|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Archive For threads worth keeping |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#21 |
|
Fremdkörper
Likes (Received): 3
|
Als wel-Rotterdammer heb ik ook zo mn twijfels: 't is namelijk één van de weinige uitgaangsgebieden in Rotterdam dat een beetje loopt.
|
|
|
|
|
#22 |
|
Fremdkörper
Likes (Received): 3
|
....wat voorlopig even beter zo kan blijven denk ik. Niet dat ik er graag heenga ofzo, maar toch...
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Guest
Likes (Received):
|
Quote:
|
|
|
|
#25 |
|
humppahumpa
Likes (Received): 20
|
175 volgesn de site van de architecten
|
|
|
|
|
#26 |
|
Guest
Likes (Received):
|
Mwah.. hoe kan dat nou??
|
|
|
#27 |
|
...
Likes (Received): 2
|
Misschien 175m tot het dak en 187m tot de top van de toren (zonder spits). Of de site van de architecten heeft het gewoon fout.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Die site is de afgelopen twe jaar niet verandert dus das oud nieuws.
|
|
|
|
|
#29 |
|
Old School
|
Precies: volgens de eerste berichten was het 175 meter, maar de bouwtekeningen zeggen genoeg. Gewoon 187 dus.
Jurgen
|
|
#30 |
|
Guest
Likes (Received):
|
pfff..
|
|
|
#31 |
|
Like it Vertical
|
Ik kan moeilijk positief blijven, bouw zou starten in 2001, later begin 2002, we konden niet wachten.
Nu is dit het nieuws, bron www.luxortheater.nl: Met de komst van het nieuwe Luxor Theater, begin 2001 op de Kop van Zuid, zouden de laatste dagen van het Oude Luxor geteld zijn. Zóuden, want vooralsnog blijft het theater aan de Kruiskade volop in bedrijf. Eind december 2001 werd in de Rotterdamse gemeenteraad het besluit genomen, dat het Oude Luxor Theater in ieder geval tot aan de zomer van 2002 geopend kan blijven. Voor de toekomst daarna zijn er vergevorderde plannen voor een nieuwe, middelgrote zaal van zes à zevenhonderd stoelen, die onderdeel zal vormen van een 186 meter hoge toren. De definitieve beslissing hieromtrent laat echter op zich wachten, vandaar dat het Oude Luxor in ieder geval tot en met het Internationale Filmfestival Rotterdam, februari 2003 geopend zal blijven. Het Oude Luxor Theater - dat steeds vaker liefkozend 'de Oude Dame' wordt genoemd - mag fysiek haar gebreken hebben gekregen, maar de Dame straalt onverminderd haar warme dadendrang uit! Mensen, volgens mij hebben de verkiezingen ons een hoop ellende bezorgt, op zijn vroegst 2004 voordat luxortoren in aanbouw gaat, ALS hij al in aanbouw gaat! En dan moeten we straks ook nog nieuwe plannen voor CS gaan verwerken, het wordt een moeilijke tijd... |
|
|
|
|
#32 |
|
Rotterdam
|
dit is echt triest
niet leuk meer
|
|
|
|
|
#33 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 247
|
Ik hoop niet dat de oude dame mij overleeft...
|
|
#34 |
|
Old School
|
Zoals we meteen na de gemeenteraadsverkiezingen al wisten is het huidige college een absolute ramp voor Rotterdam! Er is geen enkele visie aanwezig, het zijn een stel lafbekken in die Rotterdam geheel verneuken in de 4 jaar dat ze er zitten.
Arne
|
|
#35 |
|
humppahumpa
|
Ik ga er ook vanuit dat ie 187 meter wordt, dat meldt het CIC in ieder gaval op haar website.
|
|
|
|
|
#36 |
|
The best of the best
|
Klote politiek, waarom wordt het nou weer uitgesteld. Altijd die protesten ik word er gek van
|
|
|
|
|
#37 |
|
humppahumpa
|
@ Tim
En ik dacht in 2000 nog dat de Luxortoren er in 2003 zou staan, opgeleverd en wel.
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
Het gebouw tegen houden kunnen ze misschien voor een paar maanden, misschien wel een paar jaar zelfs, maar uiteindelijk moet hij er komen. Dat is immers afgesproken. De markt voor kantoren werkt tegen, dus het komt de ontwikkelaar niet slecht uit op dit moment, maar zogauw de economie weer op krachten komt zal de gemeente moeten inbinden.
|
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
Ik vrees dat niet alleen de gemeenteraad roet in het eten gooit maar ook de economie. Reken maar dat gebouwen als de Jungerhanstoren flink weggefaseerd worden.
Ik vermoed dat de Luxortoren ook niet door de gemeente wordt tegengehouden, maar door marktvraag.
|
|
#40 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 509
|
Luxortoren komt er gewoon. Uiteraard worden onderzocht hoe de plannen eventueel kunnen worden aangepast aan de huidige markt (wellicht woningen erbij), maar zo'n toplocatie aan de Coolsingel ontwikkel je niet voor de korte termijn, althans niet als je wat visie hebt. Op de bouwtekeningen staat nog gewoon die 187 meter (oke, 186.500). Ook schijnt dat een deel van het uitvoerend projectteam inmiddels haar intrek heeft genomen in de leegstaande kantoren ernaast, van voorheen de Credit Lyonnais. De gemeenteraad kan hoog en laag springen, maar die komen er inmiddels zonder zeer forse schadevergoeding niet meer vanaf. Ik heb overigens ook niet het idee dat ze dat zouden willen.
|
|
|
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|