daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old June 9th, 2012, 10:10 AM   #1381
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 22

Inderdaad, de meest ongeschikte plek voor een 200+er. De Rotta Nova is daarentegen de perfecte opvulling voor deze locatie
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old June 9th, 2012, 10:18 AM   #1382
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 1

Dat jullie nog op dat soort onzin ingaan
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2012, 11:36 AM   #1383
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 598

iid.
Laat er trouwens alsjeblieft geen tijdelijke winkels komen. Die dingen zien er meestal niet uit.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2012, 11:46 AM   #1384
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^wat is er mis met het voorbeeld dat Dezz postte? Dat ziet er notabene beter uit dan het Merkelbach-Ellinggebouw of de Lijnbaan verderop!
Old June 9th, 2012, 02:13 PM   #1385
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 1

Aub geen prefab winkels, dat ziet er idd niet uit. Het beste alternatief is een fatsoenlijk plantsoen met hoogstens een kiosk.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2012, 02:15 PM   #1386
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Niet zoveel, maar ik neem niet aan dat het dit wordt.
Old June 10th, 2012, 12:03 PM   #1387
Matthias1000
Registered User

Matthias1000's Avatar

Likes (Received): 0

Jammer dat men er dan toch uiteindelijk een voorlopig parkje van maakt met winkeltjes, maar ik denk dat ze daarna moeilijk weg te krijgen zijn...
Matthias1000 no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 12:20 PM   #1388
Rotterdam Fascinates
Registered User

Rotterdam Fascinates's Avatar

Likes (Received): 6

Als ik ondernemer en potentieel huurder zou zijn zou ik op zijn minst een voorrangsrecht voor de commerciele eenheden in Rotta Nova eisen.
Verder heeft men er een handje van parkjes aan te leggen waar die niet horen (naast de open Binnenrotte, Coolsingel, Kruisplein, spoorzone luchtbrug). Drie dagen per week is er markt (tot oktober ook op zondag) dus ik zou op het braakliggende stuk marktkramen situeren. Als er ergens in Rotterdam geen behoefte aan is zijn het wel open ruimten die voor recreatieve gezellig (leeg-)heid door moeten gaan. Doet denken aan geforceerd stad maken, net als het Schouwburgplein.
Rotterdam Fascinates no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 12:55 PM   #1389
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 22

Daar heb je helemaal gelijk aan, en in feite is het ook 'geforceerd stad maken' want het is nooit de bedoeling geweest om hier een parkje te maken. Is ook nergens voor nodig met zoveel openbare ruimte en het grotekerkplein om de hoek. Een nood maatregel dus, zoals er helaas wel meer van zijn in Rotterdam.
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 01:29 PM   #1390
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 106

Quote:
Originally Posted by Matthias1000 View Post
Jammer dat men er dan toch uiteindelijk een voorlopig parkje van maakt met winkeltjes, maar ik denk dat ze daarna moeilijk weg te krijgen zijn...
Welnee, gewoon in de verhuurcontracten de passage opnemen dat het tijdelijke units zijn die er mogen staan totdat de herontwikkeling van dat plot echt gaat plaatsvinden.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 01:33 PM   #1391
Leodejaneiro
Registered User

Likes (Received): 5

En het is toch beter dan nog jarenlang daar zo'n braakliggend terrein?
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 03:29 PM   #1392
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Maar een lapmiddel.
Old June 10th, 2012, 03:55 PM   #1393
Leodejaneiro
Registered User

Likes (Received): 5

Klopt, maar dat wordt toch ook niet ontkend?
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2012, 02:11 PM   #1394
mokummer
met heimwee...

mokummer's Avatar

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Ik ben altijd huiverig voor tijdelijke invulling. Voor je het weet raakt men er aan gehecht en wil men het houden. Zo'n schreeuwerige kale vlakte houdt in ieder geval de aandacht vast dat er iets gebouwd moet worden.
Helemaal mee eens. Nu even door de zure appel heen bijten, en dan straks die sublieme Rotta Nova realiseren!!!!!
mokummer no está en línea   Reply With Quote
Old July 12th, 2012, 05:08 PM   #1395
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 27

De werfmanager Centrum schrijft in een brief van gisteren dat 16 juli 2012 de werkzaamheden voor een tijdelijke groene inrichting op het geplande terrein van Rotta Nova beginnen.

Verder schrijft de manager dat Van Herk Groep voortvarend werkt aan de realisatie van Rotta Nova. Het terrein wordt tijdelijk ingericht om de periode tot de start van de bouw te overbruggen. De gemeente houdt nu rekening met een periode van ongeveer een jaar.

Het bouwterrein wordt grotendeels ingericht met gazon en plantvakken en met zit- en speelgelegenheid ingericht. Op de hoek van de Binnenrotte en de Hoogstraat wordt een gedeelte van ongeveer 25 bij 25 meter bestraat met betonstraatstenen.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old July 12th, 2012, 05:14 PM   #1396
VictorJ
Registered User

VictorJ's Avatar

Likes (Received): 263

mooi, zijn ze rijkelijk laat mee, maar op zo een plek is het ook voor een jaar nog de moeite.
VictorJ no está en línea   Reply With Quote
Old July 12th, 2012, 05:22 PM   #1397
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

Uit het Markthal topic

Quote:
Originally Posted by Statendam View Post
Besproken tijdens Platform Laurenskwartier:

(...)

- Rotta Nova
Mw.......: met Van Herk is afgesproken dat hij het terrein glad maakt en de gemeente gaat het inzaaien en inrichten. Er wordt nog steeds gewerkt aan een nieuw programma en hopelijk is vóór eind juli 2012 duidelijk of dit al of niet doorgaat. Mw...... heeft vragen van een bewoner gekregen waarom over de bouwschutting met historische informatie, voor de tweede keer reclame is aangebracht. Mw......: iemand heeft hiervoor een vergunning bij de gemeente aangevraagd maar vergat de eigenaar. Tot twee maal toe heeft hij het aangebracht en het ook weer weg moeten halen.
Betekend een nieuw programma een nieuw ontwerp of een andere invulling van het ontwerp?
Old July 12th, 2012, 05:51 PM   #1398
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^denk dat niemand daar het antwoord op weet. Maar de kans dat het huidige ontwerp nog van de grond komt lijkt me lang geleden al nihil geworden.
Old July 12th, 2012, 10:56 PM   #1399
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Hoop alleen maar dat de ambitie niet te ver is terug geschroefd. Vergelijken met het oude ontwerp zullen we het toch wel.
Old July 13th, 2012, 08:15 AM   #1400
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by Nexxd View Post
^denk dat niemand daar het antwoord op weet. Maar de kans dat het huidige ontwerp nog van de grond komt lijkt me lang geleden al nihil geworden.
Laat ik mezelf maar voor de gek houden en denken dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. In elk geval weten we zeer waarschijnlijk binnen 2 weken meer.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules