|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Bike It!
Likes (Received): 302
|
Guatemala
In 1997 bezochten we Mexico, en aangetrokken door de Mayacultuur in de zuidelijke deelstaat Chiapas, togen we het jaar daarna naar Guatemala.
Enig probleembje, een dag of 3 voor ons vertrek hield de orkaan Mitch lelijk huis in Midden-Amerika. Het was één van de felste orkanen ooit. Honduras en Nicaragua werden het ergst getroffen, maar ook Guatemala kreeg met 280 doden en een half-vernietigde infrastructuur en oogst haar deel van de koek. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitch Tijdens de naweeën van de orkaan vlogen we met een krant vol onheilstijdingen via Madrid en Miami naar Guatemala. De foto's zijn bewerkingen van scans van 10 jaar oude dia's. Let dus maar niet op de soms povere kwaliteit en fletse kleuren. 1. ![]() 2. Een dreigende lucht boven Arca de Santa Catarina, hét symbool van Antigua Guatemala, de voormalige hoofdstad van het land. ![]() 3. Weefster aan La Merced. ![]() 4. Het land heropbouwen begint met steun aan de lokale economie... ![]() 5. Ons hotelletje. ![]() 6. Convento de Santa Clara ![]() 7. ![]() 8. Publieke wasplaats. ![]() 9. Terminal de Buses, maar dat merkten jullie waarschijnlijk al. ![]() 10. Deze afgedankte Amerikaanse schoolbussen worden tot aan en op het dak volgepropt... ...en zoeven dan met een rotvaart de hellingen af. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. Mercado. Hier zie je wat er gebeurt als je rugzakje pootjes krijgt... ![]() 14. Eindelijk daar was ie dan...de zon. Catedral de Santiago en Agua Vulcano. ![]() 15. ![]() 16. Lago de Atitlàn. Schitterend meer omringd door vulkanen. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. Wij kozen San Pedro la Laguna als uitvalsbasis voor het meer. ![]() 20. ![]() 21. De aanlegsteiger voor de veerbootjes. ![]() 22. ![]() 23. ![]() 24. Santiago Atitlàn. ![]() 25. Hier wordt de pop Maximon vereerd. Elk jaar verhuist die naar een andere privé-woonst, waar de pop aanbeden wordt. Er worden sigaretten, geld en alchohol geofferd. De betrekking is niet meer vacant... ![]() 26. Allen naar de mercado! ![]() 27. De belangrijkste markt nabij het meer is die van Sololà. Broodje kopen bij de plaatselijke warme bakker. ![]() 28. Een andere belangrijke marktplaats is die van Chichicastenango. Voor deze donderdagmarkt komen kopers en verkopers van heinde en verre... ![]() 29. Iglesia de Santo Tomàs. ![]() 30. Het kleurrijke kerkhof van Chichicastenango. ![]() 31. ![]() 32. De ruïnes van de voormalige Maya-hoofdstad Iximché, in het slaperige stadje Tecpàn. ![]() 33. Gratis toegang en toch geen andere buitenlandse toeristen...Leuk dus. ![]() 34. Terwijl nijvere Guatemalteken de wegen en bruggen naar het noorden herstellen, beklommen wij deze actieve Volcàn Pacaya. We haalden letterlijk buiten adem de top. Door de constante zwaveldampen was ademhalen nabij de krater een marteling... ![]() 35. Een nachtbus bracht ons naar het uiterste, tropische noorden van het land. Dit is het Lago de Petén Itzà. ![]() 36. Het stadje Flores ligt op een eilandje in het meer. ![]() 37. ![]() 38. Maar we hobbelden natuurlijk geen 500 km door de jungle voor een zwoel stadje, wel voor één van de belangrijkste Maya-sites een eind verder: Tikal. ![]() 39. ![]() 40. ![]() 41. ![]() EINDE - FIN
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
visit the world
Likes (Received): 112
|
Scans van oudedia's of niet; dit was een potje heerlijk genieten van een prachtig indrukwekkend land.
![]() Midden Amerika heeft zoveel te bieden dat laten je foto's van Guatemala maar weer eens zien.
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Prima serie om doorheen te kijken. Favo's: #1 (kleden), 21 (aanlegsteiger veerbootjes) en 41 (piramides regenwoud).
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 85
|
Erg mooi, de culturen van Latijns-Amerika fascineren me.
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Mooi! Ik zit nu ook in Guatemala en heb nog ruim 2,5 maand te gaan. Het is wel erg veranderd in tien jaar moet ik zeggen. Hoewel het nog steeds een van de armste landen van Latijns-Amerika is, is wel te merken dat er (beetje bij beetje) gewerkt wordt aan het land.
Mooie foto's dus en over een maand of drie kun je de update van Guatemala zien.
|
|
|
#6 | |
|
Bike It!
|
Bedankt!
Het is inderdaad een schitterende maar arme regio. Al heb ik wel de indruk dat het land een beetje 'out' is als reisbestemming, of zie ik dat verkeerd? Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
...
|
Wauw, prachtige foto's/dia's. Wat me opvalt is het vele en felle kleurgebruik (kerkhof, bussen , huizen, kleden). Ik hou er wel van
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
shinkansen
Likes (Received): 19
|
Prachtige serie!
De soms wat fletse foto's geven soms juist wat meer sfeer, bijvoorbeeld #4 en #14 zijn briljant! Deze hoek van de wereld trekt mij niet zo, maar is zo te zien wel erg fotogeniek.
|
|
|
#9 |
|
The only way is up
Likes (Received): 622
|
Voor dia's is de kwaliteit best goed. Mooie land trouwens.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik zit hier voor m'n studie en ben momenteel in Chichi bezig met onderzoek.
|
|
|
|
#11 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 189
|
Fan.tas.tisch!! Echt een prachtig land dat in mooie foto's is vastgelegd. Die bussen zijn schitterend. Ik kan me een verhaal herinneren van een journalist van een Nederlandse krant die naar Cuba ging en daar op het vliegveld in een oude Nederlandse bus stapte waar voorop nog "Utrecht Centraal" stond. Heerlijk, heel erg Latijns-Amerikaans.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Bike It!
|
Tjonge, jullie zijn wel erg mild in jullie beoordelingen Bedankt voor die reacties. En dan te bedenken dat ik ze eerst niet wou posten omwille van de povere kwaliteit... Een fantastisch land inderdaad, alleen jammer van het onveiligheidsprobleem. Al krijg je daar nagenoeg overal ter weereld wel mee te maken. En als je dan aan de bloedige voorgeschiedenis van Guatemala denkt ![]() Quote:
![]() Kazachstan: ![]() Havana: ![]() ![]() En ergens in Afrika: |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
higher
|
Latijns-Amerika heeft volgens mij het mooiste landschap ter wereld.
|
![]() |
| Tags |
| antigua, chichicastenango, guatemala, tikal |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|