|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#201 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
En jawel, dit staat te lezen op stadsvernieuwing.org
"De laatste werken werden uitgevoerd in week 10/2012, sindsdien ligt alles stil. De werken kunnen pas voortgezet worden als de handelshuurcontracten van de af te breken panden beëindigd zijn." Ik vrees dat weer een hele periode zal volgen waarin niks gebeurd. Edera had een contract tot 2015 ofzo dacht ik ooit ergens gelezen te hebben, maar die zijn blijkbaar tot een compromis kunnen komen met de projectontwikkelaar, aangezien ze daar nu toch al zo'n 4 maand weg zijn. Blijkbaar lukt dat met Bart Smit en Base niet, dus dan is de vraag tot hoe lang hebben die een huurcontract? Toch niet tot 2015 hoop ik?
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Dit lijkt steeds meer op speculatieve ver(k)rotting zoals Gent-Zuid en de Korenlei destijds, met “Monumentenzorg” in een weinig glansrijke rol.
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
De Paepe kwam de boel redden..
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Registered User
|
Geen enkele projectontwikkelaar kan huurcontracten naast zich neerleggen.
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Neemt niet weg dat het degoutant is hoe onsubtiel dit allemaal kan gebeuren op zo'n locatie hartje Gent.
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Registered User
|
Wat ik me afvraag, in hun nieuwe streefdatum van enkele maanden terug zit dat daar in berekend, of was dat een datum er van uitgaande dat ze snel een compromis konden bereiken met die twee winkels en ze daardoor ondertussen al weg zouden zijn?
Toch beetje "bizar" dat 2 huurcontracten heel het project lam leggen. Er moet dan ook nog archeologisch onderzoek gebeuren op die twee plaatsen na afbraak... |
|
|
|
|
|
#207 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Werken Vrijdagmarkt liggen weer stil
|
|
|
#208 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Vandaag kwam ik langs de Lange Munt. Er stond politie en brandweer, blijkbaar was een deel van de top van een gevel losgekomen waar er stellingen staan. Het was gelukkig niet naar beneden gevallen en alles bij elkaar was het ook niet zo erg, maar het wordt dringend tijd dat er verder gewerkt wordt. Ik hoorde trouwens een politievrouw vragen aan een winkelierster wie ze moesten bereiken om het te melden. Ik dacht dat dit in heel Gent nu toch al duidelijk was dat De Paepe momenteel eigenaar is.
Last edited by Notkot; May 23rd, 2012 at 05:34 PM. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Met hun k*t-truukjes om toch hun goesting te krijgen en beschermde huizen te mogen afbreken...
![]() Historisch pand project Vrijdagmarkt stort deels in
|
|
|
#211 |
|
Registered User
|
Men moet gewoon handelen zoals dat in Brussel bij een vergelijkbare zaak gebeurt is: pand historisch correct heropbouwen op kosten van de eigenaar.
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Architecture Student
|
Op kosten van de bouwheer bedoel je zeker?
|
|
|
#213 |
|
Registered User
|
Groen vraagt onderzoek naar ingestort pand Vrijdagmarkt |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Registered User
|
Dat is in de meeste gevallen toch hetzelfde? Eigenaars die hun monumentale eigendommen laten verkrotten of laten slopen zijn het probleem.
Als je ziet dat de panden aan de achterzijde geheel open zijn (weerelementen hebben quasi vrij spel) en ondersteund moeten worden en er bovendien nog ramen en dergelijke weggehaald zijn dan heeft de eigenaar (De Paepe dacht ik) een verpletterende verantwoordelijkheid in het instorten van dit pand. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Bike It!
Likes (Received): 333
|
+1! Inderdaad, als je op de foto's de panden ernaast bekijkt, zie je dat ze volledig aan weer en wind blootgesteld zijn. Je moet geen bouwkundige of historicus zijn om te weten dat dit in ons klimaat leidt tot verkrotting en uiteindelijk instorting.
|
|
|
#216 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Het is echt wel de moeite om dit onderwerp op dit forum vanaf het begin opnieuw door te nemen. Wie bestuurt eigenlijk deze stad?
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Registered User
|
Veiligheid van de buren gaat voor |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Registered User
|
"zonder tegenslagen" sja... als je op die manier bezig bent en het bestaande laat instorten...
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Registered User
|
Mooi zo. Nu ik er nog eens over nadenk is het natuurlijk wel zo dat De Paepe de boel overgenomen heeft van die Nederlandse groep. Ik denk dat het vooral hún wandbeleid is die de instorting veroorzaakt heeft (vooral dan het rigoureus sloopwerk).
Het is in ieder geval noodzakelijk dat er vooruitgang in het dossier zit. Anders zullen we nog meer van deze instortingen krijgen. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Architecture Student
|
Herstelling ingestort pand Vrijdagmarkt
|