|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#121 |
|
Registered User
Likes (Received): 36
|
Ik zou het wel mooi vinden als de Vismarkt een plein a la de Brink in Deventer zou worden. De Vismarkt is in mijn ogen veel geschikter als gezelligheidsplein dan de Grote Markt en je kunt er ook prima evenementen op houden. Grote fontein erbij (die was er vroeger ook), flink wat bomen, andere bestrating en verkeer zoveel mogelijk weg.
En dan kan de Grote Markt dit aanvullen met andere functies die niet op de Vismarkt kunnen zodat beide pleinen optimaal benut worden. Verder zou ik graag de Taco Bell in Groningen (en Nederland) zien, maar dat is weer van een heel andere orde
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Registered User
|
Huh? De Vismarkt is al een hartstikke leuk plein. Bomen? Check, langs de noord- en zuidkant. Evenementen? Hartstikke vaak. Andere bestrating? Die kinderhoofdjes zijn juist leuk! En de markt is ook leuk op de Vismarkt, veel leuker dan die op de Grote Markt.
Ok, een fontein is er niet meer. Die mag inderdaad wel terugkomen. En terrassen langs de zuidkant zou ook wel leuk zijn.
|
|
|
#123 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Terrassen langs de zuidkant..tja tis gezien de huidige verdeling de logische kant.
Maar, koude gat zit niet voor niets aan de Zuidkant en die kant wordt ook niet voor niets aangeduid met de stille kant. En noordkant wordt natuurlijk ook niet voor niets de Glènne Riepe genoemd, zeker door de wat oude garde. Hete, warme, gloeiende stoep in het Nederlands. Dus of je aan de Zuidkant nu lekker kunt zitten? Al is de bijnaam, Glènne Riepe, ook wel ontstaan omdat vroeger mensen op Zondagmiddag flaneerden langs de Noordkant Vismarkt om te kijken en gezien te worden, soort van pantoffelparade. Voor de jonge mensen ook de plek om te flirten en wellicht wat meer, dus het Glènne Riepe had vroeger dus een dubbele betekenis omdat het er in meerdere opzichten heet aan toe kon gaan. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 32
|
^ Ik wil best wat meer dit soort kleine geschiedenislessen
![]() Een fontein ben ik trouwens ook wel voor.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ik ben ook voor een fontein, maar wat voor 1 dan?
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 14
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Eigenlijk hoort een fontein niet thuis op een marktplein zoals de Vismarkt, de Grote Markt of de Ossenmarkt. Ik zou hem daarom ook niet centraal op het plein zetten, maar bijvoorbeeld net voor de Korenbeurs. In de binnenstad zou ik graag (veel) meer groen zien, ik hoop dat dit met de nieuwe Oostwand en de Nieuwe Markt ook gerealiseerd gaat worden.
|
|
|
#129 |
|
Legum Magister Scientiae
Likes (Received): 1
|
De Vismarkt is na zonsondergang vooral erg donker. In tegenstelling tot de andere pleinen staan er op de Vismarkt geen lichtmasten. Daardoor is het plein eigenlijk alleen overdag aantrekkelijk. 's Avonds is het alleen een hinderlijke donkere vlakte.
Een smalle groenstrook met bankjes en straatlantaarns langs de noordzijde van het middendeel zou het plein een stuk knusser en minder donker maken. |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Groningen since 1227
|
Quote:
Kop dr veur! en bouwen :P
|
|
|
|
#131 |
|
Groningen since 1227
|
Fontein op de grote markt slaat nergens op, ten eerste omdat het niet wil door alle activiteiten op de grote markt en ten tweede omdat het aan onderhoud een dure grap is
|
|
|
#132 |
|
Groningen since 1227
|
Dan moet je zoiets doen als in Roma, op een locatie ernaast
|
|
|
#133 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Registered User
|
Daarom ook niet op de Grote Markt maar op de Vismarkt. Ongeveer waar nu die halfronde boog ligt waar veel mensen een ijsje eten en op de rand zitten. Maak daar nou eens een spetterende gigafontein van.
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
Ik ben het met velen eens wat betreft de fontein als eyecather en tevens ontmoetingsplaats
voor de urbaners. Maar wat ik het liefste zou willen is het slopen van het bovengrondse deel van het stadsbalkon vlakvoor het hoofdstation en als ze toch slopen sloop dan tevens die fietsflat ten westen van het station. En om niet te veel eisend te zijn en wat medeleven te tonen aan het fietsvolk . Bouw aan de zuidkant van het hoofdstation (locatie citybus P+R) een hele grote ondergrondse parkeerkelder voor fietsen en auto`s capaciteit 20.000 fietsen en 2500 auto`s let op bereikbaar zowel vanaf de voorzijde hoofdstation dus een tunnel rechts van het station met een roltrap en een automatische straat ( schiphol voorbeeld) Boven deze enorme parkeer capaciteit bouw je een ***** sterren hotel dus op loop afstand van centrum en martiniplaza. Naast dit hotel op de lokatie glasfabriek bouw je een forum met winkels bereikbaar bovengronds over het station dus links van het hoofdgebouw met uitzicht op de komende en gaande treinen . Wie kan zich vinden in mijn beeldvorming? en ik heb nog een in mijn ogen alternatief voor de moeilijk te realiseren tram en de onmogelijke kabelbaan ! zie mijn reactie bij het tramforum groningen. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Registered User
|
Zijn er mensen voor een Metro in Groningen ?
UItgaande van de raarste ideen zoals een kabelbaan in Groningen , het weghalen van de tramrails in de ebbingestraat en het slopen van het noorderstation. ben ik van mening dat als je iets sloopt je niet weer het zelfde terug haalt of herbouwd ert is altijd een reden voor het slopen maakt bij menigen ernstige wonden deze helen niet door het terughalen van de tram immers de stad is nl: bovengronds niet meer het zelfde er is groter gebouwd alle gaten zijn nagnoeg volgebouwd dus krapper boven het maaiveld. Maar onder de grond ligt het goud! Groningen gaat ondergrond en wel op een ludieke manier ! nu vraag ik aan de lezers bedenk een manier 6 metrolijnen te realiseren in en om groningen . Ik hoop dat ik goede suggesties krijg!
Je moet wel een beetje tegen de Tram zijn de ruimte op straat laat ik liever open met nog minder bussen . |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Nee, daar is de stad veeeel te klein voor.
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Ts Jan Middel, welkom op het forum! Allereerst ben ik het met Crouchy eens, de stad mag toch wel minimaal verdubbelen qua inwoneraantal en oppervlakte om een metro een beetje interessant te maken.
Verder hebben we hier op het forum voor dergelijke onderwerpen een "Stadscafe" geopend, waar je dergelijke posts kunt plaatsen. Op deze manier blijft het Groninger subforum overzichtelijk met bouwprojecten. Het Stadscafe kunt je hier vinden.
|
|
|
#139 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Registered User
|
Stadsbalkon:Prima.....Groningen zal altijd tekort aan fietsenruimte houden,juist de doorgaande route onder het stadsbalkon ben ik blij mee,
Achter het station: 3 designtorens 100m,Hilton,fitness,shopping,spa&wellness,en...een nieuwe muziektempel voor het NNO: de Nieuwe Harmonie(Vera en Simlplon in de Oosterpoort) |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|