|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 | |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
En inmiddels het nieuws dat men gewoon door gaat met het plan!!! Ik ben wel benieuwd wat ik me bij die uitschuifbare baan moet voorstellen? En wat het voordeel is van een uitschuifbaar deel? Omdat het dan niet de gehel dag zichbaar is boven eht landschap? Lijkt me een dure oplossing op deze manier.
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
En als ze die baan nu gewoon onder de grond bouwen? (Dus net zo hoog als de 3e maar dan dieper de grond in.)
| Hoogvliet Digitaal / Weekblad Hoogvliet | Mooi Hoogvliet (Veel foto`s!) | Oud Hoogvliet | -------------------------------------------------------------------------------------- Rotterdam; Dubai aan de Maas - Rotterdam; Rising from the ashes. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 316
|
Who needs a skibaan?
|
|
|
#44 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Registered User
Likes (Received): 286
|
Quote:
had ik niet verwacht, dacht dat ze anders vast in de VS nog wel een groter restaurant zouden hebben. Maar het certificaat hangt er echt. Wel mooie omgeving, maar qua eten en sfeer ga ik veel liever naar de kleine oude restaurants in het centrum van damascus.
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
SnowWorld is gebouwd op een oude vuilstort. Graven is hier dus niet mogelijk
Waarom dan niet de hoogte in met de heuvels ernaast. Die kunnen toch zeker nog wel opgehoogd worden ? Gewoon wat hogere heuvels, hoger dan de baan van SnowWorld en je ziet enkel nog maar groen. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Registered User
|
Nog meer goed nieuws deze week uit het Zoetermeerse
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
Een paar nieuwe renders en bouwtekeningen van het definitieve ontwerp. Het ontwerp is bijna 10 meter hoger dan de eerdere plannen; 63m. De totale lengte van de baan is nu 300m, met horeca erbij 330m. Met deze uitbreiding verdubbelt het oppervlakte aan sneeuw bijna; van 13.500m2 naar 25.700m2. De bouw start dit jaar nog en de oplevering staat gepland in december 2011. Door handig gebruik te maken van energiebesparende maatregelen blijft het energieverbuik van SnowWorld hetzelfde, ondanks de verdubbeling van het oppervlak!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Last edited by AEvolution; January 20th, 2010 at 04:05 PM. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Not much
Likes (Received): 56
|
Grote baan, straks is het echt een megacomplex!
|
|
|
#50 |
|
non stop...
Likes (Received): 5
|
Laat maar komen!!!
Je kunt je wel alvast gaan afvragen.... wanneer komt baan nummer 5??? Ik zet er m'n geld op in dat binnen 8 jaar na voltooiing van baan 4 de discussie al weer op gang komt. Da's net zo logisch als zwaartekracht. De ondernemers is eerder weinig stroobreed in de weg gelegd, dat zal later ook niet gebeuren. En na baan 5 komt er ook gewoon een baan 6, 7, 8. Het duurt dan niet lang voordat de Oostenrijkers naar Zoetermeer komen op wintersport....
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
|
sssssttttt, maak de bomenknuffelaars niet wakker. Die zijn nu net stil nu ze de bouw van de 4e baan niet hebben kunnen stoppen.
De volgende uitbreiding ligt trouwens ook al klaar; De bouw van een sporthotel met 400 kamers. Eigenlijk zou die tegelijk met de 4e piste worden gebouwd, maar de gemeente heeft meer tijd nodig voor een haalbaarheidsonderzoek. Er waren ook plannen voor een overdekte schaatsbaan, maar hoe concreet die zijn weet ik niet. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
non stop...
|
oh ja...ssssssssssssssssssst..... Bomenknuffelaars en bewoners van Stompwijk.... (je wilt er niet dood gevonden worden, maar uitzicht op een skibaan, 2 kilometer verderop, is een groot probleem voor ze)
toevallig viel me vanmiddag de reklameuiting van Landgraaf mij op, op de gevel van Snowworld Zoetermeer. Er is daar inderdaad ook een hotel. Leek me een leuk idee voor hier, dacht ik toen nog... Dus er komt een hotel? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
Als het aan SnowWorld had gelegen werd dit hotel nu gelijk met de 4e piste gebouwd, maar helaas. Pas als de gemeente klaar is met de haalbaarheidsstudie kan deze in de gemeenteraad worden besproken. Met alle procedures die rondom zo'n plan hangen ben je zo 3 a 4 jaar verder. Zeker gezien de weerstand van een kleine groep tegen elk plan dat SnowWorld lanceert. Met 400 kamers zou het 4x zo groot moeten worden als het hotel in Landgraaf.
Waar de haalbaarheid mee samen hangt is het plan van Silverdome voor een sporthotel van eveneens 400 kamers. Nou zijn die kamers vooral bedoelt voor de schaatsers van de KNSB die in Silverdome trainen. Er wordt nu onderzocht in hoeverre de plannen elkaar bijten of te combineren zijn. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
non stop...
|
weet je zeker dat het 400 kamers betreft, of zijn het 400 bedden??? Een complex met 400 kamers lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk, dat zijn Las Vegas afmetingen....
Ik denk dat het een politieke truc is; Snowworld zet in eerste instantie in op 400 kamers om uiteindelijk met 200 kamers, na bezwaren, precies uit te komen wat intern het plan is. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
The only way is up
Likes (Received): 1211
|
Van buiten vind ik de baan er ook niet uitzien, maar het is natuurlijk een welkome aanvulling voor de skieer.
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
non stop...
|
... en dan nog ga ik er stilletjes vanut dat ze tevreden zullen zijn wanneer ze uiteindelijk 150 bedden mogen plaatsen.... Sterker nog; het zou dom zijn wanneer ze in dit stadium alle kaarten op tafel zouden leggen, zonder de joker achter de hand te hebben.
Weet je toevallig iets meer over de lokatie van dat Hotel?? De piste gaat al ten koste van een groot aantal parkeerplaatsen, als er dan nog 80 kamers bij worden gebouwd, hoe gaat het gebied dan worden aangepast??? En uuh, Eric, zo lelijk is het toch niet? In dit ontwerp hebben ze aardig hun best gedaan. Hoe moet je een skibaan mooi maken? Je kunt er moeilijk een bladgouden koepel op zetten... De functie bepaalt de vorm nu eenmaal, da´s in de basis architectuur. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
Als het plan wordt aangepast van 400 bedden naar 150 bedden, dan moeten ook alle procedures over, verguningen herzien worden, een nieuwe expolitatie begroting voorgelegd worden etc etc. Dat kost bakken met geld én tijd. En een architect werkt ook niet bepaald voor niets, dus het aanpassen van het ontwerp ansich kost ook een aardige duit. SnowWorld zou wel heel gek zijn om het spelletje op die manier te spelen.
Waar het hotel moet komen en hoe het eruit komt te zien weet ik niet. Het zal ongetwijfeld in dezelfde chalet-achtige sfeer zijn als het hotel in Landgraaf. Op de parkeerplaats kan ik me niet voorstellen, want het is nu al zoeken naar een parkeerplek. Met een hotel erbij wordt de parkeerlast alleen maar groter. Er zijn 2 stukken grond waar je zo'n hotel kwijt kunt; 1) Links van het hoofdgebouw, waar nu het buitenterras is gesitueerd. Het hotel sluit dan mooi aan op het hoofdgebouw. 2) Op het stuk groen tussen de parkeerplaatsen en Ayers Rock. Overigens ter vergelijking; Het NH Hotel Zoetermeer heeft 104 kamers en 220 bedden. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
non stop...
|
een plan zonder joker is balanceren op de afgrond. Er zit ruimte in het project. Mensen gaan steen & been klagen, daar wordt van te voren rekening mee gehouden. Overigens weet de architect ook hoe het spelletje werkt. Ook hij heeft er belang bij dat het project uiteindelijk doorgang vind. Nederland is het land van compromissen, 35 bedden eraf, iedereen blij.
Ik hoop natuurlijk dat je gelijk krijgt, maar weet inmiddels beter. Mij lijkt dan de kavel tussen Ayers en Snowworld de meest geschikte lokatie al zal Snowworld waarschijnlijk kiezen voor het aaneen schakelen van alle gebouwen met al hun functies en links willen doorbouwen. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
non stop...
|
"vierde baan uitgesteld" staat vandaag in AD. Dit heeft de gemeenteraad gisteravond unaniem besloten. Tot en met de gemeenteraadverkiezingen van 3 maart neemt het college een 'demissionaire' status aan, om de stad bestuurbaar te houden. Dit vanwege de gifaffaire rond het bedrijf Sterigenics.
voorlopig dus geen kogel door de kerk... |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|