een snellere trein. Scheelt een slok op een borrel!
|
|
#482 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Onix project Spicastraat (toevoeging foto's)
In de Spicastraat naast de Spicaflat, op het grasveld en daar waar nu nog bejaardenwoningen staan, start bureau Onix, begin volgend jaar, met de bouw van 3 u-vormige woonblokken, met in totaal 39 woningen. De open kant van de u gericht naar het Reitdiep. Op de begane grond komen bergingen en parkeerplaatsen. Het wonen begint op de eerste verdieping, rond een openbaar binnenplein, dat als dak dient voor de parkeerplaatsen en bergingen. Aan de straatzijde heeft elk blok een soort poort met de toegang naar de parkeerplekken en een trap naar het binnenplein. Aan de achterzijde van elk blok komt eveneens een trap richting het Reitdiep. De sloop van de bejaardenhuizen begint dit najaar.
Hieronder alsnog de foto's: ![]() Overzicht locatie (aan de andere kant van het Reitdiep komt Dok 8) Plattegrond van de 3 u-vormige blokken ![]() Gevel aan de straatzijde |
|
|
|
|
#483 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Groningen krijgt dubbele stoplichtvrije ringweg
Gepubliceerd op 19 maart 2008, 06:00 Laatst bijgewerkt op 19 maart 2008, 08:44 groningen*-* Een totale renovatie van de zuidelijke ringweg, meer treinen, extra busbanen en een tweede tramlijn. Zo compenseert het rijk de stad Groningen voor de Zuiderzeelijn. Ringweg en Julianaplein worden vanaf 2012 of 2013 voor ruim 600 miljoen euro volledig stoplichtloos gemaakt. Voor de doorgaande route Drachten – Hoogezand (A7) en het stadsverkeer komen als het ware twee verschillende ringwegen naast of boven elkaar te liggen. De stad heeft daarmee tot zeker 2040 geen zuidtangent meer nodig, denkt de Groninger gedeputeerde Henk Bleker (CDA). Volgens hem is een dubbele weg qua verkeer, leefbaarheid en milieu goed inpasbaar. "Dat moet lukken zonder dat we met extra bovennormale eisen over het budget heen schieten." Dankzij de gedeeltelijke verdubbeling van de spoorlijn naar Leeuwarden (120 miljoen) kunnen daar rond 2015 twee stoptreinen en twee sneltreinen per uur rijden. Het rijk steekt 31 miljoen in het verbeteren van de spoorlijnen naar Nieuweschans en Veendam, 21 miljoen in vrije busbanen en in de aanpassing van stations voor het aansluiten van treinen op trams. In totaal investeert het rijk 1,8 miljard aan plannen. Het Noorden draagt zelf een kwart bij. De financiering van de tweede tramlijn –de eerste is voor rekening van de stad– maakt het volgens Bleker een stuk gemakkelijker om de tram te exploiteren. Het Noorden betaalt dit uit de pot (990 miljoen) waarover het zelf beschikt. De spoorlijn naar Heerenveen (500-600 miljoen) is volgens Bleker een sleutelproject uit die pot. "Leek en Roden kunnen we daarmee ontsluiten en de lijn is een eerste stap om toch de Zuiderzeelijn te realiseren. Mensen die beweren dat Groningen niet aan bod komt, slaan de plank volledig mis. Groningen wordt de stad met de meeste spoorlijnen. Volgens dvhn.nl Sorry mensen, post dit met mijn mobieltje. In quotes zetten lukte me niet. |
|
|
|
|
#484 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
In het Dagblad van dinsdag schijnt een stuk gestaan te hebben over het autoluw/vrij maken van de Stationsweg en de komst van retail/onderwijsinstellingen en kantoren in het Stationsgebied, bron daarvoor is het nieuwe structuurplan van de gemeente. Iemand een scan van het artikel ? Last edited by Hoogholtje; March 19th, 2008 at 01:09 PM. |
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Registered User
|
Ahh, eindelijk nieuws rondom Ciboga
, snap dan weer niet waarom schots 6b er ook bij vermeld staat.Nog nieuwtje van Strukton over Peizerhoven: Quote:
|
|
|
#486 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 2
|
Als je toch ziet wat een bouwnieuws er in een maand tijd hier wordt geplaatst, kan je alleen maar zeggen dat Groningen fantastisch in de lift zit.
Misschien maar goed ook dat het geld nu wordt verdeeld over alle kleine projecten in plaats van 1 groot project zoals een Zuiderzeelijn. Volgens mij kan hier op plaatselijk niveau veel meer van worden geprofiteerd, bij zo'n megaproject zit vooral de aannemer goed lijkt me. Dat project van Unox ziet er ook erg goed uit. Herstructurering zoals het hoort, en het ziet er nog erg goed uit ook! Het werd tijd dat ze die ringweg gingen aanpakken, het zal de doorstroming over de hele ring, en ook richting Haren-Assen zeer ten goede komen. Heeft iemand een idee hoeveel het zou kunnen schelen als je elke dag van het Zernike naar Assen rijd met en zonder stoplichtvrij Julianaplein? Erg leuk ook om te lezen dat het stadion nu ook daadwerkelijk wordt uitgebreid. Goed het zijn slechts een paar duizend plaatsen, maar is mooi om te zien dat de wachtlijst zo ingekort wordt en dat de beleving in het stadion erop vooruit gaat. |
|
|
|
|
#487 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#488 |
|
Registered User
|
Het goede nieuws is dat er nu iendelijk iets gaat gebeuren en laten we hopen dat deze spoorlijnen in de nabije toekomst ook een aansluiting aan de 'andere kant' krijgen; Heerenveen - Lelystad en Stadskanaal - Emmen.
|
|
|
|
|
#489 |
|
Stadjer (European)
|
Ik ging vandaag op m'n fietsje naar de Gamma, van de Oosterpark naar Euvelgunne. Wat een bouwwoede zeg! Damsterdiep, Kop van Oost, Europapark, Meeus, Bornholmstraat ligt overhoop. Gaat lekker!
|
|
#490 | ||
|
Derp?
Likes (Received): 130
|
Quote:
Quote:
Ik zou zeggen, maak dan het stationsplein compleet autovrij, stuur het openbaar vervoer onder de grond (aansluiting voor bussen/taxi's/tram op de ontsluitingswegen aan weerszijden van het station lijkt me niet onmogelijk - opritten bij het Emmaviaduct?), en verander het plein zelf in een soort stadstuin die aansluit op de Museumbrug, met kioskjes, terrassen, bankjes, etc. - wat een pracht-entree zou dat zijn voor mensen die de stad met het OV binnenkomen! En de mensen die de stad verlaten richting station kunnen dan genieten van het kantoor- (lees: hoogbouw- ) cluster dat achter het station moet komen.</dromenland> Maareh, het zuidelijke stationsgebied, is dat het huidige rangeerterrein/TNT Post gebouw/etc., of bedoelen ze daar het Europapark mee?
|
|
|
#491 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
@Hoogholtje
Heb het stuk gelezen in het dagblad, helaas kan ik em niet voor je inscannen. Dit staat er op OOG. Stationsweg op termijn autoluw De gemeente wil de Stationsweg op termijn autoluw maken. Dat staat in de nieuwe notitie 'Stad op scherp'. Het drukke verkeer zorgt voor problemen met het openbaar vervoer en de vele bezoekers die vanaf het Hoofdstation naar de binnenstad gaan. De gemeente vreest dat de drukte nog groter wordt omdat er kantoren worden gebouwd in het zuidelijke deel van het stationsgebied. Ook zijn er plannen voor meer winkels, onderwijs en culturele instellingen. Extra info in dagblad: Behelst de al bestaande plannen voor het gebied, autoluw is nieuw. Nieuw notitie stad op scherp, wel te googelen Dit uit oogpunt van doorstroming OV en verkeersveiligheid voor de duizenden reizigers. Auto richting ringweg. Werken: uiteindelijk hopen ze op 10000 arbeidsplaatsen in het gebied. Wonen in de vorm van appartementen, onderwijs en inderdaad ook winkelen. Het vervoersknooppunt en de vestigingsplaats in het noorden van het land. Dit alles tussen 2012 en 2025 Last edited by maral; March 19th, 2008 at 07:41 PM. |
|
|
|
|
#492 |
|
Stadjer (European)
|
Een groot plein tussen het museum en het station. Het autoverkeer er onderdoor. Kwestie van een geul graven en er betonplaten overheen leggen
.
|
|
#493 |
|
Fagus Sylvatica
|
Dat hebben ze al eens geopperd toen er een nieuw stationsplein ging komen. Langs het kanaal zou dat ideaal zijn! Helaas: te duur. Zou wel geweldig zijn, dat je gewoon een plein hebt tot aan het water, met op t laatst eeen trappenpartij die het water in loopt. Helaas zit er nu zo'n suf strookje groen tussen.
|
|
#494 |
|
Your advertisement here?
|
Dat klinkt inderdaad heel vet! Ik denk niet dat ze het stationsplein compleet autovrij moeten maken, waar moet anders al het autoverkeer langs wat van zuidwesten van het centrum naar zuidoosten moet, en vice versa? En de bussen, waar laat je die allemaal langs rijden?
|
|
|
|
|
#495 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Hopelijk laten ze de parkeerplaats voor auto's dan wel met rust, ik maak er nl. té vaak gebruik van om het te missen. Hoe kom je anders op het station als je een grote koffer hebt, openbaar vervoer is helaas niet altijd een optie
|
|
#496 |
|
Registered User
|
Een nieuwe render gevonden van de Meester, een zeer slap aftreksel van het eerdere ontwerp. Maar goed, er zit in ieder geval nog leven in.
Zoek de verschillen.... ![]()
|
|
|
|
|
#497 |
|
Registered User
|
Ik heb al één verschil gevonden. Deze is 2 verdiepingen LAGER dan oorspronkelijk!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#498 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Duidelijke overeenkomsten!
- beide staan aan de Ketwichverschuurlaan - beide hebben ramen - euh.... Sjonge, wat een ongelofelijk slap aftreksel is dit geworden! Gedegradeerd van 1 van mijn favoriete nieuwbouwprojecten in de stad is dit geworden tot een volledig oninteressant object. Doe mij een lol en maak hier geen update foto's van!! - De 'kameleon' huid ontbreekt - De inkeping in de toren en het bijgebouw ontbreekt - Een volledig oninteressante gevelbekleding - maar we hebben er wel 'hippe' verspringende raampjes voor terug gekregen... Eind oordeel:
|
|
#499 |
|
Stadtaffe
|
OMG!
|
|
|
|
|
#500 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Is dit al een officieel ontwerp dan? (Gezien de teleurgestelde reacties)
Volgens mij is de website waar die impressie op staat geen officiële site van de architect van de Meester. Misschien dat het dus allemaal nog wel een beetje meevalt. ![]() Er staan overigens ook 2 impressies van een nieuwe bibliotheek van de Rijksuniversiteit Groningen op, waar zou die komen te staan? ![]() ![]() En hoe zit het eigenlijk met Prisma? Komt deze er nog wel? De site van de Huismeesters over de Prisma is namelijk sinds 2006 al niet meer geupdate!
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|