daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Brussel / Bruxelles

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 33 votes, 5.00 average.
Old October 27th, 2010, 04:44 PM   #1401
Filou
City Geek

Filou's Avatar

Likes (Received): 430

Waar is euronews nu gevestigd?

Sponsored Links

Old October 27th, 2010, 05:03 PM   #1402
Bazar
Brussels sprout

Likes (Received): 414

Ik dacht dat de studios en hoofdzetel in Lyon zijn. Let op Euronews blijft in Lyon, maar er wordt blijkbaar een studio gepland in Brussel.
Bazar no está en línea   Reply With Quote
Old October 27th, 2010, 05:26 PM   #1403
FIK
Registered User

Likes (Received): 0

Question

Quote:
Originally Posted by Bazar View Post
Ik dacht dat de studios en hoofdzetel in Lyon zijn. Let op Euronews blijft in Lyon, maar er wordt blijkbaar een studio gepland in Brussel.
De Franstalige Euronews is toch begin dit jaar overgegaan in France 24? Zou het dan niet de bedoeling zijn om op termijn de de Engelstalige Euronews volledig over te brengen naar Brussel?
FIK no está en línea   Reply With Quote
Old October 28th, 2010, 10:23 PM   #1404
Bazar
Brussels sprout

Brusselnieuws:
Quote:
Onbekend Brussel is onbemind Brussel
Vlamingen die regelmatig in Brussel komen, hebben een veel positiever beeld van de stad. Helaas brengt slechts een op de tien Vlamingen een maandelijks bezoek aan de hoofdstad. Dat blijkt uit de jaarlijkse Vrind-studie.

Het is de eerste keer dat de Vlaamse Regionale Indicatoren peilen naar de perceptie over de hoofdstad als woon- en leeftstad. En daaruit blijkt dat wie regelmatig naar Brussel komt, een veel positiever beeld heeft van de hoofdstad dan wie zelden of nooit een voet in het gewest zet. Die laatsten vormen echter wel de meerderheid. Amper één op de tien Vlamingen komt minstens één keer per maand in Brussel.

Eén op de vier Vlamingen moest het voorbije jaar minstens enkele keren in Brussel zijn voor het werk. Eén op de zes komt wel eens in Brussel om te shoppen, voor een uitstapje, een evenement of restaurantbezoek.

Wie af en toe of regelmatig in de hoofdstad vertoeft, apprecieert de meertaligheid en de multiculturaliteit. Ze omschrijven Brussel ook als gezellig en bruisend. Op kindvriendelijkheid en veiligheid scoort Brussel dan weer minder goed.
Old October 28th, 2010, 10:40 PM   #1405
Le Penseur
Proud Belgian

Likes (Received): 9

Wel, als er nu één iets is dat Brussel niet is, dan is het wel gezellig. Mijn mening, uiteraard. :p
Le Penseur no está en línea   Reply With Quote
Old October 28th, 2010, 10:53 PM   #1406
Bazar
Brussels sprout

Bwa, er zijn toch wel een aantal gezellige plekjes (en dat zal nog wel beteren met de uitbreiding van de voetgangerszone). Maar je hebt wel een punt. Gezellig is ook niet het eerste wat in mij zou opkomen.
Old October 28th, 2010, 11:10 PM   #1407
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

De omgeving rond de Grote Markt en de Zavel zijn plekken die de gemiddelde toerist best gezellig vindt.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old October 28th, 2010, 11:13 PM   #1408
Le Penseur
Proud Belgian

Brussel heeft zoveel andere kwaliteiten. Maar gezellig vind ik het echt niet. En soms mis ik dat wel, zeker wanneer ik in Gent of Antwerpen wandel, dan valt het op.
Old October 29th, 2010, 12:17 AM   #1409
Bazar
Brussels sprout

mmm... tov Antwerpen vind ik eigenlijk niet echt zo'n groot verschil in "gezelligheid" (wat dat ook moge betekenen). Tov Gent eventueel wel. Maar goed, dat heeft in grote mate ook met "drukte" te maken. Drukte valt nu eenmaal moeilijker te combineren met gezelligheid lijkt me.
En zoals De Klauw zegt zijn er wel een aantal gezellige plekken. Alleen bepalen die misschien niet volledig/sterk het beeld van Brussel. Een zondag in de Marollen lijkt toch ook wel gezellig bijvoorbeeld of op de markt van Flagey in de zomer. Maar goed, dat is allemaal zo subjectief als het groot is. De twee plaatsen waar volgens mij écht heel hard aan de gezelligheid moet gewerkt worden zijn de Nieuwstraat en de Centrale lanen (+ misschien Noord- en Zuidstation). En laat dat nu eenmaal twee plekken zijn die erg bepalend zijn voor veel "bezoekers"...
Op dat vlak doet de Meir het in Antwerpen wel stukken beter. Dat is misschien voornamelijk wat je bedoelde...
Old October 29th, 2010, 12:33 AM   #1410
Le Penseur
Proud Belgian

Quote:
mmm... tov Antwerpen vind ik eigenlijk niet echt zo'n groot verschil in "gezelligheid" (wat dat ook moge betekenen). Tov Gent eventueel wel. Maar goed, dat heeft in grote mate ook met "drukte" te maken. Drukte valt nu eenmaal moeilijker te combineren met gezelligheid lijkt me. Een zondag in de Marollen lijkt toch ook wel gezellig bijvoorbeeld of op de markt van Flagey in de zomer. Maar goed, dat is allemaal zo subjectief als het groot is. En de twee plaatsen waar écht aan de gezelligheid moet gewerkt worden zijn de Nieuwstraat en de Centrale lanen. En laat dat nu eenmaal twee plekken zijn die erg bepalend zijn voor veel "bezoekers"...
Op dat vlak doet de Meir het in Antwerpen wel stukken beter. Dat is misschien voornamelijk wat je bedoelde...
Er zijn eigenlijk twee zaken die mij storen. Ten eerste heb je het historische centrum rond de Grote Markt dat in vergelijking met andere steden klein is. Ik mis een groter geheel. Je komt al snel in andere wijken die meer "grandeur" uitstralen of helemaal niet zo mooi zijn. Daarenboven is dat centrum allesbehalve perfect in orde. Gevels zien er niet uit, de kwaliteit van de handelszaken laat te wensen over, er rijden te veel auto's en ook de kasseien zijn dikwijls een bron van ergernis. Ten tweede is er het heterogene karakter van de architectuur. Op sommige plekken levert dat interessante beelden op, maar we weten allemaal dat het op andere plekken minder goed gepakt heeft. Neem nu de Zavel, op zich een enorm aangenaam plein, maar vanuit verschillende hoeken doemt de lelijkste toren van de stad op, en dat geeft me telkens een wrang gevoel. Dicht bij het Sint-Jansplein heb je ook een enorm gebouw dat daar niet hoort te staan en afbreuk doet aan het kleinschalige karakter van de wijk. Om bij Manneke Pis te geraken moet je de Lombardstraat door, ook niet meteen de gezelligste. Het is dus een combinatie van factoren. Maar zoals je zegt, het is een heel subjectief gegeven, en er kan over gediscussieerd worden. Maar het stoort me wel in Brussel.

Last edited by Le Penseur; October 29th, 2010 at 12:39 AM.
Old October 29th, 2010, 02:41 PM   #1411
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2652

Quote:
Originally Posted by Le Penseur View Post
Er zijn eigenlijk twee zaken die mij storen. Ten eerste heb je het historische centrum rond de Grote Markt dat in vergelijking met andere steden klein is. Ik mis een groter geheel. Je komt al snel in andere wijken die meer "grandeur" uitstralen of helemaal niet zo mooi zijn. Daarenboven is dat centrum allesbehalve perfect in orde. Gevels zien er niet uit, de kwaliteit van de handelszaken laat te wensen over, er rijden te veel auto's en ook de kasseien zijn dikwijls een bron van ergernis.
Quote:
Maar gezellig vind ik het echt niet. En soms mis ik dat wel, zeker wanneer ik in Gent of Antwerpen wandel, dan valt het op.
Ik weet niet hoe goed je Gent kent, maar je hoeft echt niet ver af te wijken van de commercieel-toeristische route om in dezelfde ellende terecht te komen.

Ooit staan wachten op de bus bij Sint-Jacobs? Een onaangenamer tochtgat vind je nergens. Het 'voorplein' van die schitterende middeleeuwse kerk is met voorsprong de lelijkste parking van het land, gevolgd door de Zandberg een eind verderop en héél centraal in het historisch en gezellige centrum.

Nog een onaangenaam tochtgat is de Belfortstraat en de aanpalende historische straten scoren al niet veel beter. Ik wist niet dat asfalt mits wat oplapwerk zoveel decennia kon meegaan.

De Kort Meer, evenwijdig met de Veldstraat, kan ook wat ongezelligheidsprijzen wegkapen.

De historische Hoogstraat nabij de beroemde Sint-Michielsbrug zet ook haar slechtste beentje voor en de eeuwenoude gevels daarlangs kunnen ook best een zandstraalbeurt gebruiken.

De gezelligste kades van het land (Korenlei en Graslei) worden verder ook nog geflankeerd door de deprimerende Drabstraat....

Over de Sint-Pietersnieuwstraat kan ik kort zijn: ondanks de mooie gebouwen blijft dit een straat waarvan je je afvraagt wanneer de jaren '60 eindelijk eens zullen eindigen.

Ik hoop dat ik nu niet heel Gent op mijn kop krijg, ik blijft het een fantastische stad vinden. Ik wil maar zeggen dat de gezelligste stad van het land ook verre van perfect is en ik het openbaar domein in en rond het historisch centrum stukken slechter vind dan in Brussel.

En ja, ik ken Brussel én Gent vrij goed.

(PS: mijn eigen Eeklo spant de kroon qua ongezelligheid, voilà! )

Last edited by Benonie; October 29th, 2010 at 02:47 PM.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old October 29th, 2010, 04:10 PM   #1412
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 96

Quote:
Ik weet niet hoe goed je Gent kent, maar je hoeft echt niet ver af te wijken van de commercieel-toeristische route om in dezelfde ellende terecht te komen.
Je kan van de Sint-Jacobskerk langs gezellige straten en pleinen tot aan de Vooruit wandelen, dat geldt toch al als 'aaneengesloten' gezellig gebied. Of vanuit de Reep door de smalle straatjes langs het Sint-Baafs en de Nederpolder de Onderbergen door tot aan het Gravensteen, dan heb je de keuze tussen het Patershol en het Prinsenhof waarin je in beide toch nog een halfuurtje kunt verdwalen.

Quote:
Ooit staan wachten op de bus bij Sint-Jacobs? Een onaangenamer tochtgat vind je nergens. Het 'voorplein' van die schitterende middeleeuwse kerk is met voorsprong de lelijkste parking van het land, gevolgd door de Zandberg een eind verderop en héél centraal in het historisch en gezellige centrum.
De as Sint-Anna Sint-Jacobs kan je niet echt gezellig noemen, maar het plein Bij -Sint Jacobs is toch heerlijk vertoeven tijdens een zomerdag in de schaduw van de Platanen. Er is veel slechte wil nodig om dit plein geen gezellig plein te noemen!
Dan vergeet je al gauw de Vlasmarkt dat er toch nog vrij sympathiek uitziet voor een tochtgat.
Weg van de klassieke paden heb je ook het Baudelo en de pitoreske Huidevetterskaai.

Quote:
Nog een onaangenaam tochtgat is de Belfortstraat en de aanpalende historische straten scoren al niet veel beter. Ik wist niet dat asfalt mits wat oplapwerk zoveel decennia kon meegaan.
De Belfortstraat is geen Middeleeuwse steeg maar veel steden zouden jarloers zijn op zo'n statige straat met mooie huizen dat eindigt op een Belfort en een prachtig stadhuis en het oudste hotel van België.
De aanpalende straten leiden je naar middeleeuwse steegjes. Richting Langemunt kan je leuke winkeltjes en horecazaken ontdekken en door de Nederpolders kom je in één van de pitoreskste hoekjes van Gent in de Biezekapelstraat.

Quote:
De Kort Meer, evenwijdig met de Veldstraat, kan ook wat ongezelligheidsprijzen wegkapen.
Meestal moet je daar dan ook niet zijn. Een ongezelligheidsprijs, da's toch nogal streng voor deze rustige relatief smalle straat, maar 't is waar een gezelligheidsprijs zal het nooit winnen!

Quote:
De gezelligste kades van het land (Korenlei en Graslei) worden verder ook nog geflankeerd door de deprimerende Drabstraat....
Wie de Drabstraat deprimerend vindt is misschien zelf gewoon gedeprimeerd!
Quote:
Over de Sint-Pietersnieuwstraat kan ik kort zijn: ondanks de mooie gebouwen blijft dit een straat waarvan je je afvraagt wanneer de jaren '60 eindelijk eens zullen eindigen.
Tja, Gent is een stad dat leeft en bruist. Dit is een straat waar nochtans wel het één en ander te zien is. Het begin is ronduit schitterend met de Vooruit waar je moeilijk op uitgekeken geraakt. Ook het nieuw uniefgebouw is best interessant om maar te zwijgen van dat Artdeco gebouw rechtover.
Verder naar het Sint-Pietersplein is er niets om naar huis te schrijven toch zal een geinteresseerde blik die klassieke gigantische herenhuizen zeker opmerken en een nieuwsgierige passant zou zijn oog kunnen vallen de 2 steegjes die richting Muikschelde.
Als je al niet teveel afgeleid bent door het schoon studentenvolk dat daar overvloedig aanwezig is.
Maar indien je toch niet van de Sint-Pietersnieuwstraat houd kan je nog steeds de afstand tussen de prachtige Sint-Pieters abdij en het centrum via de heel gezellige Muinkkaai overbruggen.

Quote:
Ik hoop dat ik nu niet heel Gent op mijn kop krijg, ik blijft het een fantastische stad vinden. Ik wil maar zeggen dat de gezelligste stad van het land ook verre van perfect is en ik het openbaar domein in en rond het historisch centrum stukken slechter vind dan in Brussel.
Gent is verre van perfect, integendeel, ik vind Gent persoonlijk steeds meer beperkend. Want buiten het centrum heb je weinig interessant (behalve naar de Stationswijk)
Maar dat 'gezellig' centrum is toch wel dé troef van Gent, en echt een zeer sterkt troef. Het is groot, afwisselend, net geen openluchtmuseum, druk maar toch niet hectisch.
Daarbuiten is het triest, geen mooie parken, geen mooie burgerlijke wijken en rond Gent helemaal geen natuur. Dáár scoort Brussel veel beter op. Brussel is ook niet te kloppen qua bruisende interessante grootstad met zoveel afwisseling.
Maar die gezelligheid waarover Le Penseur het heeft, dat doe je Gent moeilijk na!
snot no está en línea   Reply With Quote
Old October 29th, 2010, 05:41 PM   #1413
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2652

Tja, toch al een Gentenaar met lange tenen die blijkbaar niet echt begrepen heeft waarover ik het heb.

Ik zeg zelf dat ik Gent een fantastische stad vind, met inderdaad een schitterend historisch centrum. Maar net zoals in Brussel -want daar gaat het hiet over- hoef je daarbuiten niet ver te lopen om minder gezellige en ook wat vervallen straten tegen te komen.

We hadden het over gezelligheid, wel nu drie kwart van het gebied rond Sint-Jacobs is oer-ongezellig en het autoverkeer overheerst de volledige omgeving. Wie dat niet ziet is stekeblind. Alleen ten noorden van de kerk heb je een leuk plein met fijne terrasjes.

De Belfortstraat is inderdaad statig, en idd niet vervallen (beweer ik ook niet) maar absoluut niet gezellig. Dan nog liever de centrale lanen in Brussel.

Wie de Drabstraat instapt vanuit de Korenlei kan toch niet anders dan meewarig het hoofd schudden. Sinds jaar en dag is het enige wat je er tegenkomt een lelijke kaalslag. Gezellig!

De mooie bebouwing rond de Sint-Pietersnieuwstraat haalde ik zelf al aan, maar het is niet omdat het een studentenbuurt is, dat het openbaar domein er ook moet uitzien alsof WOII pas afgelopen is. Ik heb al genoeg studentenbuurten in buitenlandse steden bezocht om te weten dat die er piekfijn kunnen bijliggen.

Ik beweer evenmin dat de Korte Meer een must see is. Maar mag ik even aanhalen dat die ook in het historisch centrum ligt?
Net als enkele straatjes ten westen van de Reep die ik hier niet eens opsomde.

Dus nee, Brussel is niet perfect, maar sprookjesstad Gent heeft ook zijn vuile randjes. En daarvoor hoef je heus geen tram of bus naar de negentiende eeuwse gordel te nemen.

Je kunt in Brussel trouwens ook in een gezellig aaneengesloten stuk van de Hallepoort naar de Grote Markt wandelen.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old October 29th, 2010, 07:11 PM   #1414
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 96

Maar Penseur zei gewoon dat hij het centrum van Brussel niet 'gezellig' vind en dat je heel vlug buiten die paar gezellige kleine hotspots valt. Dat is juist het verschil met Gent, waar er wel een groot aaneengsloten 'gezellig' stadscentrum is.
Geef toe dat je opsomming nogal aan de haren getrokken is om toch maar te relativeren dat je in Gent ook snel in 'ellende' terecht komt, als de Belfortstraat, de Drabstraat en de Vlasmarkt al ellende zijn,...
Het zijn nu juist die punten waar Gent goed en Brussel slecht op scoort.

Last edited by snot; October 29th, 2010 at 11:49 PM.
snot no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2010, 02:34 AM   #1415
Bazar
Brussels sprout

brusselnieuws:
Quote:
Het Brusselgevoel op de boekenbeurs in Antwerpen
“Ik heb een heus archief aangelegd om het DNA van Brussel in de vingers te krijgen”, zegt de Limburgse schrijver Toni Coppers. Hij is een van de schrijvers op de 74ste Boekenbeurs van Antwerpen die Brussel een warm hart toedraagt.

Christian De Coninck, Luc Deflo en Toni Coppers. Allen dragen ze Brussel een warm hart toe in hun boeken. tvbrussel sprak met de drie auteurs op de 74ste Boekenbeurs in Antwerpen.

Zondag ging in boekenbeurs in Antwerpen opnieuw open. Onder de vele auteurs die er hun opwachting maken ook enkele schrijvers die hun hart aan de hoofdstad verloren hebben. Omdat ze er wonen of omdat ze het de ideale achtergrond voor hun romans vinden.

Toni Coppers werd onlangs met zijn nieuwste thriller De Geheime Tuin genomineerd voor de Diamanten Kogel, de prijs voor het spannendste boek van het jaar. Voor de schrijver uit Sint-Truiden vormt Brussel het ideale decor voor zijn verhalen. “In de beginjaren nam ik elke week de tram naar een wijk ergens in Brussel die ik niet kende. Ik had altijd een opnametoestel bij om de geluiden op te nemen, een notaboekje om de sfeer neer te schrijven en een digitale camera. Op die manier heb ik een heel archief van Brussel aangelegd en weet ik hoe de straten ruiken, welke geluiden je er hoort en welke mensen er wonen. Dat archief hielp mij om het DNA van ‘mijn’ stad in de vingers te krijgen.”

Ook Luc Deflos situeert zijn verhalen in Brussel. Enkele jaren geleden verhuisde de schrijver naar zijn geliefde hoofdstad. “Pitbull speelt zich af in Matonge omdat het mijn favoriete uitgangsbuurt is. De cafés waar de psychopaat uit het verhaal zit, zijn de cafés waar ik ook gezeten heb, de taferelen die ik beschrijf, heb ik min of meer zien gebeuren. Waarom zou ik een andere locatie kiezen?”

Brusselaar Christian De Coninck beschrijft het Brussel-gevoel onder de schrijvers als volgt: “Waar zou je anders over schrijven dan over Brussel? (lacht) Mijn vroegere korpschef zei ooit ‘Brussel is de hoofdstad van België, van Europa, van de wereld en van het universum’. Dat vat het goed samen.”
Old November 2nd, 2010, 02:38 PM   #1416
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Brussel doet alweer iets af van zijn imago in de Beenhouwersstraat! Waarom moeten daar in godsnaam winkels komen?
Je moet daar meer horeca aantrekken...

De centrale lanen hebben niet eens kwaliteitsvolle winkels, laat staan de handelszaken rond de Grote Markt.

Als ik aan Brussel denk is de Rue des Bouchers meteen ééntje die spontaan in me opkomt en dat is dan het smalle gangetje waar je op een avond door wandelt en waar je aangeklampt wordt door het personeel om iets te eten.
Dit is gezelligheid (als het niet bij elke zaak voorvalt uiteraard).

En verder ga ik wel akkoord met wat Le penseur zegt, en zeker nog anderen. Die centrale lanen moeten dringend aangepakt worden.
Het moeten echt kwaliteitsvolle shoppingparadijzen worden!

Er is zoveel die nog beter kan.
Maar ik ben wel positief over Belair en Entre les deux portes, qua gebouwen zijn dit vooruitstrevende projecten die zeker in het oog zullen springen!
3) Bruges, Belgium (view summary)
vank no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2010, 03:15 PM   #1417
Filou
City Geek

Filou's Avatar

Quote:
Originally Posted by vank View Post
Brussel doet alweer iets af van zijn imago in de Beenhouwersstraat! Waarom moeten daar in godsnaam winkels komen?
Je moet daar meer horeca aantrekken...!
Hoe kan je nu meer horeca aantrekken in een straat waar uitsluitend horeca is?

Quote:
De centrale lanen hebben niet eens kwaliteitsvolle winkels, laat staan de handelszaken rond de Grote Markt.
Daar vergis je je toch lelijk in hoor.

Quote:
Als ik aan Brussel denk is de Rue des Bouchers meteen ééntje die spontaan in me opkomt en dat is dan het smalle gangetje waar je op een avond door wandelt en waar je aangeklampt wordt door het personeel om iets te eten.
Dit is gezelligheid (als het niet bij elke zaak voorvalt uiteraard).
De beenhouwerstraat en omliggende zijn nu een echte toeristenval. Niet echt goeie reclame voor Brussel. Het is een goeie zaak dat de stad daar wat meer diversiteit wilt. Gezellig is niet het woord dat in me opkomt als ik aan de rues des bouchers denk.

Quote:
En verder ga ik wel akkoord met wat Le penseur zegt, en zeker nog anderen. Die centrale lanen moeten dringend aangepakt worden.
Het moeten echt kwaliteitsvolle shoppingparadijzen worden!
De centrale lanen zullen aangepakt worden zodra de ring langs het kanaal klaar is. Hopelijk duurt het nu niet te lang meer.
Old November 2nd, 2010, 03:44 PM   #1418
Bazar
Brussels sprout

Inderdaad is de huidige beenhouwerstraat een toeristenval geworden. Maar het heeft wel iets dat bezoekers zoals Vank zegt soms wel aantrekt. Daarbovenop is het sowieeso een zeer imagobepalende straat voor de bezoekers van Brussel. Daarom verdient het zeker wat aandacht. Horeca mag er zeker blijven. Maar de kwaliteit ervan dient naar omhoog te gaan én de illegale praktijken (klanten aanklampen edm) moeten uitgeroeid worden.

Daarnaast is het een goede zaak dat er aandacht gaat gaan naar de gevels en dat er getracht zal worden de leegstand aan te pakken.

En dan nog een opmerking betreffende de Beenhouwerstraat. Naast de smalle steeg met restaurants gaat die straat door aan de andere kant van de Koninginnegalerij. Aan dat deel van de straat kan ook nog veel gedaan worden. Momenteel is het daar echt triestig. Geen enkele noemenswaardige handel/winkel/restaurant. Dat is eigenlijk zeer vreemd gezien de (top)locatie. Daar zouden naar mijn mening een paar kwaliteitswinkels en restaurants zeer welkom zijn.
Old November 2nd, 2010, 03:49 PM   #1419
Filou
City Geek

Filou's Avatar

Ik denk dat bij de uitbreiding van de voetgangerszone de horeca een beetje meer gespreid kan worden. Op de grasmarkt kunnen nog wat café's en/of restaurants komen. Horeca is belangrijk om ook 's avonds leven te hebben in winkel/wandelstraten.
Ik zie in het toeristisch gebied ook graag wat moderne café's komen, genre "Nicolai", en niet alleen die oudbollige zaken die zich uitsluitend op toeristen richten.
Old November 2nd, 2010, 04:39 PM   #1420
Pat
Registered User

Likes (Received): 2

Quote:
Inderdaad is de huidige beenhouwerstraat een toeristenval geworden. Maar het heeft wel iets dat bezoekers zoals Vank zegt soms wel aantrekt. Daarbovenop is het sowieeso een zeer imagobepalende straat voor de bezoekers van Brussel. Daarom verdient het zeker wat aandacht. Horeca mag er zeker blijven. Maar de kwaliteit ervan dient naar omhoog te gaan én de illegale praktijken (klanten aanklampen edm) moeten uitgeroeid worden.
Idd. Op enkele uitzonderingen na, is de Beenhouwersstraat de facto één en hetzelfde 'Brupark'achtig restaurant waarin de toeristen worden afgezet.
Pat no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
brussel, bruxelles

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules