|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1021 |
|
Registered User
Likes (Received): 49
|
niks geen faillissement en vooral witwassen in plaats van fraude. de directe rechtsopvolger bestaat nog steeds via CLN, de Generale en Fortis tot het ABNAmro van vandaag.
|
|
|
|
|
|
#1022 |
|
Registered User
Likes (Received): 97
|
De Slavenburgbank is onder strafrechtjuristen in NL wereldberoemd. In de arresten HR 16-12-1986, NJ 1987/321,322 en HR 21-01-1992, NJ 1992/414, zijn namelijk de Slavenburgcriteria geformuleerd die bepalend zijn voor de vraag of er sprake is van feitelijk leidinggeven en strafbare feiten aldus kunnen worden toegerekend aan natuurlijke personen (zie art. 51 Sr).
Voor de geinteresseerden: Feitelijk leidinggeven: 1. Heeft verdachte maatregelen ter voorkoming van die gedraging achterwege gelaten, hoewel hij daartoe bevoegd en redelijkerwijs gehouden was; 2. Heeft verdachte bewust de aanmerkelijke kans aanvaard dat de verboden gedraging zich zou voordoen, zodat hij die gedraging opzettelijke bevordert.
|
|
|
#1023 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Wat zou het toch geweldig zijn als hier (tussen de bestaande uitstekende blokken, waar nu die lange nietszeggende panden staan) mooie chique stedelijke blokken tussen zouden verrijzen! Het liefst in baksteen of natuursteen met hier en daar glasaccenten
![]() Volgens mij zou een Rotta nova hier uitstekend tussen passen, qua architectuur, massa en uitstraling. 1 ![]() 2
''The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem'' Me on Flickr: http://www.flickr.com/photos/59063292@N04/ www.urbika.com/cities/projects/1-rotterdam Last edited by Art Deco Style; August 31st, 2011 at 02:39 PM. |
|
|
|
|
|
#1024 |
|
Martijn1
Likes (Received): 1
|
Kan dat lelijke middenstuk dan wel eerst gesloopt worden alsjeblieft!! Wat een gruwel.
|
|
|
|
|
|
#1025 |
|
Registered User
|
Inderdaad, aan beide kanten graag! Mooie statige panden neer zetten met verschillende setbacks en verschillen hoogteaccenten. In de plint, mooie winkelunits en boven luxe woningen. Dan heb je een geweldige singel
|
|
|
#1026 |
|
Martijn1
|
Misschien niet alleen winkel units maar ook ander vertier. Restaurants, bars, etc. Stadhuisplein is eigenlijk het enige waar terassen staan en dat is veel van hetzelfde. Meer variatie lijkt mij wel welkom!
|
|
|
|
|
|
#1027 |
|
Registered User
|
Deal
|
|
|
#1028 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Inderdaad. Een paar blokken van 50-70 M zou niet misstaan.
Die barretjes voor het Stadhuis storen ook bijzonder. Het Stadhuis is een prachtig gebouw welke in het oorspronkelijke binnenstadsplan al vanaf het Schouwburgplein zichbaar zou moeten zijn. Nu staat er rommel (Saint Tropez enz.) a la de BK op de Van Oldenbarneveltplaats. Ongelooflijk dat die daar ooit hebben mogen bouwen, nu moeten ze uitgekocht worden ![]() De Coolsingel als terrasbestemming geef ik weinig kans. Het straatprofiel (2 fietspaden, minimaal 4 rijbanen, 2 tramrails, brede trottoirs) is voor Rotterdamse begrippen veelste breed om er iets van te maken. De Van Oldenbarneveltplaats of Meent hecht ik in dat opzicht meer potentie toe. |
|
|
|
|
|
#1029 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Nou ja ik woon aan de Leien in Antwerpen, véél drukker qua autoverkeer, een stuk breder ook schat ik en een vergelijkbaar profiel. Alleen als ik uit m'n raam kijk zie ik toch 7 terrassen. Het kan prima
Moet de gemeente het wel mogelijk maken! Op de Coolsingel zat ooit een ontzettend leuke lunchplek, maar die werd ook het leven zuur gemaakt.
|
|
|
#1030 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Dat lijkt mij ook. De post van Jan van ruim twee maanden geleden over de vergelijking van de profielen van de Coolsingel en Michigan Avenue in Chicago spreekt wat dat betreft ook boekdelen. Er kunnen ook aan de huidige Coolsingel gemakkelijk terrassen gemaakt worden, en succesvol geexploiteerd worden, als men bestuurlijk maar wil. Er is ruimte zat om dit mogelijk te maken.Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#1031 |
|
Registered User
|
Dank voor je correctie. Mijn scherpte brokkelt langzaam af rond dit uur
De post van Jan kan ik me nog wel herinneren .Ik moet nodig weer eens gaan kijken in Antwerpen. De dichtheid rondom de Leien lijkt op Google Maps wel iets hoger te zijn als op de Coolsingel, klopt dat? Bij voldoende publiek geloof ik dat men op het Stadhuis niets liever wil dan een levendige Coolsingel, wel jammer van dat eetcafe. Voor nu hoop ik dat de stad toch investeert in bestaande gebieden (Lijnbaankwartier). Daar schort nog genoeg aan. Met de toenemende dichtheid kan dit zich dan richting 2030/2040 langzaam als een olievlek uitbreiden. Antwerpen is in die zin een veel "zuidelijkere" stad met meer intieme straatjes en pleinen, denk alleen al aan het decor van de Grote Markt. Voor de gemiddelde Rotterdammer is dat gewoon genieten. |
|
|
|
|
|
#1032 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Aan de Leien zelf wonen ontzettend veel mensen ja (bouwhoogte is kilometers lang 7-12 verdiepingen), in de wijken eromheen ook. Maar je ziet wel veel verschil over alle kilometers hoor, sommige stukken zijn echt slecht! De herprofilering heeft hier wel wonderen gedaan want het stuk dat gedaan is, dáár zitten de (leuke) terrassen. Gelukkig is dat voor mijn deur haha
![]() Volgens mij hoeft een levendige Coolsingel echt niet veel te kosten. Ik zou inzetten op: - Weghalen van alle onnodige verkeersborden, reclames, abri's, etc. - het is een ongelofelijke chaos nu - Shabby kiosken weg - 'Groene' trambaan - d.w.z. omkaderd met kniehoge planten - Luxere stoeptegels - Vaste oversteekplaatsen (!) - Zitmogelijkheden, liefst omkaderd door groen. Kleine perkjes. - Terrassen mogelijk maken, met name nabij de Oost-West-verbindingen (bijv. Meent) vanwege de al aanwezige aanloop Dan ben je al een heel eind.
|
|
|
#1033 |
|
Registered User
|
Helemaal mee eens!
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#1034 |
|
Registered User
|
Je hebt er zeker kijk op. Met Post en Stadskantoor biedt de verbinding richting de Meent inderdaad genoeg potentie. Als je de voorzieningen van het Schouwburgplein dan nog op de Coolsingel zou plaatsen heb je gelijk een laan met allure.
|
|
|
|
|
|
#1035 |
|
Registered User
Likes (Received): 50
|
Als er maar een aantal verdiepingen gerealiseerd worden waar woningen in zitten maak je het de toekomstige horecabazen ook wat makkelijker qua klandizie. De Meent is aardig bezig, dit moet je nu alleen uit zien te bouwen naar de straten er omheen. Dan krijg je een echt levendig centrum.
|
|
|
|
|
|
#1036 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1037 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
![]() Klopt. Ze zijn zelfs al bezig met het vervangen van de riolering. Daarna wordt het gebied omgetoverd tot een "City Lounge' (wie verzint zo'n term )
|
|
|
|
|
|
#1038 | |
|
Bergpoldernaar
Likes (Received): 56
|
Quote:
|
|
|
|
#1039 |
|
Kees
|
15 woningen hier zou echt een lachertje zijn. Er moeten veel en veel meer woningen bij...
|
|
|
#1040 |
|
Registered User
|
edit
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|