daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 20th, 2008, 03:36 PM   #201
Des
Traveller

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
Da's niet helemaal waar. Wat je vaak ziet bij trajectcontroles is dat mensen 70/75 gaan rijden en dat voelt op een snelweg ontzettend traag waardoor mensen erg dicht op elkaar op de rechterrijstrook gaan rijden. Gevolg: mensen kunnen nauwelijks hiaten vinden om in te voegen.
Ja, heel irritant is dat. Ook mensen die op de linker rijstrook rijden zo'n matrixbord 80 zien en dan boven op de rem gaan staan terwijl er iemand achter hun rijdt en er ruimte is om eerst naar rechts te gaan en dan af te remmen. Ook weten veel mensen niet dat de trajectcontroles vaak pas na het 2e of zelfs 3e portaal met matrixborden begint (bijv. op de A13 en A20 bij Rotterdam).

Sponsored Links

Old November 20th, 2008, 07:20 PM   #202
junky
Registered User

Likes (Received): 0

Daar waar de traject controle begint, beginnen ook vaak de problemen.

Eerst de mensen die niet weten dat pas bij het 2de of 3de portaal de traject controle begint en bij het zien van het bord op de rem gaan naar de 75km/h en dan naar rechts gaan.

Dan de mensen die wel weten bij welk portaal de traject controle begint en zodra hun voorganger naar rechts gegaan is nog even gas geven naar de 100km/h. Om vervolgens hun te duur om zelf te betalen lease auto van 100km/h naar 75km/h afremmen terwel ze al onder het portaal van het begin van de traject controle rijden.

En als laatste dan iemand die niet door heeft dat er traject controle is of niet weet wat de traject controle is (Toerist.) Die dan net met 100km/h is ingehaald door de lease auto van hiervoor. om vervolgens nog even in zijn rechterbuiten spiegel te kijken of er niet nog een auto met die snelheid aankomt. Richting naar links aangeeft en naar links gaat om daar in de fel rode remverlichting van de hierboven genoemde auto te kijken.

Maar er is goed nieuws steeds meer auto hebben ICC en dan nog Lane assist nog even en we hoeven zelf niks meer te doen http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligent_Cruise_Control
junky no está en línea   Reply With Quote
Old November 20th, 2008, 10:35 PM   #203
kna
Registered User

kna's Avatar

Likes (Received): 11

Ik ben dol op de traject controle trajecten: je kan er lekker iedereen inhalen. Altijd ben ik de snelste (en nooit heb ik een bon).
Waar 80 de grens is kan je 90 op de teller rijden, waar 120 de grens is minstens 130. En gassen natuurlijk als je net onder de juiste portaal vandaan komt. Regel is: je kan ongeveer 6% boven de tomtom snelheid rijden.
Old November 21st, 2008, 01:50 AM   #204
Des
Traveller

Quote:
Originally Posted by kna View Post
Ik ben dol op de traject controle trajecten: je kan er lekker iedereen inhalen. Altijd ben ik de snelste (en nooit heb ik een bon).
Waar 80 de grens is kan je 90 op de teller rijden, waar 120 de grens is minstens 130. En gassen natuurlijk als je net onder de juiste portaal vandaan komt. Regel is: je kan ongeveer 6% boven de tomtom snelheid rijden.
Die trajectcontrole op de A4 is nog wel te doen met een vmax van 120, maar die 80km/h stukken zijn echt hell. Iedereen blijft op de linkerbaan hangen met 70 - 75 km/h en zelfs buiten de spits is het rond Amsterdam, Rotterdam en Utrecht vaak zo druk dat er niks ander opzit dan er rustig achter blijven sukkelen.

Quote:
Originally Posted by junky
Dan de mensen die wel weten bij welk portaal de traject controle begint en zodra hun voorganger naar rechts gegaan is nog even gas geven naar de 100km/h. Om vervolgens hun te duur om zelf te betalen lease auto van 100km/h naar 75km/h afremmen terwel ze al onder het portaal van het begin van de traject controle rijden.

En als laatste dan iemand die niet door heeft dat er traject controle is of niet weet wat de traject controle is (Toerist.) Die dan net met 100km/h is ingehaald door de lease auto van hiervoor. om vervolgens nog even in zijn rechterbuiten spiegel te kijken of er niet nog een auto met die snelheid aankomt. Richting naar links aangeeft en naar links gaat om daar in de fel rode remverlichting van de hierboven genoemde auto te kijken.
Ik had laatst haast op weg naar Arnhem en gaf in de bocht van de A2 naar de A12 even wat gas om hem uit te laten rollen de trajectcontrole in, daarbij haalde ik een duitser in die direct aanhaakte maar toen ik gas los liet en keurig met 100 km/h door de traject controle ging vloog hij mij direct voorbij en verdween hij volgas aan de horizon Dat zal hem een leuke prent opgeleverd hebben
Old November 21st, 2008, 08:30 AM   #205
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 446

Quote:
Als je überhaupt al je tomtom snelheid aan houdt haal je iedereen al in op bijna alle snelwegtrajecten. Er zijn massa's mensen die amper 110 rijden op de snelweg, trajectcontrole of niet. Maargoed, die kan je nog inhalen. Met een tomtom op een provinciale weg zit je je echt op te vreten van al die lui die amper 70 rijden.

my clinched highways • highway pictures @ Flickr and Youtube
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2008, 09:06 AM   #206
Druppel
Registered User

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by Des View Post
Die trajectcontrole op de A4 is nog wel te doen met een vmax van 120, maar die 80km/h stukken zijn echt hell. Iedereen blijft op de linkerbaan hangen met 70 - 75 km/h en zelfs buiten de spits is het rond Amsterdam, Rotterdam en Utrecht vaak zo druk dat er niks ander opzit dan er rustig achter blijven sukkelen.

Ik had laatst haast op weg naar Arnhem en gaf in de bocht van de A2 naar de A12 even wat gas om hem uit te laten rollen de trajectcontrole in, daarbij haalde ik een duitser in die direct aanhaakte maar toen ik gas los liet en keurig met 100 km/h door de traject controle ging vloog hij mij direct voorbij en verdween hij volgas aan de horizon Dat zal hem een leuke prent opgeleverd hebben
Het 100 stuk op de a12 (midden-banen) hebben toch geen traject controle?
Druppel no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2008, 09:14 AM   #207
kna
Registered User

kna's Avatar

Likes (Received): 11

Quote:
Originally Posted by Druppel View Post
Het 100 stuk op de a12 (midden-banen) hebben toch geen traject controle?
Zeker wel!
Verwacht je nou een bon?
Old November 21st, 2008, 09:36 AM   #208
Druppel
Registered User

Quote:
Zeker wel!
Verwacht je nou een bon?
Dan heb ik tot nu toe geluk gehad Gelukkig kan je altijd wel wat harder!
Old November 21st, 2008, 01:51 PM   #209
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 10

[vrijdagmiddagstatus aan] Of gewoon dit: 120 | 110 | 100 | 90 | 80

Rechts 80 voor het vrachtverkeer, en hoe sneller je wilt, des te meer je naar links gaat. Dat lijkt mij wel grappig en als je op een via Duck-t staat en kijkt naar het verkeer dan ziet het er zo grappig uit dat de ene baan sneller gaat dan de andere baan. En het is ook leuk voor de variatie: niet steeds dezelfde snelheid. En wat ook leuk is: je krijgt dan rijstroken voor vrachtwagens, bussen, kleine auto'tjes (die max. 100 of 110 kunnen) en gewone auto's. Maar als je gewoon een BMW of Mercedes hebt en je wilt een keertje 90 of 100 rijden dan mag dat ook, maar dan moet je op die ene baan rijden waar dat mag.
En ook wel grappig is, bijvoorbeeld dat als het heel druk is, dat je dan niet de snelheden doet zoals hier boven, maar bijvoorbeeld: 100 | 97 | 91 | 87 |80 , zodat het verkeer toch wat meer dezelfde snelheid heeft maar toch ook weer niet. Dus dat moeten we maar even tegen Eur Links zeggen want die is de baas over de wegen. [vrijdagmiddagstatus uit]
njoy no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2008, 01:59 PM   #210
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Je verwacht het niet, maar dat systeem hebben ze op Iraakse snelwegen.

Old November 21st, 2008, 02:04 PM   #211
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Lijkt me niet eens zo slecht, zo'n systeem, behalve dan als iedereen links wil gaan rijden.
Old November 21st, 2008, 02:05 PM   #212
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Is trouwens ook de enigste maximumsnelheden die weergegeven staan boven de 130 km/h voor zover ik weet.

Old November 21st, 2008, 02:19 PM   #213
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Zijn dat nou tankblokkades en landmijnen? Of wat?!
Old November 21st, 2008, 02:35 PM   #214
Des
Traveller

Quote:
Originally Posted by Capzilla View Post
Lijkt op landmijnen.

Dat systeem van variabele snelheden per baan gaat niet werken, want vaak wil het gros van de automobilisten de maximale toegestane snelheid aanhouden, dus dan krijg je een propvolle linkerbaan en een zooitje op de banen ernaast.

120 | 120 | 120 | 100 | 100
of
100 | 100 | 100 | 80 | 80

lijkt me een stuk beter. Van mij mogen ze ook een linkerbaan aanleggen met vmax 150 en minimum snelheid 120, dan blijven al die Prius rijders er tenminste vandaan.

Offtopic:

Nog wat Iraakse snelweg plaatjes:

Niet op alle borden staat de snelheid aangegeven:
http://lh3.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...D-04-12050.jpg
http://lh4.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...D-04-11426.jpg
http://lh6.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...EDOM+(154).jpg
Lekker lopen op de linkerbaan:
http://www.state.gov/cms_images/2005...voters_600.jpg
Je zal het maar tegenkomen:
http://lh3.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...9w1Hgl4/49.jpg
http://lh6.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...EPVQxiA/55.jpg
De snelweg zelf ziet er best wel nieuw en modern uit:
http://lh3.ggpht.com/_L1AQitLIbd4/Ry...T-92-09337.jpg
Ik wist niet dat ze in Iraq links reden of is dit een nogal disfunctional klaverblad?
http://farm3.static.flickr.com/2227/...0acbf02be0.jpg
Hmmm....:
http://farm3.static.flickr.com/2268/...12d5e405ec.jpg

De infrastructuur zelf ziet er nog best goed uit, zijn deze snelwegen aangelegd tijdens het Saddam regime of pas na 2003?

Toen ik naar Dubai vloog een paar weken terug zag ik s'nachts vlak voordat het vliegtuig boven de perzische golf vloog allemaal lichtflitsen aan de horizon, er was geen bewolking dus het leek me stug dat het bliksem was maar worden er nog steeds dagelijks bombardementen uitgevoerd in Iraq?

Last edited by Des; November 21st, 2008 at 02:47 PM.
Des no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2008, 02:35 PM   #215
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 43

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post

Is trouwens ook de enigste maximumsnelheden die weergegeven staan boven de 130 km/h voor zover ik weet.
Is er niet een stuk snelweg in Oostenrijk waar je inmiddels 160 mag? Ik kan me namelijk iets herinneren van een dergelijke proef.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz está en línea ahora   Reply With Quote
Old November 21st, 2008, 02:41 PM   #216
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Quote:
Von 2. Mai – 30. Juni 2006 war auf der Tauern Autobahn zwischen Spittal an der Drau und Paternion eine Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h erlaubt. Diese wurde per Section Control überwacht. 160 km/h wurde nur am Tag von 5:00 bis 22:00 Uhr bei optimalen Bedingungen freigegeben.
Ik denk dat dat alleen elektronisch werd aangegeven. (Section Control = trajectcontrole)

Old November 21st, 2008, 02:41 PM   #217
Druppel
Registered User

Quote:
Originally Posted by Capzilla View Post
Tis in iedergeval zeker dat je stopt
Old November 26th, 2008, 09:21 AM   #218
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar een poging:

BREAKING NEWS:

Akkoord over rondweg rond Eindhoven

EINDHOVEN - Eindhoven krijgt een volledige weg om de stad heen. Minister Eurlings noemt de komst van de ruit rond Eindhoven een nationaal speerpunt.

De verkenning, waarin nut en noodzaak uitgebreid zijn beschreven, is vastgesteld, meldt de NOS.

Op dit moment ontstaan er dagelijks veel files omdat al het verkeer van en naar Limburg langs één kant van de stad moet. In de plannen wordt de situatie ten oosten van Eindhoven aangepakt.

Ook het openbaar vervoer in de regio Eindhoven-Helmond wordt opgewaardeerd. Hoeveel geld minister Eurlings beschikbaar stelt voor de plannen is nog niet bekend..

Bron: de Telegraaf
Old November 27th, 2008, 01:03 AM   #219
Des
Traveller

Daar zijn ze in Nuenen en Geldrop vast niet blij mee, maar voor de bereikbaarheid van Zuid-Nederland is het weer een stapje vooruit.

Eurlings is op dreef, eindelijk een keer geen woorden maar daden.
Old November 27th, 2008, 01:57 AM   #220
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Helmond zal echter wel weer blij zijn. Als dan ook de N279 richting Den Bosch ook nog eens wordt aangepakt, krijgt het verkeer ook in die regio eindelijk eens kwalitatief normale verbindingen.

Voor Eindhoven-Oost is dit ook goed nieuws. Het bochtige stoplichtencircuit dat vanuit Helmond/Weert tot aan de A58 door de stad moet worden gevolgd, is natuurlijk ook niet meer van deze tijd!
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules