|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Ze worden niet gesloopt, ze zijn al tientallen jaren geleden afgebroken, en ze waren bij mijn weten even historisch als de 3 loodsen die er wel nog staan, want het waren gewoon 5 identieke katoenloodsen. Op de plek van loods 21 staan nu een paar doodsaaie, piepkleine bedrijfsgebouwtjes. Die zouden moeten wijken om er een plein aan de waterkant te maken, maar dat lijkt maar niet uit de startblokken te willen schieten...
Hoe het met de kasseienoorlog zit weet ik niet. Dat dossier ligt sinds januari bij de provincie, maar ik denk dat hun beslissingstermijn ondertussen verstreken is. Misschien is dat in de krant gekomen wanneer ik op reis was, want nieuw nieuws is mij voor de rest toch ontgaan
|
|
|
#82 |
|
-
Likes (Received): 4
|
Ik dacht dat er nog steeds geen asfalt lag. Toch niet toen ik de laatste keer de file van aan Meulestedebrug tot aan de Weba langs daar voorbij stook
Last edited by Puinkabouter; May 30th, 2010 at 01:30 AM. Reason: bovenstaande post integraal citeren hoeft niet |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Was het niet dat de metalen spanten van die andere loodsen er te erg aan toe waren? Het waren namelijk ook vooral de spanten en de dakconstructie van de overblijvende loodsen die als monument erkend zijn.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Beroepslastigaard
|
Bij mijn weten waren die niet in slechtere staat, ze hadden gewoon de pech dat er op dat moment voor hun stukje kaai belangstelling was en zijn eerder gesloopt. De loodsen zouden begin de jaren 90 overigens normaal gezien allemaal tegen de vlakte gegaan zijn. Er was toen immers ook een sloopvergunnung voor de nog bestaande loodsen, die gelukkig door Dirk Valvekens en het beschermingsbesluit uit 1996 gered zijn.
Dat enkel de metalen structuur van loods 22 en 23 beschermd is klopt dan weer wel. Gelukkig, want dat liet toe aan deze gebouwen een (naar mijn mening erg geslaagde) nieuwe invulling te geven. Nog een woordje mbt de kasseien. Er is momenteel idd een dossier hangende, niet meer bij de Provinciale Deputatie, maar in beroep bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Dit dossier betreft echter enkel het gieten van een afwerkingslaagje van 4 cm asfalt op de (niet vergunde) asfaltfunderingen buiten de beschermde zone. Binnen de beschermde zone beweegt er momenteel niks, de Stad wacht af wat de Raad van State gaat doen met de geschorste tweede asfaltvergunning, vernietigen of niet. Deze keer past de RvS geen verkorte procedure toe, zodat ik vrees dat de mensen in de Londenstraat nog een paar jaar in de modder zullen zitten. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Beroepslastigaard
|
Correctie op de laatste zin van voorgaand bericht: de Stad gaat binnen de beschermde zone kasseien leggen op het deel waar nog geen funderingslaag ligt, ttz Londenstraat vanaf de brandweerkazerne en het stukje New-Yorkstraat tot aan de Voorhavenlaan. Blijkbaar heeft men beseft dat deze toestand niet kon blijven duren tot de RvS een uitspraak doet.
De bouwvergunning hangt sinds woensdag uit aan de hoek van de New-Yorkstraat en de Londenstraat, en is, voor zover ik ze diagonaal kon doorlezen, gemotiveerd met uitgebreide verwijzing naar het beschermingsbesluit. Mooi zo! Bon, dat is dan al een halve straat in kasseien, een goed begin. Wordt vervolgd. Ik hoop alleen dat ze even wachten met de aanleg tot na 30 augustus, anders moeten we de Muide-Dakkar met trapkarren die we er hadden voorzien tijdens ons buurtfeest vervangen door een hogehakkenrace op kasseien! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Registered User
|
Aha, toch een overwinning voor het 'kasseienkamp' als ik het goed begrijp.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
killed Laura Palmer
|
Muide kruipt uit de modder Goed nieuws dus... Al is het al zeker 10 jaar dat er sprake van is om heel de Voorhaven een totale heraanleg te geven, dus een doorbraak over een stukje van een straat is in vergelijking met wat het ondertussen al had kunnen geweest zijn nog steeds bijzonder mager.
|
|
|
#88 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Wij moeten voor Ontwerpen nu zelf een Bezoekerscentrum ontwerpen voor de Haven van Gent op dezelfde locatie (rechtover de Weba).
Zullen we het beter doen dan TETRA? :p
|
|
|
#89 |
|
killed Laura Palmer
|
Als dat inhoudt dat je ook meer informatie over dat ontwerp van TETRA kan te pakken krijgen, hou u dan niet in om het met ons te delen ![]() Werkzaamheden in Muide herbeginnen na twee jaar 'pauze' Jeeuuj. Hopelijk kan daarna ook eens begonnen worden aan de heraanleg van die wildgroei tot een buurtpark, en aan de aanleg van dat plein tussen de loodsen.
|
|
|
#90 |
|
Registered User
|
Het kasseienkamp heeft dus definitief gewonnen.
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
killed Laura Palmer
|
Min of meer. Maar nu hebben sommige buurtbewoners een nieuwe zaak gevonden om een paar jaar over te kunnen procederen: het parkje dat nu (eindelijk) wordt aangelegd op die woestenij: de stad wil dat parkje over de Voorhavenlaan heen trekken tot bij die loodsen, maar die buurtbewoners willen de straat daartussen nog behouden:Kassei-oorlog op Muide laait op Hopelijk zal men ondertussen nog eens kijken naar het ontwerp van dat plein, want daarvoor zijn al basisontwerpen gemaakt in 1999, denk ik. Straks voert men nog een ontwerp uit dat al 16 jaar heeft liggen schimmelen...
|
|
|
#92 |
|
killed Laura Palmer
|
Er beweegt eindelijk nog eens iets op een ander vlak dan dat van de bestrating: de échte Voorhavenprojecten staan weer wat dichter bij uitvoering.
Meer dan 300 woningen voor de Muide Lofts en kantoren in katoenloodsen
|
|
|
#93 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
En dat allemaal tussen de gammele Meulestedebrug en het Dampoortkluwen. Staat dit zo vermeld in de “mobiliteitsstudie”?
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Registered User
|
Ik vind dat inwoners van een gebied eigenlijk teveel te zeggen hebben. Als ze het te erg vinden, verhuis dan gewoon. Hoe kan je nu tegen een uitbreiding van mooie woningen zijn?
En zoals je hierboven al zegt, zo een grote oppervlakte is het niet. En ze gaan niet eens hoog, dus wat is het probleem? |
|
|
|
|
|
#95 |
|
killed Laura Palmer
|
In mijn ogen hoort Meulestede ook nog bij deze wijk, dus zet ik volgend interessant krantenartikel hier:
Cultureel Centrum Meulestede opent
|
|
|
#96 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Cultureel Centrum Meulestede
Chapeau, M. Ketels!
En gelukkig dat inwoners van dit gebied nog iets te zeggen hebben.
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Registered User
|
Quote: