daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Bulgaria > Regional Bulgaria > Sofia

Sofia Софийско строителство, развитие и общи дискусии

Thread Tools Rating: Thread Rating: 27 votes, 4.74 average.
Old July 9th, 2008, 10:15 AM   #101
Turnovec
-----------

Likes (Received): 7605

The candidates and their offers for the construction of MD 2 "Nadezda"-"Cherni Vruh" were announced today.

Quote:
“Трейс” с най-ниска цена за метрото

Компанията "Трейс Груп" вероятно ще строи столичното метро. Обединението "Метротрейс" е предложило да изгради пътя на подземната железница от "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх" срещу 141,960 млн. лв. Това е най-ниската цена според отворените вчера оферти. Следваща в списъка е фирма "Танил" ООД, която е поискала 147,775 млн. лв. за трасето. Пътно-строителният холдинг "Трейс Груп" е един от кандидатите за доизграждането на магистрала "Тракия". Борсовата капитализация на компанията в края на миналата година възлизаше на 617 млн. лв. Другият лот от столичното метро вероятно ще бъде дело на турската компания "Догуш". Съседската фирма е предложила оферта от 329,130 млн. лв. за метрото от надлез "Надежда" до "Патриарх Евтимий". Втора в класацията за лота остава испанската OHL с офертна цена от 575,575 млн. лв. "Догуш" също е сред кандидатите за магистрала "Тракия". В консорциум с "Еко" тя построи отсечката Карнобат-Бургас от "Тракия". Участва и в търга за магистрала "Люлин", за обекти по ФАР и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград. Кандидатира се и за строителството на тунела под Босфора.
Наталия Малчева
Turnovec no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 9th, 2008, 12:44 PM   #102
radi6404

Likes (Received): 26

Quote:
Originally Posted by just4ivaylo View Post
Wow. What an eyesore. It's so ugly. Is it just me, or is the concrete crumbling on the side of the bridge under the metal railing?
No, it looks very good, it looks like a tunnel for the Doom 3 monorail. For the passengers it would be better to not have this because they could enjoy views better but for the people outside, tourists etc this will make a positive impression, since it looks like from another time. If they get new trains than the monorail can start. And this time it is Boiko Borissov.
Old July 9th, 2008, 08:18 PM   #103
just4ivaylo

Likes (Received): 71

I don't think what Sofia needs is futuristic looking buildings and structures.
just4ivaylo no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2008, 09:15 PM   #104
insertnickhere
зъл "комунист" :)

Quote:
Originally Posted by just4ivaylo View Post
Wow. What an eyesore. It's so ugly. Is it just me, or is the concrete crumbling on the side of the bridge under the metal railing?
nope, just the utter lack of landscaping
insertnickhere no está en línea   Reply With Quote
Old July 10th, 2008, 01:34 AM   #105
cassini83

Likes (Received): 804

I absolutely agree. For some reason the city and the government spend billions on infrastructure projects and "shiny guardrails" but then don't seem to find it necessary to spend $100 on a lawn mower. The whole of Sofia is full of overgrown vegetation and the landscaping (or lack thereof) in my opinion is the biggest eyesore people have to cope with in their daily lives.
cassini83 no está en línea   Reply With Quote
Old July 10th, 2008, 05:57 AM   #106
just4ivaylo

Yes I agree. There definitely needs to be some landscaping.
Old July 10th, 2008, 03:21 PM   #107
radi6404

that is apsolutely true, it would look so much better with some landscaping? Btw, I asked a friend not Bulgarian what he thinks of it, he said it looks nice and futuristic.
Old July 10th, 2008, 06:52 PM   #108
ianto

Likes (Received): 1

I also think it looks fine...I am looking 4ward to visit Sofia again to see the improvement and to buy that book about metro...:-)

Here in Prague, we have also overground metro section on Line B:

http://www.metroweb.cz/metro/stanice...U/P3010747.JPG
http://www.metroweb.cz/metro/stanice...ubus020404.JPG

And on line C as well, but not in the tubus like in the previous pix, but in the highway bridge above walley:

http://www.metroweb.cz/metro/stanice...Y/P3180979.JPG
Old July 10th, 2008, 07:22 PM   #109
just4ivaylo

I like the designs of the metro in Prague better.
Old July 10th, 2008, 07:37 PM   #110
svetoslav
For better Bulgaria

Likes (Received): 2

Damn, I like the tubes man. Very very nice. I like especially the second one more than the one in Sofia.
svetoslav no está en línea   Reply With Quote
Old July 10th, 2008, 08:00 PM   #111
ianto

Well you never appreciate things which are around your corner...:-) Thats why Sofia Metro is more interesting for me than the Prague one, ´cause I am just familiar with it and it is kind of everyday rutine...
Old July 10th, 2008, 10:28 PM   #112
just4ivaylo

I agree with both of you.
Old July 19th, 2008, 12:54 PM   #113
ianto

Yesterday I saw the whole city from the air...lovely jungle of blocks of flats, golden roofs of cathedral and light blue thread of overground metro section...I even didnt know, correct me if I am wrong, the blue covering has two section, one simple and the second one with the station?

Pity Sofia did not modernize the old, imo ugly units from Russia in the same way like Prague or Kiev (althoug only one sample).

http://forum.metropoliten.kiev.ua/al...php?pic_id=911
Old July 19th, 2008, 01:12 PM   #114
ВОДА
☁☢☁☰☰☰☰☰☰✈

Likes (Received): 389

Everything above is correct!
ВОДА no está en línea   Reply With Quote
Old July 21st, 2008, 05:19 PM   #115
bulgrai

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by ianto View Post
Yesterday I saw the whole city from the air...lovely jungle of blocks of flats, golden roofs of cathedral and light blue thread of overground metro section...I even didnt know, correct me if I am wrong, the blue covering has two section, one simple and the second one with the station?

Pity Sofia did not modernize the old, imo ugly units from Russia in the same way like Prague or Kiev (althoug only one sample).

http://forum.metropoliten.kiev.ua/al...php?pic_id=911

Ianto you're right about the blocks of flats, but the centre of Sofia is not much different that any other Western European centre, especially from above with all those inner courtyards and red rooftops.
bulgrai no está en línea   Reply With Quote
Old July 21st, 2008, 11:13 PM   #116
ianto

Ad bulgrai: yep, I know, I have been to Sofia and I really like the city...but all in all, just from the air, the commies blocks are everywhere, the very centre is way different...:-)
Old July 22nd, 2008, 08:30 AM   #117
Karapcha
Karapcha

Likes (Received): 0

Кметът на София Бойко Борисов и министрите Меглена Плугчиева, Пламен Орешарски и Петър Мутафчиев ще дадат днес в 12.00 ч. пресконференция, на която ще обявят резултатите от откритата процедура за избор на изпълнител на проекта за разширение на метрото.

това съобщи пресцентърът на Столична община. Участътък обхваща втори метродиаметър: Пътен възел Надежда–Централна жп гара–пл. "Света Неделя"–бул."Черни връх”. Пресконференцията ще се състои в Столична община.Участъкът е включен в Оперативна програма „Транспорт” на присъединителните фондове. Общата дължина на трасето е 6.4 км със седем метростанции. Срокът на строителство на участъка, съгласно изискванията на Столична община е 45 месеца от датата на подписване на договора. За по- голяма прозрачност на процедурата в комисията за оценка са включени представители на Министерството на транспорта, Министерството на финансите, Областната управа, Столична община и „Метрополитен „ЕАД. Към комисията са привлечени технически експерти и експерт от Съюза на одиторите от Сметната палата. Оферти са подадени от 8 фирми и обединения. На пресконференцията ще се обяви класирането и цените от офертите на отделните участници./БГНЕС
Karapcha no está en línea   Reply With Quote
Old July 22nd, 2008, 01:39 PM   #118
Vicman7

Likes (Received): 6

Турската фирма „Доуш Иншаат ве Тиджарет“ ще строи втория диаметър на метрото в София.
Това заяви кметът на София Бойко Борисов.
Вторият диаметър включва участъка "Пътен възел „Надежда-Централна ж.п. гара - площад "Света Неделя" - бул. Черни връх“. Фирмата е предложила цена от близо 330 милиона лева.
По втората обособена позиция е спечелило обединение „Метротрейд“ с цена на офертата 142 милиона лева.
Срокът на строителството на целия участък (на двете позиции) е 45 месеца от влизането в сила на договорите за строителство, т.е., участъкът ще бъде завършен през лятото на 2012 г.
Кметът Бойко Борисов обясни, че първият конкурс за строителство на метро диаметъра е анулиран заради прекалено високите цени, предложени от фирмите кандидатки. След повторното обявяване на процедурата цената е намалена с близо 86 милиона лева.
Градоначалникът заяви, че от днес тече десетдневен срок за обжалване на резултатите от конкурса. Той изрази надежда, че такова няма да има, за да може строежът на втория метро диаметър да започне още през септември.
В същото време главният архитект на София Петър Диков обяви, че до края на годината предстои да се обявят търгове за изпълнители на съоръжения и естакади на много от конфликтните кръстовища в столицата. Той обясни и, че вече са обявени търгове за избор на изпълнител за изграждане на велосипедни алеи на булевардите „Евлоги Георгиев“ и „Цар Борис ІІІ“.

Източник: dir.bg
Vicman7 no está en línea   Reply With Quote
Old July 22nd, 2008, 01:52 PM   #119
Turnovec
-----------

Likes (Received): 7605

Турската фирма "Доуш иншаат ве тиджарет" АД и обединение "Метротрейс" ще са изпълнители на строителството на втория метродиаметър на софийското метро, съобщи на пресконференция столичният кмет Бойко Борисов.

Класирането на фирмите е извършено на база най-ниска цена за строителство, след втория търг за строителството на втория метродиаметър.

"Доуш иншаат ве тиджарет" АД ще строи участъка от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" с дължина 3,8 км и четири метростанции. Обявената от тях сума за строителството е 329 133 186 лв.

Обединение "Метротрейс" ще строи участъка от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх" с дължина 2,6 км и три метростанции. Цената, която са обявили от обединението за строителството научастъка е 141 960 030 лв.

Според Борисов строителството на метрото може да започне още през септември, а срокът за изпълнението на проекта е 45 месеца.

Столичният кмет отбеляза, че благодарение на втория търг общината е постигнала намаляване на първоначално обявената цена с 85 930 000 лв. При първия търг обявената начална цена за двата участъка беше 556 024 000 лв.

Кметът обясни, че от днес тече десетдневен срок за обжалване на резултатите от конкурса, като изрази надежда, че такова няма да има.
Turnovec no está en línea   Reply With Quote
Old July 22nd, 2008, 01:57 PM   #120
ВОДА
☁☢☁☰☰☰☰☰☰✈

Likes (Received): 389

Dryn, dryn. Slushal sym gi tezi.

2 ot tezi 7 metrostancii sa postroeni oshte predi poveche ot 30-35 godini.

Upravnicite i jurnalqta da zablujdavat selqcite, no ne i nas.
ВОДА no está en línea   Reply With Quote

Tags
метро, метрополитен, bulgaria, europe, metro, metropolitan, sofia, subway

Rate This Thread
Rate This Thread: