|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#181 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 45
|
Er is toch helemaal geen sprake van een nieuw ontwerp? De Paepe ging gewoon verder met het voorstel dat eerder al was goedgekeurd door de Stad, dacht ik...
|
|
|
#182 | |
|
Kempische Gentenaar
Likes (Received): 1
|
Quote:
Ik stel voor: kantoren of woningen langs de kanten, winkels ondergronds, met toegang naar de parking van de Vrijdagmarkt, en in't midden een klein modern plein, met wat groen, een fontein en een modern kunstwerkje ofzo, met toegang langs de Vrijdagmarkt en Langemunt, desnoods als open poort, met een boog, zodat erboven ook gebouwd kan worden, en de huizenrij bewaard blijft. Met het kaartje van Snot (en het winkelcentrum aan Canary Wharf in gedachte) ben ik in paint aan't werk gegaan:
Remember the Wetteren Patattenveld Massacre! Last edited by MrEvers; August 7th, 2011 at 11:00 PM. Reason: spelling |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Zo’n binnenpleintje lijkt mij kansloos. Een soortgelijke poging tussen het St-Baafsplein en de Mageleinstraat is uitgedraaid op een commerciële flop. Bovendien dreigt zo’n plekje in de onmiddellijke omgeving van het “Werregarenstraatje” binnen de kortste keren ondergespoten te worden, tenzij men afsluit zoals andere straatjes en steegjes in het centrum.
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Kempische Gentenaar
|
Tja, ik denk nu eenmaal grotesk en bombastisch, dat is m'n aard
|
|
|
#185 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
I dacht het uiteindelijke ontwerp zoiets was, met het verschil dat het groen privaat is, niet publiek. Een private daktuin is trouwens beter, het maakt de woningen leefbaarder voor gezinnen. Er zijn in de buurt al genoeg pleinen, die binnenruimte mag gerust privaat gehouden worden.
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
killed Laura Palmer
|
Project Vrijdagmarkt komt weer op gang
|
|
|
#188 |
|
Registered User
|
Oei, ik zie vooral meer sloopwerken van panden op de Vrijdagmarkt (ik dacht dat er in de oude plannen slechts 1 pand zou verdwijnen?). Ik zie de namen Jaspers en Bontinck die de nieuwe panden zullen ontwerpen en ik zie ook de Dienst Monumenten die enkel met de historische panden inzit en dus niet wakker ligt van het feit dat er naast die historische panden doordeweekse opvularchitectuur komt.
Genoeg redenen om toch sceptisch te zijn ondanks het goede nieuws dat er eindelijk wat schot in de zaak komt. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
killed Laura Palmer
|
Bontick wàs al de ontwerper van de plannen, dus dat is geen nieuwe wending. Enkel de deelname van Jaspers-Eyers & Partners is een nieuwigheid, maar dan nog... Er gaat daar echt niet terug van 0 begonnen worden aan een nieuw ontwerp.
|
|
|
#190 |
|
Registered User
|
De hoekpanden van de Vrijdagsmarkt met de Langemunt waren toch helemaal niet betrokken bij dit project? Nu spreekt men ineens over de sloop van die panden. Iemand duidelijkheid hieromtrent?
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Registered User
|
Inderdaad. Blijkbaar zijn ze er toch in geslaagd de hoekpanden te bemachtigen.Maar we hebben dat ontwerp van Bontick nog altijd niet gezien, van de gevel bedoel ik dan. Vergeet me mijn scepticisme maar van zowel Jaspers als Bontick loop ik niet echt warm. Van Jaspers nog minder dan van Bontick (die soms nog verrassend uit de hoek kunnen komen). Het ontwerp van de binnenkant van het project kan me gestolen worden, maar het uitzicht op de Vrijdagmarkt mag niet verkwanseld worden door goedkope opvularchitectuur. Last edited by De Klauw; August 20th, 2011 at 08:46 PM. |
|
|
|
|
|
#192 | |
|
killed Laura Palmer
|
Ik vermoed dat de maquette op de website van Bontinck niet zomaar een vrijblijvend knutselwerkje is, maar toch enig zicht biedt op wat de toekomst brengt. 'k Loop er niet echt warm voor eerlijk gezegd, maar het heeft ook niets te maken met de vertragingen in het project of met de toevoeging van Jaspers-Eyers aan de ontwerpploeg. Soit, aangezien er een nieuwe bouwaanvraag moet worden ingediend zal je die tegen dat het zover is wel kunnen gaan inkijken op het Administratief Centrum. Hou u niet in ![]() En wat Jaspers-Eyers betreft: dat bureau heeft op dit forum misschien een slechte naam gekregen wat betreft hun kantoorontwerpen in en rond Brussel, maar dat wil toch niet zeggen dat het over de hele lijn een generische architectuurfabriek is? Idem voor Bontinck. Beide bureaus hebben net zo goed al fijne dingen voortgebracht... Alleen krijgen zulke dingen minder publieke aandacht. @ N.V.: Dat hoekpand maakt al sinds een dik jaar deel uit van het project hoor - quote van 15 juni 2010: Quote:
Deze namiddag ben ik er langsgewandeld. Er werden stellingen tegenaan gebouwd. Afbraak houdt - vermoed ik - in: alles achter de gevel. De gevel zelf, en dus het uitzicht vanaf de straat blijven waarschijnlijk zo goed als ongewijzigd.
|
|
|
|
#193 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik denk dus dat het probleem vooral bij de opdrachtgevers ligt. Maar dat neemt niet weg dat namen als Jaspers en Bontick terecht kritisch bekeken worden. Vaak wijst het op een inspiratieloze opdrachtgever. Last edited by De Klauw; August 20th, 2011 at 09:38 PM. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
-
Likes (Received): 4
|
Nog eens enkele foto's van de huidige stand van zaken:
image hosted on flickr ![]() Toegangsweg voor de werf by JumpV, on Flickr image hosted on flickr ![]() Aan het Grootkanonplein by JumpV, on Flickr image hosted on flickr ![]() Gezien van op het Grootkanonplein by JumpV, on Flickr image hosted on flickr ![]() Gevels in de Langemunt by JumpV, on Flickr |
|
|
|
|
|
#195 |
|
killed Laura Palmer
|
Wie gezellig even in de binnenstad gaat wandelen komt al eens langs de Lange Munt of de Vrijdagmarkt en maakt er al eens een foto van. Zondag 23-10-2011:
1.
2.
3.
4.
5.
Conclusie: er is tegenover de update van JumpV hier vlak boven nog geen steen verlegd. Alle betrokken partijen kunnen maar beter eens in gang schieten, wil men op het einde van de rit geen winkelruimtes moeten verhuren in een uitgestorven winkelstraat...
|
|
|
#196 |
|
killed Laura Palmer
|
Doorbraak. Jeppie ^_^
Project Vrijdagmarkt komt weer op gang
|
|
|
#197 |
|
-
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
-
|
Aan de kant van de Vrijdagmarkt hebben ze op de gevels enkele doeken gehangen om de werken te verbergen.
1: image hosted on flickr ![]() Doeken verbergen de gevels by JumpV, on Flickr 2: image hosted on flickr ![]() Doeken verbergen de gevels by JumpV, on Flickr 3: image hosted on flickr ![]() Doeken verbergen de gevels by JumpV, on Flickr |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Registered User
|
Bedrijvigheid hier vanmorgen, maar nog geen zichtbare verandering. Op de site stadsvernieuwing.org staat een stand van zaken op 31 dec 11 en ik vermoed dat er daar momenteel nog niet veel aan toe te voegen is. Heb toch even proberen gluren en ik had een immense put verwacht voor de garage maar dat was er dus niet. Tegen eind '11 gingen de slibwanden klaar zijn, maar wat houdt dat dan precies in?
Heb wel opgemerkt dat er nu een stelling staat in de onderstraat terhoogte van de huizen die volledig tegen de vlakte gingen. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Registered User
|
Mijn laatste post is precies verdwenen, dus daarom nog eens:
Ligt dit project opnieuw stil? |