|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#101 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik heb als Amsterdammer nog nooit van mijn leven op een terras op het Leidseplein gezeten,Rembrandtplein welgeteld 2 keer.
Omdat er geen reet aan is daar die hele omgeving niet trouwens. En dan nog een hoop geld vragen voor een biertje,moet het soms een eer zijn dat je daar mag zitten ofzo??? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
@ Rabotnik
Want je houd niet van mensen? Kom er net vandaan (leidseplein) Drinken is wel wat duur ja maar goed heb je overal tegenwoordig.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Registered User
|
Kom op zeg als jij Amsterdam een beetje goed kent weet je dat er veel betere plekken zijn om een terrassie te pakken.
Het Leidse/Rembrandtplein zijn de plekken voor de toeristen/provincialen. Verleden week heb ik nog uren lopen struinen over de grachten en op diverse terrasjes gezeten aan de waterkant. Je hebt uitzicht over de vele bootjes over de grachten,komt al een heel ander publiek etc. Maar goed ieder zijn smaak
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
* H I G H *
Likes (Received): 5
|
Parool
2007 was topjaar voor Amsterdam AMSTERDAM - De Amsterdamse economie is in 2007 voor het tweede achtereenvolgende jaar flink gegroeid. De werkgelegenheid nam met ruim negenduizend banen toe tot 432.338 banen. Dat blijkt uit een onderzoek van creditcardmaatschappij Visa naar de economische ontwikkeling in Nederland. Lees verder >>
|
|
|
#105 |
|
Registered User
|
Leidse- of Rembrandtplein zijn echt niet de enige drukken plekken in Amsterdam. In de Pijp heb je een aantal spots en pleintjes die altijd super druk zijn en daar komen Amsterdammers veel meer bekenden tegen. De twee grote pleinen zijn vooral voor mensen buiten de stad...
|
|
|
#106 |
|
Fight for progress!!!
Likes (Received): 3
|
![]() ik woon in de pijp maar kom zeker wel eens bij het leidseplein en af en toe ook wel eens rembrandt minder als in de pijp zelf...maar kom er wel.
|
|
|
#107 | |
|
* H I G H *
|
Quote:
============= ----------------------- ...ach...ik lul ook maar wat..... Last edited by CityLife; August 3rd, 2008 at 03:22 PM. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Registered User
|
Zoals ik al eerder zei ieder zijn smaak
![]() Uitgaan doe ik liever in de Nieuwmarktbuurt,Zeedijk en Warmoesstraat. De ranzigheid van het Wallengebied seksshops,hoeren,peepshows en chaos wat er loopt combi (foute)kroegen,coffeeshops,gokhallen etc. Spreekt mij meer aan dan het Leidse/Rembrandtplein omdat dit soort pleinen helemaal niet uniek zijn en je overal wel hebt in Nederland. ''Kan'' leuk zijn is bv Cassablanca op de Zeedijk ,Winston Kingdom in de Warmoesstraat,Trance Buddha op de Oudezijds Voorburgwal. Laatste tent heeft ''gebruikershol'' de Mazzo nog een tijdje ingezeten,omdat er ooit fik was geweest in de Mazzo moesten ze toch letterlijk doordraaien. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
* H I G H *
|
In die laatste tent (bestaat de Trance Buddha nog?) heb ik gewerkt toen het Mazzo was, Pascha en TB. Deed daar de decoratie en werkte achter de bar. Maar dat is wel een tijd geleden, ik dacht dat de TB niet meer bestond.
Overigens vind ik de door jou genoemde plekken ook leuk, met name Nieuwmarkt/Zeedijk. Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat die andere 2 pleinen meer te bieden hebben dan alleen vertier voor toeristen.
|
|
|
#110 | |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Registered User
|
Ik weet eigenlijk niet of de Trance Buddha nog bestaat,laatste keer dat ik er geweest ben is meer dan 10 jaar terug.
Voorheen was het van de Bhagwan beweging daarna werd het omgedoopt tot Trance Buddha. Er werd altijd wel stevig gedraait,beneden kon je luisteren naar wat psychedelische muziek al liggend op kussens etc. Boven werdt er gewoon stevig gehakt. Vind het jammer dat een van de oudste clubs van Amsterdam de Mazzo er niet meer is. Kwam daar toen veel mijn eerste kennismaking met MDMA (XTC)had ik daar opgedaan en dat beviel ![]() Was ook de tijd dat de pilletjes nog echt sterk waren,aan een halfje had je bij wijze van spreken genoeg. Overigens was er altijd een vent in de Mazzo met een enorme joint en iedereen dat wilde nam daar een trekje van. Toptent leuke tijd was dat! |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Registered User
|
TB is al een jaar of 5 dicht.
Mazzo is volgens mij ook dicht, nooit geweest overigens.
|
|
|
#113 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 239
|
gister men tas in de tram laten liggen verdomme
Ik haat lijn 5 naar Amstelveen Binnenhof
|
|
|
#114 |
|
Registered User
|
Uit Parool van 6 augustus:
Akbank verhuist naar Amsterdam AMSTERDAM - Het Europese hoofdkantoor van de Akbank verhuist van Rotterdam naar de Amsterdamse Rembrandttoren. De Turkse bank, die zich in Nederland vooral profileert met relatief hoge spaarrentes, kiest voor vestiging in Amsterdam omdat het bedrijf volgens woordvoerder Marco de Groot in het financiële hart van Nederland wil zitten. Vanuit het hoofdkantoor in Nederland worden ook de activiteiten in Duitsland en Groot-Brittannië bestierd. De verhuizing naar tweeduizend vierkante meter kantoorruimte op twee verdiepingen in de Rembrandttoren moet dit najaar plaats vinden. Akbank profileerde zich, net als andere Turkse banken als Garanti en Finansbank eind jaren negentig, prominent op de Nederlandse spaarmarkt. Het hoofdkantoor kwam aan de Rotterdamse Boompjes. Daar is Akbank nu uitgegroeid. Op het hoofdkantoor werken nu veertig mensen en daar komen er maandelijks vijf à zes bij. Vooral op de consumentenmarkt groeit de bank volgens woordvoerder De Groot explosief. Akbank heeft volgens hem ook plannen om vanuit Amsterdam verder uit te breiden in andere Noord-Europese landen. De Nederlandse tak is een zelfstandige dochter van de bank. Akbank is het grootste bankconcern van Turkije. (ANP) Waarschijnlijk heeft een ruimere arbeidsmarkt voor bankpersoneel in A'dam e.o ( reorganisatie Fortis, ABN-AMRO, verdwijning Postbank) gezien de groeiplannen van de Akbank, ook met de verhuizing naar Amsterdam te maken. -------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Registered User
|
Nou ja iedergeval de zekerheid dat de Rembrandt niet wordt opgeblazen door Moslimterroristen als daar hun geloofsgenoten huisvesten.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Amsterdam moet tweetalig worden
AMSTERDAM - Engels moet de officiële tweede taal worden voor de gemeente Amsterdam. In het openbaar vervoer moet naast Nederlands Engels de voertaal worden, net als bij de gemeente en de politie. Dit voorstel doet Jan Paternotte, duoraadslid van D66, in een notitie. ''In Amsterdam kun je overal met Engels terecht, alleen niet bij de gemeente,'' aldus Paternotte. ''Aangifte doen kan alleen in het Nederlands, gemeentelijke belastingen worden aangeslagen in slechts Nederlands. Terwijl Engels onmiskenbaar de tweede taal in de stad is, simpelweg omdat Engels dé wereldtaal is en veel Amerikanen en Britten hier wonen of vakantie vieren.'' Algemene informatie van de gemeente en stadsdelen zou in het Engels op internet moeten zijn te vinden. Zo kan bijvoorbeeld worden voorkomen dat buitenlanders geen idee hebben wanneer ze het afval kunnen buiten zetten. Naar het voorbeeld van Barcelona, waar op de Ramblas een politiepost staat waar toeristen 24 uur per dag in het Engels aangifte kunnen doen, zou in het centrum een 'politiekiosk' moeten komen. Daar zouden bezoekers ook met Frans, Duits en Spaans terecht moeten kunnen en zou in het Engels aangifte moeten kunnen worden gedaan. Andere D66-voorstellen - Tram- en metrohaltes worden binnen de ring tweetalig aangegeven en waar nodig tweetalig omgeroepen, net als verzoeken de deuren vrij te houden en andere dienstmededelingen - De metrokaart krijgt sublabels. De halte 'Dam' krijgt als ondertitel: Royal Palace - Engelssprekende agenten krijgen in het centrum een 'Union Jack' (Britse vlag) opgespeld Politieklachten in het Engels zijn toegestaan. Bron HET PAROOL Op het eerste gezicht vind ik het geen verkeerd idee, maar hoe denken jullie erover?
|
|
|
#117 | |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
Quote:
ik vraag me vooral af wat voor verschil het maakt, op bovenstaande punt na. Toeristen willen ook graag 'locale cultuur' zien en dat gevoel creeer je niet als je alles maar engels gaat maken. Voor de engelsen die hier wonen: misschien wordt het tijd ook wat nederlands te leren, want zo erg is het niet toeven hier, ik moet in mijn eigen supermarkt al engels praten om uberhaupt te kunnen communiceren met de cassiere. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Onzinplan! Inderdaad willen toeristen juist een authentiek Nederlandse sfeer meemaken hier. Daarnaast kun je al OVERAL terecht met Engels - op terrassen word je meestal al in het Engels aangesproken en er is geen winkel of instantie waar je ergens tegenaan loopt of waar mensen je niet even kunnen helpen met vertalen.
|
|
|
#119 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Overal kan je in het Engels terecht, alleen vrij slecht bij de gemeente. Dan lijkt mij toch dat er weinig veranderd aan de sfeer die al lang niet meer authentiek Nederlands is?
|
|
|
#120 |
|
Registered User
|
Dam is gewoon dam in het engels, dus dat is wat overdreven. Elke toerist op centraal station wil ook weten waar de Dam is, niet het Royal Palace dat eigenlijk een stadhuis hoort te zijn...
|
![]() |
| Tags |
| amsterdam, urbanetics |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|