daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Café Berlage

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old June 3rd, 2008, 02:47 PM   #41
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 58

Ik denk dat het met de vele details te maken heeft. Denk aan de bronzen beelden die op het dak staan, de marmeren beelden in de timpaans staan, maar ook de kleine gevelversieringen die kwetsbaar zijn. Ook praten we bij het paleis op de dam over een gebouw bijna 350 jaar oud, terwijl het stadhuis in Rotterdam niet eens 100 jaar oud is.

Sponsored Links

Old June 6th, 2008, 11:20 AM   #42
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Likes (Received): 52

Zo gauw als die gevelschoonmaak is afgerond zouden ze ook eens actief die vieze gore duiven moeten afschieten. Anders is het zonde van de kosten en de moeite...
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old June 6th, 2008, 01:34 PM   #43
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 81

Komt goed, ben vanavond/vannacht in de stad dus ik mol er wel een paar.
Old June 6th, 2008, 01:35 PM   #44
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Komt goed, ben vanavond/vannacht in de stad dus ik mol er wel een paar.
Old June 6th, 2008, 02:29 PM   #45
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 6

Da's dan 2 paar. Schiet lekker op
CityLife no está en línea   Reply With Quote
Old June 6th, 2008, 04:21 PM   #46
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Jij weet toch niet hoe ik tel als ik drie/vier/vijf-dubbel zie en als een wilde om me heen trap
Old June 6th, 2008, 11:39 PM   #47
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 1204

Als je ze dubbel ziet, er gewoon tussen in trappen.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 7th, 2008, 12:51 AM   #48
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Ik mocht er nog niets over zeggen qua locaties, dus ik heb braaf mijn mond gehouden.

http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=35563

"In het Vondelpark, bij het Van Gogh Museum, de Westergasfabriek en de Kop van het Java Eiland staan vanaf vrijdagavond bijzondere lichtinstallaties. De kunstwerken, van de hand van de Japanner Ryoji Ikeda, worden in het kader van het kunstevenement Dream Amsterdam tentoongesteld.
De Japanner maakt gebruik van duurzame energie. Het project is voor Ikeda het eerste grootschalige werk in de openbare ruimte. De locaties bleven tot vrijdag geheim.
De werken zijn tot en met 21 juni te bewonderen. "

http://www.dreamamsterdam.nl/
Old June 7th, 2008, 03:53 PM   #49
Grumpey
Registered User

Likes (Received): 14

ik heb in een stuk van de gemeenteraad gelezen dat er problemen zijn bij stadsherstel omtrendt de financiering van de haringpakkerstoren. Ik hoop echt dat dit nog goed komt, iemand die hier meer van weet?
Grumpey no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2008, 12:34 PM   #50
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

Likes (Received): 0

Amsterdam topzakenstad

AMSTERDAM - Amsterdam behoort voor het eerst tot de tien belangrijkste zakensteden ter wereld. In Europa is Amsterdam de nummer vier, pal achter de traditionele top drie Londen, Parijs, Frankfurt. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van Mastercard. Volgens de samensteller van het onderzoek, Peter Taylor, vormen de vier samen een kopgroep van steden met een internationale zakelijke impact, in tegenstelling tot de resterende steden in de lijst.

''De positie van steden als Madrid, Kopenhagen, Wenen en Milaan weerspiegelen vooral de omvang van hun nationale economie,'' zegt Taylor. ''Londen, Frankfurt en Parijs spelen een transnationale rol. Het lijkt er op dat Amsterdam zich daarbij gevoegd heeft.''

Dat is volgens Taylor, hoogleraar aan de universiteit van Loughborough opmerkelijk, gezien de omvang van de stad en de relatief kleine Nederlandse economie. ''Het aandeel van internationale bedrijvigheid in de Amsterdamse economie is buitenproportioneel groot.''

''Er is een historische reden; Amsterdam is al meer dan vijfhonderd jaar een belangrijk handelscentrum. En omdat de Nederlandse economie relatief klein is, wordt ook sneller over de grens gekeken. In grote economieën, zoals Spanje of Italië, gebeurt dat veel minder snel.''

Het maakt de positie van Amsterdam ook betrekkelijk veilig. De nummer vijf, Madrid, mag dan vooral op financieel gebied veel beter scoren dan de Nederlandse hoofdstad, die positie is alleen te danken aan de omvang van de Spaanse economie.

Taylor stelt jaarlijks de lijst van belangrijkste zakensteden samen naar aanleiding van onderzoek op zeven verschillende punten, van 'economische stabiliteit' tot ' het gemak waarmee zaken worden gedaan'. ''Daaruit blijkt dat Amsterdam weinig zwakke punten heeft, de stad scoort eigenlijk op alle zeven goed.''

Wat betreft leefbaarheid doet Amsterdam het beduidend beter dan de andere steden in de top tien. ''Dat heeft te maken met de omvang: grotere steden als Londen en Parijs, doen het op dat vlak niet zo goed.''

Het zakenklimaat, de kenniseconomie en het evenwichtige economische klimaat springen eruit. Zwakker is de stad op het gebied van het juridische en politieke klimaat en de handelsgeest. ''Dat is niet uniek, steden in Europa scoren op dat vlak relatief slecht.''

Het afgelopen jaar heeft Amsterdam zijn prestaties op het gebied van financiële en zakelijke dienstverlening het meest verbeterd. De aanwezige kennisinfrastructuur lijkt sterk verslechterd. Amsterdam staat op dat vlak pas op de zestiende plaats van de 75 gepeilde steden. ''Maar ook dat is relatief,'' zegt Taylor. ''Veel steden zijn bezig hun achterstand in te lopen. Het kennisniveau hoeft daarom objectief niet achteruit te zijn gegaan. Maar Amsterdam moet wel alert blijven.'' (HERMAN STIL)

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2008, 04:52 PM   #51
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 6

Voor de zekerheid even de volledige top 10:

Bron: Parool 09-06

Last edited by CityLife; June 11th, 2008 at 04:17 PM.
CityLife no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2008, 05:36 PM   #52
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 54

10e van de wereld is echt super goed! Hier mag Amsterdam echt wel trots op zijn
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2008, 08:08 PM   #53
Rabotnik
Registered User

Maandag 9 juni 2008

De Amsterdamse rapgroep Osdorp Posse, die al sinds de jaren '80 bekend staat als de grondleggers van de Nederlandstalige rap, gaat volgend jaar op afscheidstournee. Dat maakte de groep maandag bekend.
Osdorp Posse bestaat dit jaar 20 jaar en wil volgend jaar met de tournee de duizenden fans te bedanken voor hun steun in de afgelopen jaren.
In de zelfde periode zal hun laatste album "2 Decennia" uitkomen waarop nieuw werk wordt gecombineerd met een overzicht van het beste werk uit 20 jaar Osdorp Posse.

Altijd een fan geweest van Pascal en zijn Posse maar de laatste Ceedee's waren toch echt van mindere kwaliteit.
Juweeltjes waren toch Afslag Osdorp en Briljant,Hard en geslepen die ik echt grijs heb gedraait keihard

Rabotnik no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2008, 03:33 PM   #54
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Erg goed nieuws dat Amsterdam nu 10de staat en 4de van Europa. Hoelang Amsterdam dat kan vasthouden vraag ik mij wel af, vooral wereldwijd wordt het moeilijk met de opkomst van China.
Old June 10th, 2008, 04:07 PM   #55
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wuppeltje View Post
Erg goed nieuws dat Amsterdam nu 10de staat en 4de van Europa. Hoelang Amsterdam dat kan vasthouden vraag ik mij wel af, vooral wereldwijd wordt het moeilijk met de opkomst van China.
Buiten Hong Kong op #5 (wat niet echt China is), staat Shanghai pas op #32. (lijst vorig jaar)

We moeten niet vergeten dat Amsterdam alles behalve stil staat!

Old June 10th, 2008, 04:22 PM   #56
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 7

Ik ga erbij dit onderzoek wel vanuit dat men Amsterdam in brede zin heeft gewogen, dus inclusief randgemeenten. De gemeenten Haarlemmermeer, vooral door Schiphol (Oost, Rijk en Centrum), Hoofddorp, Badhoevedorp en Lijnden, en de gemeente Amstelveen (door vooral vele Japanse bedrijven) doen m.i. niet veel onder voor de aanwezige internationale bedrijvigheid in de stad Amsterdam.
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2008, 11:38 PM   #57
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 147

Dat lijkt mij een terechte aanname. Ik denk dat alle cijfers gelden voor de agglomeraties waarin de genoemde steden zich bevinden. Niettemin, een goede prestatie van Amsterdam en dus ook van Nederland. Het is zaak dat we dit in Nederland vasthouden en dat met de hele randstad (dus met Rotterdam, Den Haag en Utrecht) uitbouwen!
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 11th, 2008, 12:01 AM   #58
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cymen View Post
Buiten Hong Kong op #5 (wat niet echt China is), staat Shanghai pas op #32. (lijst vorig jaar)

We moeten niet vergeten dat Amsterdam alles behalve stil staat!
Amsterdam staat zeker niet stil en kan nog het nodige winnen met behulp van toplocaties zoals de Zuidas, Omval en Centrum/Oud-Zuid, uitbreiding internationale scholing, verbetering van de beurs en versterking van metropoolregio Amsterdam.

Shanghai is de grootste stijger met maar liefst 8 plaatsen naar plaats 24. De Chinese economie groeit nog steeds als kool, en Shanghai is daarin het speerpunt. Als de Chinese economie zo groot wordt als veel experts denken dan zal Shanghai op een gegeven moment Amsterdam inhalen.

Een opvallende daler is overigens Dubai, dat van 37 naar 44 zakte.

Last edited by Wuppeltje; June 11th, 2008 at 12:12 AM.
Wuppeltje no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2008, 12:04 AM   #59
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wuppeltje View Post
Shanghai is de grootste stijger met maar liefst 8 plaatsen naar plaats 24.

Een opvallende daler is overigens Dubai, dat van 37 naar 44 zakte.
Ik kon alleen de lijst van 2007 vinden, heb je een URL?

Old June 11th, 2008, 12:13 AM   #60
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

http://www.mastercard.com/us/company...ndexchart.html

http://www.fd.nl/csFdArtikelen/BTN-B...BTN-BPO5463981

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules