|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#221 | |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 10
|
Quote:
Maar goed, nu vraag ik me dus af: waarom eerst de bestaande (westelijke en zuidelijke) ringweg grondig aanpakken, en pas daarna besluiten de nieuwe noordelijke en oostelijke ringweg aan te leggen? Het vele verkeer vanuit Rotterdam/Tilburg en Den Bosch richting Venlo/Ruhrgebied hoeft straks niet meer via westelijke en zuidelijke ringweg, maar kan Eindhoven straks (nou ja, straks...) noordelijk en oostelijk passeren. Daardoor kan het op de westelijke en zuidelijke ringweg rustiger worden. Is met deze ontwikkeling rekening gehouden toen de plannen voor huidige de verbreding van de A2/A67 zijn gemaakt? Of kan je straks zeggen dat door de nieuw aan te leggen noordelijke en oostelijke ringweg op dit moment een overcapaciteit wordt gecreeerd op de zuidelijke en westelijke ringweg? UPDATE: ik ben iets te vroeg met m'n mening. Ik lees op http://www.ed.nl/verkeer/4109533/Rui...taalpakket.ece dat de 'ruit' geen (auto)snelweg wordt. Weliswaar wordt de weg uitgevoerd met dubbele rijbanen, maar niet als autosnelweg. Al is een 'upgrade' later wel mogelijk. Ook de N270 van Helmond naar Den Bosch zal worden voorzien van dubbele rijbanen. De A270 van Helmond naar Eindhoven wordt gedegradeerd, en zal geen autosnelweg meer zijn. De maximum snelheid zal van 120 naar 80 km/u gaan. Last edited by njoy; November 27th, 2008 at 11:22 AM. |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Rick Bakker
Likes (Received): 6
|
De 2x4 rijstroken tussen Everdingen en Deil gaan er definitief komen
![]() Quote:
Last edited by CborG; December 2nd, 2008 at 02:58 AM. |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Road user
Likes (Received): 443
|
Excellent
Is ook wel nodig daar. Nu nog het aansluitende stuk tot KP Oudenrijn.
|
|
|
#224 |
|
Registered User
Likes (Received): 13
|
Eindelijk wordt is verder gekeken dan de huidige situatie..
alleen wordt Deil-Maas nu geen bottleneck?? het gaat naar 2*3 maar is dat voldoende?? |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Error
Likes (Received): 0
|
Er zal wel een hoop verkeer naar de A15 gaan toch?
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Registered User
|
is ook zo.. maar gaat nog een hele boel door
Alles naar het zuiden gaat over de A2 en dat is aardig wat:P |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Road user
|
Cijfers 2006:
Geldermalsen - KP Deil 102.000 KP Deil - Waardenburg 105.000 102.000 op 2x2 rijstroken is idioot veel. Volgens mij kan de Waalbrug bij Zaltbommel ook niet meer verkeer verwerken dan de 2x3 rijstroken die er nu liggen. Daar rijden nu 114.000 voertuigen per etmaal. Ter vergelijking: Op de A20 bij Rotterdam-Centrum rijden 180.000 voertuigen op 2x3. Niet dat dat goed doorstroomt, maar op de 2x3 bij Zaltbommel is er in principe nog wel wat ruimte.
|
|
|
#228 |
|
Rick Bakker
|
Er was toch sprake van een 2de Waalbrug in de verre toekomst? Op de huidige brug is uitbreiding namelijk onmogelijk; er zijn niet eens vluchtstroken!En die 2x2 bij geldermalsen is eigenlijk een verkapte 2x3, de invoegstrook en uitvoegstrook van het knooppunt en de aansluiting zijn aan elkaar verbonden tot één lang weefvak. |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Registered User
|
Quote:
Dat laatste klopt niet helemaal.. Als je goed kijkt zie je dat er nog genoeg ruimte naast de weefstrook zit.. de huidige situatie is zo totdat de brug bij de afslag culemborg vernieuwd is.. Een 2e maasbrug lijkt mij echter handiger, die brug is nu nog 2*2.. en kan niet uitgebreid worden.. weet iemand hier wat er gaat gebeuren?? |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Rick Bakker
|
?? Ik volg je niet helemaal, volgens mij gooi je van alles door elkaar..
Chris had het over een intensiteit van 102.000mvt tussen Geldermalsen en KP Deil en vond het veel voor een 2x2 wegvak. Op dat stuk weg liggen er echter naast de doorgaande 2x2 nog 2 weefstroken, zie hier, zodoende kan dat wegvak dus meer verkeer verwerken. Waar je die wijsheid over ruimte naast weefstroken en bruggen bij Culemborg vandaan haalt is me een raadsel.. De Maasbrug kan trouwens wel uitgebreid worden en dat is ook de bedoeling; De vluchtstroken op de brug worden dan opgeofferd voor de extra rijstroken. Het ontbreken van vluchtroken op de waalbrug bij Zaltbommel is een bewuste keuze geweest omdat er altijd al rekening mee is gehouden dat de A2 ook hier verbreed zou moeten worden, zij het op de lange termijn. Op de plek van de oude Waalbrug komt ooit een nieuwe brug en zal plaats bieden voor de oostbaan, vluchtstroken én ruimte voor eventuele extra rijstroken. De huidige brug zal dan uitsluitend gebruikt worden voor de westbaan. Zo deden ze het ook bij Vianen en zo zullen ze het waarschijnlijk ook doen bij de Maasbrug. |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Traveller
Likes (Received): 2
|
Quote:
Btw. Go Eurlings, Go!
Car News Last edited by Des; December 3rd, 2008 at 02:18 AM. |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Rick Bakker
|
Als de wegvakken aan de noord- en zuidkant er ieder 2 rijstroken per rijrichting bij krijgen lijkt het me wel verstandig om het tussenliggende gedeelte ook te verbreden
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Road user
|
Quote:
Overigens, bij 2x2 moet je tussen 70.000 en 80.000 en een verdere verwachte groei al aan 2x3 gaan denken. Vanaf 130.000 en meer is het wijs uit te breiden naar 2x4. De geprojecteerde 2x4 rijstroken tussen Deil en Everdingen is dus goed toekomstvast. Meer dan 2x4 rijstroken is in mijn ogen onwenselijk over lange trajecten. Het rijgedrag zorgt dan voor te weinig extra capaciteit per extra rijstrook, oftewel het rendement van extra rijstroken wordt dan steeds lager. Bovendien kan je met 2x5 beter aan parallelstructuren gaan denken.
|
|
|
|
#234 |
|
Registered User
|
oww sorry ik haalde ff de plaats door de war.. daar is het inderdaad een heeel lang stuk 2+weefstrook en dat maar aan een kant
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Road user
|
Weefstroken hebben alleen zin als capaciteitsvergroting wanneer er belangrijke afslagen zijn.
In mijn regio denk ik dan aan de A28 Hattemerbroek - Zwolle-Zuid of A35 Azelo - Buren.
|
|
|
#236 |
|
Registered User
|
hmm maar ik denk ook dat het bij Deil een tussenoplossing is.. om het verkeer zo veel mogelijk vast te splitsen,..
Wat me trouwens wel opgevallen is dat er overal Mini-(berm)matrix borden verschijnen.. je weet wel die borden op een paal die een heel wegennetwerk aangeven.. Ik zag ze ineens bij voor Hintham op de A59.. en ook bij Oss vanuit nijmegen voor Paalgraven.. (staat er denk ik om tijdens drukte duidelijk te maken dat je vanaf oss via DB en via uden naar eindhoven kan.. wel beter dat ze die voorzieningen treffen |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Road user
|
Bedoel je een GRIP? (Grafisch Route Informatie Paneel)
|
|
|
#238 |
|
Registered User
|
ja ik was ff de naam kwijt Grip/drip.. drup
|
|
|