|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik zie de krantenkoppen al ZO voor me:
"Buurtbewoners klagen over overlast door discotheek Silo" "Nachtlawaai door discotheek Silo" Wel, die mofo's hadden kunnen weten dat daar al 15 jaar een discotheek is M.a.w. voor mij heeft de Silo absoluut het recht om te blijven doen wat ze doen, de rest moet zich maar aanpassen. Of de kapitaalkrachtige bewoners van o.a. de Stellasilo's daar ook zo over zullen denken...mvg JJN |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Importantwerpenaar
|
Quote:
![]() Nu ben ik wel vrij zeker dat er klachten gaan komen als het daar ooit bewoond is. 'Geluidsdicht' is een woord dat helemaal niet van toepassing is op dat pand, zeker die metalen poort achteraan laat alle beats goed door. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
Quote:
Welke stad wil er dit niet hebben , ziet er echt prachtig uit ![]() Volgende week ga ik naar Leuven
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forever Travelling
|
...
Last edited by De Snor; November 3rd, 2008 at 10:09 AM. Reason: foto's niet langer zichtbaar |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
Mooie foto! Waar is de maquette soms te zien? Men is wel nog 1 brugje vergeten: men was van plan om nog een 3de brug te te bouwen naast het grote viaduct. Dit voor een betere ontsluiting van het OV en auto's.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forever Travelling
|
Die maquette staat wat weggedoken in het infocentrum in de Diestsestraat.
Wat ik me enorm afvraag is hoe men de Keizerberg gaat integreren met dat hoogteverschil? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
Dat staat in de Mozaïek hé! Men gaat fietserliften installeren, ik denk dat men het parkeergebouw aan het park wil linken (want ik zie daar wat groen op het dak) en men was aan het onderzoeken om een verouderde ingang te openen. Ook zou de auto-ingang van het park wat verplaatst worden.Veel ingrepen, maar Keizerberg blijft een afgesloten 'burcht' boven de stad door zijn hoogteverschil. De stad neemt trouwens delen van het park onder zijn hoede (erfrecht dacht ik). De andere delen bleven privaat voor de monniken. Er wordt zelf een soort van houten muur gebouwd om de laatste van de buitenwereld af te schermen. Jammer, anders kon men heel het park onderhanden nemen in plaats van enkele stukken nu! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Haha, ik wist dat van die tunnel . Nu, ik heb reeds ergens in het begin een simulatie van die fietserbrug gepost, denk ik. Soit, ik hoop ook stilletjes dat het park ooit helemaal opgesteld wordt! De 50% is inderdaad nog niet veel. Ik dacht ook dat men er een klein speelveldje (basket, voetbal?) wou inplanten.. En voor de tunnel? Misschien moeten de geologen in spe van de KULeuven daar maar eens metingen gaan doen voor hun eindwerk
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
...
|
Way to go Leuven!
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
Zeer mooi allemaal. Alleen deze render snap ik niet. Een soort afdak, maar het ziet er maar vrij raar uit vind ik.
Edit: dit wordt geen afdak, maar een appartementsblok op poten. Met 3 verdiepingen. Hopelijk bewaart men de gaten in het appartement zoals op de simulatie . (Op de maquette was het zonder gaten.)
Last edited by Unkown Student; October 10th, 2008 at 05:29 PM. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Jawadde, ziet er geweldig uit, allemaal. Zeker de reconversie van die silo's! Deed men maar in heel België aan zulke heldere communicatie
![]() Dat amfitheater ziet er trouwens geweldig uit. Tof element!
|
|
|
#33 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
ziet er allemaal dik in orde uit! Nu ligt die wijk er inderdaad wat verloren bij, maar ik kan me inbeelden dat met dergelijke plannen een boeiende nieuwe wijk kan ontstaan! way to go!
ik vroeg me af of er ook al concrete plannen bestaan voor de 2 torengebouwen rechts en links van de Balk van Beel? Worden die gebouwd zoals ze hier voorgesteld zijn, of zijn dat nog studies (en indien het concrete ontwerpen zijn, van welke ontwerpers?) : |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Architect-Urbanist
|
Dat ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit! O_O
|
|
|
#35 |
|
killed Laura Palmer
|
Zo wordt Tweewaters gepresenteerd op architectenkrant.be:
Tweewaters, stadswijk van de toekomst Nu nog een jaar wachten eer men daar eindelijk ook begint met bouwen... En dan verwachten we toch minstens een maandelijkse update van onze Leuvense vertegenwoordigers
|
|
|
#36 |
|
Architect-Urbanist
|
van de website tweewaters.be (heb deze maar even gepluimd
)Tweewaters Een levendige stadswijk ![]() ![]() ![]() Groen stadsdeel aan de Dijle 70% open ruimte ![]() ![]() ![]() ![]() Zonder auto mobiel ![]() ![]() ![]() ![]() Een multifunctionele stadswijk ![]() ![]() Zuinig voor milieu en portemonnee ![]() ![]() ![]() ![]() Voor iedereen Een gevoel van ruimte ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Van unieke siloloft tot kunstenaarswoning Maar liefst 10 soorten woningen Wonen naast het werk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kinderen welkom Een nieuwe school en biocrèche ![]() ![]() In synergie met de buurt Een sfeer van goed gevoel ![]() ![]() ![]() Stedelijke zorgeloosheid Een eigen intranet voor de wijk ![]() ![]() ![]() ![]() De balk van Beel als start van Tweewaters ![]() ![]() ![]() Parijs heeft zijn Eiffeltoren, Leuven zijn silo's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De Molens van Orshoven beleven een tweede jeugd ![]() ![]() ![]() Kantoren aan de rand van de stadswijk ![]() tekst en uitleg op de prachtige en uitgebreide website
|
|
|
#37 |
|
Near Bruges
|
Zeer mooi allemaal, maar had het graag iets hoger gezien.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
Indrukwekkend project, maar ik mis een beetje een verbinding tussen het 'oude' centrum en Tweewaters. Op deze manier zijn het twee eerder afzonderlijke centra. Om van het ene naar het andere te wandelen moet je al eerder je weg weten in Leuven. Is daar een oplossing voor voorzien?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
Die silolofts zien er echt wel knap uit van binnen.
Van buiten vind ik het het gebouw echter staan als een tang op een varken... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Near Bruges
|
|
|