daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old September 16th, 2008, 06:22 PM   #381
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 62

En ze hebben eigen parkeerruimte in het Westblaakgebouw inderdaad, daar heb je de Karel Doorman niet voor nodig.
Het gaat ook om slechts een paar momenten en ook nog eens in het weekend dat het daar vast staat, en zoals gezegd kiezen die mensen er zelf voor. Dat je naar je kantoor of woningen niet met OV gaat lijkt me logisch, maar even winkelen is gewoon onzin.

Sponsored Links

Old September 16th, 2008, 06:31 PM   #382
JC_Zwolle
Le penseur

JC_Zwolle's Avatar

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Sjoemaflop View Post
De metro in London of Parijs is absoluut niet te doen voor mensen met een handicap.
Als nou alleen de mensen met een handicap op de weg zaten waren de wegen vandaag de dag echt niet zo overvol als nu het geval is. Dus als alle mensen zonder handicap wél de metro zouden nemen: problem solved, alleen dan zijn de metro's weer overvol en gaan mensen daar weer over zijken...
JC_Zwolle no está en línea   Reply With Quote
Old September 16th, 2008, 08:14 PM   #383
mosm
Registered User

Likes (Received): 0

De mediamarkt zit helemaal niet op de lijnbaan, dus ze verwijzen niet naar hun eigen problemen, maar naar die van collegabedrijven.

Die paar momenten betreffen het volledige weekend zo ongeveer en dat treft niet alleen de mensen die daarvoor kiezen, maar ook de mensen die daar wonen (is ook een keuze, maar ik wonen in de binnenstad moet toch gestimuleerd worden).
mosm no está en línea   Reply With Quote
Old September 16th, 2008, 08:26 PM   #384
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Grappig, ik werk in het weekend in een zijstraat van de Karel Doormanstraat en het verkeer stroomt 9 van de 10 keer prima door. Of ben ik dan blind voor bepaalde merken auto's ofzo?
Old September 16th, 2008, 09:07 PM   #385
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 21

ik denk voor het merk Vauxhall (ik zie ze nooit)
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old September 16th, 2008, 09:45 PM   #386
Sonam Plomp
Sonam Plomp

Sonam Plomp's Avatar

Ik wou dat je ze nooit zag in Nederland. Opels zijn koekblikken.
Sonam Plomp no está en línea   Reply With Quote
Old September 16th, 2008, 10:23 PM   #387
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

@ Skybridge

In de van oldenbarneveld staat inderdaad weinig file, maar op de westblaak en de Karel Doormanstraat tot AH garage staat het bijna de gehele zaterdag en zondag vast, zolang de winkels open zijn. Voor bewoners is dit erg hinderlijk. Op topdagen staat ook de Mauritskade vast door de rij auto's voor de Schouwburgpleingarage, en op de Aert van Nesstraat staat het ook uren vast door de rij auto's naar de Bijenkorf. Op zich allemaal niet zo heel erg voor de mensen die gaan winkelen, die kiezen ervoor om in de bijenkorf te willen staan, voor de bewoners is het minder leuk.
Old September 16th, 2008, 10:47 PM   #388
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 95

Ik kan me voorstellen dat het voor die bewoners niet leuk is. Ik woon zelf ook niet graag tussen de uitlaatgassen.
Echter, als er geen winkels zijn en het er stil is, is het ook weer niet goed. Of anders gezegd: dit hoort er nou eenmaal wel bij in een druk centrum. Ook de bewoners kiezen er zelf voor.
Old September 16th, 2008, 11:00 PM   #389
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

@ SSC

Ik doelde dus op de Karel Doorman en de Westersingel. Als ik even boodschappen moet doen voor de zaak, of als ik van/naar werk loop is het vrijwel altijd rustig. Er ontstaan alleen pieken als er iets gebeurt of als het in het algemeen heel druk is in de stad.
Old September 17th, 2008, 08:35 AM   #390
mosm
Registered User

Ik schreef dat de Westblaak vaststaat. Ik vermijd Westblaak structureel in het weekend (door de week geen probleem). De kruising Westblaak - Karel Doorman is vreselijk. Auto's willen afslaan naar Karel Doorman, maar er is geen aparte voorsorteerstroook en er passen maar twee auto's na de bocht. Dat is continue chaos. Na de AH-garage zijn de problemen over. De problemen zijn in die zin overzichtelijk, dat als je de AH-garage zou sluiten er niets meer aan de hand is.
mosm no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2008, 10:05 AM   #391
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Tja, toch echt een kwestie van winkelend publiek dat de auto maar eens moet laten staan. Gezien de 80.000 arbeidsplaatsen die doordeweeks geen problemen veroorzaken zal het aan de infrastructuur niet echt liggen.
Snel een mooi woontorentje bouwen aan de Karel Doorman op de kop van de Lijnbaanflat, met parkeerplaatsen van de AH afgesnoept.
Old November 18th, 2008, 09:16 PM   #392
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Goed nieuws!

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2784...doorrsquo.html

Quote:
‘Kaas van Koolhaas gaat ondanks crisis zeker door’
Door TOM TATES

ROTTERDAM - De financiële terughoudendheid in de bouwwereld is voor projectontwikkelaar Multi Vastgoed geen reden om de ontwikkeling van Koopgoot II in de Rotterdamse binnenstad uit te stellen of af te gelasten.

Directielid Heino Vink garandeert dat de bouw van de door architect Rem Koolhaas ontworpen superkubus (kosten: 500 miljoen euro) 100 procent zeker doorgaat. Daarmee ontzenuwt hij in geruchten dat het prestigieuze project wegens de kredietcrisis zou zijn afgeblazen, omdat de investering nu te riskant is.

„Integendeel,’’ zegt Vink, „zeer regelmatig vinden gesprekken plaats tussen ons en het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam en de dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting. Alle partijen gaan nog steeds uit van een bouwstart in 2011 en oplevering twee jaar later. We liggen volledig op koers.’’

Dat het, na de eerste planpresentatie in juni dit jaar, doodstil bleef rond de kubus zegt volgens Vink niets. „Stilte wil niet zeggen dat er niets gebeurt. Het schetsontwerp is gereed en het voorlopige ontwerp in de maak.’’ Constructief lijkt de enorme ‘gatenkaas’ ook haalbaar.

Het 85 meter hoge multifunctionele complex, met ruimte voor winkels, kantoren, woningen en horeca, komt in het gebied tussen de Koopgoot en het Binnenwegplein en tussen Coolsingel en de Lijnbaan.

De hoogbouw van het ABN Amro-kantoor moet voor het plan wijken, evenals het Jungerhanspand. Het monumentale bankgebouw aan de Coolsingel blijft staan.

Volgens Vink gaat de ‘Kaas van Koolhaas’ door ‘omdat het om een uniek project gaat dat op een van de beste plekken in Rotterdam ligt’. „De kubus komt op het brandpunt van drukke passantenstromen.’’
Wat een beetje jammer is: de foto en bijschrift.

"Het ontwerp van Rem Koolhaas verrijst aan de Boompjes.", en volgens mij zie ik daar inderdaad de Willemswerf. En dan nog kan ik die foto echt nergens plaatsen in Rotterdam. Laten we maar hopen dat het interview beter klopt.
Old November 18th, 2008, 09:21 PM   #393
citysight
BANNED

Zeer mooi nieuws voor dit prachtproject !
citysight no está en línea   Reply With Quote
Old November 18th, 2008, 09:25 PM   #394
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Eindelijk iets dat WEL doorgaat ondanks de economische ellende.
Old November 18th, 2008, 09:25 PM   #395
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 85

Zo zie je maar, Goudse ontwikkelaars zijn de beste

Maar even serieus, mooi nieuws dit!
Old November 18th, 2008, 09:48 PM   #396
Krimpenees
Registered User

Prima!!

Is het een idee om er een pot mosterd naast te zeten?
Old November 18th, 2008, 09:50 PM   #397
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 112

eh Cap die foto is de onderbouw van een van de 2 oma ontwerpen voor aan de boompjes die ene direct naar het gebouw de Maas van RWS (net nog links te zien) en het gebouw van erasmus verzekeringen/willemswer

Eerst zien dan afwachten hoor duurt nog wel een tijdje voordat ie er staat. En er zullen vast nog mensen gaan klagen over dat het 'monumentale pand' van Jungerhans echt niet plat mag
2013: Dubai 2013 (januari 2013) / Barcelona maart 2013 (4e (laatste) deel gepost) / Madrid (jun) / ???
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old November 18th, 2008, 11:11 PM   #398
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 106

Heel goed nieuws! De crisis zal hopelijk in 2011 weer overwonnen zijn. Daar de planvorming voor dergelijke projecten jaren vergt is het heel goed dat men gewoon doorwerkt aan deze plannen. Zeker als het perspectief er dus gelukkig nog steeds is!
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old November 19th, 2008, 12:04 AM   #399
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 95

Natuurlijk gaat deze door. Goede projecten vinden immers gewoon doorgang. De Rotterdam gaat er ook gewoon komen, let maar op.
Old November 19th, 2008, 08:10 AM   #400
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

Dit klinkt heel goed. Zou in deze tijden zeker een opsteker zijn. Waarom zou je als ontwikkelaar meedoen met de waanzin van de kredietcrisis. Dat ie er is snapt iedereen, maar om nu allemaal krampachtig zaken op de lange baan te schuiven zet geen zoden aan de dijk. Kennelijk heeft Multi dus wel een goede degelijke financiële onderbouwing waardoor zij niet vrezen voor dit plan.

Reply

Tags
idiote vertraging, oma, rdam durft niet!, useful idiots, weg met de rechtsstaat

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules