|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| View Poll Results: Wat voor stad is Gent / Hoe zou Gent zich moeten profileren? "Als een..." | |||
| Sportstad |
|
16 | 14.95% |
| Havenstad |
|
23 | 21.50% |
| Studentenstad |
|
76 | 71.03% |
| Woonstad |
|
40 | 37.38% |
| Evenementenstad |
|
37 | 34.58% |
| Volkse stad |
|
39 | 36.45% |
| Toeristische stad |
|
48 | 44.86% |
| Genietende stad |
|
44 | 41.12% |
| Uitgaansstad |
|
34 | 31.78% |
| Winkelstad |
|
25 | 23.36% |
| Waterstad |
|
27 | 25.23% |
| Historische stad |
|
75 | 70.09% |
| Tolerante stad |
|
28 | 26.17% |
| Cultuurstad |
|
60 | 56.07% |
| Industriestad |
|
10 | 9.35% |
| Kennis- en innovatieve stad |
|
35 | 32.71% |
| Ondernemende stad |
|
19 | 17.76% |
| Multiple Choice Poll. Voters: 107. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#21 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
hopelijk helpt het om Gent zijn achterstand op het vlak van toerisme in te halen. Zo'n artikels kunnen daarbij wel veel invloed hebben denk ik. Tenzij het ergens op de 60e pagina verscheen natuurlijk...
Ook leuk dat er in zo'n kort artikeltje toch ook wat aandacht is voor de minder toeristische hoekjes. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
GENT : Welk imago voor de stad?
Een poll naar aanleiding van dit artikel & aanstaande 'evenement':
Quote:
De 17 aspecten die door Berenschot naar voren zijn geschoven, zitten in de poll... en ik ben wel eens nieuwsgierig naar wat er hier over gedacht wordt.
|
|
|
|
#23 | ||
|
killed Laura Palmer
|
Meteen ook twee mensen aan het woord in de krant: hoe Marc Reynebeau en Bart Dieleman Gent zien.
Quote:
Quote:
|
|
|
|
#24 | |
|
killed Laura Palmer
|
Dit heeft hier ook wel een beetje mee te maken:
Quote:
Allez vooruit, goe bezig.
|
|
|
|
#25 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
Persoonlijk heb ik een zwak voor Gent, zonder twijfel het beste wat België te bieden heeft.
De stad ligt aan een samenvloeing dus zou een slogan er iets mee te maken moeten hebben. Iets in de trend van "Gent, kruispunt van het leven" |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
killed Laura Palmer
|
Ik moet zelf nog eventjes nadenken voor ik hier iets over zeg of aanklik... Maar toch nog even dit:
Quote:
![]() ![]() Ik mis die wel in het straatbeeld. Misschien gewoon de kleur veranderen?
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Ik heb 'historische stad' gezet. Het dekt de lading. Het leeft.
In Gent wordt er NU OOK nog historie geschreven, de stad evolueert. Brugge is eerder een 'openluchtmuseum' dan een 'historische stad'. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
ik denk dat hij bedoelt dat er in Brugge al 300 jaar niets noemenswaardigs gebeurt (behalve op voetbalgebied), terwijl Gent, ondanks zijn 'kleinheid' wel een rol speelt op de culturele scene in Europa (SMAK, Gerard Mortier,...) en in die zin meer leeft dan Brugge...ON TOPIC : Een stad profileert zich best door zijn uniekheid te benadrukken. Een van de voorgestelde aspecten benadrukken, lijkt me nogal nutteloos. Het heeft weinig zin Gent voor te stellen als dé historische stad van België, want op dat vlak zal Brugge toch altijd meer volk trekken. Als havenstad wordt het overschaduwd door A'pen, op cultureel vlak door Brussel en A'pen. Het leukste aan Gent is dat het niet aanvoelt als een grote stad, maar wel de troeven heeft van een volwaardige stad: topmusea, veel sfeer (studenten), architecturale diversiteit, enz. Dat maakt het wel anders dan andere steden, Brugge mist stadsgevoel, A'pen en Brussel hebben veel meer af te rekenen met stedelijke problemen (verkeer, armoede,...)... (ik stel het nu iets te zw-wit voor natuurlijk) |
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Culterele hoofdstad van Europa, enz...Quote:
Last edited by ZoT; February 27th, 2008 at 01:06 PM. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Registered User
|
Quote:
allé, wééééral recht erop, op die lange tenen ![]() (het is inderdaad een feit dat Brugge nu een zeker elan heeft, op cultureel vlak, én dat het een erg mooie stad is die weer leeft, maar het is ook 'dankzij' een eeuwenlange stagnatie dat het zo mooi bewaard gebleven is, vandaar de term 'openluchtmuseum' - was niet denigrerend bedoeld - ik vind Gent interessanter, maar Gent heeft ook veel meer 'lelijke plekjes' dan Brugge, omdat de 'historie' er veel lelijker heeft huisgehouden... je moet me niet altijd proberen verkeerd te verstaan...) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
killed Laura Palmer
|
Een reminder aan de Gentenaars, of aan allen die vanavond in Gent zijn, die het wat kan schelen of niets anders te doen hebben: vanavond vindt het debat plaats in het NTG om 20h - ook te volgen op 103.8 FM (ik veronderstel dat dit lokaal is).
|
|
|
#35 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
killed Laura Palmer
|
Mja, dat zou een beetje kitscherig worden denk ik. Liever gewoon het oorspronkelijke SP-A logo. F*ck politieke correctheid!
Ik heb gisteren proberen te luisteren naar het debat, maar ik heb niet alles kunnen horen. De klank was trouwens nogal slecht. En uiteindelijk was het vooral een makke goednieuwsshow en ophemeling van de stad door de opgetrommelde bekende Gentenaars... gelukkig met een paar kritische interventies van de man van het marketingbureau zelf. Een samenvatting uit de krant vandaag: Quote:
Ik hoop van ganser harte dat het stadsbestuur de kritieken van Berenschot ernstig neemt, en er ook effectief iets mee doet. Vooral dat imago van 'studentenstad', hier in de poll trouwens ook duidelijk het populairst, zint mij eigenlijk niet. Het studentenleven speelt een significante rol in Gent, en vormt een grote injectie van levendigheid (en poen), maar het doet wel uitschijnen dat het hier een soort grote speeltuin voor jonge twintigers is. Nu klink ik vast héél seutig, omdat ik zelf ook maar een jonge twintiger ben... Ik vind dat nu niet meteen een imago om op voort te bouwen om te stad aan te prijzen. En de kritiek op het wonen in Gent is ook fijntjes. En er hebben al 17 mensen items in de poll aangeklikt, maar amper iemand heeft er een woord toelichting bij gegeven. Komaan mensen, dit zou een interessant discussietopic kunnen zijn! Ik overloop eens beknopt wat ik aanklikte.
www.dewebsitevanpuinkabouter.be Last edited by Puinkabouter; November 11th, 2008 at 01:04 PM. Reason: 2 > 1 |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
ik vind persoonlijk dat het een mooi statement van gent zou zijn, om zich gewoon niét te profileren en niet mee te doen aan al die marketing- onzin.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
Ik snap niet waarom je Studentenstad niet hebt aangeklikt...?
Gent is een typische studentenstad, en de 2de grootste van het land na Leuven.
|
|
|
#40 | ||
|
killed Laura Palmer
|
Quote:
En, check your facts - maar dat heeft taboe al gedaan ![]() Quote:
Maar het doet er niet toe hoe goed ge zijt... als ge het niet aan de buitenwereld kunt verkopen, dan zijt ge er toch niets mee. __ Hier trouwens een fijne en gevatte reportage over het 'Groot Onderzoek'.
www.dewebsitevanpuinkabouter.be Last edited by Puinkabouter; November 11th, 2008 at 01:05 PM. Reason: 2 > 1 |
||
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|