|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#621 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 93
|
Voor 2,6% kun je je geld beter op de bank zetten. Zit "iets" minder risico aan.
|
|
|
#622 |
|
BANNED
Likes (Received): 0
|
17o m vind ik wel een acceptabele hoogte op deze plek , maar Rotterdam schreeuwt eigenlijk al jaren om een toren van 200m of hoger....na het lange wachten verdienen we het ook eigenlijk wel!!
|
|
|
|
|
|
#623 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Het eigenaardige vind ik dat M.A.S.C Company de afbeelding op de eigen webstek nog niet heeft aangepast. Hun laatste bericht is van 29-11-2011.
Zie http://masccompany.nl/nieuws/ en http://masccompany.nl/nieuws/baltimore-rotterdam/ Waarschijnlijk wordt er inderdaadd nog aan gesleuteld, of ... ze wilden eerst de reacties van SSC afwachten.
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
Registered User
Likes (Received): 32
|
|
|
|
|
|
|
#625 |
|
Bas
|
Ja, ik heb ook nog steeds het volste vertrouwen in banken. Die zijn dat vertrouwen overigens flink aan het terug winnen.
`The Peter Stuyvesant Building`, toch wel prachtig om zo`n gebouw naar een voorname Fries te vernoemen. Wat ik mij af vraag, is de kwestie van de balkons. Schitterend ontwerp, daar mankeert niks aan, maar: - Houdt het zich wel goed overeind op zo`n enorme hoogte met zo`n uitkraging? (er is enige ervaring mee in Chicago) - Hoe zit het met de instraling van de zon, wordt deze soms niet te vaak onderbroken door de enorme uitstulping van sommige delen van balkons? Verder zeg ik: Hopen dat de ontwikkeling vordert, opdat men snel kan gaan bouwen. Iets dikker gebouw mag ook wel, trek er gerust 8 meter bij in de omvang. |
|
|
|
|
|
#626 |
|
Registered User
Likes (Received): 18
|
De verhouding vloer/glas moet bij een woonfunctie meer zijn dan 10/1, met de lichttoetreding zit het denk ik wel goed met die enorme glaspartijen. En hoe dikker het gebouw, hoe meer bewoners/liftruimte/zwaardere constructie/buitenoppervlak .
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
Bas
|
Dank je voor de toelichting, Maarten. Ik zat een beetje met de onderlinge verhoudingen van de hoge gebouwen op de Pier. Peter Stuyvesant Building trekt het geheel naar mijn mening een beetje uit balans. Vandaar mijn vraag naar een iets `dikker` gebouw, omdat WPC vrij fors is en zeker ook de andere buurman, De Rotterdam. Kijk anders nog maar eens goed naar de overigens fantastische renderings.
|
|
|
|
|
|
#628 | |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 187
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#629 |
|
Stijgende lijn, das fijn!
Likes (Received): 48
|
Ik vind dat slanke juist het mooiste aspect aan deze toren
|
|
|
#630 |
|
Registered User
Likes (Received): 18
|
Volgens mij was dat de eis voor verblijfsgebieden in een woning/appartement:
Last edited by Maarten_Mulder; June 2nd, 2012 at 10:11 PM. |
|
|
|
|
|
#631 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 187
|
Okay dan is de verhouding dus niet 10/1 maar hebben we het over 10%. Wat je trouwens moet berekenen volgens NEN 2057 waarbij er uitgegaan moet worden van 55% verblijfsruimte t.o.v. 100% gebruiksoppervlak. Ook moet je nog rekening houden met belemmeringshoeken. Daarmee kan dus die 10% oplopen. In dit geval is een balkon een belemmering dus je moet meer dan 10% maken. Maar zoals je al terecht aangeeft kom je er altijd wel uit dus zeker als de gevel nagenoeg 100% van glas is.
|
|
|
|
|
|
#632 |
|
Registered User
|
WAUW '' IK ZEG DOEN ''
|
|
|
|
|
|
#633 | |
|
Dispenser of Wisdom
Likes (Received): 52
|
Quote:
Denk je nou serieus dat banken jou primair als een client zien en dat serviceverlening aan jou hun prioriteit moet hebben?
|
|
|
|
|
|
|
#634 |
|
Biting User
Likes (Received): 13
|
Een overdreven hoogte bestaat niet.
|
|
|
|
|
|
#635 |
|
UP!
|
|
|
|
|
|
|
#636 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Mooie toren hoor!
|
|
|
|
|
|
#637 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 93
|
Nee, maar ik vertrouw de vastgoedmarkt nog net iets minder.
|
|
|
#638 |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 29
|
Dit wil ik nog even kwijt.
Achter de totempalen zal straks het pakje sigaretten neergezet worden. (http://www.afslagwolvega.nl/1641). ![]() Foto Topaas; door mij bewerkt. Bron: http://www.skyscrapercity.com/showpo...postcount=7433
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
#639 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Provast noemt op z'n site dat er kan worden ingeschreven door belangstellenden (http://peterstuyvesantbuilding.nl/het-gebouw.html)
Hoe groot is de kans dat deze succesvol kan worden ontwikkeld als de Zalmhaventoren in de ijskast moest worden gezet en Provast eerst nog z'n handen vol heeft aan de Markthal!? |
|
|
|
|
|
#640 |
|
Like it Vertical
|
![]() Zoals ik al eerder zei komt er eerst nog die tijdelijke parkeergarage op deze plek, die het parkeren op moet vangen tijdens de bouw van Hotel Chicago. Het gaat dus nog wel tot 2017 duren voordat ze hier gaan bouwen, minstens. Hoe de wereld er dan economisch en politiek uitziet is natuurlijk nog maar afwachten. [nu wordt het off topic politiek]Als SP en PVV na 12 sept aan de macht komen dan kunnen we denk ik nog heel lang wachten op dit soort projecten.[/nu wordt het off topic politiek] |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|