|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#901 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Imago van Rotterdam: Zijn MVRVD en hun tweelingtorens met wolk nou goed voor het beeld van Rotterdam, of slecht?
'In Amerika zijn ze boos, heel boos, weten ze inmiddels. Het ontwerp van hun dubbele woontoren (300 en 260 meter) in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul wordt met afgrijzen ontvangen. ' Ik heb de ontwerpen gezien. Die met de wolk is er maar één van vele, die allemaal niét aan 11 september herinneren. |
|
|
|
|
|
#902 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Ik vind het zwaar overtrokken allemaal...
|
|
|
#903 |
|
Registered User
Likes (Received): 35
|
Ik vind het ook een beetje overtrokken allemaal.
|
|
|
#904 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Op het JT van 20:15 h van France 2 (tv) werd gisteren (12-12-2011) een bericht uitgezonden over hoe het op de zogenaamde 'zwarte' scholen (écoles noires) beter kan dan in Frankrijk. Als hét goede voorbeeld werd een voornamelijk en met voorkeur door scholieren van Turkse komaf bezochte school in Rotterdam aangehaald. Veel van buiten heb ik niet gezien, maar het leek wel op de laan op Zuid, ergens in de buurt van InHolland. Achter de reporter stonden twee RET trams.
In ieder geval wordt op die school nadruk gelegd op het goed (perfect) beheersen van de Nederlandse taal, Turks verboden. En dat was te horen ook. De resultaten van de leerlingen/studenten was dan ook bovengemiddeld. |
|
|
|
|
|
#905 |
|
The only way is up
Likes (Received): 636
|
De sleutel tot integratie is goede taalbeheersing. In Duitsland is dat dus mis gegaan en hier in de toekomst ook nu er aan Turken geen inburgeringscursus meer verplicht mag worden.Mee eens. Ik denk niet dat er veel Amerikanen weten dat MVRVD in Rotterdam zit, dus daar zullen we niet veel last van hebben. Wellicht krijgen ze nu wat minder opdrachten in Amerika. |
|
|
|
|
|
#906 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#907 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
In een uitgebreid artikel in het NRC van zaterdag 17 dec. geeft de koning van het Rotterdamse Underground uitgaansleven, Ted Langebach, zijn ongezouten kritiek op het Rotterdam van dit moment en dan vooral wat hij de " Veiligheidsindustrie" noemt:
Veiligheidsindustrie „Feit blijft dat Rotterdam denkt in stenen en cement en in Koolhaas-torens, maar niet in mensen. Iconen zijn verwaarloosd. Onbegrijpelijk. Voor een stad die kampt met een hoge werkloosheid, die relatief veel armoede kent en beschikt over een grotendeels leeg centrum. Maak je stad aantrekkelijk, zodat de studenten en andere high potentials hier blijven en in Rotterdam hun geld uitgeven. Zodat werkgevers deze kant opkomen. Maar in plaats van de entrepreneurs en de forecasters te koesteren wordt hen het werken onmogelijk gemaakt door een wirwar aan regeltjes en door die overspannen veiligheidsindustrie. „Het is vooral de bemoeizucht van de politiek met de jongerencultuur die me ergert. Zeg maar het links populisme en de idiote gedachte dat alles maakbaar is, terwijl politici en ambtenaren in werkelijkheid vijf jaar achter de vraag aanhobbelen. Daar strijd ik tegen, net zoals ik strijd tegen de eenvormigheid. Dat iedereen in hetzelfde jasje rondloopt, met dezelfde schoentjes, enzovoort.” |
|
|
|
|
|
#908 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Tot mijn verrassing komen de nieuwe toezichthouders in de metro positiever over dan ik verwachtte. Ze maken met veel mensen een praatje, lachen (nog wel) en komen niet opgefokt over, eerder relaxed. Wat dat laatste betreft: zouden er een paar gepromoveerd zijn van lanterfanten op de stations naar lanterfanten in de metro?
Hoe dan ook: liever functioneel lanterfanten in de metro dan thuis voor de buis met je uitkering zitten.
|
|
|
#909 |
|
Like it Vertical
|
Die Langenbach blijft al een jaar of 10 in dezelfde kritiek hangen... Deel terecht, maar voor een belangrijk deel ook verzuurd...
|
|
|
|
|
|
#910 |
|
Registered User
Likes (Received): 50
|
Hij heeft wel een punt als het gaat om de bemoeizucht vanuit de politiek en de gedachte dat alles gemaakt kan worden. Met de kramp waarin de gemeente zat rondom evenementen na HvH werd het er ook niet beter op. Nu lijkt het weer een beetje de goede kant op te gaan.
|
|
|
|
|
|
#911 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Ben het deels eens met zijn kritiek. Het valt me altijd opnieuw op wanneer ik in Rdam toekom: aan het station staan telkens minstens 2-3 politieagenten, een stadstoezichter of 2-3, en dan nog een variabel aantal NS security mensen. Ik vraag me telkens af: wat is hier aan de hand.
Een tweede voorbeeld is dat Rdam ' vooroploopt' in een aantal veiligheidsinnovaties als gezichtsherkenningscamera's, registratie (en illegale! veel te lange opslag) van autokentekens enz. Daarnaast ook een erg liberaal gebruik van preventief fouilleren. Dat maakt me niet erg trots op mijn stad, en zelfs angstig. Men maakt steeds nieuwe maatregelen bij om problemen aan te pakken die zelf niet veranderd zijn van aard. Dat leidt tot een veiligheidsinstrumenten overkill voor het aanpakken van problemen die je ook met ouderwetse politiemethoden perfect kunt aanpakken. |
|
|
|
|
|
#912 | |
|
a.k.a. Sequentia
|
Quote:
Het IS ook van de zotten. Ik ben zelf enige tijd bezig geweest een feest op te zetten in Antwerpen en de medewerking die je krijgt van de politiek is bizar. Wil je een feest in een leegstaand gebouw geven? Over twee weken? Geen probleem. Beveiliging is jouw zaak. Wil je Centraal Station gebruiken om een partytent in te zetten rond de kerstdagen voor hippe feesten? Welja, moet kunnen. Red je het allemaal wel dan met je geld? Nee? Hebben we nog deze tips voor je! En deze potjes subsidie dragen nog wat bij, omdat we je feestje zo leuk vinden. Wat ik van steden als Amsterdam en Den Haag weet, gaat het daar óók makkelijker. Heb dan ook nog nooit beveiliging gezien, op één feest na (3000+ bezoekers). De kosten die je in Rotterdam moet maken voor een feest slaan alle creativiteit eruit. Het is echt totaal gestoord dat het feest in de Maassilo zoveel knokken heeft gekost en dat er zelfs subsidie bij moest om het quitte te spelen. Met 4.500 kaarten a 25 euro! In 2007 draaiden dit soort feesten nog automatisch winst.
|
|
|
|
#913 | |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#914 | |
|
Registered User
|
Quote:
In grote steden met grote CS stations is het vrij normaal dat er politie agenten aanwezig zijn. Vooral in een stad met heel veel soorten trein reizigers, waarvan een enkele geen goede bedoelingen heeft. De aanwezigheid van politie werkt eerder peventief en bevorderd veiligheidsgevoel. Ik heb er geen moeite mee. Het is ook algemeen bekend dat grote CS stations worden gebruikt als ontmoetingsplek voor criminelen. Politie zie je ook op stations bij grote Europese steden. Het zijn nu andere tijden op wereld orde vlak.
|
|
|
|
#915 | |
|
Registered User
|
Quote:
Rotterdam heeft nog steeds last van de Hoek van Holland rellen syndrome. Het was een paar weken geleden ook helemaal mis met een grote vechtpartij voor de Maassilo. De vechterbazen waren zelfs geen bezoekers van het feest, maar de Maassilo moest wel 2 weken dicht. Zolang een deel van de mensen zich niet kunnen gedragen, en Rotterdam niet nog eens imago schade wil oplopen mbt de wangedrag van enkele gasten bij grote feesten, dan worden er grote kosten gemaakt mbt beveiliging. Now & Wow feest was ouderwets heel goed. Rotterdam mist idd zulke grote feesten. Ted is zeer creatief, alleen niet creatief in het denken in oplossing als de gemeente niet 100 procent meewerkt. Hij speelt eerder de slachtoffer. Ted heeft al jaren zoveel malen gedreigd Rotterdam te verlaten en zijn heil in een ander stad te gaan zoeken die zijn concept en feesten ontarmt, maar Ted houdt ziels veel van Rotterdam, en weet als geen ander dat Rotterdam de perfecte platform biedt voor grote unieke feesten. Op naar de volgende Now & Wow feest volgend jaar.
|
|
|
|
#916 |
|
Registered User
|
Die vechtersbazen in de Maassilo waren notabene VIPs dus je kan er ook niet altijd wat aan doen. Het is gewoon te verkrampt qua evenementenbeleid. Wat SB zegt, voor een stad die pretendeert een evenementenstad te zijn, doen ze wel verdomd veel moeite om feestjes om zeep te helpen. Het resultaat is uniformiteit en weinig originele feesten.
Verder is de bemoeizucht natuurlijk nog het meest zichtbaar met het Watt debacle en recent de 11 miljoen subsidie aan de Nieuwe Oogst. De gemeente wil teveel vanalles naar zich toe trekken en zorgt daardoor er juist voor dat ze de dingen afstoot die ze eigenlijk willen hebben. Interesse voor en vanuit Rotterdam is er altijd om dingen te organiseren, het moet alleen veel beter gefaciliteerd worden. |
|
|
|
|
|
#917 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Ga alsjeblieft niet criminaliteit en terrorisme door elkaar halen.
|
|
|
#918 | |
|
a.k.a. Sequentia
|
Quote:
Ik ken Ted wel een beetje en heb ook eerder het idee dat hij de hoop allang heeft opgegeven stiekem. Zelfs z'n eigen verjaardag viert 'ie buiten de stad.
|
|
|
|
#919 |
|
Registered User
|
Opgegeven? Dan gaat hij nu toch niet zo'n groot feest organiseren? Verder zie ik hem vaak met uitgaan bij Perron of ergens in de Witte de With en vaak loopt hij dan met een glimlach op zijn gezicht. Het gaat hem vooral niet snel genoeg volgens mij, maar door de komst van Vief&Vuig, Toffler, Perron, NRC, Bird en de Pakhuis feestjes heb je wel weer wat te kiezen.
|
|
|
|
|
|
#920 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Wel opvallend dat iedereen Langebach nu weer ziet als notoire zeikerd door het suggestieve citaat van Westpoort. Wie het gehele artikel namelijk had gelezen zag juist een tamelijk hoopvol gestemde Langebach die vond dat het de afgelopen tijd weer de goede kant op gaat met het Rotterdamse nachtleven. In ieder geval kwam hij niet over als iemand die de hoop heeft opgegeven.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|