daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old March 30th, 2008, 01:53 PM   #101
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Dan denk ik niet dat je de plek goed snapt. Dit is de enige mogelijk schakel vanaf het CS naar de Meent, Binnenrotte, Pannenkoekstraat, Oude Haven en Boompjes wat uitgaan betreft. Iedereen die actief is in het Rotterdamse uitgaansleven begrijpt wat ik bedoel. Bovendien is de prijsdifferentiatie in de rest van het centrum niet zodanig dat versnippering van de huidigen tenten mogelijk is. Ik zie liever dat men het (niet storende) uiterlijk van het plein opknapt dan het wegvegen.
Nogmaals, in principe heb je gelijk.
Blijft het feit over dat die plint van Skihut & Co. nog altijd deel uitmaakt van dat (niet storende) uiterlijk van het plein.
Ideale situatie zou dus zijn; čn die toren mčt nieuwe plint čn al die tenten daarin herintegreren. Al is de kans klein dat Bouwfonds daarin mee zal gaan.
Mocht dat wel het geval zijn, dan zullen die toko's nog altijd voor minimaal 2 jaar elders onderdag moeten gaan zoeken.

Sponsored Links

Old March 30th, 2008, 02:01 PM   #102
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7871

En dat laatste is de doodsteek voor die tenten.

Een poppodium en een theater op die plek lijkt me lastig qua ruimte, of je moet de corso locatie erbij betrekken.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2008, 02:37 PM   #103
TC03
Registered User

TC03's Avatar

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
B&W zijn ook op zoek naar een plek voor een nieuw poppodium, en denken daarbij nu aan een nieuw ding bij de Kuip... Ik snap niet dat ze het durven te bedenken! Waar Rotterdam behoefte aan heeft is een poppodium van het kaliber 013, melkweg, paradiso, en deze locatie zou daarvoor ideaal zijn. Naast een nieuw theater zou de gemeente hier ook gewoon een nieuw poppodium moeten afdwingen.
Daar dacht ik laatst ook nog aan. Nu is er alleen Rotown, maar da's het toch ook net niet...
TC03 no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2008, 02:44 PM   #104
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1677

Rotown is leuk, voor de kleinere artiesten. Ahoy is alleen voor de echte grote artiesten. We hebben ook nog waterfront maar dat is net zo klein als Rotown. Daartussenin zit niks, we hadden Nighttown maar dat komt niet meer terug als poppodium en er komt dus niets voor in de plaats, behalve dan dus misschien een afhaal-poppodium op een parkeerterrein bij de kuip... wat zal dat een impuls voor de stad zijn zeg! Leve onze cultuurwethouder van Groenlinks!
Old March 30th, 2008, 02:48 PM   #105
TC03
Registered User

TC03's Avatar

Likes (Received): 22

Ahoy vind ik nog teveel een stadion. Een zaal als de HMH zou Rotterdam ook nog moeten hebben eigenlijk.
TC03 no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2008, 03:24 PM   #106
regilio
Registered User

regilio's Avatar

Likes (Received): 0

Lantaren venster krijg een uitgebreider podium in NO.
regilio no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2008, 04:01 PM   #107
mnno
Registered User

Op de plaats van Nighttwn komt toch Watt? Met milieuvriendelijke dansvloer en nog meer gimmicks, het schijnt dat Amy Winehouse al geboekt is als openings act.
mnno no está en línea   Reply With Quote
Old March 31st, 2008, 11:52 AM   #108
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4706

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Leve onze cultuurwethouder van Groenlinks!
In de NRC van dit weekeinde werd de man al omschreven als iemand met een 'alarmerend gebrek aan daadkracht'. Die woordkeus stond er niet voor niets, daar Kaya's repliek was dat die toch echt z'n best deed, wat zo ongeveer het meest amateuristische antwoord is wat je kunt geven. Maar goed, Rotterdam zou weer eens fris kunnen wezen als ze zo'n poppodium een plek weten te geven aan of nabij de Coolsingel, en niet ergens op een achteraf en liefst hulpbehoevende plek.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 7th, 2008, 10:06 PM   #109
Seraquin
Registered User

Quote:
Ik kan me echt steeds bozer maken over het feit dat ze het Stadhuisplein willen vernielen. Ik sprak die angst al anderhalf jaar terug uit toen ik voor het eerst bekend werd met dit plan, maar dacht "het zal toch niet!". Wel dus. Ik kan niet geloven dat ik het zeg, maar bouw dan maar helemaal niets. Lekker laten verrotten en iemand een toren laten ontwerpen die de dynamiek van de stad wél snapt.

Dan maar een torenproject opofferen hoor. Bouwfonds begrijpt het toch al niet, die ontwikkelaar weet zelfs een plek als die van de Bijkorama niet op een goede manier in te vullen
Ik ben bang dat jouw 'wens' nog wel eens de trieste waarheid kan worden. Er rust een vloek op deze locatie; het ziet er helaas naar uit dat 't Oude Luxor haar programma voor het 2009/2010 (e.v.) kan gaan plannen...
Seraquin no está en línea   Reply With Quote
Old April 7th, 2008, 10:26 PM   #110
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7871

Hoe dat zo?
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old April 7th, 2008, 10:30 PM   #111
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 743

Treurig aan de ene kant, en hopelijk geen reden voor Robeco om de stad te verlaten. Ik weet nog wel een mooi pand aan de Schiekade!

Deze locatie is toch echt te bijzonder om te verkwanselen.
Old April 7th, 2008, 10:34 PM   #112
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1677

Hmmmm, vertraging voor CST waarschijnlijk dus als ik de post van seraquin goed inschat, schept misschien wel ruimte voor de gemeente om samen met de ontwikkelaar tot een beter plan te komen.

Last edited by Skyscrapercitizen; April 7th, 2008 at 10:57 PM.
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old April 7th, 2008, 10:34 PM   #113
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 285

Heb ik iets gemist ofzo?
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old April 8th, 2008, 12:34 AM   #114
RMRŽ
Design

RMRŽ's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Treurig aan de ene kant, en hopelijk geen reden voor Robeco om de stad te verlaten. Ik weet nog wel een mooi pand aan de Schiekade!

Deze locatie is toch echt te bijzonder om te verkwanselen.
Mooie reden voor Robeco om eens te gaan denken aan het oude ontwerp, daar zijn immers al de bouwvergunnen nog steeds voor. Waarom ze persee prominent pal aan de Coolsingel willen snap ik niet. Je kunt ook aan de gevel van de onderbouw ''Robeco Tower'' of ''Robeco Center'' Dan weet iedereen dat de toren van Robeco is. En bovenop nog een logo...
RMRŽ no está en línea   Reply With Quote
Old April 8th, 2008, 01:10 AM   #115
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 743

Die was veel te slank voor hun eisenpakket. Ze willen juist bredere verdiepingen.
Old April 8th, 2008, 09:13 AM   #116
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 157

Misschien is Centraal District nog een optie.
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old April 15th, 2008, 08:35 PM   #117
Kees
Registered User

bron: Rabo Bouwfonds - Jaarverslag 2007

Quote:
Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.
....
Onze onderneming is uitstekend gepositioneerd om de uitdagingen aan te gaan, de kansen te grijpen en verdere groei en expansie te realiseren.

Hoevelaken, 27 maart 2008
Tjalling Halbertsma
Voorzitter hoofddirectie Rabo Bouwfonds

Quote:
Naar verwachting zal in 2008 het contract worden getekend voor de verhuur van de nog te ontwikkelen Coolsingeltoren op de ‘oude-Luxor’-locatie in Rotterdam.
maar ja, 27 maart was voor post # 109
Kees no está en línea   Reply With Quote
Old April 15th, 2008, 08:49 PM   #118
willem s
Registered User

Likes (Received): 1

komt hij er of ni???
willem s no está en línea   Reply With Quote
Old April 15th, 2008, 09:32 PM   #119
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 38

je begrijpt nog steeds niet hoe je posts van bepaalde forummers op waarde moeten schatten he?!
Oh?! no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2008, 07:36 AM   #120
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4706

Ik kwam laatst toevallig hier uit, maar ik geloof niet dat er veel aan verloren gaat als dat hotel komt te verdwijnen. Check de comments. Wat een droefenis moet dat daar wezen. Mooiste comments: mice runnung around the breakfast room (probably trying to get out) en You better off staying in the train station at least its clean
Jan no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules