|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1321 |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 27
|
Of wat hier ook al eens genoemd is: de Rotte doortrekken.
Voor de Markthal ook interessant, geen gebouw dat het zicht op de Markthal ontrekt en terrassen langs de Hoogstraat in de zon met zicht op de Markthal. En als de gemeente daar niet aan wil, een mooi plein met kunst is ook een optie.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
#1322 |
|
Dirk
Likes (Received): 43
|
Nee, nog een plein kan mijn hart niet aan. Er zijn al veel teveel pleinen in Rotterdam, daar moeten we juist vanaf!
|
|
|
|
|
|
#1323 |
|
Registered User
Likes (Received): 204
|
Of een vrolijk hertenkampje
|
|
|
#1324 |
|
Registered User
Likes (Received): 95
|
Het is een uitstekende plek voor een urban farm gezien de ligging direct naast de markthal.
|
|
|
#1325 |
|
Like it Vertical
|
![]() Precies, een uit eigen stad boerderij met een houten luchtbrug erover, en een openluchtbioscoop ernaast. Het reclamescherm van de Markthal kunnen ze dan hergebruiken voor een eerbetoon aan de Rotterdammers en er is vast nog wel een hoekje over voor een stiltepuntje... |
|
|
|
|
|
#1326 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 62
|
Provast is ook geen makelaar hè... Die ontwikkelen maar zetten woningen voornamelijk via derden in de markt (zoals Vesteda bij Martkhal).
|
|
|
#1327 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
Hm, hier wordt du moment een nieuw stadsinitiatief geboren: Rotterdams eigen Madurodam, met al die idiote voorstellen die we de afgelopen maanden gezien hebben in het klein. En wellicht daar ook blunders als kleine Wijnhaeve, Blaakje 8, Museumparkgaragetje etc., etc. Lachu! Last edited by Higherandhigher05; March 20th, 2012 at 09:44 PM. Reason: stomme spelling van Wijhaeve fout gedaan |
|
|
|
|
|
|
#1328 |
|
Registered User
Likes (Received): 48
|
Ja, en dat kan niet als zij een deel van woningen in de Rotta Nova overnemen? Ik weet niet of daar juridische beperkingen aan zitten? Het lijkt er in ieder geval wel op dat Van Herk niet genoeg geld heeft. Als Provast aandeelhouder/woningbezitter van het project wordt kunnen die wel zorgen dat er meer vaart in komt lijkt me.
|
|
|
|
|
|
#1329 |
|
Registered User
Likes (Received): 95
|
En hier hebben we Humanitas (niet 1 van de 6, maar wel genoemd): http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/05/...ties-te-klein/
|
|
|
#1330 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Voor zover ik weet heeft van Herk wel geld (is ondermeer grootaandeelhouder (10%) van de BAM, heeft aandeel daarin net uitgebreid trouwens), maar van Herk steekt dat geld er allicht alleen in als er een gezond rendement op te maken is met een acceptabel risico. Als dat niet zo is steekt van Herk er geen geld in, en gelijk heeft hij....
|
|
|
|
|
|
#1331 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Ligt eraan hoever hun horizon reikt.
|
|
|
#1332 | ||
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 27
|
Quote:
Quote:
De projectontwikkelaar van Herk lukt het niet Rotta Nova van de grond te krijgen. De financier van Herk wil geen risico lopen en steekt er geen geld in. Bam is een financieel gezond bedrijf dus de belegger van Herk ziet daar een rendement uit komen. De aandeelhouder van Herk in de BAM Groep kan dit jaar weer dividend verwachten.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
||
|
|
|
|
|
#1333 |
|
Registered User
Likes (Received): 48
|
Blijft toch gek dat de verwachtingen zo laag zijn dan voor deze locatie. Ik zou juist een van de hoogste verwachtingen hebben hier. Populaire locatie lijkt me voor een heleboel mensen.
|
|
|
|
|
|
#1334 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Inderdaad. Allicht wordt binnen de groep gekeken wat en hoe er te optimaliseren is. Een deel van dat geld in (zeer) recent gestoken in het uitbreiden van het belang in BAM. Los van rendement, speelt daar ongetwijfeld ook een strategisch motief een rol.
De projectpoot (= altijd risicovol) staat natuurlijk los van de andere poten. Binnen de groep is er geld beschikbaar. Maar van Herk gaat dat geld alleen in RN steken als hij de verhouding rendement/risico acceptabel vindt, wat (nu) kennelijk nog niet zo is. Op verschillende manieren is die verhouding te beïnvloeden en dat is precies wat er nu gebeurt (bv d.m.v. Humanitas). Ook nog even afwachten is een goede strategie (vanuit bedrijf geredeneerd dan), later mogelijk een hogere opbrengst. Het feit dat van Herk het zich kan veroorloven om te wachten (en ondertussen nog steeds grondposities uitbreidt in Rotterdam btw) illustreert dat zij wel geld hebben, maar het hier nu (nog) niet in willen steken. Een luxe die menig ander (zelfstandige) projectontwikkelaar niet heeft. Eerst eens kijken tot +70-80% van de woningen in de Markthal verkocht zijn of meer zekerheid. Heel begrijpelijk trouwens. Last edited by Maaskant; April 8th, 2012 at 08:36 AM. |
|
|
|
|
|
#1335 | |
|
Registered User
Likes (Received): 31
|
Quote:
De gemeente zou voor dit soort gevallen best een (oplopende) taks kunnen verzinnen. Gekoppeld aan een minimum gebouwhoogte (zodat er niet snel een afbraak keet kan worden neergezet). En zo de ontwikkelaar dwingt de grondpositie te verhandelen (of te ontwikkelen). Maar goed, dit is toch al een beetje een bang en afwachtend gemeentebestuur. En de burger accepteert het, want het is crisis....toch? |
|
|
|
|
|
|
#1336 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ondertussen ligt het er zo bij.
|
|
|
|
|
|
#1337 |
|
The only way is up
Likes (Received): 596
|
Al zit dat gelukkig uit het zicht achter een hek. Hopelijk gaat men hier toch binnenkort (met iets) beginnen.
|
|
|
|
|
|
#1338 |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
Laten we het in godsnaam hopen, dit kan gewoon niet, al zo lange een braakliggend terrein en als deze beauty niet door zou gaan zal het een lange tijd denk ik ook niet gaan veranderen
|
|
|
#1339 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 549
|
Helaas kan ik geen bronvermelding geven, maar een betrouwbare bron vertelde mij dat er nog altijd getracht wordt dit project van de grond te krijgen.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
|
|
|
|
|
#1340 | |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Quote:
Ik heb toch wel een goed gevoel dat Rota Nova er komt.
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|