|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#281 | |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 27
|
Quote:
Het ontwerp van Rapp ondervangt dat. Lees dat echter maar op http://www.skyscrapercity.com/showth...=634131&page=5 |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
en dan te bedenken dat het gebouw van ABN maar de helft is van het oorspronkelijke plan waar er op later termijn een zelfde gebouw achter gebouwd zou worden.
was wel een imposant gebouw met 4 zijden geworden maar dan was er geen plek geweest voor het Koolhaasplan
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Go Rotterdam!
Likes (Received): 0
|
Leuk om te lezen trouwens hoe positief er internationaal over dit project wordt gesproken:
http://www.skyscrapercity.com/showth...=642857&page=2 één vd reacties: |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Schetsje
|
|
|
#285 |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
Respect van uit het buitenland das natuurlijk altijd goed!
Leuke schets, maar neem niet aan dat de verhouding/schaal goed is? |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Registered User
|
Grootte klopt denk ik wel redelijk, maar het blok staat dichter naar de Coolsingel toe. Het komt zelfs een beetje over het kopergroene dak van het ABN gebouw heen.
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Met dat grachtje tussen de Hoogstraat en de Blaak moeten ze iets doen! Vet stedelijk gebied.... Oude Haven horeca ed. doortrekken! (alleen wel even kijken naar schaduw)
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Go Rotterdam!
|
door de koopdoos wordt de koopgoot en een deel van de coolsingel wel een donker hol nu, das een nadeel. maarja je kan niet alles hebben
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
De Coolsingel zal nooit een donker hol worden, de koopdoos ligt ten westen ervan.
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Toen ik vanmorgen over de Coolsingel liep beeldde ik mij in wat voor positief impact dit gebouw gaat hebben op deze stad. Je kan veel zeggen, maar dat gebouw wordt echt groot.
|
|
|
#292 | |
|
Go Rotterdam!
|
Quote:
Ik vind het project super maar ik denk wel dat er nu meer schaduw valt op de coolsingel. Reacties graag
|
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
der Niederländer
|
Tuurlijk zal de koopdoos schaduw geven, zowel op de Beurstraverse als deels op de Coolsingel. Wat ik alleen niet begrijp is waarom dat zo'n ramp zou zijn. Als de zon al fel schijnt, dan is een beetje schaduw tijdens het winkelen wat mij betreft juist welkom.
|
|
|
#294 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
Guusbok
Wat ik eigenlijk bedoel is niet dat er nooit schaduw op de Coolsingel zal vallen, maar dat maar op zo'n klein gebeurte van de dag gebeurt, alleen in de avonduren, dat het verwaarsloosbaar is. |
|
|
|
|
|
#295 |
|
Like it Vertical
|
Er is ook nogal een verschil tussen schaduw en een donker hol. De profielen van Coolsingel en Beursplein zijn zo breed die kunnen wel wat massa in de omgeving gebruiken zonder gelijk een donker hol te worden.
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Ik vind de discussies over schaduw bij bouwprojecten een beetje een nieuwe hype worden. Schaduw verplaatst zich altijd en is dus ten alle tijden tijdelijk. Laten we dus niet te krampachtig doen hierover. Met al die gaten in het gebouw zou je op het hoger gelegen terras waarschijnlijk wel moeten kunnen genieten van de zon. En anders, de trein in naar HvH, handdoekje uitslaan en fijn in de zon gaan liggen.
|
|
|
#297 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Ik snap dat gezever over schaduwwerking niet zo. We wonen toch in een stad? Lijkt net alsof dit blok pal aan de rand van een historisch dorp wordt gebouwd. Ik denk dat iedereen die wel eens in NYC is geweest weet dat je met hoge blokken/gebouwen niet een zonsverduistering tot stand brengt.
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 27
|
![]() Ik snap het een beetje. Bedrijven als Peutz willen de kachel ook brandend houden. Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Ik zie hier geen enkele zorg voor schaduw. Mensen komen voor de stad. Als er mensen ten noorden zouden wonen, zou dat de zaak wel anders maken. Gelukkig wordt het gebouw niet zo massief qua vormgeving, maar krijgt speelse gaten met lichtinval. De Boompjes, Oude Haven, Pier, Parken en Rivierfront moeten plekken zijn waar de stadsbezoeker de weidsheid en de zon zou moeten kunnen vinden. In een beetje grote stad zijn de dichtheden eenmaal veel groter. Enkel het comfort van de winkelende menigte wordt beinvloed. Een verblijfplek met terrassen zal het misschien niet worden, maar dat is het eigenlijk al niet.
Eigenlijk zou de gemeente moeten investeren in publieke daktuinen en dakparken! Die geven bovendien zicht op de stad en is goed voor milieu plus portemonnee.
|
|
|
#300 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
‘Liever geen nieuwe Kaas en Koopgoot’
ROTTERDAM - Shopwalhalla’s de Kaas van Koolhaas en de tweede koopgoot krijgen ferme kritiek uit onverwachte hoek. De Economic Development Board Rotterdam (EDBR), een belangrijke adviesraad voor het college, ziet ‘liever niet’ dat de kolossen verrijzen in het centrum van Rotterdam. Dat bleek gisteren tijdens het derde Debat van Staal over de kwaliteit van de binnenstad, georganiseerd door het AD Rotterdams Dagblad, de EDBR en Price Waterhouse Coopers. Jos van der Vegt, verbonden aan de adviesraad, laat er geen misverstand over bestaan: ,,We hebben eens uitgerekend dat de Kaas bij elkaar twee kilometer winkelplint betekent.’’ En dat terwijl Rotterdam al vergeven is van moeilijk te vullen winkelruimtes, zo betoogt de EDBR in het gisteren gepresenteerde rapport ‘Begane grond in de lift’. Vooral bij de Hoogstraat en het Oostplein is het lastig om de winkels gevuld te krijgen. De EDBR vreest dat de Rotterdamse prestigeprojecten nog meer winkelplinten in het stadscentrum leegzuigen. Van der Vegt: ,,Pas daar mee op, zet ze in ieder geval niet in het centrum neer.’’ Volgens Luc Smits van projectontwikkeling LSI moet Rotterdam beter bedenken waar winkelgebieden gewenst zijn. ,,Je schrikt ervan als je ziet hoeveel lege winkelplintjes er zijn,’’ zegt Smits. ,,En vaak alleen maar omdat de gemeente heeft bedongen dat die ruimtes er moesten komen.’’ Om de leegstand aan te pakken pleit de EDBR voor een zogeheten ‘plintmakelaar’. Die kan ondernemers dwingen lege pandjes te vullen met bijvoorbeeld tijdelijke huurders. Dat idee valt goed bij wethouder Mark Harbers (economie), zo bleek gisteren. Hij wil er snel werk van maken. ![]() Nou zijn we mooi klaar mee , idd een heel rare gedachte dat je veel winkels in het centrum hebt. Plintmakelaar lijkt me een goed idee maar vraag me af of een ondernemer zich laat leiden door wat zo'n makelaar zegt. En die makelaar als volwaardig vervanger zien lijkt me van de zotte.bron: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2578...gootrsquo.html Last edited by wolkenbestormer; September 2nd, 2008 at 11:32 PM. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| idiote vertraging, oma, rdam durft niet!, useful idiots, weg met de rechtsstaat |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|