|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 | |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 497
|
Quote:
Viel mij juist op dat je 'm helemaal niet ziet als je over de zuidkade van de Kaap richting de kop loopt. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
der Niederländer
Likes (Received): 0
|
Ben er zaterdag even wezen kijken en het viel bij ook behoorlijk tegen dat je het schip pas ziet liggen als je al halverwege Katendrecht bent (om over de inspiratieloze omgeving nog maar te zwijgen... en ja, ik weet dat die nog in ontwikkeling is). Wat mij betreft zijn de enige 2 opties de Rijnhaven (noord-, oost- of zuidzijde maakt me niet uit) of de Parkkade.
|
|
|
#123 |
|
Highrise Runner
Likes (Received): 4
|
Wat een negativisme! Het SS Rotterdam ligt er schitterend bij! Dit wordt mijn nieuwe 'stamcafé' en Jan, reken maar op je Wiskey of een Bier! Mijn eerste ingeving was, het hart van Rotterdam is terug - zeker, weliswaar in andere vorm, maar de uitstraling van dit mooie schip is overweldigend. De investering zal zeker de buurt opkrikken, waarbij ik hoop dat er een echt veilig fietspad (met name voor kinderen) wordt aangelegd, zodat je als stadsbewoner(s) goed kunt aankomen. De discussie omtrent voor-en achterkant boeit me ook niet zo, waar het om gaat is dat die er staat! Wel hadden ze wat eerder de infrastructuur kunnen opleveren. Maar ja, dat zijn details.
Het hart is terug! Over die oorlogschepen, die nodigen we gewoon weer uit tijdens de wereldhavendagen. Kunnen ze een mooi cordon om de ss Rotterdam leggen, en een welkomstsalvo afvuren, mede voor de komende (super) hoogbouw
|
|
|
#124 |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 27
|
![]() [QUOTE=Jan;23858114]Ah dat lulverhaal weer... Zag die schuit gisteren voor het eerst liggen, inderdaad met z'n reet naar de stad en kansloos onfotogeniek. Tot zover de nostalgie.QUOTE] Twee keer negatief is weer positief kansloos + on = fotogeniek! |
|
|
|
|
|
#125 |
|
High there, what's up!
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Highrise Runner
|
Tja het is natuurlijk een geschiedenis van vallen en opstaan, geldverlies etc. Maar op nationale schaal speelt zich dat veelvuldig af, en het leuke van dit project is dat het majesteuze schip er nu echt ligt, als een waar cadeau (voor wie er van genieten wil)! De boot ligt er nu, niets verandert dat meer, en vanaf het zwembad heb je een mooie kijk op de haven
![]() Nu nog dat mooie fietspad vanaf de Kop van Zuid en hop, klaar zijn we! ; leuke locatie ook voor een volgende SScr. (nieuwsjaars?) borrel!
|
|
|
#127 |
|
Dispenser of Wisdom
Likes (Received): 52
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Like it Vertical
|
Ik moet zeggen dat ik helemaal geen drang voel om naar dat schip te gaan. Voor een SSC borrel vind ik het ook behoorlijk afgelegen, zeker voor de mensen die niet met de auto of de fiets komen...
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Registered User
|
Een wandeling rond Katendrecht is zeer de moeite waard! Je hebt daar een van de mooiste uitzichtpunten op de skyline van Rotterdam. Zeker als er een brug komt vanaf de Wilhelminapier. En de ligplaats van het schip is prachtig!
|
|
|
#130 |
|
High there, what's up!
|
![]()
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Registered User
Likes (Received): 106
|
De SS Rotterdam ligt er daar toch best mooi bij. Zeker als het schip helemaal af is, en de sloepen weer gemonteerd zijn. En natuurlijk ook mooi als de nieuwe bebouwing op Katendrecht steeds verder in haar richting op gaat rukken!
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Registered User
|
hoelang blijft die daar liggen?
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
der Niederländer
|
Vooralsnog 15 jaar.
|
|
|
#134 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Zie ik nou goed dat er op die laatste foto aan de overkant een enorme containerkraan wordt opgebouwd? Het ziet er tof uit, ik dacht dat die dingen tegenwoordig allemaal uit China werden gehaald.
![]() Het schip ligt er inderdaad mooi bij!
|
|
|
#135 |
|
Registered User
Likes (Received): 106
|
Off topic: Voormalig Nelcon kraanbouw (nu Kalmar, onderdeel van een Fins concern als ik het goed heb) bouwt nog steeds, of assembleert nog steeds containerkranen op haar vestiging aan de Doklaan. Alhoewel de meeste nu in China gebouwd worden en met grote transportschepen naar Europa worden gevaren.Ik dacht de nieuwe Euromax terminal van de ECT ook kranen uit China heeft, en geen kranen uit Rotterdam! Kan iemand dat bevestigen?
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Helder
|
Op dat gestrande Chinese vrachtschip in februari stond er tenminste één voor de Euromax terminal.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
William
|
Dat gestrande schip, de Zhen Hua 10, had 1 grote en 1 kleinere kraan voor Euromax en 2 postpanamax (Xtra large) kranen voor APM (Maersk) bij de Delta Terminal; en ook nog 2 of 3 kranen voor andere Europese havens (een voor Bremen, een voor ?).
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Ik snap nu tenminste waarom men voor deze positite van de boot heeft gekozen en nu kan ik die begrijpen ook. Dank voor die informatie!
|
|
|
#139 |
|
Registered User
|
Laatst een keer de Spido genomen, en best het is best een leuke toer (alleen de info vond ik wat karig en teveel op getallen etc) Ook loopt de tekst lang niet altijd 'synchroon' Als bonus ook langs de SS Rotterdam gevaren maar hij ligt er niet mooi bij. Beter had de boeg naar de Maas kunnen liggen dan de huidige omgekeerde positie.
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Highrise Runner
|
Ik kom net terug van een fietstocht met mijn kleintje (terzijde: wat zou een veilig fietspad toch een verademing zijn!), en begrijp eigenlijk zeer goed waarom de SS Rotterdam, parel als ze is, met de achterkant naar de Maas ligt. Het vooraanzicht is de publiekskant! Eenvoudiger is het niet. Mooi te zien hoezeer de reakties steeds enthoursiaster worden, nu ze er eenmaal ligt.
Nu vanavond nog maar even naar Hotel NY, maar straks naar mijn jacht met mijn donkere parel!
|
![]() |
| Tags |
| katendrecht, u/c |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|