daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Urbi & Infra > Mobil & Infra > Wegen / Routes

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old August 30th, 2008, 02:38 PM   #41
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by batlo View Post
is de verkeerswisselaar Kortrijk-West nu al opgeschoven naar 2010? Het laatste dat ik er over had gehoord was 2009...

Als de vervollediging van het stuk van Kortrijk-Noord tot aan Gentsesteenweg ooit zou gerealiseerd worden op de verhoogde berm die er reeds ligt, hoe en waar voorziet dit oorspronkelijke plan dan afritten terug naar de gewestwegen? (worden de huidige ventwegen naast de middenberm (die nu als ring dienen) dan omgebouwd tot op- en afritten?)
Ik denk dat er niet veel zou veranderen aan de situatie. Eens de bruggen er liggen, zal het gewoon een kwestie zijn van wat lijnen op de grond te veranderen zodat er veilig op en af kan gereden worden.
Bruggenbouwer no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 30th, 2008, 03:14 PM   #42
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

Likes (Received): 2

De huidige secundaire weg zal er dan gewoon naast liggen, met op- en afritten bij de belangrijkste wegen veronderstel ik.

Het laatste afritnummer ten zuiden van het onafgewerkte stuk is 4 (Stasegem), en het eerstvolgende ten noorden ervan is 8 (Heule/Lendelede)

Volgens mij wordt het dan:

5: N43 (Harelbeke)
6: N50 (Kuurne )
7: Industriezone Heule / Kuurne

Ik heb er even een paintje van gemaakt.
Van zuid naar noord:

Afrit 5: N43 - Hippodroomstraat - zandbergstraat / Harelbeke
(Viaduct van bijna 500m lang)

Afrit 6: N50 Brugsesteenweg - Kuurnsesteenweg / Kuurne

Afrit 7: Izegemsestraat / Industriezone Heule - Kuurne

jonas.coryn no está en línea   Reply With Quote
Old August 30th, 2008, 10:06 PM   #43
crepusculum
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by jonas.coryn View Post
Afrit 6: N50 Brugsesteenweg - Kuurnsesteenweg / Kuurne

De talud is nochtans anders aangelegd. Waar jij een afrit tekent, komt een oprit en vice versa. Een afrit die samen met een parallelweg op hetzelfde kruispunt toekomt, zal volgens mij een nog grotere chaos creëren.
crepusculum no está en línea   Reply With Quote
Old August 31st, 2008, 01:42 AM   #44
ZoT
Registered User

ZoT's Avatar

Die afritten moet je eerst met de parallelwegen laten samenvoegen, en zéker niet ook laten uitmonden op die kruispunten...
ZoT no está en línea   Reply With Quote
Old August 31st, 2008, 08:43 AM   #45
ƒƒ
Cosa dire cosa fare

ƒƒ's Avatar

Likes (Received): 66

Dat noordelijke stukje ring kan zoals de N177/A12 in Boom worden.
Old August 31st, 2008, 01:54 PM   #46
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

ja, het was maar om een voorbeeld te geven he jongens.
Inderdaad beter de afritten 100m voor een kruispunt laten samenvloeien met de parellelweg.

Crepusculum: Ik weet dat daar een op- en afrit achtig iets ligt in de taluds, maar ik denk dat dit eerder een weggetje is om met de kranen/ machines op de taluds te raken. Ik zou het nogal onlogisch vinden dat je op de Kuurnsesteenweg een afrit hebt en nog geen 500m verder nog een. En waar hoort de oprit dan :s
Old August 31st, 2008, 03:04 PM   #47
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Originally Posted by ZoT View Post
Die afritten moet je eerst met de parallelwegen laten samenvoegen, en zéker niet ook laten uitmonden op die kruispunten...
Ze mogen wel op dezelfde kruispunten uitmonden hoor. Op de parallelwegen is het ook éénrichtigsverkeer hé, dus zou ik het maar stom vinden om andere kruispunten bij te maken.
Old August 31st, 2008, 03:31 PM   #48
ZoT
Registered User

ZoT's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bruggenbouwer View Post
Ze mogen wel op dezelfde kruispunten uitmonden hoor. Op de parallelwegen is het ook éénrichtigsverkeer hé, dus zou ik het maar stom vinden om andere kruispunten bij te maken.
Waarom zou je nog extra wegen op een nu al gevaarlijk kruipunt laten uitmonden? Voor meer avontuur? Laat die afritten eerst samenkomen (samenvoegen, niet door kruispunten) met de parallelwegen. Uiteindelijk hetzelfde, maar véél veiliger. Beetje zoals bij de N31 in Brugge dus.
ZoT no está en línea   Reply With Quote
Old September 1st, 2008, 02:28 PM   #49
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Originally Posted by ZoT View Post
Waarom zou je nog extra wegen op een nu al gevaarlijk kruipunt laten uitmonden? Voor meer avontuur? Laat die afritten eerst samenkomen (samenvoegen, niet door kruispunten) met de parallelwegen. Uiteindelijk hetzelfde, maar véél veiliger. Beetje zoals bij de N31 in Brugge dus.
Ja, dat bedoelde ik ook, maar ik begreep eerst niet goed wat jij bedoelde.
Old September 1st, 2008, 02:51 PM   #50
Dark Lord
Registered User

ik zie wel dat er lang het trace veel huizen staan, dus veel kans op veel nieuwe nimby's.
Dark Lord no está en línea   Reply With Quote
Old September 1st, 2008, 06:50 PM   #51
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dark Lord View Post
ik zie wel dat er lang het trace veel huizen staan, dus veel kans op veel nieuwe nimby's.
Ik denk het niet. Het zou namelijk een voordeel zijn dat de bruggen er komen. De buurt zou namelijk voor een groot stuk ontlast worden.
Old September 2nd, 2008, 02:10 PM   #52
crepusculum
Registered User

Quote:
Originally Posted by Dark Lord View Post
Het aantal huizen in de directe nabijheid van de R8 is daar toch niet zó groot. Bovendien zal het realiseren van de middenrijbaan voor doorgaand verkeer niet meer overlast veroorzaken, eerder omgekeerd (veel minder stop-start-bewegingen).

Waar wél veel woningen staan, is langs het tracé van het ontbrekend stuk tussen de N8 (Oudenaardsesteenweg) en N50 (Doorniksesteenweg), dat te midden van een aantal villawijken loopt (Sint-Margriete-Houtemlaan, Kastanjeboomlaan, Plataanlaan, Mimosalaan, Burg. Mayeurlaan). Een eventuele realisatie van dat onderdeel zou wél voor bijkomende geluidsoverlast voor de buurtbewoners kunnen zorgen.
Old September 2nd, 2008, 08:56 PM   #53
batlo
Registered User

batlo's Avatar

Likes (Received): 13

dat ontbrekende stuk lijkt mij wel minder dringend/noodzakelijk op het gebied van verkeersopstoppingen dan de gedeeltes waar we het eerder over hadden (k-noord tot gentsesteenweg) en kortrijk-west.
uiteindelijk loopt de E17 in het zuiden parallel, dus zowiezo ligt daar al autostrade... (ok het verzadigingspunt is daar op sommige ogenblikken niet veraf, maar toch lijken de andere delen me dringender)
batlo no está en línea   Reply With Quote
Old September 2nd, 2008, 10:21 PM   #54
Bruggenbouwer
Registered User

Bruggenbouwer's Avatar

Quote:
dat ontbrekende stuk lijkt mij wel minder dringend/noodzakelijk op het gebied van verkeersopstoppingen dan de gedeeltes waar we het eerder over hadden (k-noord tot gentsesteenweg) en kortrijk-west.
uiteindelijk loopt de E17 in het zuiden parallel, dus zowiezo ligt daar al autostrade... (ok het verzadigingspunt is daar op sommige ogenblikken niet veraf, maar toch lijken de andere delen me dringender)
Dat stuk parallel met de E17 zou vooral 't Ei moeten ontlasten. Het stuk tussen de Doornikse en de Oudenaardse steenweg zouden ze willen inkokeren om de hinder voor de omwonenden te beperken, maar dat kost natuurlijk veel meer geld dan een bovengrondse afwerking. Ik hoop dat ze het toch gaan doen.
Old September 3rd, 2008, 07:49 PM   #55
batlo
Registered User

batlo's Avatar

het ei ontlasten?? zelfs als ze het stuk dortrekken van oudenaardse- tot doorniksesteenweg komt de R8 toch nog altijd op het ei uit? is en blijft dus zowiezo een hels druk (en gevaarlijk) knooppunt.
dat van die ondertunneling heb ik ook al ergens opgevangen, maar dat is maar 1 (en denk vrij financieel onhaalbare) piste...
Old September 3rd, 2008, 11:43 PM   #56
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

Quote:
zelfs als ze het stuk dortrekken van oudenaardse- tot doorniksesteenweg komt de R8 toch nog altijd op het ei uit?
Juist niet he, de R8 loopt dan gewoon onder het Ei door, je moet dan pas het Ei nemen als je een andere richting uit wil.
Nu moet iedereen die de R8 wil volgen van de E17 het ei op om op de R8 te raken.

Persoonlijk vind ik dit wel het minst prioritaire stuk, de tijdswinst zal echter klein zijn vergeleken met de huidige situatie. Maar als ze het stuk dan aanleggen - ondertunneld of gewoon uitgediept - moeten de mensen in die buurt dan ook niet klagen, ze konden dat wel verwachten dat die weg er vroeg of laat zou komen..
Old September 4th, 2008, 08:33 PM   #57
batlo
Registered User

batlo's Avatar

als ze dat deel dortrekken komt dat dan toch ook uit op het ei? want vanuit het ei vertrekt nu het vervolg van de R8 richting Kortrijk-West?
wat betreft die woningen langsheen het tracé vind ik ook wel dat de bewoners daar niet veel reden tot klagen hebben, want dat tracé (en dus de niet-bebouwde zone hiervoor) ligt al decennia lang vast dus men weet het idd al lang dat daar een stuk van de ring gepland is...
Old September 4th, 2008, 08:51 PM   #58
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

Quote:
want vanuit het ei vertrekt nu het vervolg van de R8 richting Kortrijk-West?
Je bent toch van Kortrijk?:p
Als jij de R8 oprit Marke bijvoorbeeld neemt richting Doornikse steenweg (waar hij nu eindigt) hoef je helemaal geen gebruik te maken van het Ei toch, De R8 loopt er gewoon onderdoor. Het Ei loopt erboven en kan je eventueel nemen moest je de E17 op willen ofzo.
Old September 4th, 2008, 09:29 PM   #59
crepusculum
Registered User

Het Ei ligt eigenlijk boven de E17 en de R8 en verbindt deze twee, samen met de N323 (Condédreef)in het noorden en de N323A (Beneluxlaan) aan de rotonde met de Pres. Kennedylaan in het zuiden. Op de R8 en de E17 heb je het Ei in theorie niet nodig, doch wordt deze gebruikt om te wisselen tussen beide autosnelwegen, om ze te verlaten of om er op te geraken.

Tijdens de 4 jaar dat ik de R8 (Westkant, tussen de N50 en de A19) neem om naar het werk te rijden, heb ik het verkeer op het Ei duidelijk zien toenemen. Waar ik eerst het Ei nam op weg naar huis, doe ik dat tegenwoordig niet meer (ik rij nu door tot de Doorniksesteenweg).
Old October 15th, 2008, 05:03 PM   #60
jonas.coryn
Registered User

jonas.coryn's Avatar

Momenteel zijn ze aan het werken aan de strook R8 die Op de E17 richting Frankrijk ligt.
Toen ik gisteren van Oprit 4 (Stasegem) de R8 Zuidelijk nam om dan automatisch de E17 op te rijden, was de aansluitstrook met de E17 afgesloten, en moest ik verplicht links de afrit Zwevegem (3) nemen (U-bucht). Eens op de Oudenaarde Steenweg kon je dan rechts de oprit E17 nemen die ter gelegenheid open is gesteld.

Toen ik op de E17 reed zag ik dat de rechterrijstrook tot aan het Ei volledig afgesloten is met een tijdelijke berm. Ook stonden er vrachtwagens en dergelijke machines. Waarschijnlijk zijn ze het wegdek aan het vervangen of iets dergelijks hoewel dit nog in goede staat was. Óf ze zijn een 2de rijstrook aan het bijleggen, wat wel fijn zou zijn.

Het staat trouwens niet aangegeven! Je komt aan 120 opeens een stilstaande file tegen die ook allemaal onverwacht een andere route moeten nemen om de E17 op te raken.

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules