daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 29th, 2008, 05:30 PM   #1
Rotter Dame
BANNED

Likes (Received): 0

Koninginnedag

De enige keer in mijn leven dat ik toeristen heb aangeraden om vooral niet naar Rotterdam te gaan (meestal ben ik een levende reclamespot) was toen ze me vroegen waar ze het beste Koninginnedag in Nederland konden vieren. Rotterdam kent geen goede Koninginnedag traditie zoals het hoort: een ludiek, spontaan gezellig volksfestijn. We zijn wel goed in rellen en regels om rellen te voorkomen: hekken, politiecontrole, verbod op bier drinken in het openbaar etc...

Wat gaan jullie doen? Blijven jullie in Rotterdam? Welke feestjes? Festival op de Blaak?

En als het afgelopen is: hoe vonden jullie het dit jaar aangepakt in de stad? Vorig jaar heeft de gemeenteraad (was het pvda?) geklaagd over het strenge beleid, is daar nu naar geluisterd?

Ikzelf ben koppig en probeer er toch wat van te maken hier. Iemand moet het proberen. Vorig jaar heb ik gemerkt dat zelf op de vrijmarkt staan tot nog toe de leukste Rotterdamse Koninginnedagervaring is. En 's avonds de winst op drinken natuurlijk.
Rotter Dame no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 29th, 2008, 08:04 PM   #2
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1526

Ik ging traditiegetrouw altijd naar antwerpen op koninginnedag, shoppen bij mijn zus. Maar die is nu op vakantie dus dat zit er niet in. Ben dus in Rotterdam, misschien ga ik ff in de stad kijken. Van mij mogen ze dat hele koningshuis gisteren opheffen dus ik heb er weinig mee, ik vier liever bevrijdingsdag.
Old April 29th, 2008, 08:07 PM   #3
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 245

Ik ga uiteraard naar Amsterdam. Daar vermaak ik me ieder jaar weer uitstekend met koninginnedag
Dezz está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 29th, 2008, 08:24 PM   #4
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Tja,........
Dan ga ik toch weer terugvallen op het volgende argument, hetgeen wellicht ge´nterpreteerd kan worden alszijnde 'Second City Syndrome'.....
Maar ik denk dat het Koningshuis en Koninginnedag vooral een amsterdamse aangelegenheid is. Zeker omdat het daar al zo spectaculair gevierd wordt, valt dat hier moeilijk te overtreffen, waardoor we hier weinig zin hebben om er nog meer moeite voor te doen. Ik denk ook dat wij hier in Rotterdam het wel best vinden.

Zo af en toe knippen ze met een lintje een nieuwe spoorlijn, brug of stadion open.
Wordt er een schip naar hun vernoemd of mogen ze d'r eentje dopen.
Als er eentje van hun doodgaat, dan mogen ze ons stadion gebruiken voor de militaire parade.
Er is zelfs een pier naar ze vernoemd en ook nog 'ns een kade.

Kortom, de Ŕcht belangrijke en spectaculaire zaken, daar hebben ze ons voor nodig (en wij hun).
Dat 020 al sinds jaar en dag alle aandacht opeist, is wellicht misplaatste jaloezie omdat dat traditiegetrouw altijd al zo geweest is.
Maar ik heb wel het idee dat we in Rotterdam zoiets hebben van; 'Laat ze maar.... Wij weten wel beter'.
De 'Geen woorden, maar daden-mentaliteit', zal'k maar zeggen.
Old April 29th, 2008, 08:32 PM   #5
Skyscrapercitizen
TIMBY

Wat is er zo leuk aan een veel te vol Amsterdam vol blowende en zuipende mensen vraag ik me altijd af. Maar goed ik heb dan ook helemaal niks met dat gezellig doen, dit soort massafeesten is gewoon niks voor mij, daarom ging ik ook altijd naar Antwerpen daar merk je niks van die onzin.
Old April 29th, 2008, 08:44 PM   #6
Niyyu
Registered User

ik snap nooit waarom koningedag/nacht zo vet gevonden wordt, je kan toch altijd uit gaan. Net zoiets als bij oud en nieuw uit gaan, net of het dan leuker is. Ik mag al die hysterie en festijnen niet en blijf bewust thuis. Verder ben ik wel voor het koningshuis.
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old April 29th, 2008, 10:21 PM   #7
wolkenbestormer
Registered User

wolkenbestormer's Avatar

Likes (Received): 234

ik zit morgen in brussel met een vriendin. Amsterdam met koninginnedag vind ik veel te druk. En de treinreis terug naar Rotterdam is al helemaal verschrikkelijk. Ik heb niks tegen mensen maar als er drie op 1 vierkante meter staan in een trein vind ik het te gortig.
wolkenbestormer no está en línea   Reply With Quote
Old April 29th, 2008, 11:21 PM   #8
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Daar hebben wij het ook nog even over gehad vanmiddag. Waarheen om geen Koninginnedag te vieren? Rotterdam gooit daarbij mogelijk hoge ogen, de dag dat Beatrix en haar gevolg daar ooit nog eens hun mooiste dag onder het volk doorbrengen, zal wel nooit komen. Echt waar, we hadden er serieus over nagedacht om weer eens richting Maasstad te vertrekken.

Morgenochtend zitten we rond 09.30 gewoon aan de Kaffee mit Br÷tchen irgendwo in .....
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old April 30th, 2008, 11:51 AM   #9
hoogbouw010
Member

...de dag dat Beatrix en haar gevolg daar ooit nog eens hun mooiste dag onder het volk doorbrengen, zal wel nooit komen

Rotterdam is al aan de beurt geweest, namelijk in 1992.
Old April 30th, 2008, 01:23 PM   #10
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1449

Quote:
Originally Posted by hoogbouw010 View Post
...de dag dat Beatrix en haar gevolg daar ooit nog eens hun mooiste dag onder het volk doorbrengen, zal wel nooit komen

Rotterdam is al aan de beurt geweest, namelijk in 1992.
Ik denk dat Rotterdam nog wel een keer aan de beurt komt als Willem-Alexander eenmaal de troon heeft overgenomen. Of misschien zien we nog wel eens een verrassingsbezoek zoals een paar jaar geleden in Amsterdam.
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 30th, 2008, 01:45 PM   #11
Mojito
Registered User

Mojito's Avatar

Likes (Received): 632

De beelden daarvan kan ik me nog wel herinneren ja...het bezoek werd afgesloten met een balkonscŔne op de Coolsingel.

En je zag Claus denken: wat is die Dam ineens grˇˇt geworden...
Mojito está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 30th, 2008, 02:49 PM   #12
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 694

Ik zou naar Amsterdam gaan, maar heb het na gisteren een beetje gehad met de drukte. Een bloederige vechtpartij in de trein bedorf m'n stemming toch wel. Ik kijk het nog even aan.
Old April 30th, 2008, 06:32 PM   #13
Oh?!
der Niederlńnder

Likes (Received): 12

Het draadje een beetje opleuken met beelden kan geen kwaad:

1.

2. Ook E&Y doet gezellig mee
Oh?! no está en línea   Reply With Quote
Old May 1st, 2008, 05:03 PM   #14
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4437

Ik ben er gelukkig mee dat Rotterdam geen Koninginnedagstad is en er ook weinig aan doet om het te willen zijn. Het tonen van je rotzooi aan het grote publiek met een oranje toeter op je knars ter ere van de koningin lijkt me dan ook een mooie Hollandse traditie waarmee deze internationale stad prima zonder kan.

Koningin was inderdaad in 1992 in Rotterdam. Deed zelfs nog een balkonscene met het hele gevolg. Net toen ze uitgewuifd was en iedereen dacht 'nou gaat ze ons bedanken en vertellen wat voor mooie stad het is' peerde ze 'm. Gaf een beetje een 'ik wil me geld terug' gevoel.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old May 1st, 2008, 06:40 PM   #15
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 325

Ik was in Amsterdam. Erg leuk was het. Soms wat vol, maar zeker een leuke ervaring zo een keer! Die vrijmarkten hebben toch wel iets. Zo kleinschalig en toch weer zo groots.
Old May 2nd, 2008, 04:21 AM   #16
Roland
Registered User

Heb weinig met het Koninklijk Huis, nog minder met ouwe troep. Nee, Koninginnedag is niks voor mij. En inderdaad, dan is Rotterdam de perfecte stad! En wij Rotterdammers hebben geen enkele reden om jaloers te zijn. In de Maasstad worden immers al genoeg grote festivals en evenementen georganiseerd waarbij het aantal bezoekers geregeld richting het miljoen gaat.

Overigens ben ik ook steeds minder te porren voor dergelijk drukke dagen. Waarschijnlijk laat ik daarom Zomercarnaval, Red Bull Airrace en dat Formule-1-gebeuren dit jaar links liggen. De Wereldhavendagen vind ik daarentegen nog sympathiek genoeg voor een bezoekje, hoewel het programma wat mij betreft wel hard aan vernieuwing toe is na al die jaren van herhaling.
Roland no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2008, 11:42 AM   #17
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Likes (Received): 15

Een boulevard of dance zoals in Dordrecht ieder jaar zou niet misstaan in de maasstad. Een gratis feest wat bijv. heel de maasboulevard bezet, met strenge controles voor iedereen. Het is al jaren een succes in Dordrecht (de stad waar geen horeca zit door al het messengetrek e.d.). Voor iedereen die van trance en dance houdt is dat toch wel een dikke feest!

Ik was in Breda dit jaar, was weinig aan en de drank was duur!!
Old May 2nd, 2008, 04:03 PM   #18
Skyscrapercitizen
TIMBY

In Antwerpen hebben ze altijd Laundy Day, groot feest in de hippe Kammenstraat en omgeving. Zou ook bij Rotterdam passen zoiets, op de Meent ofzo of Witte de With. Misschien het Witte de Withfestival wat meer leven inblazen.
Old May 2nd, 2008, 04:20 PM   #19
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Likes (Received): 141

Ik ga zoals bijna elk jaar naar Amsterdam(fotoserie), het Vondelpark. Altijd wel gezellig. Ben volgend jaar van plan om naar het Museumplein te gaan! Alleen is mijn omda jarig op Koninginnedag, dus ik ga altijd nog uiteten of zoals vorig jaar op vakantie.
Old May 2nd, 2008, 10:35 PM   #20
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Likes (Received): 435

Ik (achter de camera) ben naar Utrecht gegaan heb me zeer vermaakt!
Kruimel no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules